Onko pakettiauton maksiminopeus 100 km/h vai saako moottoritiellä päästellä 120.
Pakettiauton nopeusrajoituksesta
17
16913
Vastaukset
- jos
on ABS, saa päästellä 120.
- Tumma
Hai kerro heti missä se ABS katkaisin on?
- saa!
jos on abs saa ajaa vain sama 100
- reksa
Pakettiauton ajoneuvokohtainen rajoitus on maksimissaan 100 km/h.
Raskaammissa ja vanhemmissa tietyillä edellytyksillä 80 km/h, mutta silloin on perässä 80-lätkä.
Ainoa laillinen keino ajaa pakulla 120:tä on maksaa täysiautovero, siis rekisteröidä auto henkilöautoksi. Se on sellainen 10 - 15 tonnin pieti.. - m.a
reksa kirjoitti:
Pakettiauton ajoneuvokohtainen rajoitus on maksimissaan 100 km/h.
Raskaammissa ja vanhemmissa tietyillä edellytyksillä 80 km/h, mutta silloin on perässä 80-lätkä.
Ainoa laillinen keino ajaa pakulla 120:tä on maksaa täysiautovero, siis rekisteröidä auto henkilöautoksi. Se on sellainen 10 - 15 tonnin pieti..on.
- päästellä
ku sataa vaan!
- ttjust
reksa kirjoitti:
Pakettiauton ajoneuvokohtainen rajoitus on maksimissaan 100 km/h.
Raskaammissa ja vanhemmissa tietyillä edellytyksillä 80 km/h, mutta silloin on perässä 80-lätkä.
Ainoa laillinen keino ajaa pakulla 120:tä on maksaa täysiautovero, siis rekisteröidä auto henkilöautoksi. Se on sellainen 10 - 15 tonnin pieti..Eipä ole koskaan poliisit pysäyttänyt.
Eikä motarilla taida tutkaa usein ollakaan.
Autossa kun on tummennetut ikkunat niin ulospäin ei edes näe onko autossa penkit takana vaiko eikö, eli onko se paku vai rekisteröity henkilöautoksi.
Ajan aina motarilla 140, enkä ole oikeestaan edes tiennyt että satasta sais vain ajella, eihän se lue edes rekisteriotteessa! - vazman
ttjust kirjoitti:
Eipä ole koskaan poliisit pysäyttänyt.
Eikä motarilla taida tutkaa usein ollakaan.
Autossa kun on tummennetut ikkunat niin ulospäin ei edes näe onko autossa penkit takana vaiko eikö, eli onko se paku vai rekisteröity henkilöautoksi.
Ajan aina motarilla 140, enkä ole oikeestaan edes tiennyt että satasta sais vain ajella, eihän se lue edes rekisteriotteessa!muukaan taida noudattaa piilofarmarilla pakun nopeusrajoitusta.sitä kun LP ei näe ulkopäin että onko se paku vai ei,ennen kun istuu takapenkille..
- Ykä 59
Kun maksat henkilöautoveron pakuun siitä tulee turvallinen 120 nopeudessa, normaali paku ei sitä ole kun 100 saakka.
Nykyaikanen paku pesee nämä pikkuatot ja takavuosien myyntisuosikit ajo-ominaisuuksissa ja turvallisuudessa 6:0 tämä on tilanne käytänössä, mutta laki sanoo toisin.- Maalaistollo
Verotus ei tuo turvallisuutta, mutta henkilöauton käyttötarkoitus on eri kuin pakettiauton. Henkilöautolla kuljetetaan nimensä mukaisesti henkilöitä, jotka on sidottu turvavyöllä penkkeihin. Pakettiauton kuorma voi olla hyvinkin monimuotoista, irtonaista ja äkkitilanteissa vaarallista.
- pakumies
Maalaistollo kirjoitti:
Verotus ei tuo turvallisuutta, mutta henkilöauton käyttötarkoitus on eri kuin pakettiauton. Henkilöautolla kuljetetaan nimensä mukaisesti henkilöitä, jotka on sidottu turvavyöllä penkkeihin. Pakettiauton kuorma voi olla hyvinkin monimuotoista, irtonaista ja äkkitilanteissa vaarallista.
jos pakuilla saisi päästellä 120 niin vielä useampi valitsisi pakun siksi toi rajoitus valtiolle tulisi hyvät dieselverot jos pakut muutettaisi henkilöautoiksi
- Mosse
Maalaistollo kirjoitti:
Verotus ei tuo turvallisuutta, mutta henkilöauton käyttötarkoitus on eri kuin pakettiauton. Henkilöautolla kuljetetaan nimensä mukaisesti henkilöitä, jotka on sidottu turvavyöllä penkkeihin. Pakettiauton kuorma voi olla hyvinkin monimuotoista, irtonaista ja äkkitilanteissa vaarallista.
Saman automallin voi rekisteröidä sekä pakettiautoksi, että henkilöautoksi muuttamatta autoa mitenkään fyysisesti. Eroa niissä vain on mahdollinen dieselvero ja nopeusrajoitus.
Em. henkilöautossa voi kuljettaa aivan saman määrän tavaraa ja henkilöitä kuin pakettiautossa, ei niissä ole mitään eroa sen suhteen.
Nopeusrajoitus on vain valtiovallan keksimä keino rajoittaa pakettiautojen käytännöllisyyttä muussa kuin yrityksen tavarankuljetuskäytössä. Mitään tekemistä sillä ei ole turvallisuuden kanssa (tai vaarallisuuden kuten sinä kirjoitat). - Maalaistollo
Mosse kirjoitti:
Saman automallin voi rekisteröidä sekä pakettiautoksi, että henkilöautoksi muuttamatta autoa mitenkään fyysisesti. Eroa niissä vain on mahdollinen dieselvero ja nopeusrajoitus.
Em. henkilöautossa voi kuljettaa aivan saman määrän tavaraa ja henkilöitä kuin pakettiautossa, ei niissä ole mitään eroa sen suhteen.
Nopeusrajoitus on vain valtiovallan keksimä keino rajoittaa pakettiautojen käytännöllisyyttä muussa kuin yrityksen tavarankuljetuskäytössä. Mitään tekemistä sillä ei ole turvallisuuden kanssa (tai vaarallisuuden kuten sinä kirjoitat).Samanlaisen auton voi rekisteröidä niin henkilö- kuin pakettiautoksi, kunhan luokitukset molemmiksi löytyvät. Ajoneuvokohtaiset nopeusrajoitukset, jotka koskevat pakettiautoja, ovat peräisin turvallisuusnäkökohdista, jotka ovat perusteena myös raskaan liikenteen rajoituksiin. Pakettiautolla kuljetetaan pääsääntöisesti irtotavaraa, ja kuormaa on usein runsaasti. Henkilöautolla kuljetetaan pääsääntöisesti ihmisiä, ja yleensä nämä autot ovatkin pienikokoisia, suuret, kuten pakettiautoluokan pikkubussit, ovat harvinaisia poikkeuksia.
- Mosse
Maalaistollo kirjoitti:
Samanlaisen auton voi rekisteröidä niin henkilö- kuin pakettiautoksi, kunhan luokitukset molemmiksi löytyvät. Ajoneuvokohtaiset nopeusrajoitukset, jotka koskevat pakettiautoja, ovat peräisin turvallisuusnäkökohdista, jotka ovat perusteena myös raskaan liikenteen rajoituksiin. Pakettiautolla kuljetetaan pääsääntöisesti irtotavaraa, ja kuormaa on usein runsaasti. Henkilöautolla kuljetetaan pääsääntöisesti ihmisiä, ja yleensä nämä autot ovatkin pienikokoisia, suuret, kuten pakettiautoluokan pikkubussit, ovat harvinaisia poikkeuksia.
Nykyisen lain puitteissa ei rekisteröintiin tarvita tyypitystä pakettiautoksi tai erikseen henkilöautoksi.
Riittää kun maksaa lisää autoveroa niin saa pakettiautosta 'henkilöauton' ja päin vastoin.
- vazman
pakettiauton suurimmat sallitut nopeudet ovat riippuvaisia auton iästä ja painosta.se nopeus on joko 80 tai 100 km/h.
- vazman
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
tästä 3§.siitä löytyy lakipykälä pakujen suurimpiin sallittuihin nopeuksiin. - ttjust
Onneksi tätä uutta hyundai H-1 pakua mainostetaan silläkin että se kulkee 180km/h.
Tosi paljon hyötyy kun saa ajaa vain satasta :)
Nauretta muinaisjäänne toi satasen rajotus, tavaraa saa kuskata vain 100km/h, mutta jos maksetaan veroa ja laitetaan kahdeksan lasta kyytiin niin sitten saa ajaa 120km/h. Aika outoa logiikkaa, hei hallitus haloo!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....1219112Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3156947Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005980- 1523890
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303271Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.803263- 1792572
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171846- 321498
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191286