Selkä on ollut sillon tällöin kipeänä. Se on mennyt yleensä ohi lääkkeillä ja viikon sairaslomalla.
Tänän vuoden alkukuukaisina alkoi etureiden iho tuntua tunnottomalta nivusen kohdalta ja vähän alempaa.
Huhtikuussa olin selästä sairaslomalla puolitoista viikkoa. Selkä parani jotenkuten, mutta tunnottomuus jäi.
Sitten olin kuukauden päivät töissä kunnes selkä tuli uudestaan kipeäksi.
Olin jälleen sairaslomalla. Välillä tein muutaman päivän töitä ja kipu palasi entistä voimakkaampana.
Olin sairaslomalla muutaman viikon ja selkä toipui. Miitaman päivän perästä tuli jalkaan hermosärkyä ja puutumista.
Sitä on jatkunut jo yli kuukauden.
Onko minulla mahdollisesti LANNERANGAN AHTAUTUMA?
PARANEEKO KYSEINEN SAIRAUS?
Selkä ja jalka kipeä ja puutunut.
10
13762
Vastaukset
- leikattu
välilevyn pullistumalta ja sen aiheuttamilta iskiasoireilta noi vaikuttaa. Siitä paranee joko itsestään/levolla tai sitten leikkauksella.
- 123
Mulla on ollut alaselkä kipeä jo hyvinkin kauan, mutta kesälomalla yli 3 viikkoa sitten vasen jalka puutui ja siinä on ollut puutumista ja hermosärkyä siitä lähtien. Tulehduskipulääkkeitä syön ja yritän olla töissä. Lääkärin tutkimuksen perusteella kyseessä iskias.
- nipa
mulla on ollu samankaltaisia kipuja jo noin kolme kuukautta. välillä tosi pahoja kipuja jalassa ja pakaralihaksessa ja selässä. lääkärin mukaan iskiainen, mutta eipä tuo näytä paranevan. röntgen kuvat on otettu eikä näkynyt mitään. todennäköisesti magneetti kuvissa näkyisi. kävin kummiski alkukesästä neljä kertaa fysioterapiassa. sieltä sain hyvät jumppa ohjeet. niitä noudattamalla sain pahimmat kivut pois ja pystyn taas käymään töissä...
- leikattu.selkä
Minulla on lapsesta asti ollut selkävaivoja mutta aikuisena ne vasta otettiin tosissaan.eli pääsin jopa magneettikuvaukseen.
Raskaudet olivat vaikeita jne. Olen kontannut milloin missäkin kun jalat eivät kanna.
Pahin selkävaihe alkoi syksyllä 2000. Istutin parikymmentä metriä pensasaitaa ja selkä jäykistyi. Sitten alkoi pakaroissa vihlontaa. Selkäkipuhan on monesti liikkuvaa ja välillä on parempia päiviä tai tunteja.
Pakaranvihlonta jatkui ja levisi vasempaan jalkaan nilkkaan asti. Seisoessani jouduin keinumaan ylös alas, että jotenkin sieti tilanteen. Istuminen oli tosi pahaa. Monet päivät meni sängyn pohjalla kun ei päässyt kuin hitaasti konttaamalla eteenpäin. Istuminen pahensi kipuja. Kävellä ei voinut. Olin muutenkin heikkona.
Mies aina muka salaa nipisteli jalkaani nähdäkseen onko siinä tuntoa. Tunnon alenema nimittäin vaihteli hurjasti. Pelkäsin oikeasti halvaantuvani.
Kokeiltiin fysioterapiaa, joka pahensi vaivaani. Ainoa mikä auttoi muutamaksi minuutiksi oli selän vetäminen polvitaipeista.
Tutkiva lääkäri oli sitä mieltä, ettei näivettynyt välilevy voi palautua ja pitää siis leikata.
Leikkaava lääkäri halusi katsoa pari kuukautta. Olin jo aivan rieskana henkisesti ja itkin paljon. Pääsin kuitenkin mutkien kautta toiselle lääkärille leikattavaksi.
Aamulla mies saattoi sairaalaan. Odottelin leikkaukseen pääsyä. Vasen jalka oli jo surkastunutkin kun ei se ottanut yli puoleen vuoteen kunnolla painoa päälleen.
Odottelin sängyssä leikkaukseen pääsyä ja jossain vaiheessa tajusin, ettei kipua enää olekaan. Ei ollut tuntoa koko jalassa eikä pimpvärkissä. Luulin tosissani että pyörätuoli kutsuu. Pyysin hoitajan paikalle ja pääsinkin aika ripeästi leikkaukseen.
Aamulla sain nousta sängystä ja jännitti kovasti. Ei siis niin minkäänlaista kipua. Aivan uskomatonta. Pääsin kävelemään hitaasti olihan jalka aika heikko.
Leikkauksen jälkeen pitää olla varovainen ainakin kuukauden. Silloin pitää välttää runsasta istumista ja kaikenlaista älytöntä rehkimistä. Kävely on hyvää.
Vastaavia kipuja ei ole tullut enää. Osaan jo vähän varoakin tiettyjä asentoja ja liian painavia juttuja. Kyllä selkä on välillä jäykkä ja osaankin naksauttaa sen aika hyvin itse. Tämä naksuttelu on tosi nopea apu. En ole joutunut neljään vuoteen sairaslomalle.
Eihän ne kulumat ja epämuodostuneet nikamat mihinkään lähtenyt. Mutta se välilevyn pullistuma lähti.
Kyllä elämä on nyt ihanaa. Ikääkin on jo hurjat 37v. Voin taas harrastaa liikuntaa, kävellä jne.
- selkävaivainen
itellä ihan järetöntä selkäkipua noin. rintsikoiden hakasten kohalla ja se eilen harkoissa meni ihan järettömäksi ja samalla vasen jalka puutui ja tässä eilisestä lähtien krampannut vähän väliä ja jalka on myös jonkin verran tunnoton koulussa ei pystynyt istumaan muuten kuin makaamalla pöydällä ja pelottavinta tässä on se että mun iskän selkä leikattiin syksyllä ja sillä oli samoja oireita ja siellä oli jotenki nikamat jotenki kasassa ja hermot pinteessä ja multa iteltä ikää löytyy siis 14- vuotta
- Wertuerss
Aika varmasti välilevyn pullistuma.
- minullaauttoi
Voisit kokeilla tätä. Rullaa noin metrin pituinen matto putkelle . Teipillä kiinni että pysyy rullalla. Matto lattialle. Varovasti makaamaan lattialle maton päälle siten että matto on ensin pakaroittesi kohdalla. Varovasti keinut puolelta toiselle. Liikkuen varovasti ylös alas. Sitten varovasti alaselkää maton päälle mutta varo ettet painollasi paina itse selkärankaa ! Käsillä tueten keinuttelet varovasti. Samalla liikkuen ylös alas.
Kun teet tämän aamuin illoin niin pitäisi auttaa . - jumpallakuntoon
Jumpalla tuosta selviää. Iskias-oireilta vaikuttavat. Fysioterapeutilta saa jumppaohjeet.
Naprapaatti voisi alkuun vapauttaa vähän lihasta ja lopun teet itse. Sitä jumppaa kannattaa jatkaa, jatkaa ja jatkaa.
Osa tykkää käydä pilateksessa, jotta selkä pysyy kunnossa. - dsadaasda
Mulla on ollut samoja ongelmia jo yli 20 vuotta, painon tiputus auttoi oleellisesti, samoin säännöllinen liikkuminen. Istuminen ja lihominen on myrkkyä. Ainoa tapa pitää ongelma aisoissa on siis liikkua säännöllisesti, ihan vaikka päivittäinen puolen tunnin lenkkikin jo riittää ja katsoa mitä & paljonko syö, että paino pysyy aisoissa.
- täytyynähdävaivaa
"minulla auttoi " -lisää. Minun alkutalven selkäkipuni kyllä alkoi alunperin kylmästä.
Tein tuossa ulkona hommia ja sain kylmää. Aamuisin en tahtonut päästä sängystä ylös !! Kun tulee kesä ja lämmintä niin ongelma paranee.
Muuten vielä ! Sisätiloissa ollessa veto on sitten tosi paaha. Minulle ei tarvis olla kuin tuuletus ikkuna hieman auki niin siitä se alkaa. Lisäksi kannattaa ..jos on selkä ongelmia niin sisätiloissakin talvisin suojella selkäänsä . Ei niin että ollaan vain ohut paita päällä kaiket illat .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257007Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451295Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271102- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49875Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62867Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.95832Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43743