Fiat 127 Special

PJ

127:n "viritetty" (70hv) versio kiinnostaisi.
Minkälaisissa hinnoissa ko. autot Suomessa
liikkuvat, onko niitä mahd. kohdeltu paremmin
kuin normaaleja 127:ja. Onko niitä tuota
enemmänkin Suomeen aikoinaan, eli liikkuuko niitä
sen verran, että myös hyväkuntoisia löytyisi?
Onko varaosien vaihdettavuus sisustusta
lukuunottamatta hyvä - varaosia löytynee vielä
127:aan suhteellisen hyvin?

Tarkoituksena olisi siis löytää jostain mahd.
hyväkuntoinen ja edullinen harrastepeli - 127
(normaaliversio) tullee hankittua, mutta 127
Special kiinnostaisi kummasti..

9

2542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JTP

      70 hv versio oli Sport, jossa oli brasiliassa
      tehty 1050-kuutioinen OHC-moottori. Vähissä
      alkavat olla, joten jos jostain hyvä löytyy, niin
      kannattaa pistää talteen.
      1300 cc versiota ei Suomeen virallisesti
      tuotukaan, tekniikoita jokunen kappale. Koneessa
      oli 5 hp enemmän tehoa ja vääntö selvästi
      parempi. Lisäksi laatikko oli 5v.
      Special oli mielestäni ihan vakio koneella ja
      erot olivat kosmeettisia.

      • Jakke

        Muistui vaan mieleen että isukilla oli aikoinaan
        Special-malli. Se oli tosiaan täysin sama kuin
        "vakio", paitsi että siinä oli kangasmatot ja
        savukkeensytytin, joita siihen aikaan ei
        karvalakkimallissa ollut :D Ai niin ja olihan
        siinä komea Special-tarra takaluukun reunassa.


    • Abarth

      127 stradat (1050cc) ovat yleisempiä kuin
      sportit. Stradassa on sama moottori kuin
      sportissa, mutta esim. nokka-akseli ja kaasari on
      sportissa eri (venttiilit ehkä).
      Stradan moottorista saa siis tehtyä samanlaisen,
      kuin sportissa on.
      Stradassa on vakiona muistaakseni 56hv.

      On muuten aika kierroskone se sport, joten
      varmasti on rääkätty.

      • JTP

        Imuventtiilit ovat isommat, pako taas sama.
        Kanavat ovat kannessa selvästi pienemmät, joten
        toki tekemällä saa, jos jaksaa hoonata.
        Alakerta koneissa on sama-
        Imusarja on tietysti kaksikurkkuiselle.

        Sportin kone on todella vahva.


      • PJ
        JTP kirjoitti:

        Imuventtiilit ovat isommat, pako taas sama.
        Kanavat ovat kannessa selvästi pienemmät, joten
        toki tekemällä saa, jos jaksaa hoonata.
        Alakerta koneissa on sama-
        Imusarja on tietysti kaksikurkkuiselle.

        Sportin kone on todella vahva.

        Kone vahva - Fiatissa?? :) Minkähänlaisissa
        hinnoissa Sportit (70hv) ja Stradat (56hv)
        liikkuvat, vai ovatko ne nykyään niin
        harvinaisia, että vain merkkikerhoilla on joitain
        yksilöitä? Onko esim. Keltainen Pörssi paras
        tässäkin tapauksessa?


      • Abarth
        PJ kirjoitti:

        Kone vahva - Fiatissa?? :) Minkähänlaisissa
        hinnoissa Sportit (70hv) ja Stradat (56hv)
        liikkuvat, vai ovatko ne nykyään niin
        harvinaisia, että vain merkkikerhoilla on joitain
        yksilöitä? Onko esim. Keltainen Pörssi paras
        tässäkin tapauksessa?

        Sporttia ei varmaan hevin löydy, mut jos löytyy,
        niin voi olla vaik 5000,- Stradat on jotain 1500-
        3500,- Kyllä noita stradoja vielä näkee aika
        useessa pörssissä.
        Itelläni on stradan moottori tarpeettomana,
        kylläkin palaneesta autosta, mut kai siitäki
        kaikkien tiivisteiden ym. vaihdolla varmaan sais
        pelin.


    • Minä ite

      Se 70heppanen malli on 127 sport ja tätä nykyä
      suhteellisen harvinainen ainaki suomessa.Siinä on
      1050cm3 kone mutta erilaisella nokalla ja kakskurk
      kusella kaasarilla.Laita vakio satakaks seiskaan
      uno turbon kone 105heppaa niin johan tullee fiat
      tiin potkua.

      • Abarth

        Joo, sehän menee sinne ihan heittämällä vaa ja
        luvat on kans tosi löyhällä.


    • kortela

      Kiinnostaisikko syyskuussa 2010 katsastettu fiat strada (se isolohko 1050cm) vm 1981.Ollut käytössä vuosittain.Nyt talviseisonnassa autotallissa.Hitsailematon ehjäsisusteinen tuleva museoauto.Itsellä tarkoitus löytää vanhempi mahdollisesti valmiiksi museorekisterissä oleva fiatti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe