Poistetut silikonit

Kokenut

Kävin poistattamassa silikonit kolme kuukautta sitten, koska toinen oli rikkoutunut ja oli aivan "tuusan nuuskana" niinkuin leikkaava kirurgi itse sanoi. Mammografiassa ja ultrassa ei näkynyt mitään, mutta itse tunsin että jotain oli vialla. En pystynyt nukkumaan ja tunsin kuinka siellä "valuu" yms. Kävin sitten vielä magneettikuvauksessa ja sieltä sain varmistuksen. Nyt sitten olen "rinnaton" rumien arpien kera. Tehty mikä tehty. Mitä sitä surkuttelemaan ja varmaan vieläkin miettisin niitä silikoneja ja mietinkin, että uskaltaako niitä enää laittaa, mutta kun on jo noi arvetkin valmiiksi... Nyt vaan toppailaan slogeja ettei kukaan huomaa, mutta elämä jatkuu.

68

16138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • **/

      Milloin laitoit implantit? Millaiset (mikä täyte, olivatko karheapintaiset, cc yms.)
      Silikooni implantit ovat kehittyneet paljon! Tiedän faktat riskeistä, enkä niitä minimoi enkä myöskään maksimoi. Tiedän, että komplikaatioita tapahtuu.Yleensä riskejä liioitellaankin ja ihmisten epätietous kehityksestä yms. kaiken lisäksi saa asialle epärealistiset puitteet. Tiedän henkilöitä joilla on silikooneja.
      Millaiset rinnoistasi jäi poiston jälkeen? Jäikö jäljelle ns. roikkuvat tyhjät pussit?

      Kiitos vastauksista!

      • toivoisin

        vastausta juuri samoihin kysymyksiin kuin edellinen. Vastaathan pian, olen menossa tänä syksynä laittamaan.


      • Kokenut

        En ole mikään Olavi vaan kokenut kaikki tämän. Kävin 6v. sitten laittamassa 260 ml implantin molempiin rintoihin (en tiedä minkä merkkiset mut leikkava kirugri veikkasi Nagorin pyöreitä).
        Mutta tässä vähän tekstiä leikkauskertomuskesta:
        "Edetään implantin pintaan. Implantin kuori täysin perstynyt ja lähtee vain pieninä palasina pois. Ympärillä sitkeä sidoskuori. Implantti taittunut moninkertaisesti alaosastaan. Joudutaan ensin pursottamaan rikki menneen implantin sisältö pois...jne" Ja enkä ole satuttanut niitä mhinkään ne olivat kuulemma vaan niin "sekundaa". Nyt nännit ovat "surullisen" näköiset ja arvet näkyvät tottakai, kun ei ole rintoja mitkä peittäisivät ne.


      • Kokenut

        Kyllä ne näköjään voivai mennä rikki, jos ei ole priima tavaraa. En sitä edes ajatellut kysyä, kun kävin laitatuttamassa ja vielä Suomessa. Niitä on kuulemma eri hintaisia ja sitä kun en tietänyt ensikertalaisena.


      • nauke
        Kokenut kirjoitti:

        En ole mikään Olavi vaan kokenut kaikki tämän. Kävin 6v. sitten laittamassa 260 ml implantin molempiin rintoihin (en tiedä minkä merkkiset mut leikkava kirugri veikkasi Nagorin pyöreitä).
        Mutta tässä vähän tekstiä leikkauskertomuskesta:
        "Edetään implantin pintaan. Implantin kuori täysin perstynyt ja lähtee vain pieninä palasina pois. Ympärillä sitkeä sidoskuori. Implantti taittunut moninkertaisesti alaosastaan. Joudutaan ensin pursottamaan rikki menneen implantin sisältö pois...jne" Ja enkä ole satuttanut niitä mhinkään ne olivat kuulemma vaan niin "sekundaa". Nyt nännit ovat "surullisen" näköiset ja arvet näkyvät tottakai, kun ei ole rintoja mitkä peittäisivät ne.

        Kävit leikkauksessa ja olivatko implanttisi silikonia?
        Todella ikävä kuulla, että on noin huono tuuri ollut.


      • siellä
        nauke kirjoitti:

        Kävit leikkauksessa ja olivatko implanttisi silikonia?
        Todella ikävä kuulla, että on noin huono tuuri ollut.

        kuuluisalla Westendin Klinikalla, mitä nykyään ei ole eikä myöskään leikkauskertomusta sieltä. Ne olivat kyllä karheapintaiset silikonit. Kävin poistattamassa toisella Kirurgilla.


      • kokenutko?
        Kokenut kirjoitti:

        En ole mikään Olavi vaan kokenut kaikki tämän. Kävin 6v. sitten laittamassa 260 ml implantin molempiin rintoihin (en tiedä minkä merkkiset mut leikkava kirugri veikkasi Nagorin pyöreitä).
        Mutta tässä vähän tekstiä leikkauskertomuskesta:
        "Edetään implantin pintaan. Implantin kuori täysin perstynyt ja lähtee vain pieninä palasina pois. Ympärillä sitkeä sidoskuori. Implantti taittunut moninkertaisesti alaosastaan. Joudutaan ensin pursottamaan rikki menneen implantin sisältö pois...jne" Ja enkä ole satuttanut niitä mhinkään ne olivat kuulemma vaan niin "sekundaa". Nyt nännit ovat "surullisen" näköiset ja arvet näkyvät tottakai, kun ei ole rintoja mitkä peittäisivät ne.

        Viestistäsi paistaa tietämättömyys. Kukaan ei mene ottamaan rintoihinsa mitään ilman tarvittavaa tietoa. En minäkään nielaise tieltä sattumanvaraisesti löytämääni tunnistamatonta lääke tablettia... Kuka niin tekisi? Varmaankin henkilö joka laittaisi implantit ilman riittävää tietoutta asiasta. Ja nimenomaan faktaa, ei huhuja, uskomuksia tms.
        Tarinastasi paistaa läpi valheellisuus... (tiedän oikeita ihmisiä jotka ovat laittaneet silikoonit. Valtaosa tyytyväisiä ja muutamalle tehty korjausleikkaus jälkeenpäin/poisto)


      • skeidaa
        kokenutko? kirjoitti:

        Viestistäsi paistaa tietämättömyys. Kukaan ei mene ottamaan rintoihinsa mitään ilman tarvittavaa tietoa. En minäkään nielaise tieltä sattumanvaraisesti löytämääni tunnistamatonta lääke tablettia... Kuka niin tekisi? Varmaankin henkilö joka laittaisi implantit ilman riittävää tietoutta asiasta. Ja nimenomaan faktaa, ei huhuja, uskomuksia tms.
        Tarinastasi paistaa läpi valheellisuus... (tiedän oikeita ihmisiä jotka ovat laittaneet silikoonit. Valtaosa tyytyväisiä ja muutamalle tehty korjausleikkaus jälkeenpäin/poisto)

        Kyllä mä tiesin riskeistä enkä mennyt suinpäin laittamaan. Mutta mullehan sanottiin, että ei ne voi mennä rikki kuin puukosta yms.. No puukosta en saanut mutta rikki menneen implantin. Olin kyllä muuten tyytyväinen rintoihini ja olisin pitänyt mielelläni ne.


      • Hmmm
        skeidaa kirjoitti:

        Kyllä mä tiesin riskeistä enkä mennyt suinpäin laittamaan. Mutta mullehan sanottiin, että ei ne voi mennä rikki kuin puukosta yms.. No puukosta en saanut mutta rikki menneen implantin. Olin kyllä muuten tyytyväinen rintoihini ja olisin pitänyt mielelläni ne.

        Pistätkö tähän implantin merkin ja mallin sekä koon.


      • oli
        Hmmm kirjoitti:

        Pistätkö tähän implantin merkin ja mallin sekä koon.

        Nagorin 260 ml karheapintainen pyöreä. Laitettu Espoossa...


      • Arvasin
        oli kirjoitti:

        Nagorin 260 ml karheapintainen pyöreä. Laitettu Espoossa...

        Eli ei McGahn, jota laitetaan kaikkialla muualla suomalaisilla klinikoilla. Enpä ihmettele että ongelmia tuli. Ja vielä Espoossa laitettu.


      • sisältö
        oli kirjoitti:

        Nagorin 260 ml karheapintainen pyöreä. Laitettu Espoossa...

        silikonia vai keittosuolaliuosta? Jos oli silikonia niin sen täytyy olla juoksevampaa kuin mitä nykyisin käytetään. Ainakin McGhan käyttää marmeladimaisia, eikä niiden kyllä pitäisi mitenkään päästä valumaan. Ne on kuulemma kuin Fazerin vihreät kuulat, kun ne halkaistaan.


      • AA=>B
        sisältö kirjoitti:

        silikonia vai keittosuolaliuosta? Jos oli silikonia niin sen täytyy olla juoksevampaa kuin mitä nykyisin käytetään. Ainakin McGhan käyttää marmeladimaisia, eikä niiden kyllä pitäisi mitenkään päästä valumaan. Ne on kuulemma kuin Fazerin vihreät kuulat, kun ne halkaistaan.

        Joo, tuo Fazerin vihreä kuula -vertaus on hyvä. Sellaisia ne ovat. Itselleni on laitettu sellaiset, ja nykyään Suomessa laitetaan miltei pääsääntöisesti vain näitä.


      • oli
        sisältö kirjoitti:

        silikonia vai keittosuolaliuosta? Jos oli silikonia niin sen täytyy olla juoksevampaa kuin mitä nykyisin käytetään. Ainakin McGhan käyttää marmeladimaisia, eikä niiden kyllä pitäisi mitenkään päästä valumaan. Ne on kuulemma kuin Fazerin vihreät kuulat, kun ne halkaistaan.

        silikonia, mutta eivät mitkään McGhanit.


      • kokeillut
        kokenutko? kirjoitti:

        Viestistäsi paistaa tietämättömyys. Kukaan ei mene ottamaan rintoihinsa mitään ilman tarvittavaa tietoa. En minäkään nielaise tieltä sattumanvaraisesti löytämääni tunnistamatonta lääke tablettia... Kuka niin tekisi? Varmaankin henkilö joka laittaisi implantit ilman riittävää tietoutta asiasta. Ja nimenomaan faktaa, ei huhuja, uskomuksia tms.
        Tarinastasi paistaa läpi valheellisuus... (tiedän oikeita ihmisiä jotka ovat laittaneet silikoonit. Valtaosa tyytyväisiä ja muutamalle tehty korjausleikkaus jälkeenpäin/poisto)

        puhua paskaa

        "Valtaosa tyytyväisiä ja muutamalle tehty korjausleikkaus jälkeenpäin/poisto)"

        Onko sulla todellakin noin paljon tuttavia, jotka ovat laittaneet silikonit. Epäilen. "Ja muutamalle korjausleikkaus / poisto. Sekin on jo paljon tuttavapiirissäsi.


    • Doris

      on täytynyt olla suolaliuosimpaltit sillä nämä nykyiset eivät valu mihinkään.
      Toivottavasti olet "oikea" kirjoittaja etkä silikooien vastustaja vanaatikko

      • nauke

        Vastaa ihmeessä noihin edellisiin kysymyksiin, niin kaikki täällä saavat tietää, ettet ole Olavi. Tai kukaan muukaan silikonitiedon hörhö.
        Ja nykyiset silikoni-implantit eivät sitten valu mihinkään ja tuusan nuuskaksikin menevät vain jos saat puukosta rintaan.


      • Anonyymi

        Kokemuksesta voin sanoa, että kyllä nämä kohesiogeelistä valmistetut valumattomat implantit valuvat ympäri kehoa rikkoutuessaan.


    • kisu

      Tampereen kirurgipalvelua voin suositella kaikille. Pojat kyllä osaa homman ! Leikkauksen jälkeen olin yön sairaalassa ja kipulääkitystä sain riittävästi.

      • sitä sun tätä

        Olen käynyt rintojen suurennuksessa Tartossa vuosia sitten.Rinnat laitettiin lihaksen alle, jolloin missään ei näy arpeakaan. Ainut huono puoli lihaksen alle kiinnitykssä on se, että silloin ne vetävät hieman lihasten vaikutuksesta kainaloiden suuntaan. Laitetaanko lihasten alle vai rinnan päälle, riippuu ilmeisesti omasta aiemaasta rinnasta sen koosta ja muodosta.

        Tampereen kirurgipalvelussa teetätin keskikasvon kohotuksen muutama vuosi sitten. Josta jäi arpi toisen silmän alle. Iho on venynyt alaspäin ja arpi näkyy nyt vasta ajan mittaan. Alkuun se ei häirinnyt, mutta kun iho venyy ajan myötä, se näkyy nyt selvemmin. Olen käynyt keskustelemassa siellä korjauksesta ja arvioittanut tilannetta kahdella muullakin kirurgilla. Ehdotukset ovat erilaisia. Korjausleikkausta en tohdi siihen kuitenkaan miettiä, sillä pelkään sen vain pahentuvan, sillä monille on käynyt juuri niin.

        Kesäkuussa otatin otsaan hieman botuliinia, mutta sitä en jatkossa enää välitä laittaa. Vaikutus on siinä niin lyhyt ja taas on otsa mutrussa.

        Onhan se selvää kun yhden paikan fiksaa, siitä helposti seuraa toisen kohdan laittaminen. Täytyy muistaa, että kauneusleikkaukset eivät loppupelissä ole välttämättä pitkän päälle niin kaunistavia, kun lopputuloksen näkee vasta muutaman vuoden kuluttua ja maan vetovoima vetää meitä armotta puoleensa. Mutta mikä täällä ikuista olisi..

        Toivotan kaikille leikkauksiin menijöille hyvää onnea ja paranemista parhain tuloksin.


      • Vihrea kuula
        sitä sun tätä kirjoitti:

        Olen käynyt rintojen suurennuksessa Tartossa vuosia sitten.Rinnat laitettiin lihaksen alle, jolloin missään ei näy arpeakaan. Ainut huono puoli lihaksen alle kiinnitykssä on se, että silloin ne vetävät hieman lihasten vaikutuksesta kainaloiden suuntaan. Laitetaanko lihasten alle vai rinnan päälle, riippuu ilmeisesti omasta aiemaasta rinnasta sen koosta ja muodosta.

        Tampereen kirurgipalvelussa teetätin keskikasvon kohotuksen muutama vuosi sitten. Josta jäi arpi toisen silmän alle. Iho on venynyt alaspäin ja arpi näkyy nyt vasta ajan mittaan. Alkuun se ei häirinnyt, mutta kun iho venyy ajan myötä, se näkyy nyt selvemmin. Olen käynyt keskustelemassa siellä korjauksesta ja arvioittanut tilannetta kahdella muullakin kirurgilla. Ehdotukset ovat erilaisia. Korjausleikkausta en tohdi siihen kuitenkaan miettiä, sillä pelkään sen vain pahentuvan, sillä monille on käynyt juuri niin.

        Kesäkuussa otatin otsaan hieman botuliinia, mutta sitä en jatkossa enää välitä laittaa. Vaikutus on siinä niin lyhyt ja taas on otsa mutrussa.

        Onhan se selvää kun yhden paikan fiksaa, siitä helposti seuraa toisen kohdan laittaminen. Täytyy muistaa, että kauneusleikkaukset eivät loppupelissä ole välttämättä pitkän päälle niin kaunistavia, kun lopputuloksen näkee vasta muutaman vuoden kuluttua ja maan vetovoima vetää meitä armotta puoleensa. Mutta mikä täällä ikuista olisi..

        Toivotan kaikille leikkauksiin menijöille hyvää onnea ja paranemista parhain tuloksin.

        Itse otin samoihin aikoihin (7v sitten) silikonit ja mina ainakin sain valita haluanko silikonit (jotka olleet markkinoilla yli 40 vuotta) vai suosalioukset (uutuus). Otin tietysti silikonit marmeladi-mallia eika mitaan komplikaatioita ole tullut. Alkaa ottako suolaliuosimplantteja, silikonit kunniaan! Minulla silikonit eivat veda mihinkaan suuntaan vaan ovat kuin kaksi vihreaa kuulaa.


      • otin
        Vihrea kuula kirjoitti:

        Itse otin samoihin aikoihin (7v sitten) silikonit ja mina ainakin sain valita haluanko silikonit (jotka olleet markkinoilla yli 40 vuotta) vai suosalioukset (uutuus). Otin tietysti silikonit marmeladi-mallia eika mitaan komplikaatioita ole tullut. Alkaa ottako suolaliuosimplantteja, silikonit kunniaan! Minulla silikonit eivat veda mihinkaan suuntaan vaan ovat kuin kaksi vihreaa kuulaa.

        silikonitäytteiset eikä mitkään suolaliuos, mutta eivät ne silloin olleet sellaiset "McGhanit", vaan ihan valuvaa silikonia...


      • AA=>B
        otin kirjoitti:

        silikonitäytteiset eikä mitkään suolaliuos, mutta eivät ne silloin olleet sellaiset "McGhanit", vaan ihan valuvaa silikonia...

        Silikoni-implanttejakin on erilaisia. Ne vanhemmat ovat valuvaa silikonia, mutta uusimmat ovat sitä marmeladisilikonia, joka ei valu vaikka implantin kuori särkyisi. Tallinnassa kai laitetaan tätä valuvaa silikonia. Suomessa nykyisin kai ns. kunnolliset plastiikkakirurgit laittavat pääasiassa niitä marmeladi- eli koheesiogeelisilikoneja.


      • AA=>B
        AA=>B kirjoitti:

        Silikoni-implanttejakin on erilaisia. Ne vanhemmat ovat valuvaa silikonia, mutta uusimmat ovat sitä marmeladisilikonia, joka ei valu vaikka implantin kuori särkyisi. Tallinnassa kai laitetaan tätä valuvaa silikonia. Suomessa nykyisin kai ns. kunnolliset plastiikkakirurgit laittavat pääasiassa niitä marmeladi- eli koheesiogeelisilikoneja.

        http://msnbcmedia.msn.com/j/msnbc/Components/Photos/040210/040210_inamed_siliconimplant_vsml_2p.vsmall.jpg

        Eli tässä kuvassa on se valumaton tyyppi, jota asennetaan tällä hetkellä eniten Suomessa.


      • kokenut poiston

      • edellinen
        kokenut poiston kirjoitti:

        Ei silloin käytetty tommoisia, mutta eikö ne ole kauhean kovat ja luonnottoman näköiset ? Itsellä AA ja oli B nyt AA.

        Ei ole. Ne on hivenen tiiviimmän tuntuiset kuin juokseva silikoni, mutta olin valmis tuohon turvallisuuden vuoksi.


      • joo
        AA=>B kirjoitti:

        Silikoni-implanttejakin on erilaisia. Ne vanhemmat ovat valuvaa silikonia, mutta uusimmat ovat sitä marmeladisilikonia, joka ei valu vaikka implantin kuori särkyisi. Tallinnassa kai laitetaan tätä valuvaa silikonia. Suomessa nykyisin kai ns. kunnolliset plastiikkakirurgit laittavat pääasiassa niitä marmeladi- eli koheesiogeelisilikoneja.

        älä puhu kun et tiedä tallinnasta mitään,et siellähän laitetaan sitä "valuvaa"..ei mulla ainaka


      • miä
        joo kirjoitti:

        älä puhu kun et tiedä tallinnasta mitään,et siellähän laitetaan sitä "valuvaa"..ei mulla ainaka

        semmoista geelimäistä ne on ollut pidemmän aikaa ja nyt hyytelömäistä.


    • Nadje

      Ihmettelen ettei ultra ja mammografia paljastaneet rikkoutunutta implanttia jos se kerran oli ihan "tuusan nuuskana". Yleensä näitä tutkimuksia tekevien ihmisten pitäisi olla ammattilaisia..
      Mieti tarkkaan laitatatko uudet sillä kaiken jälkeen se voi olla henkisesti "kova" juttu..
      Hyvää syksyn alkua, elämä jatkuu=)

      • kuullut

        muualtakin, ettei mammografiassa / ultrassa näy kaikkea, mutta kyllä sen itse tuntee jos jokin on pielessä. Magneettikuvaus on tarkempi.


      • Nadje
        kuullut kirjoitti:

        muualtakin, ettei mammografiassa / ultrassa näy kaikkea, mutta kyllä sen itse tuntee jos jokin on pielessä. Magneettikuvaus on tarkempi.

        Magneettikuvauksessa altistuu suurelle säteilymäärälle joten niitä ei pelkän oman tuntemuksen mukaan voi lähteä kovin usein tekemään. Toisekseen tutkimus on melkoisen hintava kontrollikäyttöön....


      • halusin
        Nadje kirjoitti:

        Magneettikuvauksessa altistuu suurelle säteilymäärälle joten niitä ei pelkän oman tuntemuksen mukaan voi lähteä kovin usein tekemään. Toisekseen tutkimus on melkoisen hintava kontrollikäyttöön....

        juuri varmistuksen omille tuntemuksilleni ja oikeessa olin. Mielummin säteilyt kuin rikkinäinen silikoni implantti rinnassa. Tietysti olisin voinut poistattaa silikonit ilman mangneettikuvausta, mutta jos olisinkin ollut väärässä niin olisi harmittanut poistaa ehjät silikonit. Olin muuten niihin tyytyväinen ja ne näyttivät ihan luonnollisilta. Ulkoapäin ei huomannut mitään vikaa. Ja onhan se kallista, mutta Kela korvasi suoraan noin puolet hinnasta ja loput sain vakuutuksesta takaisin.


      • Kela ja vakuutus
        halusin kirjoitti:

        juuri varmistuksen omille tuntemuksilleni ja oikeessa olin. Mielummin säteilyt kuin rikkinäinen silikoni implantti rinnassa. Tietysti olisin voinut poistattaa silikonit ilman mangneettikuvausta, mutta jos olisinkin ollut väärässä niin olisi harmittanut poistaa ehjät silikonit. Olin muuten niihin tyytyväinen ja ne näyttivät ihan luonnollisilta. Ulkoapäin ei huomannut mitään vikaa. Ja onhan se kallista, mutta Kela korvasi suoraan noin puolet hinnasta ja loput sain vakuutuksesta takaisin.

        korvasivat? Voitko kertoa hieman lisää? Laitettiinko sulle alkujaan sitten silikonit julkisella puolella jonkun syyn takia vai miten kelan korvauksen sait?


      • sain
        Kela ja vakuutus kirjoitti:

        korvasivat? Voitko kertoa hieman lisää? Laitettiinko sulle alkujaan sitten silikonit julkisella puolella jonkun syyn takia vai miten kelan korvauksen sait?

        heti Kela korvauksen ja loput muistaakseni n. 430 € sairauskuluvakuutuksesta. Sain lähetteen kuvauksiin ja kävin yksityisellä. Itsekin vähän epäröin, että korvaako vakuutus tämmöistä (en kyllä kertonut vakuutusyhtiöön silikoneista). Aina kannattaa yrittää...


      • sairauskuluvakuutu
        sain kirjoitti:

        heti Kela korvauksen ja loput muistaakseni n. 430 € sairauskuluvakuutuksesta. Sain lähetteen kuvauksiin ja kävin yksityisellä. Itsekin vähän epäröin, että korvaako vakuutus tämmöistä (en kyllä kertonut vakuutusyhtiöön silikoneista). Aina kannattaa yrittää...

        .. ja sain suonikohjuleikkauksen sen piikkiin. Mutta että plastiikkakirurgisiin toimiin. Onhan toi tietysti pakko ottaa pois, joten olisko se sitte ihan vakuutusehtojen mukaista jopa.. Kyllähän se kai kuitenkin tuli esiin papereista että on silikonien poistatus. Mitä laitoit vahinkoilmoitukseen?
        Olisi kiva jos vastaisit. Itse olen menossa laittamaan silikonit ja mietin että kannattaako tuommonen vakuutus varmuuden vuoksi pitää. se on nimittäin aika kallis. Mut jos se korvaa tommosiakin toimia niin taidan sen pitää..


      • sain
        sairauskuluvakuutu kirjoitti:

        .. ja sain suonikohjuleikkauksen sen piikkiin. Mutta että plastiikkakirurgisiin toimiin. Onhan toi tietysti pakko ottaa pois, joten olisko se sitte ihan vakuutusehtojen mukaista jopa.. Kyllähän se kai kuitenkin tuli esiin papereista että on silikonien poistatus. Mitä laitoit vahinkoilmoitukseen?
        Olisi kiva jos vastaisit. Itse olen menossa laittamaan silikonit ja mietin että kannattaako tuommonen vakuutus varmuuden vuoksi pitää. se on nimittäin aika kallis. Mut jos se korvaa tommosiakin toimia niin taidan sen pitää..

        Vakuutus siis korvasi ainoastaan sen magneettikuvauksen. Itse maksoin silikonien poiston (2500 €). Sitä en edes yrittänyt laittaa vakuutukseen...


      • äskeiseen
        sain kirjoitti:

        Vakuutus siis korvasi ainoastaan sen magneettikuvauksen. Itse maksoin silikonien poiston (2500 €). Sitä en edes yrittänyt laittaa vakuutukseen...

        ja onnea silikonien laittoon. Onneksi mut leikannut kirurgi on "leikkaus kiellossa" eikä pääse enää tekekemään tuhoja toisille ja vakuutus on hyvä pitää varmuuden vuoksi vaikka se ei korvaakaan silikonien poistoa. Ei sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu. Elämä on ... kallista.


      • minä
        äskeiseen kirjoitti:

        ja onnea silikonien laittoon. Onneksi mut leikannut kirurgi on "leikkaus kiellossa" eikä pääse enää tekekemään tuhoja toisille ja vakuutus on hyvä pitää varmuuden vuoksi vaikka se ei korvaakaan silikonien poistoa. Ei sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu. Elämä on ... kallista.

        Tänään oli Iltalehdessä, että valmistajat suosittelevat rintaproteesit vaihdettavaksi noin kymmenen vuoden välein. Huh, huh kyllä tulee kalliiksi ja kuinka monta kertaa voidaan leikata samasta kohdasta ? Aina joutuu uudelleen jännittämään että meneekö leikkaus hyvin, tulehtuuko arvet jne. Kenen psyyke kestää semmoista. Tiesin, että ne joskus joudutaan vaihtamaan vaikka ei tulisi komplikaatioita, mutta 10 vuoden välein!!! En lähde tohon


      • minä myös
        minä kirjoitti:

        Tänään oli Iltalehdessä, että valmistajat suosittelevat rintaproteesit vaihdettavaksi noin kymmenen vuoden välein. Huh, huh kyllä tulee kalliiksi ja kuinka monta kertaa voidaan leikata samasta kohdasta ? Aina joutuu uudelleen jännittämään että meneekö leikkaus hyvin, tulehtuuko arvet jne. Kenen psyyke kestää semmoista. Tiesin, että ne joskus joudutaan vaihtamaan vaikka ei tulisi komplikaatioita, mutta 10 vuoden välein!!! En lähde tohon

        Ainahan sitä on puhuttu että uusinta leikkauksiin pitää mennä 5-10 v. välein jos haluaa että rinnat näyttää hyvältä ja jos silikonit on suhtkoht isot. Sanoohan se järkikin että iho venyy ja silikonit valuu väärään paikkaan. Siis jos ne on lihaksien päällä. Eräs plastikkakirurgi sanoi että nuoret naiset eivät tajuakaan kuinka monta kertaa pitää elämänsä aikana käydä korjauttamassa rintojen ulkonäköä jos haluaa että ne on täydellisen näköiset.


      • ???
        minä myös kirjoitti:

        Ainahan sitä on puhuttu että uusinta leikkauksiin pitää mennä 5-10 v. välein jos haluaa että rinnat näyttää hyvältä ja jos silikonit on suhtkoht isot. Sanoohan se järkikin että iho venyy ja silikonit valuu väärään paikkaan. Siis jos ne on lihaksien päällä. Eräs plastikkakirurgi sanoi että nuoret naiset eivät tajuakaan kuinka monta kertaa pitää elämänsä aikana käydä korjauttamassa rintojen ulkonäköä jos haluaa että ne on täydellisen näköiset.

        Onko täällä ketään sellaista, jolla olisi ollut silikoneja yli 10 v ilman kompikaatioita ?


      • viestiketjua taaksepäin
        ??? kirjoitti:

        Onko täällä ketään sellaista, jolla olisi ollut silikoneja yli 10 v ilman kompikaatioita ?

        esim. Merja kertoo että hänellä on ollut silikonit 14 vuotta ja hän on ollut tyytyväinen. Vielä täytyy muistaa että hänellä on ns. vanhempaa mallia olevat silikonit, jotka helpommin aiheuttavat komplikaatioita.


      • ira
        minä myös kirjoitti:

        Ainahan sitä on puhuttu että uusinta leikkauksiin pitää mennä 5-10 v. välein jos haluaa että rinnat näyttää hyvältä ja jos silikonit on suhtkoht isot. Sanoohan se järkikin että iho venyy ja silikonit valuu väärään paikkaan. Siis jos ne on lihaksien päällä. Eräs plastikkakirurgi sanoi että nuoret naiset eivät tajuakaan kuinka monta kertaa pitää elämänsä aikana käydä korjauttamassa rintojen ulkonäköä jos haluaa että ne on täydellisen näköiset.

        .. jollei kerran ole mitään ongelmia. On hyvä käydä säännöllisesti toki tarkistuttamassa implanttinsa, mutta eihän se nyt niin kallista ole.. juttelin kirurgin kanssa ja jollei ongelmia ole, ne on lähinnä "elinikäisiä" eli ei niitä huvikseen vaihdella.


      • Minä
        ira kirjoitti:

        .. jollei kerran ole mitään ongelmia. On hyvä käydä säännöllisesti toki tarkistuttamassa implanttinsa, mutta eihän se nyt niin kallista ole.. juttelin kirurgin kanssa ja jollei ongelmia ole, ne on lähinnä "elinikäisiä" eli ei niitä huvikseen vaihdella.

        Mutta miten sä tarkistutat rintasi, kun mammografia ei näytä kaikkea ja plastikkakirurgit vaan tunnustelee pikaisesti ja sanoo että ne ok?


      • pitäs kerta että
        Minä kirjoitti:

        Mutta miten sä tarkistutat rintasi, kun mammografia ei näytä kaikkea ja plastikkakirurgit vaan tunnustelee pikaisesti ja sanoo että ne ok?

        silikonit. Että tietävät ottaa sitten oikealla tavalla. Ja kyllä plastiikkakirurgi huomaa helpostikin ainakin sen kapseloitumisen. Ja rikkihän uudet silikonit ei oikein edes mene


      • ...
        pitäs kerta että kirjoitti:

        silikonit. Että tietävät ottaa sitten oikealla tavalla. Ja kyllä plastiikkakirurgi huomaa helpostikin ainakin sen kapseloitumisen. Ja rikkihän uudet silikonit ei oikein edes mene

        huomaa kyllä itsekin, mutta muuten niitten tutkiminen on vaikeaa.


      • ...

        tyytyä irto silikooneihin. Mistä niitä saa ostettua ? Postimyynnistäkö ?


    • ööö

      sulla on varmaan ensimmäinen silikoni vatsa, jos ne on sinne valunut.

      • menettänyt

        en tiedä. Ne kyllä vakuutti, että rikkoutunut silikoni oli siellä "taskussa" eikä mihinkään valunut, mutta itse epäilen silti.


      • minä
        menettänyt kirjoitti:

        en tiedä. Ne kyllä vakuutti, että rikkoutunut silikoni oli siellä "taskussa" eikä mihinkään valunut, mutta itse epäilen silti.

        ollut samanlaisia oireita leikkauksen jälkeen, että tuntuu ajoittain kuin kropassa valuisi jotain ? mahassa, kyljissä, selässä...kutinaa


      • diipadaipa
        minä kirjoitti:

        ollut samanlaisia oireita leikkauksen jälkeen, että tuntuu ajoittain kuin kropassa valuisi jotain ? mahassa, kyljissä, selässä...kutinaa

        joillakin kuulemma het leikkauksen jälkeen saattaa kuulua rutinaa yms ääniä,koska haavoista vapautuu ilmaa!en tiedä tuskin kukaan muukaan yhtä varmasti kuin sinut leikannut kirurgi! hei mutta soitappa sille niin selviää mikä ääni siellä! ;))


      • minä
        diipadaipa kirjoitti:

        joillakin kuulemma het leikkauksen jälkeen saattaa kuulua rutinaa yms ääniä,koska haavoista vapautuu ilmaa!en tiedä tuskin kukaan muukaan yhtä varmasti kuin sinut leikannut kirurgi! hei mutta soitappa sille niin selviää mikä ääni siellä! ;))

        kuuleppa ei sieltä mitään ääniä kuulu vaan ihan valumisen tunnetta ja kävin ihan paikan päällä kysymässä häneltä. Sanoi, että ei siellä mikään valu. Näin vaan tunnen eikä sitä voi kirurgi tuntea!


      • ...

        ei naurata yhtään terveyshän tässä menee.


      • kokenut
        ... kirjoitti:

        ei naurata yhtään terveyshän tässä menee.

        nyt lääkärillä kertomassa vaivoistani ja hän pistää viestiä eteenpäin plastikkakirurgille, että voiko nämä vaivat johtua rikkoutuneesta silikonista...


      • sulla oli?
        kokenut kirjoitti:

        nyt lääkärillä kertomassa vaivoistani ja hän pistää viestiä eteenpäin plastikkakirurgille, että voiko nämä vaivat johtua rikkoutuneesta silikonista...

        sorry nyt vaan mutta tommoset kauhean lyhkäset ja mitäänsanomattomat kommentit vaikuttaa että juttu on keksitty. Jos oikeasti on jotakin vaivoja niin kai niistä osaisit hyvinkin tarkasti kertoa...
        Jos taas sulla oikeasti on jotakin vaivoja tullut niin kertoisitko mitä. En ainakaan tästä ketjusta äkkiseltään löytänyt, koko ketju on kovin sekava. Semmoset vastaa jolta ei mitään kysytä jne.


      • kokenut
        sulla oli? kirjoitti:

        sorry nyt vaan mutta tommoset kauhean lyhkäset ja mitäänsanomattomat kommentit vaikuttaa että juttu on keksitty. Jos oikeasti on jotakin vaivoja niin kai niistä osaisit hyvinkin tarkasti kertoa...
        Jos taas sulla oikeasti on jotakin vaivoja tullut niin kertoisitko mitä. En ainakaan tästä ketjusta äkkiseltään löytänyt, koko ketju on kovin sekava. Semmoset vastaa jolta ei mitään kysytä jne.

        kyllä mä tuolla ylempänä kerroin että on valumisen tunnetta kropassa. Vaivoja on muutakin (kutinaa,kainalossa kipua yms.), mutta kun en tiedä kuuluuko ne tähän asiaan. Olen vasta menossa toiselle plastikkakirurgille... voin kyllä sitten kertoa. Ottaa päähän, kun joku täällä kertoo jotain niin aina tulee että juttu on keksitty yms. Mulla ei ole mitään tarvetta puhua paskaa enkä halua tällä asialla peloitella mutta näin vain kävi mulle ja kerroin oman kokemukseni.


      • loukata
        kokenut kirjoitti:

        kyllä mä tuolla ylempänä kerroin että on valumisen tunnetta kropassa. Vaivoja on muutakin (kutinaa,kainalossa kipua yms.), mutta kun en tiedä kuuluuko ne tähän asiaan. Olen vasta menossa toiselle plastikkakirurgille... voin kyllä sitten kertoa. Ottaa päähän, kun joku täällä kertoo jotain niin aina tulee että juttu on keksitty yms. Mulla ei ole mitään tarvetta puhua paskaa enkä halua tällä asialla peloitella mutta näin vain kävi mulle ja kerroin oman kokemukseni.

        Oikeesti täällä vaan mesotaan keksittyjäkin tarinoita. Ja silloin kun joku juttu on esitetty hyvin ylimalkaisesti niin ei tiedä onko se totta vai ei. Tässäkin ketjussa moni eri henkilö vastaa vaikka kysymykset on tarkoitettu monesti sinulle.
        Harmi jos oot vaivoja niistä saanut. Toivottavasti asia selviää. Hyvää jatkoa toivotan


      • sinulle...
        kokenut kirjoitti:

        nyt lääkärillä kertomassa vaivoistani ja hän pistää viestiä eteenpäin plastikkakirurgille, että voiko nämä vaivat johtua rikkoutuneesta silikonista...

        kokenut, millaiset implantit?


      • sinulle...
        sinulle... kirjoitti:

        kokenut, millaiset implantit?

        Olet sama kuin ketjun aloittaja, huomasin vasta nyt.
        Tuntuuko sinusta siis, että jotain valuu elimistössäsi nyt kun implantit poistettiin?


      • monella nimimerkillä
        sinulle... kirjoitti:

        Olet sama kuin ketjun aloittaja, huomasin vasta nyt.
        Tuntuuko sinusta siis, että jotain valuu elimistössäsi nyt kun implantit poistettiin?

        Anteeksi jos on tullut sekaannusta ei ollut tarkoitus. Olen aloittanut tämän keskustelun ja vastannut välillä toisilla "nimimerkeillä". Tunsin ennen poistoa sitä valumista ja tuntuu edelleen ajoittain.


      • kokenut
        monella nimimerkillä kirjoitti:

        Anteeksi jos on tullut sekaannusta ei ollut tarkoitus. Olen aloittanut tämän keskustelun ja vastannut välillä toisilla "nimimerkeillä". Tunsin ennen poistoa sitä valumista ja tuntuu edelleen ajoittain.

        tää on vähän vaikea selittää, mutta tuntuu ihan siltä kuin välillä valuisi jotain noin sentin kerrallaan ja sitten tyssää (kyljissä, selässä, rinnan alla). Tunne on inhottava mutta todellista. Muut vaivat ovat mielestäni "pienempiä", mutta odottelen että pääsen lisätutkimuksiin.


      • kokenut
        kokenut kirjoitti:

        tää on vähän vaikea selittää, mutta tuntuu ihan siltä kuin välillä valuisi jotain noin sentin kerrallaan ja sitten tyssää (kyljissä, selässä, rinnan alla). Tunne on inhottava mutta todellista. Muut vaivat ovat mielestäni "pienempiä", mutta odottelen että pääsen lisätutkimuksiin.

        Nyt munkin täytyy kertoa jotain positiivista tästä kokemuksesta. Nännit eivät ole enää niin surullisen näköiset (en tiedä onko aika vai rasvaus kiinteyttävällä voiteella auttanut) ja rintaakin on vähän tullut takaisin. On vähän erinäköiset kuin leikkauksen jälkeen (mustelmilla, täynnä piikin reikiä, lättänät jne). Taitaa näistä melkein entisensä tulla. Onneksi en ottanut isompia silikoneja, iho olisi vielä enemmän venynyt ja on ihanaa taas nukkua mahallaan. Taidan tyytyä näihin.


      • kokenut
        kokenut kirjoitti:

        Nyt munkin täytyy kertoa jotain positiivista tästä kokemuksesta. Nännit eivät ole enää niin surullisen näköiset (en tiedä onko aika vai rasvaus kiinteyttävällä voiteella auttanut) ja rintaakin on vähän tullut takaisin. On vähän erinäköiset kuin leikkauksen jälkeen (mustelmilla, täynnä piikin reikiä, lättänät jne). Taitaa näistä melkein entisensä tulla. Onneksi en ottanut isompia silikoneja, iho olisi vielä enemmän venynyt ja on ihanaa taas nukkua mahallaan. Taidan tyytyä näihin.

        tänään tai siis eilen tuli vihdoinkin postitse kirje, että pääsen lisätutkimuksiin parin viikon kuluttua...


    • kokenut

      näitä plastikkakirurgeja miten erilailla he puhuvat/näkevät asian. Kävin ennen poistoa kahdella eri plastikkakirurgilla ja tässä olisi muutama esimerkki:
      - toinen tyrkytti heti uusia implantteja kun taas toinen sanoi ett on hyvä odottaa ainakin vuosi tai kaksi
      - "poistolla ei ole kiire voit vaikka odottaa syksyyn" (kävin ennen kesää) ja toinen sanoi otetaan heti pois
      - toinen parin sentin viillot, toisella viiden
      - toimenpide tehtäisiin nukutuksessa ja pääsisin illalla kotiin kun taas toisessa paikassa paikallispuudutuksessa (itse kyllä sai valita), mutta täällä ihmeteltiin toisen paikan toimintaa sanottiin että yleensä nukutuksen jälkeen pitää jäädä yöksi tarkkailuun.
      Tässä oli siis muutama esimerkki. Taitaa suomen plastikkakirurgit olla vähän hukassa.

      • kyllä

        heillä sentään on asiaankuuluva koulutus toisin kuin tallinnassa. Hehän jättivät sinulle vaihtoehtoja, eihän silikonien poisottaminen ole sairaus että sillä olisi kiire... ja selvästihän sulle sanottiin viestistäsi päätellen että nukutuksen jälkeen pitäisi olla tarkkailussa ja kotiin pääsee jos ei nukuteta. Mitäs tuossa ihmeellistä..


      • kokenut
        kyllä kirjoitti:

        heillä sentään on asiaankuuluva koulutus toisin kuin tallinnassa. Hehän jättivät sinulle vaihtoehtoja, eihän silikonien poisottaminen ole sairaus että sillä olisi kiire... ja selvästihän sulle sanottiin viestistäsi päätellen että nukutuksen jälkeen pitäisi olla tarkkailussa ja kotiin pääsee jos ei nukuteta. Mitäs tuossa ihmeellistä..

        tarkoitin sillä että niillä on aivan eri näkemys asioista. On siinä suuri ero jos toinen tyrkyttää heti tilalle uusia ja toinen sanoo että pitää odottaa vähintään 1 vuosi, mieluiten kaksi vuotta. ketä siinä uskomaan. ja sielä toisessa paikassa ihmeteltiin toisen toimintaa tämän nukutuksen suhteen, jos ymmärrät. Myös poistolla oli kiire, koska ne olivat ihan mäsät. en olisi pystynyt odottamaan syksyyn. Hyvää viikonloppua


      • +++
        kyllä kirjoitti:

        heillä sentään on asiaankuuluva koulutus toisin kuin tallinnassa. Hehän jättivät sinulle vaihtoehtoja, eihän silikonien poisottaminen ole sairaus että sillä olisi kiire... ja selvästihän sulle sanottiin viestistäsi päätellen että nukutuksen jälkeen pitäisi olla tarkkailussa ja kotiin pääsee jos ei nukuteta. Mitäs tuossa ihmeellistä..

        silikonien pois ottaminen ei tietenkään ole sairaus, mutta siitä seuraa sairauksia.


      • implanttisi
        kyllä kirjoitti:

        heillä sentään on asiaankuuluva koulutus toisin kuin tallinnassa. Hehän jättivät sinulle vaihtoehtoja, eihän silikonien poisottaminen ole sairaus että sillä olisi kiire... ja selvästihän sulle sanottiin viestistäsi päätellen että nukutuksen jälkeen pitäisi olla tarkkailussa ja kotiin pääsee jos ei nukuteta. Mitäs tuossa ihmeellistä..

        oli rikki, joo no sit ymmärrän kiireen. Eihän semmosia kantsi kehossa pitää..
        Hyvää viikonloppua myös sulle kokenut


      • kokenut
        implanttisi kirjoitti:

        oli rikki, joo no sit ymmärrän kiireen. Eihän semmosia kantsi kehossa pitää..
        Hyvää viikonloppua myös sulle kokenut

        kävin nyt sielä plastikkakirurgilla ja hän myös oli sitä mieltä että ei ne voi sieltä mihinkään valua, koska sen implantin ympärille kasvaa sitkeä sidekudoskuori ja ne jää sen sisäpuolelle vaikka menisi rikki. Hän tutki kunnolla rinnat ja näin ulkoapäin ei näkynyt mitään poikkeavaa. Vielä otetaan uudet mangneettikuvat ja joitakin verikokeita. Kävin kunnallisella ja oli erittäin ystävällinen naiskirurgi ja sanoi vielä lopuksi että kyllä elämä tästä vielä iloksi muuttuu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe