Kuka ostaa 600000 mk auton pätkällä?

Tuuba

Niin, kuka kumma ostaa yli 600 000 mk auton pätkällä? Ohi körötteli superjupin näköinen kaveri M3 bemulla, tsekkasin rekkarista että on ostettu rahoituksella. Mitä helvettiä? Jos yli puolen millin autoa ostaa niin ni eika sitä ny pätkällä? Siihen joutuu pistää käsirahanakin 150 tonnia tiskiin. Jos siis 450 tonnia maksaa esim 6 vuoden aikana niin sehän tekee lähemmäs 10000 mk kuussa. Hullua sanon minä.

52

9977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JTK

      Mikäs ihme tuo on? Kaikki on suhteellista. Jos tulot on vaikka 25000 euroa kuussa ja pääomia haluaa pitää tuottavammissa kohteissa kuin autossa, miksi ei voisi ostaa vaikka miljoonan markan autoa rahoituksella?

    • Oma omissa nimissä

      Säälittävää!!

      Noin ne kuplat syntyy :)

      Tulee aika kallis auto loppujen lopuksi, mutta pintaliito maksaa.

      • KJP

        ...mitä väliä millä auto on hankittu? Miksi sen pitäisi olla omissa nimissä? Onko se jotenkin hienompaa ajaa omalla tojotalla kun naapurilla on esim. toi M3:n rahoituksella?


      • Oma omasissa nimissä
        KJP kirjoitti:

        ...mitä väliä millä auto on hankittu? Miksi sen pitäisi olla omissa nimissä? Onko se jotenkin hienompaa ajaa omalla tojotalla kun naapurilla on esim. toi M3:n rahoituksella?

        Ei siinä mitään hienompaa ole omalla ajella. Kalliiksi vaan tulee rahoituksella ostaa. Ainakin tollanen auto.
        Jokainen tallaa tyylilään.

        Omissa nimissä olevalle autolle saa tehdä mitä vaan. Ei tartte jokaiseen toimenpiteeseen kysyä lupaa. Eikä tartte välttämättä kalliita vakuutuksia. Myyminenkin on helpompaa....ainakin yksityiselle, luulisin niin?

        Ennemmin kantsii hakea, vaikka pankista se laina. Joustavammat ehdot ja tänä päivänä saa pienemmällä korollakin.

        Vielä kerran: Pintaliito maksaa jokatapauksessa.

        Onneksi ei ite tartte ajaa omalla TOYOTALLA sentään.


      • Joonas

        kaveri valitsee ajokikseen M3:n, hänen autovalinnassaan ei ole ensimmäisenä kriteerinä taloudellisuus ja mahdollisimman edulliset käyttökustannukset. Silloin hän olisi valinnut jonkun TM-testivoittajagolffin tai -astran tai -skeida faabion tai saavin tai datsunin missä on iso takaluukku ja käsinelokero ja moottori on taloudellinen 1,8 litrainen powerkiisseli jossa on tehoa jopa 85 kW ja kiihtyvyys kuulemma aivan hirvittävä. Jos sulla ei ole rahaa, niin anna toisten kuitenkin nauttia kunnon autosta.


      • Oma omissa nimissä
        Joonas kirjoitti:

        kaveri valitsee ajokikseen M3:n, hänen autovalinnassaan ei ole ensimmäisenä kriteerinä taloudellisuus ja mahdollisimman edulliset käyttökustannukset. Silloin hän olisi valinnut jonkun TM-testivoittajagolffin tai -astran tai -skeida faabion tai saavin tai datsunin missä on iso takaluukku ja käsinelokero ja moottori on taloudellinen 1,8 litrainen powerkiisseli jossa on tehoa jopa 85 kW ja kiihtyvyys kuulemma aivan hirvittävä. Jos sulla ei ole rahaa, niin anna toisten kuitenkin nauttia kunnon autosta.

        Onneksi ei ite tartte hävetä ajokkiaan. Eikä ajella TM-testivoittajalla.

        M3 on hieno peli. Ite ajelen diplomaattikorisella mersulla ja silläkään ei tartte liikenteessä hävetä, vaikkakin on ihan eri luonteinen auto tuon M3:n kanssa. S-mersu on enemmänkin herrasmiesauto, kun pintaliitäjän unelma.

        Minullakaan ei tosiaan ollut kriteerinä mainitsemasi asiat, kun autoni valitsin. Minun kriteerini oli autoa ostaessani; statusarvo, hyvät ajo-ominaiuudet ja tilat.

        Joten, kirjotaessani ei ollut mukana katkeruutta ja kateutta M3:n ajajaa kohtaan. Pohdin vain rahoituksen huonoja puolia. Hyviä puolia kertoi tuossa jo joku muu...

        Vielä kolmannn kerran:

        Pintaliito maksaa!

        Maksakoon ken tahtoo.


      • Anonyymi
        Joonas kirjoitti:

        kaveri valitsee ajokikseen M3:n, hänen autovalinnassaan ei ole ensimmäisenä kriteerinä taloudellisuus ja mahdollisimman edulliset käyttökustannukset. Silloin hän olisi valinnut jonkun TM-testivoittajagolffin tai -astran tai -skeida faabion tai saavin tai datsunin missä on iso takaluukku ja käsinelokero ja moottori on taloudellinen 1,8 litrainen powerkiisseli jossa on tehoa jopa 85 kW ja kiihtyvyys kuulemma aivan hirvittävä. Jos sulla ei ole rahaa, niin anna toisten kuitenkin nauttia kunnon autosta.

        onko sillä bemari kaverillakaan rahaa? Jos on oikein osamaksulla ostanut :)

        Mutta tuolla kaverilla onkin varmasti tarkoitus pitää autoa vain pari vuotta ja myydä se pois ja maksaa loppu rahoitus sillä. Näinhän se homma toimii. Näitä isompia autoja on aika paljon jotka ostetaan osamaksulla (koska korko on usein pieni autoliikkeen rahoituksessa) ja myydään sitten vuoden parin jälkeen kun pääomakustannukset eivät ole hirveät.

        Jokainen saa tietysti rahoitta autonsa aivan miten haluaa, mutta omissa nimissä oleva auto on aina oma auto. Kyllä itse ainakin hymähtelen hiukan jos kaverilla on alla Seat TDI ja omistajana on Merita rahoitus / osamaksu :)


      • §
        Oma omasissa nimissä kirjoitti:

        Ei siinä mitään hienompaa ole omalla ajella. Kalliiksi vaan tulee rahoituksella ostaa. Ainakin tollanen auto.
        Jokainen tallaa tyylilään.

        Omissa nimissä olevalle autolle saa tehdä mitä vaan. Ei tartte jokaiseen toimenpiteeseen kysyä lupaa. Eikä tartte välttämättä kalliita vakuutuksia. Myyminenkin on helpompaa....ainakin yksityiselle, luulisin niin?

        Ennemmin kantsii hakea, vaikka pankista se laina. Joustavammat ehdot ja tänä päivänä saa pienemmällä korollakin.

        Vielä kerran: Pintaliito maksaa jokatapauksessa.

        Onneksi ei ite tartte ajaa omalla TOYOTALLA sentään.

        ei kai tuohon nyt muuta voi todeta... maksamaan sen joutuu kuitenkin oli maksutapa sitten mikä tahansa.


      • Tuuba
        kirjoitti:

        onko sillä bemari kaverillakaan rahaa? Jos on oikein osamaksulla ostanut :)

        Mutta tuolla kaverilla onkin varmasti tarkoitus pitää autoa vain pari vuotta ja myydä se pois ja maksaa loppu rahoitus sillä. Näinhän se homma toimii. Näitä isompia autoja on aika paljon jotka ostetaan osamaksulla (koska korko on usein pieni autoliikkeen rahoituksessa) ja myydään sitten vuoden parin jälkeen kun pääomakustannukset eivät ole hirveät.

        Jokainen saa tietysti rahoitta autonsa aivan miten haluaa, mutta omissa nimissä oleva auto on aina oma auto. Kyllä itse ainakin hymähtelen hiukan jos kaverilla on alla Seat TDI ja omistajana on Merita rahoitus / osamaksu :)

        Tuota, on hieman erikoista että "hymähtelet" jos joku on ostanut Seat TDI:n osamaksulla. Harvalla on suomessa kuule pistää rahaa yli sataa tonnia tiskiin käteisellä (markkaa), puhumattakaan 200 tonnista. Osamaksu on tavallisille ihmisille. Lottovoittajat ja perinnöillä rellestäjät asia erikseen.

        Minun pointtini oli se, että jos pitää osamaksulla ostaa, niin ei nyt jumavita osteta M3 bemaria!? Eikö kaverille kelvannut esim 330Ci joka on satojatuhansia halvempi ja ihan tarpeeksi ripeä?


      • Tuuba kirjoitti:

        Tuota, on hieman erikoista että "hymähtelet" jos joku on ostanut Seat TDI:n osamaksulla. Harvalla on suomessa kuule pistää rahaa yli sataa tonnia tiskiin käteisellä (markkaa), puhumattakaan 200 tonnista. Osamaksu on tavallisille ihmisille. Lottovoittajat ja perinnöillä rellestäjät asia erikseen.

        Minun pointtini oli se, että jos pitää osamaksulla ostaa, niin ei nyt jumavita osteta M3 bemaria!? Eikö kaverille kelvannut esim 330Ci joka on satojatuhansia halvempi ja ihan tarpeeksi ripeä?

        Happamia on, sano kettu...kato jos sillä on rahaa ostaa se M3 niin miksi tyytytä 330:een? Tarpeeksi ripeä, niin Sun mielestäsi.


      • ässä
        Oma omissa nimissä kirjoitti:

        Onneksi ei ite tartte hävetä ajokkiaan. Eikä ajella TM-testivoittajalla.

        M3 on hieno peli. Ite ajelen diplomaattikorisella mersulla ja silläkään ei tartte liikenteessä hävetä, vaikkakin on ihan eri luonteinen auto tuon M3:n kanssa. S-mersu on enemmänkin herrasmiesauto, kun pintaliitäjän unelma.

        Minullakaan ei tosiaan ollut kriteerinä mainitsemasi asiat, kun autoni valitsin. Minun kriteerini oli autoa ostaessani; statusarvo, hyvät ajo-ominaiuudet ja tilat.

        Joten, kirjotaessani ei ollut mukana katkeruutta ja kateutta M3:n ajajaa kohtaan. Pohdin vain rahoituksen huonoja puolia. Hyviä puolia kertoi tuossa jo joku muu...

        Vielä kolmannn kerran:

        Pintaliito maksaa!

        Maksakoon ken tahtoo.

        Joo mutta mitä vuosimallia? Taitaa toi M3 olla kalliimpi ja varmasti parempi ajaa. "Herrasmiesauto"...joo, mun mielestä enemmänkin vanhojen läskien auto.


      • tytteli..
        kirjoitti:

        Happamia on, sano kettu...kato jos sillä on rahaa ostaa se M3 niin miksi tyytytä 330:een? Tarpeeksi ripeä, niin Sun mielestäsi.

        Nii luitkohan sä yhtään noita? eihän sillä ollu rahaa, vaan otti auton rahotuksella. Teiltä on nyt jäänyt alkuperäsen viestin kirjoittajan järkevä pointti hämärään..


      • HyProGlo
        tytteli.. kirjoitti:

        Nii luitkohan sä yhtään noita? eihän sillä ollu rahaa, vaan otti auton rahotuksella. Teiltä on nyt jäänyt alkuperäsen viestin kirjoittajan järkevä pointti hämärään..

        Niin missä se järki siinä ensimmäisessä viestissä piili?

        Entäs sitten jos joku ostaa rahoituksella M3:n?

        Itselläni ole edes rahoituksella varaa hankkia M3:sta, mutta en silti ole kateellinen toisten autoista. Tokihan se olisi kiva peli, mutta kun en edes lottoa.

        Kai se on ihan sama millä kukin autonsa/veneensä/asuntonsa maksaa?

        Ja entäs sitten jos ihmiset priorisoivat eri asioita elämässään? Joku voi asua kallissa luxus-kämpässä ja ajella fiatilla, kun taas toinen ostaa M5:sen ja asuu vuokralla yksiössä, ja kolmas taas purjehtii 45 jalkaisella Svanilla ja asuu vuokrakämpässä eikä edes omista autoa.

        Entäs vittu sitten?


      • Oma omissa nimissä
        ässä kirjoitti:

        Joo mutta mitä vuosimallia? Taitaa toi M3 olla kalliimpi ja varmasti parempi ajaa. "Herrasmiesauto"...joo, mun mielestä enemmänkin vanhojen läskien auto.

        Joo, semmonen M3 on uutena ainakin 10 kertaa kalliimpi, kun mun auto.

        Varmaan parempi ajaakkin, riippuu tietty mitä arvostaa ja kuinka kovaa on päästävä.

        Itse olen tyytyväinen autooni ja on se vaan saatanan hieno peli ja hyvä ajaa.

        Vaikka onkin jo yli 10 vuotta vanha, ei tartte silti hävetä. Ei edes M3:n vierellä.


      • Oma omissa nimissä
        ässä kirjoitti:

        Joo mutta mitä vuosimallia? Taitaa toi M3 olla kalliimpi ja varmasti parempi ajaa. "Herrasmiesauto"...joo, mun mielestä enemmänkin vanhojen läskien auto.

        Ei tässä olla keskusteltu autojen ajettavuudesta tai siitä kuinka paljon kalliimpi on M3.

        Makuasioista ei voi kiistellä.

        Eikös ollut puhe rahoituksen järkevyydestä...vai ymmärsinkö väärin? Sitten joku sai päähänsä, että täällä puhuu katkera ja kateellinen TM-testvoittajalla ajelia. Korjasin vaan hänen luulonsa.

        Makuasioita nekin, kuinka lihavan ihmisen auto S-sarjan mersu on. On totta, että isoon autoon mahtuu iso ihminen ja vielä pari lastakin tykötarpeineen.


      • Köyhä
        kirjoitti:

        onko sillä bemari kaverillakaan rahaa? Jos on oikein osamaksulla ostanut :)

        Mutta tuolla kaverilla onkin varmasti tarkoitus pitää autoa vain pari vuotta ja myydä se pois ja maksaa loppu rahoitus sillä. Näinhän se homma toimii. Näitä isompia autoja on aika paljon jotka ostetaan osamaksulla (koska korko on usein pieni autoliikkeen rahoituksessa) ja myydään sitten vuoden parin jälkeen kun pääomakustannukset eivät ole hirveät.

        Jokainen saa tietysti rahoitta autonsa aivan miten haluaa, mutta omissa nimissä oleva auto on aina oma auto. Kyllä itse ainakin hymähtelen hiukan jos kaverilla on alla Seat TDI ja omistajana on Merita rahoitus / osamaksu :)

        Hymähtele sinä rahoituksella olevaa Seattia. Itse olen ostanut pienen auto rahoituksella.Uutena auton hinta oli 90.000mk. Annoin käsiraksi vanhan romun jonka arvo oli 3.000mk.Romun arvoksi laitettiin paperilla 15.000mk (15.000-3.000=12.000mk).Uudenauton myyntihinnaksi(rahoitettavaksi osuudeksi)102.000mk. Ei ketään tarvita takaamaan,käsiraha hoidettu. Entäpä käyttö: työajoa n. 2600km kuukaudessa,kilometrikorvaukset 2,26mk=5876mk kuukaudessa.Käyttökustannukset n 2600mk. Rahoituskulut 1800mk. Eli käyttökustannusten ja rahoituskulujen jälkeen autosta jää käteen rahaa joka kuukausi n.1400mk (puhtaana).No entäpä kun viidenvuoden rahoitus on lusittu,velatonauto jonka arvo on n.20-30000mk. Joten hymyile sinä vain.


      • tarkka
        Köyhä kirjoitti:

        Hymähtele sinä rahoituksella olevaa Seattia. Itse olen ostanut pienen auto rahoituksella.Uutena auton hinta oli 90.000mk. Annoin käsiraksi vanhan romun jonka arvo oli 3.000mk.Romun arvoksi laitettiin paperilla 15.000mk (15.000-3.000=12.000mk).Uudenauton myyntihinnaksi(rahoitettavaksi osuudeksi)102.000mk. Ei ketään tarvita takaamaan,käsiraha hoidettu. Entäpä käyttö: työajoa n. 2600km kuukaudessa,kilometrikorvaukset 2,26mk=5876mk kuukaudessa.Käyttökustannukset n 2600mk. Rahoituskulut 1800mk. Eli käyttökustannusten ja rahoituskulujen jälkeen autosta jää käteen rahaa joka kuukausi n.1400mk (puhtaana).No entäpä kun viidenvuoden rahoitus on lusittu,velatonauto jonka arvo on n.20-30000mk. Joten hymyile sinä vain.

        Arvon alennusta mukaan noihin kilometrikustannuksiin?

        Luvut taitaa kääntyä toisinpäin.


      • macke
        tytteli.. kirjoitti:

        Nii luitkohan sä yhtään noita? eihän sillä ollu rahaa, vaan otti auton rahotuksella. Teiltä on nyt jäänyt alkuperäsen viestin kirjoittajan järkevä pointti hämärään..

        Ei nyt ihan varaton voi olla jos on varaa maksaa yli 10 000mk kuussa autosta...itse vähän epäilisin että ostaja on joku nuori menestyjä joka ei vasta aloittanut hyvin tuottavassa työssä eikä ole ollut heti tarpeeksi varallinen maksamaan autoa kokonaan...tulot ovat kuitenkin senverran korkeaa luokkaa ettei rahoituksella maksaminen tule ongelmaksi.


      • Juuh
        Oma omasissa nimissä kirjoitti:

        Ei siinä mitään hienompaa ole omalla ajella. Kalliiksi vaan tulee rahoituksella ostaa. Ainakin tollanen auto.
        Jokainen tallaa tyylilään.

        Omissa nimissä olevalle autolle saa tehdä mitä vaan. Ei tartte jokaiseen toimenpiteeseen kysyä lupaa. Eikä tartte välttämättä kalliita vakuutuksia. Myyminenkin on helpompaa....ainakin yksityiselle, luulisin niin?

        Ennemmin kantsii hakea, vaikka pankista se laina. Joustavammat ehdot ja tänä päivänä saa pienemmällä korollakin.

        Vielä kerran: Pintaliito maksaa jokatapauksessa.

        Onneksi ei ite tartte ajaa omalla TOYOTALLA sentään.

        siihen paljonko maksaa vakuutus M3:seen bemariin vaikkapa täysillä bonuksilla. Ja katso sen jälkeen hinta vakuutukselle rahoituksen yhteydessä. Ja mieti sitten kannattaako pankkilaina.... johon myös tarvii vakuuden... Älkääkä sitten sanoko, että tottakai sillä joka ostaa M3:n on vakuuksia.


      • Arnoux
        tytteli.. kirjoitti:

        Nii luitkohan sä yhtään noita? eihän sillä ollu rahaa, vaan otti auton rahotuksella. Teiltä on nyt jäänyt alkuperäsen viestin kirjoittajan järkevä pointti hämärään..

        Kukaan ei ole vielä arvuutellut paljonko sitä autoa on vielä maksamatta (Paitsi alussa) Entä jos rahaa oli yli 500 000 Fimmiä säästössä ja lopulla toteutettiin "unelmaa". Autohan voi olla kesällä oma. Kyllä niitä bonuksia/osinkoja lankeaa muuallakin kuin Nokiassa.


    • ei

      Tiedän ainakin yhden M3:sen joka toimii firma autona, ehkä myös niin tässä tapauksessa?

    • Kuusamo-Helsinki

      Moni ottaa 500 000mk:n autoon 10 000mk rahoitusta 5 vuoden maksuajalla. Tämä sen takia, että vakuutukset saattaa saada rahoituksen yhteydessä alle puoleen hintaan, jos ei ole sitten bonukset jo lähes tapissa. Taloudellisesti ajatellen ei ole järkeä ottaa uutta autoa ilman rahoitusta. Korot vaihtelevat autoliikkeissä n. 1-9%.

      • pihi

        Rahoituksen mukanaan saamat kaskot ovat tumpuloita varten. Jos omaa 70%:n bonukset, niin bonuksellinen kasko on edullisempi ja sen ehdot ovat paljon paremmat.

        Itse ostan auton aina käteisellä ilman vaihtoautoa. Kilpailutan kaikki suomen myymälät läpi. Alennusta tulee noin 10%, joskus enemmänkin. Kun on oma ja maksettu, niin eipä ole huolta. Autolle saa tehdä mitä tahansa ja myyminen on helpompaa.

        Jokainen saa hommata milla tapaa haluaa, mutta on aivan turha väittää, että rahoituksella tulee edullisemmaksi. Viiden vuoden rahoituksen jokakuukautiset palvelumaksut tekevät jo 420 €. (esim. 7 €/kk). Sillä ostaa jo tuon ajan rengassarjat.


      • Kuusamo_helsinki
        pihi kirjoitti:

        Rahoituksen mukanaan saamat kaskot ovat tumpuloita varten. Jos omaa 70%:n bonukset, niin bonuksellinen kasko on edullisempi ja sen ehdot ovat paljon paremmat.

        Itse ostan auton aina käteisellä ilman vaihtoautoa. Kilpailutan kaikki suomen myymälät läpi. Alennusta tulee noin 10%, joskus enemmänkin. Kun on oma ja maksettu, niin eipä ole huolta. Autolle saa tehdä mitä tahansa ja myyminen on helpompaa.

        Jokainen saa hommata milla tapaa haluaa, mutta on aivan turha väittää, että rahoituksella tulee edullisemmaksi. Viiden vuoden rahoituksen jokakuukautiset palvelumaksut tekevät jo 420 €. (esim. 7 €/kk). Sillä ostaa jo tuon ajan rengassarjat.

        Mistä vakuutusyhtiöstä esim. ensimmäistä autoa ostava saa 70%:n lähtöbonuksen? Käyn heti kysymässä kyseisestä yhtiöstä itselleni vakuutustarjousta.

        Halvin merkkiliikkeen myöntämä korkotarjous on ollut 1% ilman muita kuluja. Taitaisi aika kauan joutua säästämään rengaskertaa pikku rahoituksella. Jos meinaan ostaisi auton käteisellä ja käyttäisi säästyneet korkokulut renkaiden ostoon.

        Monilla autoliikkeillä rahoitukseen ei liity muita kuluja kuin korkokulut.


      • Mie
        Kuusamo_helsinki kirjoitti:

        Mistä vakuutusyhtiöstä esim. ensimmäistä autoa ostava saa 70%:n lähtöbonuksen? Käyn heti kysymässä kyseisestä yhtiöstä itselleni vakuutustarjousta.

        Halvin merkkiliikkeen myöntämä korkotarjous on ollut 1% ilman muita kuluja. Taitaisi aika kauan joutua säästämään rengaskertaa pikku rahoituksella. Jos meinaan ostaisi auton käteisellä ja käyttäisi säästyneet korkokulut renkaiden ostoon.

        Monilla autoliikkeillä rahoitukseen ei liity muita kuluja kuin korkokulut.

        Kauppalehti tutki autoliikkeiden rahoituslainojen korot kulut ja todelliset korot kulut olivat pienimmillään luokkaa 5 %. Mainoksissahan puhutaan jopa 3.5 % koroista, joka ei siis pidä paikkaansa. Jos jostain todella saisi todellisen 1 % korolla lainaa niin muut rahoitusyhtiöt pankit olisivat olleet nurin jo ajat sitten.


      • Kuusamo-Helsinki
        Mie kirjoitti:

        Kauppalehti tutki autoliikkeiden rahoituslainojen korot kulut ja todelliset korot kulut olivat pienimmillään luokkaa 5 %. Mainoksissahan puhutaan jopa 3.5 % koroista, joka ei siis pidä paikkaansa. Jos jostain todella saisi todellisen 1 % korolla lainaa niin muut rahoitusyhtiöt pankit olisivat olleet nurin jo ajat sitten.

        Delta-Auto markkinoi jokin aika sitten uudelle autolle rahoitukseksi 1%:n korolla ilman muita kuluja olevaa rahoitusta.


      • pake
        Kuusamo-Helsinki kirjoitti:

        Delta-Auto markkinoi jokin aika sitten uudelle autolle rahoitukseksi 1%:n korolla ilman muita kuluja olevaa rahoitusta.

        juu..kateellisten panettelua..

        Mä ostin uuden auton keväällä ja sain 2,5 korolla..halpaa on... ja vakuutukset ihan mitättömät..mul jäi vaan muutamasta tonnista kiinni ja kohta olen sen maksanut ja hirvittää sit vakuutukset... mut kivempi kunnon vakuutukset ku ei mitään.. Tsemppiä!!!

        Tääl riittää kateellisia..en ymmärrä miksi ihmisten täytyy urkkia toisten asioita..
        Mulla työkaveritkin olivat kahtoneet, et onko autoni rahoituksella..naurettavia!!! Hih..mua ei paljo paina... Tsemii Kaikille!


      • pihi kirjoitti:

        Rahoituksen mukanaan saamat kaskot ovat tumpuloita varten. Jos omaa 70%:n bonukset, niin bonuksellinen kasko on edullisempi ja sen ehdot ovat paljon paremmat.

        Itse ostan auton aina käteisellä ilman vaihtoautoa. Kilpailutan kaikki suomen myymälät läpi. Alennusta tulee noin 10%, joskus enemmänkin. Kun on oma ja maksettu, niin eipä ole huolta. Autolle saa tehdä mitä tahansa ja myyminen on helpompaa.

        Jokainen saa hommata milla tapaa haluaa, mutta on aivan turha väittää, että rahoituksella tulee edullisemmaksi. Viiden vuoden rahoituksen jokakuukautiset palvelumaksut tekevät jo 420 €. (esim. 7 €/kk). Sillä ostaa jo tuon ajan rengassarjat.

        Niin ainakin rahoituksen mukana saatava vakuutus on paljon halvempi kuin täysillä bonuksilla, varsinkin menevämmissä autoissa... tutki ennenkuin puhut...


    • tökstöks

      Kannattaiskohan sunkin hankkia ELÄMÄ,
      siis maksoit siitä että tiedät kuka bemun omistaa....
      voi luoja sentään......;o) helpottiko kun olikin
      osamaksulla? riittäiskö sulla paukut noihin lyhennyksiin?
      jollei niin kannattaisko olla vaikka ihan hiljaa?

      ps. paljo sulla menee kuussa rahaa noihin omistussuhteiden selvityksiin?
      ja oothan jo selvittänyt naapureiden ja tuttavien omistussuhteet?

      Olet todella ÄLLÖ peri suomalainen kateellinen paska...

      • pake

        Olen samaa mieltä!!!


      • mies

        Veit jalat suustani!

        Kateus oikeen paistaa läpi! Ei se suomalainen perus juntti parane sitten millään!


      • Sami

        Mikä helvetti siinä on jos hommaa auton rahoituksella? Mitä sitten jos ei ole 650 000mk takataskussa, kai sitä saa lainalla rahoittaa ennemmin kuin olisi ilman autoa/ostaisi halvemman vähäksi aikaa/ajaisi vuokra-autolla sen aikaa kun koko potti on täynnä?

        Tyhmempäähän olisi useimmissa tapauksissa hommata auto käteisellä. Varsinkin nyt mielummin ajan firman autolla ettei omistusten arvo tipahda autoverojutun takia.

        Ja kuka väittää että se olisi kallista, eipä autolainojen korot juuri hirvitä, varsinkin jos on jo maksanut yli sen 330Ci:n hinnan, ja koko maksuun menee alle vuosi! Sitäpaitsi tuskin oli auto rahoituksella, varmaankin firman auto.

        Taitaa olla joillekin nämä rahoituskuviot vähän vaikeita. Esim jos on varaa 200te kämppään se kannattaa ennemin vuokrata, ei ostaa. Ellei sitten oikeasti usko että asunto tuottaa enemmän kuin vaihtoehtoiset sijoituskohteet. Riskien välttäminen tietty vaikuttaa näihin asioihin.

        Säälittävää ja suorastaan huolestuttavaa että pitää hankkia tietoja kateuden takia!


      • Tuuba

        Hämmästyin ihan oikeasti kun se oli ostettu pätkällä. Minusta se auto on semmoisessa hintaluokassa että todella harva ostaa pätkällä sitä, yleensä M3:n omistajilla on sitä pätäkkää jo sen verran, että voi ostaa toisen erivärisen jos huvittaa. Minä en ole kateellinen, enkä parjannut ostajaa mitenkään, minä vain ihmettelin. Ja tiedoksenne, kyllä minä ja suurin osa kavereistanikin voisimme ostaa M3:t pätkällä, mutta se olisi minusta hullua.


      • Jaaha
        Tuuba kirjoitti:

        Hämmästyin ihan oikeasti kun se oli ostettu pätkällä. Minusta se auto on semmoisessa hintaluokassa että todella harva ostaa pätkällä sitä, yleensä M3:n omistajilla on sitä pätäkkää jo sen verran, että voi ostaa toisen erivärisen jos huvittaa. Minä en ole kateellinen, enkä parjannut ostajaa mitenkään, minä vain ihmettelin. Ja tiedoksenne, kyllä minä ja suurin osa kavereistanikin voisimme ostaa M3:t pätkällä, mutta se olisi minusta hullua.

        Ihmetyttää vietävästi, että joku todellakin jaksaa liikenteessä tsekata auton omistussuhteen rekkarin perusteella. HALOO! Mikä siinä niin kiinnostaa.

        Toiseksi. Kysymys on luultavasti työsuhdeautosta, joka on rekisteröity rahoitusyhtiölle ja haltijana on yksityishenkilö.


      • Tuuba
        Jaaha kirjoitti:

        Ihmetyttää vietävästi, että joku todellakin jaksaa liikenteessä tsekata auton omistussuhteen rekkarin perusteella. HALOO! Mikä siinä niin kiinnostaa.

        Toiseksi. Kysymys on luultavasti työsuhdeautosta, joka on rekisteröity rahoitusyhtiölle ja haltijana on yksityishenkilö.

        Nokun se on niin helppoa se tsekkaus eikä maksa juuri mitään, niin miksi ei uteliaisuutteen tyydyttäisi? Jos hienon auton näkee, niin eikö sinua muka kiinnosta että mitenköhän tuo tuommoisella ajaa. Se on hienoa että on menestynyt elämässä, saahan sitä vähän udella? Leasing autoissa kyllä yksityishenkilö on vasta 2. haltija, 1.haltija on yritys ja omistaja rahoitusyhtiö.


      • auto käytössä!!!
        Tuuba kirjoitti:

        Nokun se on niin helppoa se tsekkaus eikä maksa juuri mitään, niin miksi ei uteliaisuutteen tyydyttäisi? Jos hienon auton näkee, niin eikö sinua muka kiinnosta että mitenköhän tuo tuommoisella ajaa. Se on hienoa että on menestynyt elämässä, saahan sitä vähän udella? Leasing autoissa kyllä yksityishenkilö on vasta 2. haltija, 1.haltija on yritys ja omistaja rahoitusyhtiö.

        mitä helvetin väliä sillä on mihin sitä autoa
        maksaa vai onko maksanut omaksi. jotkut maksaa
        vain auton käytöstä esim.2000e kuussa,eikä edes
        haluu sitä omaksi,vaikka nyt sinne liikkeen
        rahoitukseen!.mitäkähän väliä sillä sitten on kenen nimissä se auto on,jos siitä rekisteriotteesta nyt ei satu omaa nimeä löytymään!!!. niin jotain uteliasta ihmetteliää
        se sitten jaksaa ihmetyttää. mutta kun ei se auton
        pito kannata kuitenkaan´,mutta ei se ole tarkoituskaan.


      • Jaahas
        Tuuba kirjoitti:

        Nokun se on niin helppoa se tsekkaus eikä maksa juuri mitään, niin miksi ei uteliaisuutteen tyydyttäisi? Jos hienon auton näkee, niin eikö sinua muka kiinnosta että mitenköhän tuo tuommoisella ajaa. Se on hienoa että on menestynyt elämässä, saahan sitä vähän udella? Leasing autoissa kyllä yksityishenkilö on vasta 2. haltija, 1.haltija on yritys ja omistaja rahoitusyhtiö.

        Ei tulisi mieleenkään soittaa ja tsekata kelle auto on rekisteröity. Koko ajatus tuntuu sairaalta ja vastenmieliseltä.


      • Tuuba
        Jaahas kirjoitti:

        Ei tulisi mieleenkään soittaa ja tsekata kelle auto on rekisteröity. Koko ajatus tuntuu sairaalta ja vastenmieliseltä.

        Senkun lähettää tekstiviestin AUTO ja sitten rekkari numeroon 16400 niin sieltä se tulee.


      • mies
        Tuuba kirjoitti:

        Senkun lähettää tekstiviestin AUTO ja sitten rekkari numeroon 16400 niin sieltä se tulee.

        Ällöttävä on oikea sana tuollaisille.. Elämää ei sen kummempaa!


      • Tuuba
        mies kirjoitti:

        Ällöttävä on oikea sana tuollaisille.. Elämää ei sen kummempaa!

        Luuletko todella että elämäni pyörii tuon rekisteri homman ympärillä? Multa ei puutu mitään, joten oleppa poika hiljaa.


      • mies
        Tuuba kirjoitti:

        Luuletko todella että elämäni pyörii tuon rekisteri homman ympärillä? Multa ei puutu mitään, joten oleppa poika hiljaa.

        Jotain sulta on pakko puuttua kun täällä jaksat puida jonkun auton omistussuhdetta.

        Siis oikeesti, mitä sulla liikkui päässä kun sen viestin laitoit AKE:lle menemään?


      • tai tekstata
        Tuuba kirjoitti:

        Senkun lähettää tekstiviestin AUTO ja sitten rekkari numeroon 16400 niin sieltä se tulee.

        Netistä löytyy sellainen sivu joka näyttää ilmatteeks rekisteritunnuksen mukaan, jos sen omistaa yksityishenkilö, kuka on auton omistajana jos se ei ole yli 10 vuotta vanha. Satuin eksymään sinne yks päivä. Hitto kun ei tullut merkattuu sitä sivuu.. Tietääks kukaan mistä sivusta puhun ja mistä löydän sinne uudestaan?


      • Jaahas
        Tuuba kirjoitti:

        Luuletko todella että elämäni pyörii tuon rekisteri homman ympärillä? Multa ei puutu mitään, joten oleppa poika hiljaa.

        Tekstailet autorekisterikeskukseen saadaksesi autojen omistajien nimiä selville? Purat sydäntäsi keskustelupalstalla huomatessasi kalliin auton olevan liisari?

        Kyllä aika paljon tuntuu puuttuvan. Hanki elämä.


      • Aivan

        Asian kantaan. Mitä ihmeen väliä sillä on
        kuka ajaa 600 000 autolla ja vielä vähemmän
        miten se on ostettu.

        Jos jampalla on esim. 500 000 rahaa tilillä
        ja se viimeinen 100 000 puuttuu niin mikä
        siinä nyt sitten on niin ihmeellistä.

        Voisin kysyä että jos peruspulliaisella
        on 20 000 tilillä ja välttämättä haluaa sen
        hinnat alkaen corollan ja ottaa siihen 100 000
        osamaksua, niin eikö se ole tyhmempää?


    • Pete

      Bemmalla ainakin Laakkosella on sellainen systeemi, jos otat osan auton hinnasta heidän omalla lainajärjestelmällä, saat erittäin edulliset vakuutukset... se voi olla yksi syy. Tuttava teki ainakin niin vertailujen jälkeen huomasi sen todella kannattavan.

    • Veronmaksaja

      Maksujärjestelyyn on todennäköisesti joku verotuksellinen syy, jota voi olla vaikea tajuta jos mieliharrastus on auton "rekkareiden tsekkailu".

      Auto voi olla jonkun firman nimissä, jolloin leasing-maksut saa vähentää nopeammin kuin oman omaisuuden poistot. Ja jos se on yksityishenkilöllä niin käteisellä ostetun auton arvo lisää maksettavaa omaisuusveroa. Tuon hintaluokan autoja myydään joskus "osamaksulla" niin että käteisosuus on esim 599000mk ja rahoitusosuus 1000mk.

      • Erkki

        On se vaikeaa kun on köyhä ja sairaalloisen kateellinen kuten nim.merkki "tuuba"!Harrastuksena ihmisten asioiden tsekkailu.Suppea käsityskyky,"putkinäkö",persaukisuus on melkoinen yhtälö.Kuules "köyhälle on kaikki kallista".


    • help

      Tulen kohti hulluksi, ohi meni sininen M3 mutta en saanut rekkaria!! Kuolen kohta jos en saa tietää auton omistussuhdetta!!!

      Nyt ei voi kuin luottaa että "Tuuba" hoitaa asian ja ilmoittaa sitten tänne palstalle!

    • ammatti

      ja vastauksista päätellen aika monikin on ostanu autonsa velaksi ja pelkää että joku "tsekkaa" ja saa tietää ettei se olekaan OMA !

      vitun velkaooppelipellet sun muut ju(i)pit

      käykää pankista kysymässä että saatteko pemarin?

    • Joopa Joo

      Eräs kaverinikin tienaa yli 10 000 eur/kk. Hänelle tarjottiin lisää liksaa kun oli lähdössä. No otti sitten Turbo-Volvon käyttöönsä palkan lisäksi kun ei enää kannattanut rahaakaan ottaa....

    • Zap

      On helpompi selittää poliiseille ja verottajalle mistä rahat on kotoisin kun maksaa autoa osamaksulla.

    • Marx

      Juu tosi rautaista logiikkaa. Mutta ootkos ajatellut että kuka ostaisi 60 000 mk auton osamaksulla, kun senhän voi ostaa käteiselläkin.

      Kai sitä voi rikkaillakin tehdä mieli kalliimpaa kärryä kuin mihin oikeastaan rahaa on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mieleni harhailee sinussa

      Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5913
    2. Taposta murhaksi

      Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2037
    3. Grilli lopettaa?

      Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1499
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

      Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1284
    5. Pitääkö luovuttaa?

      Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1145
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

      Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1138
    7. Mitä teet nainen

      Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1117
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1072
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1067
    10. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe