Fiat 127 Special

PJ

127:n "viritetty" (70hv) versio kiinnostaisi.
Minkälaisissa hinnoissa ko. autot Suomessa
liikkuvat, onko niitä mahd. kohdeltu paremmin
kuin normaaleja 127:ja. Onko niitä tuota
enemmänkin Suomeen aikoinaan, eli liikkuuko niitä
sen verran, että myös hyväkuntoisia löytyisi?
Onko varaosien vaihdettavuus sisustusta
lukuunottamatta hyvä - varaosia löytynee vielä
127:aan suhteellisen hyvin?

Tarkoituksena olisi siis löytää jostain mahd.
hyväkuntoinen ja edullinen harrastepeli - 127
(normaaliversio) tullee hankittua, mutta 127
Special kiinnostaisi kummasti..

9

2531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JTP

      70 hv versio oli Sport, jossa oli brasiliassa
      tehty 1050-kuutioinen OHC-moottori. Vähissä
      alkavat olla, joten jos jostain hyvä löytyy, niin
      kannattaa pistää talteen.
      1300 cc versiota ei Suomeen virallisesti
      tuotukaan, tekniikoita jokunen kappale. Koneessa
      oli 5 hp enemmän tehoa ja vääntö selvästi
      parempi. Lisäksi laatikko oli 5v.
      Special oli mielestäni ihan vakio koneella ja
      erot olivat kosmeettisia.

      • Jakke

        Muistui vaan mieleen että isukilla oli aikoinaan
        Special-malli. Se oli tosiaan täysin sama kuin
        "vakio", paitsi että siinä oli kangasmatot ja
        savukkeensytytin, joita siihen aikaan ei
        karvalakkimallissa ollut :D Ai niin ja olihan
        siinä komea Special-tarra takaluukun reunassa.


    • Abarth

      127 stradat (1050cc) ovat yleisempiä kuin
      sportit. Stradassa on sama moottori kuin
      sportissa, mutta esim. nokka-akseli ja kaasari on
      sportissa eri (venttiilit ehkä).
      Stradan moottorista saa siis tehtyä samanlaisen,
      kuin sportissa on.
      Stradassa on vakiona muistaakseni 56hv.

      On muuten aika kierroskone se sport, joten
      varmasti on rääkätty.

      • JTP

        Imuventtiilit ovat isommat, pako taas sama.
        Kanavat ovat kannessa selvästi pienemmät, joten
        toki tekemällä saa, jos jaksaa hoonata.
        Alakerta koneissa on sama-
        Imusarja on tietysti kaksikurkkuiselle.

        Sportin kone on todella vahva.


      • PJ
        JTP kirjoitti:

        Imuventtiilit ovat isommat, pako taas sama.
        Kanavat ovat kannessa selvästi pienemmät, joten
        toki tekemällä saa, jos jaksaa hoonata.
        Alakerta koneissa on sama-
        Imusarja on tietysti kaksikurkkuiselle.

        Sportin kone on todella vahva.

        Kone vahva - Fiatissa?? :) Minkähänlaisissa
        hinnoissa Sportit (70hv) ja Stradat (56hv)
        liikkuvat, vai ovatko ne nykyään niin
        harvinaisia, että vain merkkikerhoilla on joitain
        yksilöitä? Onko esim. Keltainen Pörssi paras
        tässäkin tapauksessa?


      • Abarth
        PJ kirjoitti:

        Kone vahva - Fiatissa?? :) Minkähänlaisissa
        hinnoissa Sportit (70hv) ja Stradat (56hv)
        liikkuvat, vai ovatko ne nykyään niin
        harvinaisia, että vain merkkikerhoilla on joitain
        yksilöitä? Onko esim. Keltainen Pörssi paras
        tässäkin tapauksessa?

        Sporttia ei varmaan hevin löydy, mut jos löytyy,
        niin voi olla vaik 5000,- Stradat on jotain 1500-
        3500,- Kyllä noita stradoja vielä näkee aika
        useessa pörssissä.
        Itelläni on stradan moottori tarpeettomana,
        kylläkin palaneesta autosta, mut kai siitäki
        kaikkien tiivisteiden ym. vaihdolla varmaan sais
        pelin.


    • Minä ite

      Se 70heppanen malli on 127 sport ja tätä nykyä
      suhteellisen harvinainen ainaki suomessa.Siinä on
      1050cm3 kone mutta erilaisella nokalla ja kakskurk
      kusella kaasarilla.Laita vakio satakaks seiskaan
      uno turbon kone 105heppaa niin johan tullee fiat
      tiin potkua.

      • Abarth

        Joo, sehän menee sinne ihan heittämällä vaa ja
        luvat on kans tosi löyhällä.


    • kortela

      Kiinnostaisikko syyskuussa 2010 katsastettu fiat strada (se isolohko 1050cm) vm 1981.Ollut käytössä vuosittain.Nyt talviseisonnassa autotallissa.Hitsailematon ehjäsisusteinen tuleva museoauto.Itsellä tarkoitus löytää vanhempi mahdollisesti valmiiksi museorekisterissä oleva fiatti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      201
      4224
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      244
      3374
    3. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      1
      2831
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2295
    5. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1963
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1609
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

      Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1270
    8. Onko Kuhmossa salapareja

      Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1228
    9. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1208
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1131
    Aihe