komenteja fiat mareasta

italiaano makarooni

kommentteja fiat mareasta kuinka kestäviä ja ongelmat ruostuuko ja sellaista

8

2973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repetti

      Itselläni on nyt 7 vuoden kokemus Marea Weekendistä, kone 1,8 litrainen.

      Hankin auton uutena ja olen nyt ajanut sillä 172 000 km.

      Normaalien kuluvien osien (yhdet jarrupalat) ja "lakisääteisen" jakopään hihnan vaihdon (100.000 km kohdalla) olen tarvinnut vaihtaa autoon kaksi ajovalon polttimoa.

      Auto on tilava, liikkuu ripeästi tarvittaessa ja on minusta hyvä ajaa, moottori- ja rengasäänet eivät häiritse.

      Korin ruostumista on turha pelätä sillä kori on sinkitty.

      Jos auto tästä paranee, se on liialla hyvyydellä pilattu! :)

    • pnieminen

      en omista, harkinnut olen joskus. ajomukavuus on kyseenalainen koska ohjaus on aika veltto ja tunnoton, aivan kuten uudessa corollassa. marean penkit ovat kaikissa joita olen testannut minulle todella oudon pehmeät, ihan kuin renaulteissa, epämukavaa, ristiseläntuki ei petraa löysää persuuksenalusta. ehkäpä tämä on makuasia, itse vaadin autolta auktorista tuntumaa tiehen ja penkin pitää olla kova koska ajan pitkiä matkoja enkä pidä nousemisesta untuvasta huolto-asemilla...

      • ...

        ei ikinä kannata ostaa mulla on ollu ja toiste on osta siinä on paljon pikku ogelmia ja ehkä isoin ongelma että fiatin kannet ei kestä!


      • Repetti
        ... kirjoitti:

        ei ikinä kannata ostaa mulla on ollu ja toiste on osta siinä on paljon pikku ogelmia ja ehkä isoin ongelma että fiatin kannet ei kestä!

        Penkkien kovuus ja ajotuntuma ovat tietysti makuasioita. Minusta molemmat ovat Mareassa hyvät. Olen koeajanut nyt kaikki saman hintaluokan farmarit (vähitellen vaihtamistarkoitus) ja Citikassa kiinnitin huomiota pehmeisiin penkkeihin ja koviin koneääniin, Toyota Corollassa oli minusta hyvä ajettavuus mutta autossa vaivasi koko ajan "ahtauden tuntu".
        Stilo on aika muovisenoloinen ja ohjaukselleen tunnoton. Volski oli kova kolisko ja rengasäänet kovat. Skoda Octavia on tilava ja hyvä ajaa, suht hiljainenkin. Kaikilla kolmella tuttavallani on Skodassaan vain vaihdelaatikkoremontti tehty/ edessä n. kolmen vuoden sisällä ?
        Ford on muuten ihan jees mutta penkit eivät minua miellyttäneet, Opel ei jättänyt itsestään mitään kuvaa, tasapaksu. Nissan Primera ihan toivoton tapaus!

        Nämä ovat tietysti vain minun mielipiteitäni mutta omalta kohdaltani voin kertoa Fiatin kestävyydestä sen verran, että tämä Marea on kolmas Fiattini, välissä oli yksi Nissan Sunny, jossa oli yhtä paljon remonttia ja korjattavaa kuin noissa kolmessa Fiatissa yhteensä.

        Nyt taitaa vain olla seuraavan auton kohdalla merkin vaihto edessä, Stilo ei miellyttänyt.

        Mikähän olisi tulevan farkkuni merkki? Peugeot?
        Vai mitä ootte mieltä?


    • fiat

      Marea 1,6 ns kaikista mallesta se perusmalli..mm ilman Abs..tms..
      Nytten mittarissa yli 200 000 km .
      Yhdet etujarrupalat olen vaihtanut .Takana lkuperäiset ..
      1 vetari meni risun rikottua suojuksen..
      3 katsastus mennyt ja kertalaakista läpi.
      Huollettavuus joka suhteessa hyvä. Ei kiinni merkkiliikkeesä.Mm jakopään hihnan vaihto onnistuu asiantunijalta..Huom koskee niitä jotka osaavat asian.
      Tosin kannen kestosta en osaa sanoa mitään ei aiankaan ole kummitellut matkan varrella mitenkään.
      Miten ruostuminen..itse olen huoltanut parhaani mukaan auton pohjaa. varsinaista ruostumista en voi sanoa havainneeni..
      Tosin kun ajan sorateillä eneimmäkseen kivien iskemä paikat vaativat normaalin tarkan seuranna ja suojauksen tarvittaessa.
      Aika maastokelpoinen auto..
      Hyvä liikkumaan lumisissa olosuhteissa
      Käynnistyvyys pakkasilla hyvä
      Lämmitys laitten valmistaja on tainnut vierailla suomessa..sitä lämpöä nimittäin piisaa
      Niin Käyttöönhän minä autoni ostin ..en koristeeksi

      • Takuu3

        sillä ajettuani nyt n. 186t km 1.6 Bravolla, joka varsin pitkälle on Marean kanssa samaa tekniikkaa, voin todeta lämmityslaitteen olevan maksimissaan vain tyydyttävä, kylmäkäynnistysominaisuuksien max. vain tyydyttävät ja ajovalojen surkeat.

        Suhteellista sikäli, että olin vuodesta -98 suht´tyytyväinen Bravooni, mutta "jouduttuani" ajamaan talven vaimoni -91 Toyota Corollalla (1.2)´huomasin heti, miten se käynnistyi selvästi paremmin, lämpeni nopeammin ja piti lämpönsä ja miten hyvät ajovalot siinä oli, aika vei tuon yksilön...tosin varustelu oli italiaanon puolella reippaasti.

        "Silti" olen kasvanut Bravooni kiinni, sillä on ihan muakava ajella ja osien kestävyydestä mainittakoon alkuperäinen pakoputkisto! Toisaalta tähän ikään on vaihdettu laturi (Bosch!) ja startti, mutta varsin. konepuolella pelkällä kahdella nokkahihnan vaihdolla on selvitty.

        Ei mikään kinneri kestä (esim. ruostuminen) ellei siitä pidetä huolta!


      • kokemusta on
        Takuu3 kirjoitti:

        sillä ajettuani nyt n. 186t km 1.6 Bravolla, joka varsin pitkälle on Marean kanssa samaa tekniikkaa, voin todeta lämmityslaitteen olevan maksimissaan vain tyydyttävä, kylmäkäynnistysominaisuuksien max. vain tyydyttävät ja ajovalojen surkeat.

        Suhteellista sikäli, että olin vuodesta -98 suht´tyytyväinen Bravooni, mutta "jouduttuani" ajamaan talven vaimoni -91 Toyota Corollalla (1.2)´huomasin heti, miten se käynnistyi selvästi paremmin, lämpeni nopeammin ja piti lämpönsä ja miten hyvät ajovalot siinä oli, aika vei tuon yksilön...tosin varustelu oli italiaanon puolella reippaasti.

        "Silti" olen kasvanut Bravooni kiinni, sillä on ihan muakava ajella ja osien kestävyydestä mainittakoon alkuperäinen pakoputkisto! Toisaalta tähän ikään on vaihdettu laturi (Bosch!) ja startti, mutta varsin. konepuolella pelkällä kahdella nokkahihnan vaihdolla on selvitty.

        Ei mikään kinneri kestä (esim. ruostuminen) ellei siitä pidetä huolta!

        Talvella lämpiämistä ja huurteenpoistoa helpottaa se, kun raitisilmasuodattimen ottaa pois.

        Ehkä olen jotenkin patpotunut italo-fani kun ei ole vielä löytynyt yhtä hyvää ajettavaa....


      • Takuu3
        kokemusta on kirjoitti:

        Talvella lämpiämistä ja huurteenpoistoa helpottaa se, kun raitisilmasuodattimen ottaa pois.

        Ehkä olen jotenkin patpotunut italo-fani kun ei ole vielä löytynyt yhtä hyvää ajettavaa....

        Ainakaan tässä Bravossa (-98 1.6) ei ole raitisilmasuodatinta!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe