Apua, sanoisinko.
Kaipaisin mielipiteitä ja ohjausta tähän asiaan.
Vaikuttaako tässä Toronto herätyksessä ja City seurakunnissa puhtaasti hyvä henki, vai onko tämä sitä mistä meitä on varoitettu?
Mitä merkkiä mielestänne kyseinen Torontolainen näyttää tässä seuraavassa kuvassa?
http://www.kaantopiiri.org/gallery/visitation/48.jpg
Entäpä nämä "suuret julistajat" Rodney H Brown, Benny Hinn, Kenneth Copeland yms.?
Ja entäpä nämä jutut:
http://www.cephasministry.com/toronto_unmask.html
runsaasti myös ääni ja video materiaalia,
esim.
http://www.bible.ca/tongues-back-holy-laughter.wav
Kuulostaako tuo teidän mielestänne siltä että siinä vaikuttaa hyvät henget?
Entäpäs "lippujen liehuttaminen" City-seurakunnissa ja erillaiset liput? Tai muuten nämä "kaatuilut" yms.?
Olen hyvin hämmentynyt, ja todella toivoisin saavani vastauksia tänne.
Toronto Herätys ja City Seurakunnat?
70
3867
Vastaukset
- Baptisti
Minusta se on ennenkaikkeaan kovin surullista huomata kun niin monet seurakunnat myös helluntailiike on mukana toronto-jutussa. Olen laittanut joitain linkkejä vain varottaakseni ihmisiä siitä suuresta eksytyksestä mikä kätkeytyy helluntailiiikkeen opetukseen mm. väärä karismaattisuus, mitä löytyy ihmeen paljon helluntailiikkeestä. Koen olevani tälläisen Jumalan pienen sanan saattajan uskollisessa työssä jakaessani varoittavaa tietoa. Vaikkakin se välillä johtaakin ovien sulkeutumiseen siellä missä totuus on liian kova pala kuulla. Tuossa alempana on hyvä linkki jossa kerron miksi on parempi valita seurakunnakseen joku muu kuin helluntailiikkeen seurakunta. Myös monilla muilla foorumeilla olen yrittänyt eksytyksestä varottaa uskovia jotka etsii hengellistä kotia tai on hämmentyneet tilanteesta mikä seurakunnassa on.
Erityisesti näin kotikenttää kun tarkastelen on ollut surullista huomata Helsingin Saalemin ja Siionin tilanne, miten selvästi ovatkaan yhteyksissä torontoliikkeeseen.
Tässä muuten yksi linkki, kristityn foorumilta:
http://www.kristitynfoorumi.fi/karismaattinenkaaos.htm- fri
Että helluntai seurakuntalaisten tulisi jättää "kotinsa" ja siirtyä "naapuriin", tai perustaa uusia ryhmiä???
Tiedän,että puutteellisia olemme,kuitenkin kotimme puhdistus on meidän tehtävämme,Pyhän Hengen avulla.
Toivon ettemme maaillistuisi,vaan tutkisimme omaa vaellustamme ensisijaisesti.
Itse olen kiitollinen omaan "kotiini" jossa saan kasvaa ja olla sisarusten kanssa hengen yhteydessä. - Baptisti
fri kirjoitti:
Että helluntai seurakuntalaisten tulisi jättää "kotinsa" ja siirtyä "naapuriin", tai perustaa uusia ryhmiä???
Tiedän,että puutteellisia olemme,kuitenkin kotimme puhdistus on meidän tehtävämme,Pyhän Hengen avulla.
Toivon ettemme maaillistuisi,vaan tutkisimme omaa vaellustamme ensisijaisesti.
Itse olen kiitollinen omaan "kotiini" jossa saan kasvaa ja olla sisarusten kanssa hengen yhteydessä.Olen sitä sillä linjalla, jotta helluntailiike on Suomessakin mennyt sen verran paljon mukaan kaikkeen vääryyteen kuten vapaakirkkokin ettei siihen voi kukaan uudestisyntynyt kristitty hyvällä omalla tunnolla kuulua.Maailmalla ja kansaenvälisesti ajatellen näin on ollut jo paljon pidempää.Oletko laittanut merkille mikä on se seurakunta tai "lahko" mistä suuri osa näistä kansaenvälisistä ihmemiehistä tulee joista esim. Hesarin hengellisissä ilmoituksissa on isot mainokset mistäpä muusta kuin jostain sikäläisestä helluntaiseurakunnasta tai sen pohjalta syntyneestä liikkeestä joka muutamaa korostusta lukuunottamatta on sama kuin helluntaiseurakunta. Suomessa ei cityseurakunnalla tai millä tahansa uudella pienellä seurakunnalla joku näky-liikkeen seurakunta,suur-helsingin srk tai vastaavalla, ja helluntailiikkeellä ole tänäpäivänä mitään eroa samaa soppaa eri purkissa!
- Sim-son
Baptisti kirjoitti:
Olen sitä sillä linjalla, jotta helluntailiike on Suomessakin mennyt sen verran paljon mukaan kaikkeen vääryyteen kuten vapaakirkkokin ettei siihen voi kukaan uudestisyntynyt kristitty hyvällä omalla tunnolla kuulua.Maailmalla ja kansaenvälisesti ajatellen näin on ollut jo paljon pidempää.Oletko laittanut merkille mikä on se seurakunta tai "lahko" mistä suuri osa näistä kansaenvälisistä ihmemiehistä tulee joista esim. Hesarin hengellisissä ilmoituksissa on isot mainokset mistäpä muusta kuin jostain sikäläisestä helluntaiseurakunnasta tai sen pohjalta syntyneestä liikkeestä joka muutamaa korostusta lukuunottamatta on sama kuin helluntaiseurakunta. Suomessa ei cityseurakunnalla tai millä tahansa uudella pienellä seurakunnalla joku näky-liikkeen seurakunta,suur-helsingin srk tai vastaavalla, ja helluntailiikkeellä ole tänäpäivänä mitään eroa samaa soppaa eri purkissa!
Olen uudestisyntynyt ja kuulun helluntaiseurakuntaan hyvällä omallatunnolla.
Sinä arvon babtisti nyt et käsitä, ettei kaikki meillä hyväksy jotain torontolaisuutta tai vastaavaa. Jokainen helluntaiseurakunta on oma yksilöllinen seurakunta. City-seurakunnassa en ole koskaan käynytkään, vaikka ensi kerran pari vuotta sitten Hämeenlinnassa näin aktiolaisia jotka olivat city-seurakunnasta. Ei ainakaan heissä silloisissa tilanteissa ollut mitään pahaa, päinvastoin. Mutta he edustivat yksilöuskovia.
Jos pari kolme babtistia törttöilee ei se tarkoita, että se olisi babtistien linja. Vai onko sinun näkökulmasta? Sinä katsot vain pintaliitoon mutta et huomaa, että helluntaiseurakuntien suurin ja hiljainen enemmistö ei hyväksy toronto-tyyppistä huuhaa juttua. Koita päästä selville vesille asioista.
Onnea! - Baptisti
Sim-son kirjoitti:
Sinä arvon babtisti nyt et käsitä, ettei kaikki meillä hyväksy jotain torontolaisuutta tai vastaavaa. Jokainen helluntaiseurakunta on oma yksilöllinen seurakunta. City-seurakunnassa en ole koskaan käynytkään, vaikka ensi kerran pari vuotta sitten Hämeenlinnassa näin aktiolaisia jotka olivat city-seurakunnasta. Ei ainakaan heissä silloisissa tilanteissa ollut mitään pahaa, päinvastoin. Mutta he edustivat yksilöuskovia.
Jos pari kolme babtistia törttöilee ei se tarkoita, että se olisi babtistien linja. Vai onko sinun näkökulmasta? Sinä katsot vain pintaliitoon mutta et huomaa, että helluntaiseurakuntien suurin ja hiljainen enemmistö ei hyväksy toronto-tyyppistä huuhaa juttua. Koita päästä selville vesille asioista.
Onnea!Siinä, että jokainen helluntaiseurakunta on oma seurakuntansa. Mutta sen perusteella mitä olen Helsingin alueella kiertänyt näitä teidän seurakuntia ei ole tullut missään vaan esille, että olisi helluntailiikkeen seurakunta joka ei hyväksyisi torontolaisuutta. Päin vastoin se kun asian olen ystävällisesti ottanut esille on vain saanut aikaan vihamielisyyttä.
Tuohon mitä lopussa mainitset en voi muuta sanoa kuin, että ne baptistit mitä itse olen tavannut ovat samoin asian ymmärtäneet. Tietysti jokaisessa liikkeessä on yksilöitä jotka juoksee sekasin eri kokouksissa sille ei voi tietenkään mitään mutta sellaisia on joka seurakunnassa valitettavasti.Niin tuo on jokaisen oma asia, enkä sitä ole kieltänytkään vaikka minusta se onkin surullista.Samaa tapahtuu adventtikirkossa,raamattu puhuu srk:ssa ja muissakin suomen pienissä kristillisissä vähemmistöissä jotka pyrkivät pitämään raamatullisen linjan tässä "karismaattisuus asiassa".
Suurin osa vapaistakin suunnista on ikävä sanoa menneet mukaan eksytykseen. - Kasteella käynyt
Baptisti kirjoitti:
Siinä, että jokainen helluntaiseurakunta on oma seurakuntansa. Mutta sen perusteella mitä olen Helsingin alueella kiertänyt näitä teidän seurakuntia ei ole tullut missään vaan esille, että olisi helluntailiikkeen seurakunta joka ei hyväksyisi torontolaisuutta. Päin vastoin se kun asian olen ystävällisesti ottanut esille on vain saanut aikaan vihamielisyyttä.
Tuohon mitä lopussa mainitset en voi muuta sanoa kuin, että ne baptistit mitä itse olen tavannut ovat samoin asian ymmärtäneet. Tietysti jokaisessa liikkeessä on yksilöitä jotka juoksee sekasin eri kokouksissa sille ei voi tietenkään mitään mutta sellaisia on joka seurakunnassa valitettavasti.Niin tuo on jokaisen oma asia, enkä sitä ole kieltänytkään vaikka minusta se onkin surullista.Samaa tapahtuu adventtikirkossa,raamattu puhuu srk:ssa ja muissakin suomen pienissä kristillisissä vähemmistöissä jotka pyrkivät pitämään raamatullisen linjan tässä "karismaattisuus asiassa".
Suurin osa vapaistakin suunnista on ikävä sanoa menneet mukaan eksytykseen.Uutta tietoa babtistille, ei koko Suomi ole sama kuin Helsinki. Pikkusen katsot makaroonin reijästä kun katsot vain kehä kolmosen sisäpuolelle. Sinulla on tiedon puute tai asennevamma.
- Baptisti
Kasteella käynyt kirjoitti:
Uutta tietoa babtistille, ei koko Suomi ole sama kuin Helsinki. Pikkusen katsot makaroonin reijästä kun katsot vain kehä kolmosen sisäpuolelle. Sinulla on tiedon puute tai asennevamma.
Huolimatta epäasiallisesta töykeä sävyisestä vastauksestasi vastaan kumminkin, sillä
tuon tiesin. Olen kuullut muualtakin suomesta samanlaisia viestejä ettei sielläkään sen peremmin asiat olisi. Valitettavasti ei kaikilla ei ole mahdollisuutta matkustella niinkuin ehkä sinulla on ollut (: - fri
Baptisti kirjoitti:
Huolimatta epäasiallisesta töykeä sävyisestä vastauksestasi vastaan kumminkin, sillä
tuon tiesin. Olen kuullut muualtakin suomesta samanlaisia viestejä ettei sielläkään sen peremmin asiat olisi. Valitettavasti ei kaikilla ei ole mahdollisuutta matkustella niinkuin ehkä sinulla on ollut (:Olet kyllä oikeilla linjoilla,että paljon väärää on pyrkimässä sisään.
En sitä kiellä ja syytäkään en tiedä,ehkä maallistuminen viihteen kanssa suosii tuollasta "suolatonta ruokaa".
"Kotia ja sen parasta tulisi perheen jäsenien valia", eli jos olisimme valveillamme omasta tilasta ja sitäkautta toisetkin näkisivät meidän rakkauden Vapahtajaamme, niin ehkä tuo asia saisi apua. - -mietiskelijä-
Baptisti kirjoitti:
Olen sitä sillä linjalla, jotta helluntailiike on Suomessakin mennyt sen verran paljon mukaan kaikkeen vääryyteen kuten vapaakirkkokin ettei siihen voi kukaan uudestisyntynyt kristitty hyvällä omalla tunnolla kuulua.Maailmalla ja kansaenvälisesti ajatellen näin on ollut jo paljon pidempää.Oletko laittanut merkille mikä on se seurakunta tai "lahko" mistä suuri osa näistä kansaenvälisistä ihmemiehistä tulee joista esim. Hesarin hengellisissä ilmoituksissa on isot mainokset mistäpä muusta kuin jostain sikäläisestä helluntaiseurakunnasta tai sen pohjalta syntyneestä liikkeestä joka muutamaa korostusta lukuunottamatta on sama kuin helluntaiseurakunta. Suomessa ei cityseurakunnalla tai millä tahansa uudella pienellä seurakunnalla joku näky-liikkeen seurakunta,suur-helsingin srk tai vastaavalla, ja helluntailiikkeellä ole tänäpäivänä mitään eroa samaa soppaa eri purkissa!
Jeesuksen opetuksista huomaamme esim.
Matt.13:24-30,36-43 "Jeesus esitti heille toisen vertauksen taivasten valtakunnasta: "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. 25 Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois. 26 Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin. 27 Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?' 28 Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 29 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin. 30 Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti. Kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani.'" ; "36 Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta." 37 Hän vastasi heille:
"Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika. 38 Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa. 39 Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä. 40 Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa. 41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. 42 Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita. 43 Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon! "
Matt.7:20-23 "20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.
21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!" - Anonyymi
Kleptomaaneja ainakin vie rannekorut sormukset heti ja niissä solukokouksissa myös jopa kahvinkeittimiä. Vaatteita.Taitaa olla villitseviä riivaajia eli hindujen henkiä shiwa jumalia.
- Anonyymi
Hellareissa lestoissa vapareissa on armoton TAPPELU RAHASTA kaikki myydään mitä annat mitä saa.
- Anonyymi
Baptisti kirjoitti:
Rosvojen luolassa ollaan hindujen hengissä.
- Anonyymi
Sim-son kirjoitti:
Onnea!Lahden helluntaissa Thaimaan budhan henkiä meditoidaan ja myydään ruokaa kastealtaan ympärillä mikve allas.
- Anonyymi
fri kirjoitti:
Olet kyllä oikeilla linjoilla,että paljon väärää on pyrkimässä sisään.
En sitä kiellä ja syytäkään en tiedä,ehkä maallistuminen viihteen kanssa suosii tuollasta "suolatonta ruokaa".
"Kotia ja sen parasta tulisi perheen jäsenien valia", eli jos olisimme valveillamme omasta tilasta ja sitäkautta toisetkin näkisivät meidän rakkauden Vapahtajaamme, niin ehkä tuo asia saisi apua.Vääriä jeesuksia riittää hokkuspokkus.
- Anonyymi
-mietiskelijä- kirjoitti:
Jeesuksen opetuksista huomaamme esim.
Matt.13:24-30,36-43 "Jeesus esitti heille toisen vertauksen taivasten valtakunnasta: "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. 25 Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois. 26 Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin. 27 Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?' 28 Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 29 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin. 30 Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti. Kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani.'" ; "36 Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta." 37 Hän vastasi heille:
"Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika. 38 Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa. 39 Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä. 40 Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa. 41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. 42 Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita. 43 Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon! "
Matt.7:20-23 "20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.
21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!"Vääryyden tekijät Matteus 7 niin vääryyden tekijöitä ei Jeesus tunne. Vääryyden tekijät on vieraita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vääryyden tekijät Matteus 7 niin vääryyden tekijöitä ei Jeesus tunne. Vääryyden tekijät on vieraita.
Vääryyden tekijöitä ja muutenkin ahneus on syntiä kun himoitsee muiden ruokia huonekaluja niin pahasti että varastaa niitä
- Anonyymi
Baptisti kirjoitti:
OLEN SAMAAA MIELTÄ. eIi ei mitään lahkolle.
Vain vauvakasteet- se riittää ja kun sitä mantrataan uskontunnustusta, niin sanokoon pappi aina kasteemme riittää.
Siten taivaaseen pääsee veden avulla, ei verta tarvita- eli lunastushinnasta mitään ymmärtää. Kunhan ymmärtää sakramentit- katekismukset ja niitä ruokapöydässä lukien ruokarukous, kirkon uskontunnustus joka viikko ulkoa papattaen.
Siinä se oikea uskonto on ja siinä pysymme. Yksi kaste riittää----- helvettiin asti.
Viimeisenä päivänä, eli tuomion päivänä herätetään tuomiolle. ja helvetin tuli on siten varma.
ja yx aalto myös uskonpuhdistuxen?
Ensimmäinen aalto ihmeparantumiset!
Toinen aalto menestysteologia
kolmas aalto toronton siunaux vai herätys.
4 aalto on menossa
Ja tuleko sitt murtuvan hengen aallon ?
Eikä missään näy mitään merkkejä oikeista hengenhedelmistä?
Niinkuin tapahtui azukakadun herätyxen seuraus,,, jossa ihmiset tekivät vilpittömästi parannus,,, valtavissa synnintuskissa,, kun ne katui synnit! Ja löysi tien ulos siit synnin helvetistä!
Tee sinäkin rakas parannus!!!
(savis) !!!! !!!!- oikea,
Mistä tiedät, että azuzinkadulla tehtiin oikeaa parannusta. Oletatko vain niin?
Oliko kyseessä tarttuva nauruherätys? oikea, kirjoitti:
Mistä tiedät, että azuzinkadulla tehtiin oikeaa parannusta. Oletatko vain niin?
Oliko kyseessä tarttuva nauruherätys?Olen huolissaan et sä pääset vapaax synnistä ja taivaaseen!
Siunaten rakas sua parannuxeen!!
(savis) !!!! !!!!- siunaten
savonarola kirjoitti:
Olen huolissaan et sä pääset vapaax synnistä ja taivaaseen!
(savis) !!!! !!!!et kuitenkaan vastannut kysymykseen, mihin tietosi perustuu, että azusinkadulla oli todellinen herätys, johon kuului synnintunto, eikä vain sen ajan toronton herätys ilman synnintuntoa, pelkkiä ihmeitä ja kielilläpuhumista?
siunaten kirjoitti:
et kuitenkaan vastannut kysymykseen, mihin tietosi perustuu, että azusinkadulla oli todellinen herätys, johon kuului synnintunto, eikä vain sen ajan toronton herätys ilman synnintuntoa, pelkkiä ihmeitä ja kielilläpuhumista?
Tässä yx vastaus!
“Azusa-kadun herätys alkoi sieltä, mistä jokaiselle herätykselle tulisi etsiä alkua — parannuksenteon kyynelistä. Se alkoi kyynelistä, se eli kyynelistä — ja kun kyyneleet loppuivat, myös Azusan herätys loppui.” — A. G. Osterberg
Näin kirjoitti osterberg!
Luulin sun pilailevan niinkuin monet tääl tekevät sen takia en heti vastannut! Anteeex! ? : )- en tunne
savonarola kirjoitti:
Tässä yx vastaus!
“Azusa-kadun herätys alkoi sieltä, mistä jokaiselle herätykselle tulisi etsiä alkua — parannuksenteon kyynelistä. Se alkoi kyynelistä, se eli kyynelistä — ja kun kyyneleet loppuivat, myös Azusan herätys loppui.” — A. G. Osterberg
Näin kirjoitti osterberg!
Luulin sun pilailevan niinkuin monet tääl tekevät sen takia en heti vastannut! Anteeex! ? : )Kirjallisia teoksia ja tekstejä on monia ja kaunopuneisuutta.
Enemmän luotan siihen herätykseen, joka alkoi Jerusalemissa Pietarin saarnan jälkeen, kun ihmiset saivat piston sydämiinsä ja veivät perheensä kasteelle ja joka prosessi johti kristillisen kirkon syntyyn.
En perusta uskoani amerikanihmeiden ja herätysten varaan, vaan luotan elävään Jumalaan ja lihaksi tulleeseen Jumalan Poikaan Herraamme Jeesukseen Kristukseen niinkuin sen vain ja ainoastaan Raamattu ilmoittaa.
Ole siunattu Jeesuksen nimessä ja sonvintoveressä!
Adonai Yeshua HaMashiach! en tunne kirjoitti:
Kirjallisia teoksia ja tekstejä on monia ja kaunopuneisuutta.
Enemmän luotan siihen herätykseen, joka alkoi Jerusalemissa Pietarin saarnan jälkeen, kun ihmiset saivat piston sydämiinsä ja veivät perheensä kasteelle ja joka prosessi johti kristillisen kirkon syntyyn.
En perusta uskoani amerikanihmeiden ja herätysten varaan, vaan luotan elävään Jumalaan ja lihaksi tulleeseen Jumalan Poikaan Herraamme Jeesukseen Kristukseen niinkuin sen vain ja ainoastaan Raamattu ilmoittaa.
Adonai Yeshua HaMashiach!Ei mua kannattaa luottaa vaan Pyhän Hengen!
Siis herää mieleenkiintoisia kysymyxiä mitä vain Pyhä henki voi meille todistaa oikeex! Siis kysytään Jeesuxen Nimeessä missä mennän Jeesuxselta Pyhässä Hengessä? Olisko myöskin Helluntailaisuus haaxirikkonut kun ne erottui pyhitysliikestä? Tuntuiko synnille liian vierasta olla Pyhä?
Niin eihän mitkä ulkoiset nykimiset ja kaatumiset oo mitenkään sopusoinnuissa sen asian kanssa että vain Jumala antaa oikeita hengenhedelmiä ja tiedetään että näit kaatumiset ja nauramiset ja muit hurmostilat myöskin esintyi asuza kadulla! Mutta Hengenhedelmiä? Paljonko tuli täst herätyxsestä Hengenhedelmiä?
Oikein sanoit että synninpistos pitää olla herätyxsesssä!! Ja sen kautta pääse uskis paranuxeen! Ja hänest tulee pyhä uskis : )
Siunaten sua rakas uskis!!
(savis) !!!! !!!!- Anonyymi
savonarola kirjoitti:
Olen huolissaan et sä pääset vapaax synnistä ja taivaaseen!
(savis) !!!! !!!!Vääryyden tekijöille tiedoksi Siion seurakunta ja Vapaakirkon arkki mukana siinä ryövärien luolassa.
- Anonyymi
en tunne kirjoitti:
Kirjallisia teoksia ja tekstejä on monia ja kaunopuneisuutta.
Adonai Yeshua HaMashiach!Sun ei tarvi erotella ihmisiä juutalaisiin ja pakanoihin kun on yksi usko ja kristitty jos sä ole jotain muuta et ole kristitty. Väärät opettajat joutuu tuomiolle. Adonai nimitys herrasta käytetään pakanoista ja HAMAS nimitystä juutalaisista. Te ette ole oikeita kristittyjä pellet myyntijeesusta ryövärit yrittää.
- Anonyymi
savonarola kirjoitti:
Ei mua kannattaa luottaa vaan Pyhän Hengen!
Siis herää mieleenkiintoisia kysymyxiä mitä vain Pyhä henki voi meille todistaa oikeex! Siis kysytään Jeesuxen Nimeessä missä mennän Jeesuxselta Pyhässä Hengessä? Olisko myöskin Helluntailaisuus haaxirikkonut kun ne erottui pyhitysliikestä? Tuntuiko synnille liian vierasta olla Pyhä?
Niin eihän mitkä ulkoiset nykimiset ja kaatumiset oo mitenkään sopusoinnuissa sen asian kanssa että vain Jumala antaa oikeita hengenhedelmiä ja tiedetään että näit kaatumiset ja nauramiset ja muit hurmostilat myöskin esintyi asuza kadulla! Mutta Hengenhedelmiä? Paljonko tuli täst herätyxsestä Hengenhedelmiä?
Oikein sanoit että synninpistos pitää olla herätyxsesssä!! Ja sen kautta pääse uskis paranuxeen! Ja hänest tulee pyhä uskis : )
Siunaten sua rakas uskis!!
(savis) !!!! !!!!Cutyseurakunnan citymetro kirkon sekoitus on hindua juutalaista budhaa älkää eksykö.
- torontolaisuudesta
- ihmeitä
lahkoissa tapahtuu suurempia ihmeitä, kuin mitä tavallisen pulliaisen eksyttämiseksi tarvitaan
ei Raamattu turhaan lahkoista varoita
Matt.24:24, Matt.7:22-23, Gal.5:20-21 ihmeitä kirjoitti:
lahkoissa tapahtuu suurempia ihmeitä, kuin mitä tavallisen pulliaisen eksyttämiseksi tarvitaan
ei Raamattu turhaan lahkoista varoita
Matt.24:24, Matt.7:22-23, Gal.5:20-21Matt.24:24,
24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.
Matteus 7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.
Galatalaiskirje 5
20 Epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura,
21 Pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän.
Niin täss viimex oli ne pahat hedelmät joilla on niitä eivät pääse taivaaseen!
Elikä kireen vilkkaan kohti pyhityxeen!! Amen!!!
Siunaten (savis) !!!! !!!!
- DoctorT
Citysrkt syntyivät torontoliikkeen vanaveteen. Sihen veteen, jota hellsrkt ja vapaasrkt eivät suostuneet kuulijoilleen jakamaan.
Seppo Pehkonen, tekn tri, ex-Saalemin johtaja, oli perustamassa ensimmäistä Hkiin.
Ja nämä citysrkt, nimi joka ei voi kuvottavampi olla, on ollut tuomassa kaikensorttisia herätyksentuojia, tulenkantajia ja harhaopin levittäjiä, seurakuntien pirstoajia tähän maahan. Cityt itsessään ovat olleet VAIN JA AINOASTAAN seurakuntien rikkojia.
Mitään uutta tervettä herätysevankeliumia he eivät ole kyenneet tarjoamaan, eivätkä tule kykenemäänkään. Kaikenlaisia MANEEREJA, LIPUN LIEHUTUKSIA JA MUUTA SOOPAA sitäkin enemmän.
Lue Paavo Hiltusen Torontoilmiö läpivalaisussa, tai Juhani Aitomaan Uusi viini juovuttaa, niin pääset ymmärtämään mistä tässä kaikessa hulluudessa on oikein kysymys!- tuo on..
..Paskapuhetta
- DoctorT
tuo on.. kirjoitti:
..Paskapuhetta
KOMMENTTISI HEIKKOUS OLI JUURI MAINITSEMAASI!
Jos parempaan pysty, niin olisit hiljaa. Minä perustin kantani tutkimuksiin, omakohtaisiin havaintoihin ja arviointiin, mikä henki siellä vaikuttaa! Elämme todella vaikeita aikoja. Nämä ajat ja ilmiöt ovat kirjoituksia tutkineille jossain määrin tuttuja ja osaamme toivottavasti niitä varoa, mutta kyllä tätä menoa seuratessa nousee mieleen Jesajan ennustus:"Sillä katso, pimeys peittää maan ja synkeys kansat..."(Jes. 60:2a).
Suokoon Herra armossaan Suomen Siionille tapahtuvaksi sen, miten tuossa Jesajan kirjan kohdassa ennustus jatkuu:"...mutta sinun ylitsesi koittaa Herra ja sinun ylläsi näkyy Hänen kunniansa".
Me uskovaiset tarvitsemme tänä pimeänä aikana sellaista uudistusta, johon sisältyy ulkoisten asioiden terävää leikkausta ja sisäistä puhdistumista. Ja tämän kaiken on alettava minusta itsestäni. Jumala olkoon minulle ja meille kaikille armahtavainen ja vaikuttakoon lupaustensa mukaisesti meissä tahtomisen ja tekemisen, että me kaikessa eläisimme Hänelle mielihyväksi ja toteuttaisimme elämässämme ulospäin sitä pelstusta, jonka Hän on sisimpäämme lahjoittanut.- jike
jukka.finland kirjoitti:
Elämme todella vaikeita aikoja. Nämä ajat ja ilmiöt ovat kirjoituksia tutkineille jossain määrin tuttuja ja osaamme toivottavasti niitä varoa, mutta kyllä tätä menoa seuratessa nousee mieleen Jesajan ennustus:"Sillä katso, pimeys peittää maan ja synkeys kansat..."(Jes. 60:2a).
Suokoon Herra armossaan Suomen Siionille tapahtuvaksi sen, miten tuossa Jesajan kirjan kohdassa ennustus jatkuu:"...mutta sinun ylitsesi koittaa Herra ja sinun ylläsi näkyy Hänen kunniansa".
Me uskovaiset tarvitsemme tänä pimeänä aikana sellaista uudistusta, johon sisältyy ulkoisten asioiden terävää leikkausta ja sisäistä puhdistumista. Ja tämän kaiken on alettava minusta itsestäni. Jumala olkoon minulle ja meille kaikille armahtavainen ja vaikuttakoon lupaustensa mukaisesti meissä tahtomisen ja tekemisen, että me kaikessa eläisimme Hänelle mielihyväksi ja toteuttaisimme elämässämme ulospäin sitä pelstusta, jonka Hän on sisimpäämme lahjoittanut.Tässä edellisessä viestissä on kerrankin oikeat eväät siihen mitä uskovat todella tarvitsevat.
- rukoustaisteluun ystävät
jukka.finland kirjoitti:
Elämme todella vaikeita aikoja. Nämä ajat ja ilmiöt ovat kirjoituksia tutkineille jossain määrin tuttuja ja osaamme toivottavasti niitä varoa, mutta kyllä tätä menoa seuratessa nousee mieleen Jesajan ennustus:"Sillä katso, pimeys peittää maan ja synkeys kansat..."(Jes. 60:2a).
Me uskovaiset tarvitsemme tänä pimeänä aikana sellaista uudistusta, johon sisältyy ulkoisten asioiden terävää leikkausta ja sisäistä puhdistumista. Ja tämän kaiken on alettava minusta itsestäni. Jumala olkoon minulle ja meille kaikille armahtavainen ja vaikuttakoon lupaustensa mukaisesti meissä tahtomisen ja tekemisen, että me kaikessa eläisimme Hänelle mielihyväksi ja toteuttaisimme elämässämme ulospäin sitä pelstusta, jonka Hän on sisimpäämme lahjoittanut.ensin tulee saada voittoja henkivalloissa; >Ef 6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
- Weijo
jukka.finland kirjoitti:
Me uskovaiset tarvitsemme tänä pimeänä aikana sellaista uudistusta, johon sisältyy ulkoisten asioiden terävää leikkausta ja sisäistä puhdistumista. Ja tämän kaiken on alettava minusta itsestäni. Jumala olkoon minulle ja meille kaikille armahtavainen ja vaikuttakoon lupaustensa mukaisesti meissä tahtomisen ja tekemisen, että me kaikessa eläisimme Hänelle mielihyväksi ja toteuttaisimme elämässämme ulospäin sitä pelstusta, jonka Hän on sisimpäämme lahjoittanut.Minusta tuntuu, että helluntaikirkon synnyttyä hellunatiseurakuntiin kuuluminen kyllä on menossa synnin puolelle. Tosin helluntaikirkko on vielä pelkkä lahko helluntaisrk.n sisällä. Mutta jo nyt se on mm. ryöstänyt helluntaiseurakuntien yhdistyksille kuuluvaa omaisuutta... Siitä on vielä tulossa sellainen kauhukeitto, että en toivoisi yhdenkään Jumalan lapsen joutuvan sen keiton mausteeksi.
Nyt on aika etsiä SEURAKUNTA:
http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/todellinenjumalanseurakunta.htm
Minusta tuntuu, että helluntaikirkon synnyttyä hellunatiseurakuntiin kuuluminen kyllä on menossa synnin puolelle. Tosin helluntaikirkko on vielä pelkkä lahko helluntaisrk.n sisällä. Mutta jo nyt se on mm. ryöstänyt helluntaiseurakuntien yhdistyksille kuuluvaa omaisuutta... Siitä on vielä tulossa sellainen kauhukeitto, että en toivoisi yhdenkään Jumalan lapsen joutuvan sen keiton mausteeksi.
Nyt on aika etsiä SEURAKUNTA:
http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/todellinenjumalanseurakunta.htm
Minä tunnustan Jumalan Seurakunan, joka on universaalinen ja siihen kuuluvat kaikki eläneet ja nyt elävät Jumalan lapset. Raamatusta en löydä muuta seurakuntamallia kuin että Seurakunnan muodostavat kullakin paikkakunnalla kokoontuvat Jumalan lapset. Paikkakunta määrää seurakunnan rajat.
Koska olen karjalohjalainen kuulun Karjalohjan Seurakuntaan. Sen muodotavat kaikki Karjalohjalla asuvat Jumalan lapset. Jos haluan "vaihtaa" seurakuntaa ei minulla ole muuta mahdollisuutta kuin muuttaa toiselle paikkakunnalle.
Paljolta sekaannukselta vältytään kun noudatetaan raamatun tervettä opetusta ja siinä ohessa varjellutaan myös lahkolaisuudesta.
Jumalan paikallinen seurakunta on paikkaunnalla asuvan uskovaisen koti, koulu ja lepopaikka ja "Hänen täyteytensä, joka kaiken kaikissa täyttää" (muistaakseni Efesolaiskirjeen 1 luvun lopussa).
Sinulla oli jokin linkki tuossa mukana, mutta en ehtinyt nyt sitä lukea. Hyvää alkanutta viikkoa Sinulle ja kaikille tälläkin foorumilla.
- Herran Soturi
Mark. 9:20-25
Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.
Ja Jeesus kysyi hänen isältään: "Kuinka kauan aikaa tätä on hänessä ollut?" Niin hän sanoi: "Pienestä pitäen.
Ja monesti se on heittänyt hänet milloin tuleen, milloin veteen, tuhotakseen hänet. Mutta jos sinä jotakin voit, niin armahda meitä ja auta meitä."
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".
Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
Tarvitaanko enempää vastauksia?- Weijo
Katsopa Raamatun hakusanalla, "nouse", tuloksia.
Mm. "Mutta NOUSE JA SEISO JALOILLASI; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
Apt. 26:16.
__________ Lainaamassasi raamatun kohdassa katuminen ja kiemurtelu johtui pahan hengen asumisesta pojassa. On järkyttävää, jos näinä päivinä tapahtuvat ilmiöt kokouksissa johtuvat tällaisista syistä.
Mainittakoon kuitenkin, että esimerkiksi Johannes Patmossaarella kaatui maahan kuin kuolleena, kun Jeesus ilmestyi hänelle (Ilm. 1:17).
Kun tutkimme raamattua niin valtaosassa siellä kerrotuista kaatumisista tapahtuivat Jumalaa vastaan taistelevien ihmisten kohdalla. Näin myös Tarton Sauluksen kohdalla, josta myöhemmin tuli Paavali.
Itse paranin synnynnäisestä sydänsairaudesta 6.5.1988. Parantuminen tapahtui tuttavaperheeni asunnolla jutellessamme niitä näitä. En kaatunut, mutta tunsin kyllä kehossani sanoin selittämätöntä lämpöä ja hyvän olon tunnetta. Sitä kesti noin 12 tuntia. Olen ollut terve vaivastani nyt jo 17 vuotta. Isosiskoni vastavasti menehtyi sydänvikaansa. Sydänvika periytyi äidin puolelta.
Lainaamassasi paikassa paha henki aiheutti lapsen kaatuilun. Omassa kohdassani Patmoksella Johannes kaatui Jumalan voimasta. Kuljetaan siis Jeesuksen kanssa nurin tai pystyssä; kaatuilemiset ovat joka tapauksessa ohi meneviä hetkiä, mutta Jeesuksen kanssa vaeltaminen on iankaikkista.- Weijo
jukka.finland kirjoitti:
Lainaamassasi raamatun kohdassa katuminen ja kiemurtelu johtui pahan hengen asumisesta pojassa. On järkyttävää, jos näinä päivinä tapahtuvat ilmiöt kokouksissa johtuvat tällaisista syistä.
Mainittakoon kuitenkin, että esimerkiksi Johannes Patmossaarella kaatui maahan kuin kuolleena, kun Jeesus ilmestyi hänelle (Ilm. 1:17).
Kun tutkimme raamattua niin valtaosassa siellä kerrotuista kaatumisista tapahtuivat Jumalaa vastaan taistelevien ihmisten kohdalla. Näin myös Tarton Sauluksen kohdalla, josta myöhemmin tuli Paavali.
Itse paranin synnynnäisestä sydänsairaudesta 6.5.1988. Parantuminen tapahtui tuttavaperheeni asunnolla jutellessamme niitä näitä. En kaatunut, mutta tunsin kyllä kehossani sanoin selittämätöntä lämpöä ja hyvän olon tunnetta. Sitä kesti noin 12 tuntia. Olen ollut terve vaivastani nyt jo 17 vuotta. Isosiskoni vastavasti menehtyi sydänvikaansa. Sydänvika periytyi äidin puolelta.
Lainaamassasi paikassa paha henki aiheutti lapsen kaatuilun. Omassa kohdassani Patmoksella Johannes kaatui Jumalan voimasta. Kuljetaan siis Jeesuksen kanssa nurin tai pystyssä; kaatuilemiset ovat joka tapauksessa ohi meneviä hetkiä, mutta Jeesuksen kanssa vaeltaminen on iankaikkista.Siunausta vaan Karjalohjan seurakuntaan!
Vastasin tuossa aiemmin aloituskirjoitukseen
kaatuilusta.
Tarkoitin sillä Apt. 26:16 lainauksella juuri
sitä, että alkusrk.n aikana Pyhä Henki nosti
elämän taisteluissa ja syntiteillään kaatuneet
ihmiset jaloilleen. "Nouse, seiso jaloillasi!"
Milloinhan, Jukka. Finland, tulet tuomaan Herran
sanaa turkulaisten seurakuntaan?
Olet tervetullut.
_________________________________ Weijo kirjoitti:
Siunausta vaan Karjalohjan seurakuntaan!
Vastasin tuossa aiemmin aloituskirjoitukseen
kaatuilusta.
Tarkoitin sillä Apt. 26:16 lainauksella juuri
sitä, että alkusrk.n aikana Pyhä Henki nosti
elämän taisteluissa ja syntiteillään kaatuneet
ihmiset jaloilleen. "Nouse, seiso jaloillasi!"
Milloinhan, Jukka. Finland, tulet tuomaan Herran
sanaa turkulaisten seurakuntaan?
Olet tervetullut.
_________________________________Kiitos vastauksesta ja kutsusta. Toivon todellakin vielä kuluvan vuoden aikana pääseväni erästä ystäväperhettä Turun Varissuolle tapaamaan ja jos Herra suo niin tulen varmasti virkistymään seurakuntaanne.
Rukoukseni ja harras toivomukseni on, että kaikki Jumalan lapset voisivat yhdessä ja sovussa kotimatkaa tehdä. Tätähän Herramme Isältä rukoili ja siksi uskon, että Hän ennallistaakin Seurakuntansa, jos nyt tuollaista sanaa voisi käyttää.
Meidät on kutsuttu suoralle ja mutkattomalle tielle (niinkuin veljinä sen kumpikin tiedämme); yksi Herra, yksi usko, yksi kaste ja Yksi Henki, jonka uskoon tullessamme saimme ja joka meidät kaikki yhdistää Yhdeksi Ruumiiksi Jeesuksessa Kristuksessa.
Toivotan runsasta Jumalan armoa ja siunausta kaikille turkulaisille veljille ja siskoille Kristuksessa. Muistattehan minua ja muitakin karjalohjalaisia rukouksissanne.
- ex-joutsenlampi
Lukiessani tekstejänne, huomaan suomalaisen helluntaiseurakunnan olevan hätää kärsimässä. Teillä on mennyt baletti sekaisin.
- lue ja hämmästy
Lue seuraava amerikkalaisen David Wilkersonin saarna. Se kertoo mistä torontolaisuudessa on todella kysymys. Wilkerson tuli aikoinaan tunnetuksi työstään huumenuorten parissa. Hän sanoo tuossa saarnassaan mm:
”Mitä häpeällistä ja pahaa tapahtuu tämän päivän seurakunnassa? Tämä tunnetaan menestysevankeliumin nimellä ja se on yksi suurimmista häväistyksistä Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa vastaan kautta aikojen. Tämä vääristynyt evankeliumi myrkyttää ihmisjoukkoja kaikkialla maailmassa, jopa Kiinassa ja Afrikassa. Se on amerikkalainen evankeliumi, keksitty ja levitetty rikkaiden amerikkalaisten evankelistojen ja saarnaajien kautta – rikkaiden!
Menneellä viikolla minulle annettiin Kenneth Copelandin kokouksesta taltioitu video. Kun kuuntelin puhujaa olin ällistynyt. Ensinnäkin, puhujat eivät ehtineet kunnolla asettua aloilleen kun ihmiset tungeksivat heidän ympärilleen tunkien rahaa heidän taskuihinsa. Syy moiseen on hiljattain esitetty uusi oppi, jonka mukaan, jos haluat tulla siunatuksi sinun pitää löytää mahdollisimman paljon siunattu julistaja koska "sille, jolle on paljon annettu saa paljon, sille jolla on vähän otetaan pois sekin vähä, joka hänellä on". Joten etsit käsiisi eniten siunatun ja menestyneen julistajan, annat hänelle rahaa ja saat siunauksen. Mitä enemmän tuo julistaja on siunattu sitä suuremman siunauksen saat itsekin. Idea on siis antaa sille, joka on eniten siunattu...
Kuuntele mitä opetettiin: " Köyhä toimeentulon rajalla oleva leski antaa sinulle viisi dollaria. Ota se. Elia otti lesken viimeisen ruuan. Sinä olet voideltu. Ansaitset sen. Ota se..." Ja sama puhuja jatkoi: "Asun 800 m2 talossa ja rakennan isompaa. Sellaista, josta kuningas Salomokin olisi ylpeä. Maksoin juuri 15 000 dollaria koirasta (n.90 000 mk). Näettekö tämän loisteliaan sormuksen? Ostin sen Jamaikalla käydessäni ja maksoin siitä 32 000 dollaria (n.190 000 mk). Haluan teidän tietävän, että kun kaupunkini ihmiset kulkevat taloni ohitse ja näkevät Rolls Royce autoni ajotiellä silloin he tietävät, että on Jumala taivaassa." Yksi julistajista nousi ylös ja sanoi: "Teimme liiton veli Copelandin kanssa seuraavan vuoden ajaksi, 365 päivän varalle. Yksikään meistä ei tule kärsimään yhtenäkään päivänä. Emme koe hetkenkään epätoivoa. Emme koskaan sairasta emmekä koe puutetta. Nautimme kaikista siunauksista. Hylkäämme kaiken kärsimyksen, kivun ja taloushuolet."
Tämä murehduttaa minua eniten, näin julistettiin – "Pyhä Henki ei voi tulla yllemme ennen kuin olemme rahavirrassa. Ennen kuin rikastumme Pyhä Henki ei voi tehdä työtään."
Kuinka tämä vaikuttaa sinuun? Ihmiset kiemurtelevat kuin käärmeet istuimiltaan lattialle ja julistaja sihisee käärmeen lailla. Tuhannet ihmiset menevät suuriin parantamiskokouksiin ja ristiretkiin ja he näkevät asioita, jotka luullaan Pyhän Hengen toiminnaksi. Ylistäessään ja palvoessaan he eivät tiedä, että julistaja pilkkaa ja häpäisee Pyhää Henkeä. He eivät tajua sitä. Kokonaiset karismaattiset seurakunnat, helluntailiike, on hajallaan – kirjaimellisesti rikki revittynä valheherätysten takia.
Mitä näemme aikamme ns. herätyksissä ja mikä liitetään Pyhän Hengen yhteyteen, sitä emme löydä Kirjoituksista. Mikä ei ole löydettävissä Sanasta pitää heti hylätä – täysin hylätä.
Itken kun katson näitä videoita, joita ihmiset ympäri maata lähettävät minulle. Ihmisjoukot ruumis vapisten ilman kontrollia, ihmiset putoilemassa lattialle, hysteerinen nauru, hoipertelu kuten juopuneessa tilassa, käärmeen lailla kiemurtelu, villien eläinten lailla kiljuminen – ja sitten meillä on julistaja, joka puhaltaa ihmisten ylle ja saa heidät kaatumaan ikään kuin Pyhä Henki olisi tullut lihaksi hänessä. Tämä henkilö heittää takkinsa ihmisten ylle ja sanoo, "Tämä on Herran käsi".
Tämä on hyvin julmaa mutta minun pitää puhua tästä uusimmasta. Kun joudut tällaiseen, kun olet joutunut eroon Kirjoitusten varjelevasta vaikutuksesta sanot vain: "Hei, tämä on uutta, Jumala tekee uutta. En ymmärrä tätä, se ei ole Sanassa mutta en halua olla Pyhää Henkeä vastaan." Jos se ei ole Sanassa sinun pitää olla sitä vastaan!
Tämä uusi asia on, että et voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan ellet tule pieneksi lapseksi jälleen. Tämän opin mukaan ihmiset tulevat kokoukseen vaipat päällysvaatteidensa alla ja ulostavat ja virtsaavat niihin kokouksen aikana. Tämä on "uutta". Mihin kaikki johtaa?
Yksi evankelista kutsuu itseään "Pyhän Hengen baarimikoksi". Hän sanoo, "Tule baariin ja ota Pyhän Hengen drinkki". He kutsuvat tätä uudeksi viiniksi. Jeesus saapuu ja lukuisat ihmiset ovat vailla pelastusta. Samalla näen kristittyjen vellovan, kuten sanotaan "Pyhän Hengen baariin" ja he hoippuvat kuin juopuneet. Jooelin kirja sanoo kovaa ja selvästi: "Herätkää te juopuneet ja itkekää, valittakaa, kaikki viininjuojat...sillä vilja on hävitetty, viinistä on tullut kato" Jooel 1:5,10.
Uskosta on tullut spektaakkeli, aikana jolloin olemme lähellä Herran tulemusta ja meidän tulisi odottaa siellä, missä Jumalan voi löytää – omassa salaisessa rukouskammiossamme. Siellä tulisi olla murhe hukkuvista sieluista, halu seurata Jeesusta. Siellä ei pitäisi ajatella rahaa, joka on Amerikan jumala, Amerikan epäjumala. Maailma katsoo tätä hulluutta ja tiedät mitä he ajattelevat – se on sirkus, Pyhä Henki on sirkuksen johtaja, se on karismaattinen sirkus. Sinun pitää ottaa kantaa. Meidän tulee yhdessä ja yksittäin ottaa vastuu. Jokaisen Jumalan lapsen pitäisi rukoilla tällaista vastaan – että Jumala ensin avaisi meidän silmämme huomaamaan väärät profeetat, jotta heidän silmänsä avautuisivat ja Jumala armollisesti päästäisi heidätkin ansasta samoin kuin jokaisen siihen joutuneen. Älä ota tähän osaa, älä edes mene lähellä. Jätä se, sillä se voi niellä sinut jos et ole vahva Herrassa. Jos olet heikko, uskossasi nuori tai utelias olet vaarassa. Se ruokkii kaikkea sitä mikä on mieluista lihan mielelle. Kunnes opit erottamaan lihan mielen ja Pyhän Hengen mielen pysy tästä erossa!
He (väärät julistajat) kuulostavat kovin rakkaudellisilta sanoen: "Me rakastamme kaikkia, ei ole väliä mitä opetat. Ei ole väliä jos se on menestystä – tai mitä tahansa. Jumala on rakkaus. Tullaan kaikki yhteen ja halataan toisiamme." Mutta Jumalan mukaan kuinka kaksi voi käydä yhdessä jos eivät ole keskenään sopineet? Kuinka voit olla yhtä kun et voi olla samaa mieltä heidän epäraamatullisen käytäntönsä takia? Et voi. Se on rakkausansa.
He sanovat, "Älä tuomitse ketään". Raamattu ei sano näin. Se kehottaa antamaan oikeamielisen tuomion, nuhtelemaan, arvostelemaan kaikessa kärsivällisyydessä. En seiso saippuan vaan kiven päällä. Jumala pelastaa seurakuntansa.
Mitkä ovat Jumalan rikkaudet Kristuksessa? Jumalan rauha, Jumalan viisaus, Kristuksen läheisyys, kaikki mitä on Kristuksessa on meidän. Jos uskot sanani todeksi ja sinulla on kotona näitä kirjoja ja kasetteja niin hävitä ne! Älä jaa niitä muille vaan polta ne! Jos joku kutsuu sinua näihin tilaisuuksiin älä mene vaan sano, "Haluan kuulla puhdasta Sanaa, joka auttaa minua hengellisesti kasvamaan. En halua mitään, mitään opetusta, joka vahvistaa lihaani..."- Baptisti
Luin viestisi murheellisena ja järkyttyneenä siitä mihin vääjäämättä täällä suomessakin helluntailiike,ns.uudet karismaattiset seurakunnat,vapaakirkko ovat menossa. Sehän on selvä siihen se menee ja on jo mennytkin mutta koko ajan menee syvemmälle siihen mistä tässä tekstissä varoitettiin kun nuo suuret amerikkalaiset saarnaajathan täällä heidän kutsuminaan juoksee.
Ihmettelen Helsingin Saaleminkin väliinpitämättömyyttä kun kutsuivat Willkersonin puhumaan miten hekin vaan suhtautuvat niin väliinpitämättömästi varoituksiin.Sama sirkus jatkuu vaikka on jo varoitettu.
TV7 on karismaattisten piirien probakanda kanava levittää Benny Hinn yms.harhaoppi ohjelmaa suomeksi tekstitettynä sekä satelliittikanavia
tällä hetkellä GODTV ja DAYSTAR joilla samat harhaan menneet opettajat jyllää.Ettekö näi miten viekas saatanan suunnitelma Taivas TV7 kanava on?
Ennen kaikkea tarkoitus on varmasti eksyttää vilpittömät uskovat alkamaan käymään karismaatikkojen kokouksissa.Mutta varmaa on kun ihminen tulee torontouskoon ole kestävää uskoa se ei kestä aikaa kun vaikeudet tulevat. - Ex-Baalinpalvoja
Että miksi Leo Meller vaikka yleensä on hyvin tarkka eksytyksistä ja sensellaisista kuitenkin hyväksyy 100% Benny Hinnin toilailut? Meller varoittaa niin useasti "vääristä voiteluista" ja vääristä profeetoista ja hänen kokouksissaan en ole koskaan nähnyt kaatuilua tai manifestaatioita. Onkohan olemassa joku järkevä selitys sille miksi mies on niin Benny HInnin puolella?
- rohkea rokan syö..
Ex-Baalinpalvoja kirjoitti:
Että miksi Leo Meller vaikka yleensä on hyvin tarkka eksytyksistä ja sensellaisista kuitenkin hyväksyy 100% Benny Hinnin toilailut? Meller varoittaa niin useasti "vääristä voiteluista" ja vääristä profeetoista ja hänen kokouksissaan en ole koskaan nähnyt kaatuilua tai manifestaatioita. Onkohan olemassa joku järkevä selitys sille miksi mies on niin Benny HInnin puolella?
kysyä itseltään,sähköpostilla tahi laittaa kysymys dein kysely-ohjelmaan.
- Weijo
rohkea rokan syö.. kirjoitti:
kysyä itseltään,sähköpostilla tahi laittaa kysymys dein kysely-ohjelmaan.
________________________ - Ex-Baalinpalvoja
Weijo kirjoitti:
________________________Sillä jos kukaan ei tee työtä "syntisten parissa" eihän kukaan silloin pelastuisi. Jeesuksen pelastuskutsu oli niin publikaaneille kuin fariseuksille. Mutta ne jotka LUULIVAT olevansa vanhurskaita pelastus ei kelvannut;o)
- stb
Minä en sano puolesta enkä vastaan koska en voi. En ole ketään noista puhujista niin monta kertaa kuullut että tuntisin heidät, puhumattakaan siitä että tuntisin heidät henkilökohtaisesti. Sen verran mitä olen Kennethiä ja hänen vaimoaan, Gloria kuullut, ei heidän opetuksissaan ole ollut mitään epäraamatullista. Ja sen muutaman kerran mitä olen Bennyn ohjelmaa kuunnellut, ei siinäkään ole ollut mitään mikä nostattaisi niskakarvat pystyyn. Joten, minä en ole häävi ketään tuomitsemaan. Vain Jumala näkee ihmisen sydämeen. Ja sen tiedän myös sanoa, etta kaikkea netistä lukemaa ei kannata uskoa. Ja moni noista puhenäytteistä saattaa olla joko ihan valhetta tai se on otettu kontekstista pois, niin eittei lukija tiedä mistä oli kyse. Jos Raamattuakin lukee niin, niin sieltä voi saada ja ymmärtää ihan mitä vain mielikuva haluaa. Mutta sen sijaan että henkilöitä täällä ruoditaan, eikö olisi parempi siunata heitä? En tällä nyt tietenkään tarkoita sitä että harhaoppi tulee hyväksyä! Ja tuota en oikein hyväksy että internettiin laitetaan jonkun kielilläpuhumista kaikkien kuunneltavaksi ja arvosteltavaksi. Eihän sitä ne ymmärrä jotka eivät ole uskossa! He vain sitten saavat lisää aihetta nauruilleen. Ja vaikka sitä vain uskovaiset kuuntelisikin, niin minusta se on silti hyvin henkilökohtainen asia jota ei netissä pidä repostella. Jollei sitten pyydä asianomaiselta lupaa, ja sitä on tuskin tässä asiassa tapahtunut. No, minun vastaukseni ei nyt ollut oikein juuta eikä jaata. Halusin vain hieman kommentoida. Raamattu kehoittaa meitä pitämään sen opin minkä tiedämme oikeaksi, ja se on ollut minulle vuosien varrella hyvä ohjenuora. Kannattaa kuitenkin muistaa että vaikka itse ei jotain asiaa ymmärrä ja ehkä hyväksykään, se ei siitä asiasta välttämättä tee väärää Jumalan silmissä. Ja jos johonkin täytyy saada selvyyttä, niin aina kannattaa rukoilla ja kysyä Jumalalta. Nämä netin palstat eivät ole kyllä oikeita paikkoja tuollaisten kysemiseen koska täällä voi kuka vain vastata miten vain ja esittää olevansa joku muu. Siunausta.
- DoctorT
stb
Lue enemmän, luulet vähemmän! Ulkomaisista on ihan riittävästi sisäpiirin antamaa infoa.
Ja nämä kotimaiset pitäisi jokaisella olla hanskassa, kuten Glory Backman ja hänen siunausta tuottavien tuoliensa kauppa! Ootteko kuulleet? - stb
DoctorT kirjoitti:
stb
Lue enemmän, luulet vähemmän! Ulkomaisista on ihan riittävästi sisäpiirin antamaa infoa.
Ja nämä kotimaiset pitäisi jokaisella olla hanskassa, kuten Glory Backman ja hänen siunausta tuottavien tuoliensa kauppa! Ootteko kuulleet?"Lue enemmän, luulet vähemmän!"
-Lukea mitä? Internettiäkö, vai kirjoja?Tietääkseni en ole luullut yhtään mitään. Sanoin etten sano juuta enkä jaata, eli en siis ota kantaa puoleen enkä toiseen.
"Ja nämä kotimaiset pitäisi jokaisella olla hanskassa, kuten Glory Backman ja hänen siunausta tuottavien tuoliensa kauppa! Ootteko kuulleet?"
-Kuinka niin "pitäisi"? En ole koskaan kuullutkaan Glory Backmannista... - hämmentynyt
Tiedän että topiccini laitto oli aika karkea veto. Asiaan ymmärrystä olen rukoillut Jumalalta, mutta tätä topiccia kirjoittaessani olin hiukan katkeroitunut asiasta ja ennen kaikkea olen huolissani ystävistäni.
Rakkaista ystävistäni.
Tiedän, ettei meidän tehtävä ole tuomita, mutta meitä kylläkin kehoitettiin koettelemaan henget.
- ...
Siis mitä tästä linkistä...?
- Papalakana
kokuksessa eräässä näky konferensissa. Hän siellä kertoi että hänen opetuksessaan oli vaikutteita Toronton siunauksesta. Kävin tänä kesänä Herbalifen (verkostomarkkinointifirma) tilaisuuksissa. Jotenkin tunnelma oli hyvin lähellä kyseistä näkykonferensia.
Tuli vaan vähän outo olo.- Kymmenysten ostajat
Luin vanhaa ketjua ja täytyy kompata edellistä näkemystä. Itselläni kävi samankaltainen kokemus vaikkakin hengellinen yhteisö, johon vertaan, onkin eri. Samaa markkinointia, tunteisiin vetoamista ja vakuuttelua kaikki tyynni. Siksi onkin hyvä pitää mielessä mikä on oman kristillisyyden sisältö ja polttoaine.
- Syvä Huokaus
juu, minä kans luen jo vanhaa aloitusta, koska Herzog on taas, valitettavasti, Suomessa, TV7:n kutsumana.
Toisaalta.
Kun te tämän näette, tietäkää, että teidän vapautuksenne aika on lähellä.
Jumalan henki on puhtauden henki.
Ei ole tarve tulla tänne huokailemaan, onko oikea vai väärä profeetta.
On vain yksi, Jeesus Kristus.
ja vielä:
koetelkaa kaikki!
No koetelkaa, kyllä sydän kertoo, jos kuuntelet ja olet raamattusi lukenut.
Kristus on ainoa kallio, ainoa tukeva perustus. Olipa mielenkiintoista lukea vanha ketju läpi. Toronton voitelut ja väärä karismaattisuus jylläävät edelleen helluntailais-karismaattisuudessa. Tästäkin vanhasta ketjusta huomasi sen asian, että myös Helluntaikirkko on omalta osaltaan ollut tuomassa väärää karismaattisuutta Suomeen.
Nyt on Helluntaikirkon kasvu pysähtynyt. Toki sitä kautta on saatu useat perinteiset helluntaiseurakunnat myötämieliseksi Helluntaikirkon hyväksymille asioille. Mutta toivottavasti Helluntaiherätys siirtyy takaisin omalle perinteiselle linjalleen luopuen uusista karismaattisista harhaopeistaan. Niilo Ylivainiota edeltäneeseen aikaan Helluntaiherätys tuskin enää pääsee, sillä sen verran on väärä karismaattisuus päässyt ulottamaan lonkeroitaan helluntailiikkeen sisälle.- Vakavaksi veti tää k
Oli todellakin valaisevaa lukea tämä ketju läpi!
Oliko tuo Ylivainio oikeesti hyvä vai kaatoko hänkin ihmisiä tollasella paholaisenergialla millä nämä Torontolais "siunatut"?
- Anonyymi
Cityvouhotus ja torontot ovat kuihtuneet ja kannattajat häipyneet vöhin äänin mikä mihinkin koloon.
Kuten käy kaikelle sielullisten ihmisten rakenteille, hukkaan meni paljon energiaa ja pettyneitä ihmisiä seilaa siellä täällä.- Anonyymi
River jatkaa Suomessa torontolaisuuden ja Nokia Mission agenda.
Rauhan tervehdys.
Citykirkkoja on jo aloituksen jälkeen useita kaatunut toinen toisensa jälkeen, kun sielullinen pumppaus ei ole täyttänyt hengellistä nälkää.
https://www.youtube.com/watch?v=Bk0TFffe25s
Kuuntele myös tämä raamattutuntini torontolaisuuden vaikutuksista:
https://www.youtube.com/watch?v=SqrMsKJVXjM
Siunauksin, MM.- Anonyymi
Mauno, itse itsensä suosittelija iskee jälleen ja linkkailee omia saarnojaan :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mauno, itse itsensä suosittelija iskee jälleen ja linkkailee omia saarnojaan :)
Mauno puhuu asiaa.
- Anonyymi
kinkenkönkiä kaikille.
Luterilaisuus ajetaan yhtälailla alas. Kotikylän kirkko- viedään 50 km. päähän ja mummoilla ei ole varaa taksiin, kun ei yleiset kulkunneuvot kulje.
Pappi käy kerran kuukaudessa puhumassa vauvakasteen puolesta ja kastaa syntyneet, että kirkollisverot kerätään kuitenkin tekemättömästä työstä.
ei se mummo ja paappa radiojumalanpalveluksen suhteen ryystää ehtoollista ihmulla edes 50 km matkaa- saati koko edestakainen matka- se on saavuttamaton.
Eli luterilaisuus täällä kaatuu omaan kaivamaansa kuoppaan.
Velimies- tässä jokuvuosi taannoin ilmoitti kirkolle, että käykää hakemassa sen paikan pyhät esineet pois, luterilainen synagooga- kun oli lakkautettu. Ja se kylä kyllä on ollut jo toistakymmentävuotta aivan kylmiltään. Ei ole pappia näkynyt- eikä sakaramenetteja jaettu, ja tuskin sieltä kyliltä on lähdetty kirkonkylään jumikseen.
Pidetään vain omat nurkat kunnossa, eikä mennä rapakontaakse- kun ei sieltä edes ymmärretä, mistä pitäisi ikäänkuin puhuakaan.
Mutta- pitäähän sitä papattaa, ettei hokata täällä kuollutta uskontoa, kun ei edes vesi pääse perisyntejäkään pesemään. Mutta, viinapullo- sen kuljettaa kyllä Alko kylille rahtikirjalla.
Kyllä viina pesee synnit- kun kokovartalopuudutuslääke auttaa ongelmaan.l.
Eli repikää malkaa hieman omastasilmästä- älkääkä olko naurettavia pellejä muunmuassa- tämä mauno maatiainen. luulomies- näis sannnoooo herra- vaikka ite on äänesä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kinkenkönkiä kaikille.
Luterilaisuus ajetaan yhtälailla alas. Kotikylän kirkko- viedään 50 km. päähän ja mummoilla ei ole varaa taksiin, kun ei yleiset kulkunneuvot kulje.
Pappi käy kerran kuukaudessa puhumassa vauvakasteen puolesta ja kastaa syntyneet, että kirkollisverot kerätään kuitenkin tekemättömästä työstä.
ei se mummo ja paappa radiojumalanpalveluksen suhteen ryystää ehtoollista ihmulla edes 50 km matkaa- saati koko edestakainen matka- se on saavuttamaton.
Eli luterilaisuus täällä kaatuu omaan kaivamaansa kuoppaan.
Velimies- tässä jokuvuosi taannoin ilmoitti kirkolle, että käykää hakemassa sen paikan pyhät esineet pois, luterilainen synagooga- kun oli lakkautettu. Ja se kylä kyllä on ollut jo toistakymmentävuotta aivan kylmiltään. Ei ole pappia näkynyt- eikä sakaramenetteja jaettu, ja tuskin sieltä kyliltä on lähdetty kirkonkylään jumikseen.
Pidetään vain omat nurkat kunnossa, eikä mennä rapakontaakse- kun ei sieltä edes ymmärretä, mistä pitäisi ikäänkuin puhuakaan.
Mutta- pitäähän sitä papattaa, ettei hokata täällä kuollutta uskontoa, kun ei edes vesi pääse perisyntejäkään pesemään. Mutta, viinapullo- sen kuljettaa kyllä Alko kylille rahtikirjalla.
Kyllä viina pesee synnit- kun kokovartalopuudutuslääke auttaa ongelmaan.l.
Eli repikää malkaa hieman omastasilmästä- älkääkä olko naurettavia pellejä muunmuassa- tämä mauno maatiainen. luulomies- näis sannnoooo herra- vaikka ite on äänesäLeikkii niin hurskaan näkööstä kuvassa .... mm
- Anonyymi
Citykirkot ovat kuolleet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3294392Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3342669- 702311
- 821939
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4421734MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311489Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2161332Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261309"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341242- 661183