Suffeli-sivareille

Res.

Kyllä teki eilen hyvää olla katsomassa Salama-sotanäytöstä Oulussa. Motivoituneet Suomen nuoret soturit esittivät parasta osaamistaan. Näytös oli kaikin puolin komea. Ihan kaiholla muisteli omaa varusmiesaikaa. Silloin sitä tetsattiin Suomen kauniissa luonnossa. Ah.

Armeija on sellainen kokemus, että en ymmärrä miten joku lökäpöksy sivari jättää sen välistä. 6-12 kk reipasta ulkoilmaelämää tekisi hyvää jokaiselle pitkätukalle, jonka ulkonaliikkuminen muuten rajoittuu lähinnä lähikaupan ja kodin välille. Armeija ei ole helppo paikka. Ja hyvä niin.

76

2113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jr

      Intti on naurettavan helppo fyysisesti. Pysyykkisesti vanhilan kaltainen pakkolaitos saattaa rasittaa´joitakuita

    • Minä vain

      Ai jaa. Sanoisinko, että melko masokistista hommaa mennä armeijaan. Itse en tosin tiedä, menenko vai jätänkö menemättä. Näitä teidän juttujanne lukiessani, tulee kyllä kieltämättä vaihtoehto kaksi paljon oleellisemmaksi. Jos armeija todella valmistaa moisia hormoonihammpuja, sotahulluja lässyttäjiä, niin en todellakaan mene sinne, ettei sama kohtalo osu minun kohdalleni.

      • Res.

        Masokista ja masokistista. Eihän se ole hääviä viettää vuotta elämästän paskanhajuisessa tuvassa 11 muun miehen kanssa. Tai rämpiä läpimärkänä lumisohjossa. Tässä vain muutamia esimerkkejä mainitakseni. Mutta hitto, se on KOKEMUS jota et muuten saa. Sivarissa pääset helpommalla. Mutta pitääkö kaiken aina olla niin helppoa?

        Äläkä pelkää poika. Armeija ei muuta sinua tippaakaan, jos olet itsenäinen ja tasapainoinen ihminen. Että pois turha lässytys ja armeijaan. Paitsi jos et pysty. Sitten on parempi mennä kirjastoon siviliipalvelukseen.


      • 10 varvasta
        Res. kirjoitti:

        Masokista ja masokistista. Eihän se ole hääviä viettää vuotta elämästän paskanhajuisessa tuvassa 11 muun miehen kanssa. Tai rämpiä läpimärkänä lumisohjossa. Tässä vain muutamia esimerkkejä mainitakseni. Mutta hitto, se on KOKEMUS jota et muuten saa. Sivarissa pääset helpommalla. Mutta pitääkö kaiken aina olla niin helppoa?

        Äläkä pelkää poika. Armeija ei muuta sinua tippaakaan, jos olet itsenäinen ja tasapainoinen ihminen. Että pois turha lässytys ja armeijaan. Paitsi jos et pysty. Sitten on parempi mennä kirjastoon siviliipalvelukseen.

        Luit kai varusmiehestä, joka simputuksen uhrina kahden upseerin toimesta juoksi aamuyöllä Suomen puolesta teltan ympäri 25 asteen PAKKASESSA. TIETÄNET MAANPUOLUSTAJAN NYKYISEN VARVASMÄÄRÄN. LUETKO LEHTIÄ.
        OLIPA MIELEENJÄÄVÄ KOKEMUS JA SUOMEN? PUOLUSTUS KOHENTUI? TAAS MONELLA VARPAALLA...
        TIPAN VERRAN MUUTTI POJAN VARPAIDEN LUKUMÄÄRÄÄ.


      • Res.
        10 varvasta kirjoitti:

        Luit kai varusmiehestä, joka simputuksen uhrina kahden upseerin toimesta juoksi aamuyöllä Suomen puolesta teltan ympäri 25 asteen PAKKASESSA. TIETÄNET MAANPUOLUSTAJAN NYKYISEN VARVASMÄÄRÄN. LUETKO LEHTIÄ.
        OLIPA MIELEENJÄÄVÄ KOKEMUS JA SUOMEN? PUOLUSTUS KOHENTUI? TAAS MONELLA VARPAALLA...
        TIPAN VERRAN MUUTTI POJAN VARPAIDEN LUKUMÄÄRÄÄ.

        Vuodessa kuolee varmasti yli 10 sivaria huumeiden yliannostukseen. Jota meuhkaaminen sikseen.


      • Ressu
        10 varvasta kirjoitti:

        Luit kai varusmiehestä, joka simputuksen uhrina kahden upseerin toimesta juoksi aamuyöllä Suomen puolesta teltan ympäri 25 asteen PAKKASESSA. TIETÄNET MAANPUOLUSTAJAN NYKYISEN VARVASMÄÄRÄN. LUETKO LEHTIÄ.
        OLIPA MIELEENJÄÄVÄ KOKEMUS JA SUOMEN? PUOLUSTUS KOHENTUI? TAAS MONELLA VARPAALLA...
        TIPAN VERRAN MUUTTI POJAN VARPAIDEN LUKUMÄÄRÄÄ.

        Älä puhu höpöjä, jos et tiedä tapauksesta yhtään enempää kuin mitä huhuna kuulit sivari-töpryttelijä-kaimaltasi.

        Juttu oli niin, että tuo onneton alokas oli itse omalla toiminnallaan aiheuttanut varpaiden menetyksensä. Varusmiesryhmä oli saanut ohjeen/kehoituksen kiertää teltta ympäri avojaloin -25 asteen pakkasessa hygienia syistä. Tämän jälkeen ryhmä oli palanut takaisin teltan lämpimään. Sattumalta samaan aikaan oli saapunut sotkuauto ja tämä yksi onneton alokas olikin päättänyt rynnätä avojaloin jonon hännille, jotta saisi mahdollisimman pian ostettua omat naposteltavansa. Noh, oli kuitenkin joutunut sen verran pitkään jonottaan, että palellutti typeryyksissään varpaansa ikävin seurauksin.

        Ja näistä älyvapaista alokkaiden päähänpinttymistä syytetään vielä kapiaisia. Että tämmöstä.


      • rehoitus
        Ressu kirjoitti:

        Älä puhu höpöjä, jos et tiedä tapauksesta yhtään enempää kuin mitä huhuna kuulit sivari-töpryttelijä-kaimaltasi.

        Juttu oli niin, että tuo onneton alokas oli itse omalla toiminnallaan aiheuttanut varpaiden menetyksensä. Varusmiesryhmä oli saanut ohjeen/kehoituksen kiertää teltta ympäri avojaloin -25 asteen pakkasessa hygienia syistä. Tämän jälkeen ryhmä oli palanut takaisin teltan lämpimään. Sattumalta samaan aikaan oli saapunut sotkuauto ja tämä yksi onneton alokas olikin päättänyt rynnätä avojaloin jonon hännille, jotta saisi mahdollisimman pian ostettua omat naposteltavansa. Noh, oli kuitenkin joutunut sen verran pitkään jonottaan, että palellutti typeryyksissään varpaansa ikävin seurauksin.

        Ja näistä älyvapaista alokkaiden päähänpinttymistä syytetään vielä kapiaisia. Että tämmöstä.

        "Varusmiesryhmä oli saanut ohjeen/kehoituksen kiertää teltta ympäri avojaloin -25 asteen pakkasessa hygienia syistä."

        Mitä hemmettiä?


      • Sivari
        Res. kirjoitti:

        Masokista ja masokistista. Eihän se ole hääviä viettää vuotta elämästän paskanhajuisessa tuvassa 11 muun miehen kanssa. Tai rämpiä läpimärkänä lumisohjossa. Tässä vain muutamia esimerkkejä mainitakseni. Mutta hitto, se on KOKEMUS jota et muuten saa. Sivarissa pääset helpommalla. Mutta pitääkö kaiken aina olla niin helppoa?

        Äläkä pelkää poika. Armeija ei muuta sinua tippaakaan, jos olet itsenäinen ja tasapainoinen ihminen. Että pois turha lässytys ja armeijaan. Paitsi jos et pysty. Sitten on parempi mennä kirjastoon siviliipalvelukseen.

        Homojen hommia te siellä armeijassa teette. 11 jätkää, huh huh, mitäköhän silläkin tapahtuu!


      • Sivari
        rehoitus kirjoitti:

        "Varusmiesryhmä oli saanut ohjeen/kehoituksen kiertää teltta ympäri avojaloin -25 asteen pakkasessa hygienia syistä."

        Mitä hemmettiä?

        Älä muuta sano. Armeija on älykääpiöiden paikka!


      • Ressu
        rehoitus kirjoitti:

        "Varusmiesryhmä oli saanut ohjeen/kehoituksen kiertää teltta ympäri avojaloin -25 asteen pakkasessa hygienia syistä."

        Mitä hemmettiä?

        Etkö ymmärrä suomen kieltä? Ryhmä sai ohjeen/kehoituksen, ei käskyn, kävellä avojaloin teltan ympäri. Ohjetta/kehoitusta ei tarvitse noudattaa.

        En tiedä kovin tarkaan tuota hygienia perustetta (kaitpa sillekin jokin tarkempi peruste löytyy), mutta äkkiseltään voisi luulla, että kylmä lumi yhdessä kovan pakkasen kanssa tappaisi aika tehokkaasti paskaiset bakteerit viikon muhineista hikisistä jaloista.


      • Niinpä!
        Sivari kirjoitti:

        Homojen hommia te siellä armeijassa teette. 11 jätkää, huh huh, mitäköhän silläkin tapahtuu!

        Sanos muuta! Ja siellähän saatta nykyään olla
        muijiakin samassa teltassa! Apua! On se hyvä ettei siellä teidän "legioonassa" ole naisia!


      • Sukka
        Sivari kirjoitti:

        Homojen hommia te siellä armeijassa teette. 11 jätkää, huh huh, mitäköhän silläkin tapahtuu!

        ...katsomassa. Tiedä enemmän, luule vähemmän.


      • yks vaan
        Ressu kirjoitti:

        Etkö ymmärrä suomen kieltä? Ryhmä sai ohjeen/kehoituksen, ei käskyn, kävellä avojaloin teltan ympäri. Ohjetta/kehoitusta ei tarvitse noudattaa.

        En tiedä kovin tarkaan tuota hygienia perustetta (kaitpa sillekin jokin tarkempi peruste löytyy), mutta äkkiseltään voisi luulla, että kylmä lumi yhdessä kovan pakkasen kanssa tappaisi aika tehokkaasti paskaiset bakteerit viikon muhineista hikisistä jaloista.

        "mutta äkkiseltään voisi luulla, että kylmä lumi yhdessä kovan pakkasen kanssa tappaisi aika tehokkaasti paskaiset bakteerit viikon muhineista hikisistä jaloista."

        No jos biologian tiedot on tota luokkaa armeijassa, niin en ihmettele yhtään vaikka tuollaisia ohjeita/kehoituksia siellä saa.


      • Res. kirjoitti:

        Masokista ja masokistista. Eihän se ole hääviä viettää vuotta elämästän paskanhajuisessa tuvassa 11 muun miehen kanssa. Tai rämpiä läpimärkänä lumisohjossa. Tässä vain muutamia esimerkkejä mainitakseni. Mutta hitto, se on KOKEMUS jota et muuten saa. Sivarissa pääset helpommalla. Mutta pitääkö kaiken aina olla niin helppoa?

        Äläkä pelkää poika. Armeija ei muuta sinua tippaakaan, jos olet itsenäinen ja tasapainoinen ihminen. Että pois turha lässytys ja armeijaan. Paitsi jos et pysty. Sitten on parempi mennä kirjastoon siviliipalvelukseen.

        "Sivarissa pääset helpommalla. "

        Riippuu paljon missä sivari palvelee. Jos sivari on palveluksessa sairaalan päivystyksessä lääkärinä ja tekee vuorotyötä niin taatusti ei pääse helpommalla.

        Oletko ollut sivarissa, jotta voit sanoa että sivarissa pääsee helpommalla. Olen ollut intissä ja sivarissa ja kokemukseni mukaan intissä pääsi paljon helpommalla.

        "Sitten on parempi mennä kirjastoon siviliipalvelukseen. "

        En ole kuullut että joku olisi sivarin suorittanut kirjastossa. Se on vain sinun ennakkokäsityksesi sivarista!


    • sivari

      Mikset jäänyt, kun niin kiehtovaa oli? Voin vain todeta, että maanpuolustus kuuluu hekilöille, jotka ovat motivoituneet siihen. Sivarina en näe mitään tarvetta em:uun. Kaiken kaikkiaan keskinkertaisen yksilöt ovat sopivinta sakkia siihen. Ja, kysypä naisilta, miksei heitä kiinnosta kyseinen asia. Kyllä Suomella on varaa 3000 sivariin vuodessa. Eihän asevelvollisuuskaan koske kaikkia kansalaisia. Peräänkuulutan motivoituneisuutta, jolloin homma toimii.

      • Res.

        Jos armeijaan menisivät vain ne, jotka ovat siihen hommaan motivoituneita, niin taitaisi osaanotto olla aika vähäistä.

        Olet tyypillistä suffeli-sukupolvea: kun ei huvita, niin sitten ei tehdä mitään. Se on kyllä sanottava puolustukseksesi, että et yritä pakoilla minkään aatteen taakse. Olet reilusti ihan vaan laiska.

        Lopetatko koulunkin kesken, kun ei ole motivaatiota?

        Maanpuolustus ei tosiaankaan kuulu "keskinkertaisille yksilöille". Sinua paljon paremmat ihmiset käyvät armeijan, vaikka motivaatio ei ole korkealla. En lähde hurskastelemaan, että armeijaan mennään korkean maanpuolustahdon takia. Toivottavasti sinäkin joskus tajuat, että loppujen lopuksi kyse on periaatteista ja velvollisuudesta.

        Mikä tekee muuten sinusta niin ainutlaatuisen, että voit jättää armeijan välistä?

        Sivarit: Käykää kokeilemassa armeijan elämään. Saatte hienoja kokemuksia.:)


      • res. kapt.
        Res. kirjoitti:

        Jos armeijaan menisivät vain ne, jotka ovat siihen hommaan motivoituneita, niin taitaisi osaanotto olla aika vähäistä.

        Olet tyypillistä suffeli-sukupolvea: kun ei huvita, niin sitten ei tehdä mitään. Se on kyllä sanottava puolustukseksesi, että et yritä pakoilla minkään aatteen taakse. Olet reilusti ihan vaan laiska.

        Lopetatko koulunkin kesken, kun ei ole motivaatiota?

        Maanpuolustus ei tosiaankaan kuulu "keskinkertaisille yksilöille". Sinua paljon paremmat ihmiset käyvät armeijan, vaikka motivaatio ei ole korkealla. En lähde hurskastelemaan, että armeijaan mennään korkean maanpuolustahdon takia. Toivottavasti sinäkin joskus tajuat, että loppujen lopuksi kyse on periaatteista ja velvollisuudesta.

        Mikä tekee muuten sinusta niin ainutlaatuisen, että voit jättää armeijan välistä?

        Sivarit: Käykää kokeilemassa armeijan elämään. Saatte hienoja kokemuksia.:)

        En ole suffelipoju.resi ottaa asennopn eikä likaa armeijamme mainetta nulikka.
        Olen toiminut opettajana ja rehtorina koko ikäni ja olen ansaitulla eläkkeellä.
        Luulo ei ole tiedon väärti.


      • Res.
        res. kapt. kirjoitti:

        En ole suffelipoju.resi ottaa asennopn eikä likaa armeijamme mainetta nulikka.
        Olen toiminut opettajana ja rehtorina koko ikäni ja olen ansaitulla eläkkeellä.
        Luulo ei ole tiedon väärti.

        Jos koko ikänsä opettenut mies ei saa aikaan parempaa viestiä kuin sinä yllä, niin... voi voi.


      • totuus
        Res. kirjoitti:

        Jos koko ikänsä opettenut mies ei saa aikaan parempaa viestiä kuin sinä yllä, niin... voi voi.

        Kaljapäissään hyppyset hyppii näppylöillä. Mutta asia oli oikein. Ja ammatit ja resit.
        Niitä et saa multa pois.


      • totuus
        Res. kirjoitti:

        Jos koko ikänsä opettenut mies ei saa aikaan parempaa viestiä kuin sinä yllä, niin... voi voi.

        Kaljapäissään hyppyset hyppii näppylöillä. Mutta asia oli oikein. Ja ammatit ja resit.
        Niitä et saa multa pois.


      • viesti
        totuus kirjoitti:

        Kaljapäissään hyppyset hyppii näppylöillä. Mutta asia oli oikein. Ja ammatit ja resit.
        Niitä et saa multa pois.

        Juu juu, "rehtori" ;)


      • muistaakseni
        totuus kirjoitti:

        Kaljapäissään hyppyset hyppii näppylöillä. Mutta asia oli oikein. Ja ammatit ja resit.
        Niitä et saa multa pois.

        se nainen siinä Vonnegutin romaanissa Äiti Yö. On muuten Albert Speerin muistelmien ohessa yksi niitä harvoja kirjoja joita toisesta maailmansodasta on kirjoitettu ja joista todella voi oppia jotakin.

        Vonnegut kuvasi Teurastamo 5:ssä sotilaat suurina lapsina. Äiti Yössä natsit on onnistuttu kuvaamaan juuri sellaisina ihmisraakileina kuin he olivatkin. Aina ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. No onhan meillä näitä henkisesti kolli-ikäisiä "sotamiehiä" näillä palstoillakin, aina ei niittenkään kanssa tiedä miten päin suuta vääntäisi.

        Vonnegutilla muuten on oikeus kuvata sotilaat suuriksi lapsiksi. Hän tietää mitä sotilaat ja sota on. Omasta kokemuksestaan.

        Kotimaisista vastaavanlaisista asiantuntijoista tulee mieleen Janne Klemola, joka lääkärinä oli mukana kaikissa sodissamme, kansalaissodassa jopa rintaman molemmilla puolilla. Hän on kirjoittanut mm. kirjan Lääkärin elämäntaipaleelta. Hänenkin käsityksensä sankaruudesta on epäihanteellinen, sota on pohjimmiltaan vain typerien äijien kukkoilua. Kun kirjan lukee, kokee että hänellä on todella jotain opetettavaa sankaripalvojille, ja varaa sanoa se mitä sanoo.


      • Neuvoton
        Res. kirjoitti:

        Jos armeijaan menisivät vain ne, jotka ovat siihen hommaan motivoituneita, niin taitaisi osaanotto olla aika vähäistä.

        Olet tyypillistä suffeli-sukupolvea: kun ei huvita, niin sitten ei tehdä mitään. Se on kyllä sanottava puolustukseksesi, että et yritä pakoilla minkään aatteen taakse. Olet reilusti ihan vaan laiska.

        Lopetatko koulunkin kesken, kun ei ole motivaatiota?

        Maanpuolustus ei tosiaankaan kuulu "keskinkertaisille yksilöille". Sinua paljon paremmat ihmiset käyvät armeijan, vaikka motivaatio ei ole korkealla. En lähde hurskastelemaan, että armeijaan mennään korkean maanpuolustahdon takia. Toivottavasti sinäkin joskus tajuat, että loppujen lopuksi kyse on periaatteista ja velvollisuudesta.

        Mikä tekee muuten sinusta niin ainutlaatuisen, että voit jättää armeijan välistä?

        Sivarit: Käykää kokeilemassa armeijan elämään. Saatte hienoja kokemuksia.:)

        Sivarit: Käykää kokeilemassa armeijan elämään. Saatte hienoja kokemuksia.:)

        Perustele? Mitä kokemuksia armeija tarjoaa, muuta kuin typerää käskyttämistä ja määräilyä. Minä en alistu yhdenkään orjapiiskurin alaisuuteen vaan minä olen se ketä määrää. En takuulla kuuntele mitään lässytyksiä siitä, mitä minun pitäisi tehdä tai olla tekemättä. Minä teen juuri sitä mitä huvittaa, otan sieltä mistä helpoimmalla saan, enkä kysele keneltäkään lupia saatika oikeuksia. Minä en ota velvollisuuksia harteilleni ja jos kukaan, niin minä asetan niitä muille ja auta armias, jos joku ei niitä noudata tai tee juuri kuin minä sanon.

        Minä en vain yksinkertaisesti sovi pompoteltavaksi. Hermoni menetettyäni en tekojani ajattele. Mietin vasta jälkikäteen.


      • Res.
        Neuvoton kirjoitti:

        Sivarit: Käykää kokeilemassa armeijan elämään. Saatte hienoja kokemuksia.:)

        Perustele? Mitä kokemuksia armeija tarjoaa, muuta kuin typerää käskyttämistä ja määräilyä. Minä en alistu yhdenkään orjapiiskurin alaisuuteen vaan minä olen se ketä määrää. En takuulla kuuntele mitään lässytyksiä siitä, mitä minun pitäisi tehdä tai olla tekemättä. Minä teen juuri sitä mitä huvittaa, otan sieltä mistä helpoimmalla saan, enkä kysele keneltäkään lupia saatika oikeuksia. Minä en ota velvollisuuksia harteilleni ja jos kukaan, niin minä asetan niitä muille ja auta armias, jos joku ei niitä noudata tai tee juuri kuin minä sanon.

        Minä en vain yksinkertaisesti sovi pompoteltavaksi. Hermoni menetettyäni en tekojani ajattele. Mietin vasta jälkikäteen.

        Olet tyypillinen sivari. Laiska ja saamaton. Uho on kova, mutta totuus paistaa läpi.


      • Res.
        muistaakseni kirjoitti:

        se nainen siinä Vonnegutin romaanissa Äiti Yö. On muuten Albert Speerin muistelmien ohessa yksi niitä harvoja kirjoja joita toisesta maailmansodasta on kirjoitettu ja joista todella voi oppia jotakin.

        Vonnegut kuvasi Teurastamo 5:ssä sotilaat suurina lapsina. Äiti Yössä natsit on onnistuttu kuvaamaan juuri sellaisina ihmisraakileina kuin he olivatkin. Aina ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. No onhan meillä näitä henkisesti kolli-ikäisiä "sotamiehiä" näillä palstoillakin, aina ei niittenkään kanssa tiedä miten päin suuta vääntäisi.

        Vonnegutilla muuten on oikeus kuvata sotilaat suuriksi lapsiksi. Hän tietää mitä sotilaat ja sota on. Omasta kokemuksestaan.

        Kotimaisista vastaavanlaisista asiantuntijoista tulee mieleen Janne Klemola, joka lääkärinä oli mukana kaikissa sodissamme, kansalaissodassa jopa rintaman molemmilla puolilla. Hän on kirjoittanut mm. kirjan Lääkärin elämäntaipaleelta. Hänenkin käsityksensä sankaruudesta on epäihanteellinen, sota on pohjimmiltaan vain typerien äijien kukkoilua. Kun kirjan lukee, kokee että hänellä on todella jotain opetettavaa sankaripalvojille, ja varaa sanoa se mitä sanoo.

        Mutta mitähän sinä oikein höpiset. Sinulla menevät nyt vähän puurot ja vellit sekaisin. Sotahan on oikeasti todella raakaa, sairasta ja karmeaa. Mutta siitä ei nyt ollutkaan kysymys.

        Taidat olla tyypillinen poninhäntäpoika, joka "lukee Kanttia, koska se on niin intresanttia". Annan tämän kaiken sinulle anteeksi, koska olet vielä niin nuori. Palataan asiaan 10 vuoden kuluttua, niin ehkä ymmärrät asiat vähän paremmin. Ymmärrät vastuun ja velvollisuuden.


      • itseltäsi
        Res. kirjoitti:

        Mutta mitähän sinä oikein höpiset. Sinulla menevät nyt vähän puurot ja vellit sekaisin. Sotahan on oikeasti todella raakaa, sairasta ja karmeaa. Mutta siitä ei nyt ollutkaan kysymys.

        Taidat olla tyypillinen poninhäntäpoika, joka "lukee Kanttia, koska se on niin intresanttia". Annan tämän kaiken sinulle anteeksi, koska olet vielä niin nuori. Palataan asiaan 10 vuoden kuluttua, niin ehkä ymmärrät asiat vähän paremmin. Ymmärrät vastuun ja velvollisuuden.

        menää lusikat ja kauhat pahasti sekaisin. Eikö voi vaatia enempää, eikö militaristinuorilla ole muuta tarjottavana, tätä käsittämätöntä tietämättömyyttä, typeryyttä ja henkistä laiskuutta vain? Toimimalla yritetään ratkaista ongelmia joita ei ajattelemalla osata ratkaista?

        Hohhohhoijaa. Vastuu ja velvollisuus. Ja kunnia ja häpeä. Intresanttia tosiaan. Mitähän jos joskus oikeasti lukisit vaikka sitä Kantia.

        Janne Klemola olisi ehkä sanonut: noilla asenteilla ei ikinä mitään maailmasta opitakaan. Niin nuori, niin varma. Riittää yksi totuus ja yksi asenne. Minä en ole varma voinko enää palata asiaan 10 vuoden kuluttua.


      • Res.
        itseltäsi kirjoitti:

        menää lusikat ja kauhat pahasti sekaisin. Eikö voi vaatia enempää, eikö militaristinuorilla ole muuta tarjottavana, tätä käsittämätöntä tietämättömyyttä, typeryyttä ja henkistä laiskuutta vain? Toimimalla yritetään ratkaista ongelmia joita ei ajattelemalla osata ratkaista?

        Hohhohhoijaa. Vastuu ja velvollisuus. Ja kunnia ja häpeä. Intresanttia tosiaan. Mitähän jos joskus oikeasti lukisit vaikka sitä Kantia.

        Janne Klemola olisi ehkä sanonut: noilla asenteilla ei ikinä mitään maailmasta opitakaan. Niin nuori, niin varma. Riittää yksi totuus ja yksi asenne. Minä en ole varma voinko enää palata asiaan 10 vuoden kuluttua.

        Huomaatko, sinulla ei ole omia ajatuksia. Janne Klemola sitä ja Kant tätä. Haittaako ponihäntä jotenkin ajattelua? Ymmärrän, että luulet olevasi kovasti henkevä.

        Taidat muuten sinäkin olla tyypillinen sivari. Eli vastuusta viis ja velvollisuudet ei kiinnosta. Elämän pitää olla suffelia. Kuten sanottu, tämän kaiken voi pistää osittain nuoruutesi piikkiin. Luulet tietäväsi jotakin....

        Aiotko piikittää itsesi hengiltä, vai mikset muka ole hengissä 10 vuoden kuluttua? Harmi, koska silloin huomaisit, että olet väärässä.


      • Kuleksija
        Res. kirjoitti:

        Huomaatko, sinulla ei ole omia ajatuksia. Janne Klemola sitä ja Kant tätä. Haittaako ponihäntä jotenkin ajattelua? Ymmärrän, että luulet olevasi kovasti henkevä.

        Taidat muuten sinäkin olla tyypillinen sivari. Eli vastuusta viis ja velvollisuudet ei kiinnosta. Elämän pitää olla suffelia. Kuten sanottu, tämän kaiken voi pistää osittain nuoruutesi piikkiin. Luulet tietäväsi jotakin....

        Aiotko piikittää itsesi hengiltä, vai mikset muka ole hengissä 10 vuoden kuluttua? Harmi, koska silloin huomaisit, että olet väärässä.

        Mitäs tää: maanpuolustusihminen vaatii sivareita ajattelemaan omia ajatuksiaan? Ookkohää ihan itte keksiny maanpuolustuksen?

        Poninhäntä ja piikit joka kappaleessa. Freudilainen lipsaus? Taitaa olla itte kiinni jossain.

        Hokee hokee ettei soisi tietävänsä.


      • muutakin
        Kuleksija kirjoitti:

        Mitäs tää: maanpuolustusihminen vaatii sivareita ajattelemaan omia ajatuksiaan? Ookkohää ihan itte keksiny maanpuolustuksen?

        Poninhäntä ja piikit joka kappaleessa. Freudilainen lipsaus? Taitaa olla itte kiinni jossain.

        Hokee hokee ettei soisi tietävänsä.

        freudille mietittävää tuossa resin jutussa. Aika feminiinistä tekstiä nimittäin. Resi (siis tämä tässä kirjoittava, ei se Vonnegutin doppergangeri) voisi olla nainen. Salskeiden poikien ihannointi näyttää olevan keskeisiä motiiveja, ulkonäköön (poninhäntiin, lökäpöksyihin, jne) kiinnitetään kohtuutonta huomiota. Niin tyypillisesti naismaista. No, mies tai miehenpuolikas, nämä tyypit tarvitsevat kyllä armeijaa paljon enemmän kuin armeija näitä.


      • Janne
        itseltäsi kirjoitti:

        menää lusikat ja kauhat pahasti sekaisin. Eikö voi vaatia enempää, eikö militaristinuorilla ole muuta tarjottavana, tätä käsittämätöntä tietämättömyyttä, typeryyttä ja henkistä laiskuutta vain? Toimimalla yritetään ratkaista ongelmia joita ei ajattelemalla osata ratkaista?

        Hohhohhoijaa. Vastuu ja velvollisuus. Ja kunnia ja häpeä. Intresanttia tosiaan. Mitähän jos joskus oikeasti lukisit vaikka sitä Kantia.

        Janne Klemola olisi ehkä sanonut: noilla asenteilla ei ikinä mitään maailmasta opitakaan. Niin nuori, niin varma. Riittää yksi totuus ja yksi asenne. Minä en ole varma voinko enää palata asiaan 10 vuoden kuluttua.

        oli muuten varsin intellekti tyyppi, harvinainen kaikenkokenut maailmanmies, suorapuheisuudestaan kuulu veikko, joka tajusi että kaikki patriotismi on nurkkapatriotismia. Hänenkaltaisiaan, sodan kokeneita ja juuri siksi pasifistisiin äänenpainoihin päätyneitä tyyppejä tämä nuori extreme-sukupolvi (jolle armeijakin on vain elämyksenmetsästystä, "reipasta ulkoilmaelämää" - "tekisi hyvää jokaiselle pitkätukalle" - "armeija ei ole helppo paikka - ja hyvä niin", jne, jne) vaistomaisesti kammoaa. Klemolan Janne varmaan sanoisi noista "parastaan panevista" nuorista urhoista, että tappelukukkoja mitä kukkoja. Sota on pahuuden integraali, ihan sama millä asialla ja kenen puolella olet.


      • Res.
        muutakin kirjoitti:

        freudille mietittävää tuossa resin jutussa. Aika feminiinistä tekstiä nimittäin. Resi (siis tämä tässä kirjoittava, ei se Vonnegutin doppergangeri) voisi olla nainen. Salskeiden poikien ihannointi näyttää olevan keskeisiä motiiveja, ulkonäköön (poninhäntiin, lökäpöksyihin, jne) kiinnitetään kohtuutonta huomiota. Niin tyypillisesti naismaista. No, mies tai miehenpuolikas, nämä tyypit tarvitsevat kyllä armeijaa paljon enemmän kuin armeija näitä.

        Huomaa, että sivareilla ei ole muuta tekemistä kuin polttaa päivät piippua ja pohdiskella elämänsä tarkoitusta. Tai lähinnä sen puutetta.

        Yritin ystävällisesti ketjun avauksessa kertoa näille pojille, että elämää on myös kirjaston ovien ulkopuolella. Arvasin kyllä, että vastaan tulisi viisastelua ja kehnoa kotipsykologiaa.

        Vonnegutia ja Freudia yms. on varmasti hienoa siteerata. Kun niitä omia ajatuksia ei ole juuri ehtinyt kertyä.

        Vielä ei ole myöhäistä. Perukaa sivarihakemus ja menkää hankkimaan elämyksiä Suomen armeijaan. Kirjoja ehtii tavata eläkkeellä. Pitkä tukkakin on nykyisin sallittu suvaitsevaisuudestaan tunnetussa ruotuväessämme. Parin viikon metsäleiri on unohtumaton kokemus! Saisitte vähän punaa poskiinne. Kuten itse sanotte, sotia ei enää tule. Joten armeijaa ei kannata ottaa liian vakavasti.:)


      • Res.
        Janne kirjoitti:

        oli muuten varsin intellekti tyyppi, harvinainen kaikenkokenut maailmanmies, suorapuheisuudestaan kuulu veikko, joka tajusi että kaikki patriotismi on nurkkapatriotismia. Hänenkaltaisiaan, sodan kokeneita ja juuri siksi pasifistisiin äänenpainoihin päätyneitä tyyppejä tämä nuori extreme-sukupolvi (jolle armeijakin on vain elämyksenmetsästystä, "reipasta ulkoilmaelämää" - "tekisi hyvää jokaiselle pitkätukalle" - "armeija ei ole helppo paikka - ja hyvä niin", jne, jne) vaistomaisesti kammoaa. Klemolan Janne varmaan sanoisi noista "parastaan panevista" nuorista urhoista, että tappelukukkoja mitä kukkoja. Sota on pahuuden integraali, ihan sama millä asialla ja kenen puolella olet.

        Oletteko te sivarit jotenkin tyhmiä? Vai eikö mene jakeluun, että

        a) Kirjoitan kieli poskessa.
        b) Sota ON oikeasti todella KURJAA. Luoja meitä siltä varjelkoot. Sen tajuaa jokainen armeijan käynyt paremmin kuin sivari.

        Tämä ei taida mennä jakeluun siitä syystä, että on niin kova himo päästä esittämään fiksuja ajatuksia. Jotka eivät edes ole omia.

        Tetsari selkään ja reippailemaan.:)


      • oikeassa
        Janne kirjoitti:

        oli muuten varsin intellekti tyyppi, harvinainen kaikenkokenut maailmanmies, suorapuheisuudestaan kuulu veikko, joka tajusi että kaikki patriotismi on nurkkapatriotismia. Hänenkaltaisiaan, sodan kokeneita ja juuri siksi pasifistisiin äänenpainoihin päätyneitä tyyppejä tämä nuori extreme-sukupolvi (jolle armeijakin on vain elämyksenmetsästystä, "reipasta ulkoilmaelämää" - "tekisi hyvää jokaiselle pitkätukalle" - "armeija ei ole helppo paikka - ja hyvä niin", jne, jne) vaistomaisesti kammoaa. Klemolan Janne varmaan sanoisi noista "parastaan panevista" nuorista urhoista, että tappelukukkoja mitä kukkoja. Sota on pahuuden integraali, ihan sama millä asialla ja kenen puolella olet.

        taisit olla. Ei mene tältä tädiltä jakeluun, että kukkoileminen ja leikkiminen on asia erikseen, eri juttu sitten että pitäisi ajatella sodan ja rauhan kysymyksiä ihan oikeasti.

        "Perukaa sivarihakemus ja menkää hankkimaan elämyksiä Suomen armeijaan."

        Kieli poskessa tai vyön alla, tämä täti on tyjää täynnä. Niin tyhjää, niin täynnä.


      • Res.
        oikeassa kirjoitti:

        taisit olla. Ei mene tältä tädiltä jakeluun, että kukkoileminen ja leikkiminen on asia erikseen, eri juttu sitten että pitäisi ajatella sodan ja rauhan kysymyksiä ihan oikeasti.

        "Perukaa sivarihakemus ja menkää hankkimaan elämyksiä Suomen armeijaan."

        Kieli poskessa tai vyön alla, tämä täti on tyjää täynnä. Niin tyhjää, niin täynnä.

        Tarkoitatko sinä ponnaripoika, että sodan ja rauhan kysymyksiä ei voi pohtia kuin piippua poltellen ja Kantia lukien? Ymmärrän, että huumehöyryt sotkevat ajatteluasi. Pieni lenkki suomalaisessa kangasmetsässä telamiina kainalossa varmaan kirkastaisi sinunkin ajatteluasi.

        Tai sitten voit jatkaa "syvällisiä" pohdintojasi sodasta ja rauhasta siellä kirjaston hämärässä.:)


      • se
        Res. kirjoitti:

        Tarkoitatko sinä ponnaripoika, että sodan ja rauhan kysymyksiä ei voi pohtia kuin piippua poltellen ja Kantia lukien? Ymmärrän, että huumehöyryt sotkevat ajatteluasi. Pieni lenkki suomalaisessa kangasmetsässä telamiina kainalossa varmaan kirkastaisi sinunkin ajatteluasi.

        Tai sitten voit jatkaa "syvällisiä" pohdintojasi sodasta ja rauhasta siellä kirjaston hämärässä.:)

        suomalainen kangasmetsä sitä telamiinaa tarvitsee?

        Hitto kun oliskin minulla noin kirkkaita oivalluksia.


      • Res.
        se kirjoitti:

        suomalainen kangasmetsä sitä telamiinaa tarvitsee?

        Hitto kun oliskin minulla noin kirkkaita oivalluksia.

        Vaan kun sinulla ei ole. Lisäksi sisälukutaidossasi olisi hieman parantamisen varaa. Luehan vähän Kantia ja Vonnegutia ynnä muita klassikoita niin viisastut sinäkin.


      • vielä
        Res. kirjoitti:

        Vaan kun sinulla ei ole. Lisäksi sisälukutaidossasi olisi hieman parantamisen varaa. Luehan vähän Kantia ja Vonnegutia ynnä muita klassikoita niin viisastut sinäkin.

        sitä Klemolaa. Onneksi tämä ulkomuisti ei petä. Sinulta jäi yksi paitsi.

        Mihin sinä sitä miinaa olit viemassä? Aukean yli ja kiersit tuon korkean petäjän tuolla? Mitä huudetaan kun miina räjähtää? Pam? Pum? Apua, taas loppuu mielikuvitus kesken!


      • Res.
        vielä kirjoitti:

        sitä Klemolaa. Onneksi tämä ulkomuisti ei petä. Sinulta jäi yksi paitsi.

        Mihin sinä sitä miinaa olit viemassä? Aukean yli ja kiersit tuon korkean petäjän tuolla? Mitä huudetaan kun miina räjähtää? Pam? Pum? Apua, taas loppuu mielikuvitus kesken!

        Anteeksi jos loukkasin herkkiä tunteitasi kun "unohdin" kaikkien sivarien Jeesuksen ja pitkätukkien oman Buddhan eli Klemolan Jannen. Joka "oli muuten varsin intellekti tyyppi, harvinainen kaikenkokenut maailmanmies, suorapuheisuudestaan kuulu veikko, joka tajusi että kaikki patriotismi on nurkkapatriotismia...". Mies vaikuttaa kuvauksesi perusteella varsin fiksulta tyypiltä. Toisin kuin sinä. Mutta sinä oletkin vielä nuori ja isätön etkä paljosta tiedä. Vaikutuksille altis siis. Yritä pysytellä hengissä kymmenkunta vuotta (muista: yliannostus tappaa), niin viisastut. Toivottavasti.

        Tuskin Klemolan Jannekaan tarkoitti, että rauhaa rakennetaan kasvattamalla tukkaa, partaa ja hamppua. Paitsi ehkä maailmassa, joka on täynnä klemolanjanneja. Tai kirjastontätejä.


      • kaukana
        Res. kirjoitti:

        Anteeksi jos loukkasin herkkiä tunteitasi kun "unohdin" kaikkien sivarien Jeesuksen ja pitkätukkien oman Buddhan eli Klemolan Jannen. Joka "oli muuten varsin intellekti tyyppi, harvinainen kaikenkokenut maailmanmies, suorapuheisuudestaan kuulu veikko, joka tajusi että kaikki patriotismi on nurkkapatriotismia...". Mies vaikuttaa kuvauksesi perusteella varsin fiksulta tyypiltä. Toisin kuin sinä. Mutta sinä oletkin vielä nuori ja isätön etkä paljosta tiedä. Vaikutuksille altis siis. Yritä pysytellä hengissä kymmenkunta vuotta (muista: yliannostus tappaa), niin viisastut. Toivottavasti.

        Tuskin Klemolan Jannekaan tarkoitti, että rauhaa rakennetaan kasvattamalla tukkaa, partaa ja hamppua. Paitsi ehkä maailmassa, joka on täynnä klemolanjanneja. Tai kirjastontätejä.

        jeesusteluista ja buddhista. Hän oli pasifisti jo paljon ennen kuin sana sivari tuli tapetille.

        Minä muuten olen Jannea seuraavaa ikäpolvea. 55 mittarissa, mutta sydämessä vikaa ja keuhkoissa työperäistä asbestia, eikä leikata enää uskalla. Onneksi on aina jääneet tupakit polttamatta, huumeet kokeilematta, ja ainoat annostukset ovat nämä kymmenkunta erilaista pilleriä beetasalpaajista kortisoniin päivittäin. Yliannostus tappaa, myös se jos sattuu unohtamaan.
        Kohtauksia on ollut, ja komplikaatioita, ja sen tiedän kokemuksesta etten pelkää kuolemaa. Mutta sitä pelkään miten nämä nykyiset extreme-lapset ihannoivat militaraarisuutta, tuhoavat turhaan parhaan osan itseään, höperehtivät juuri tuollaisia juttuja kuin sinäkin hyvä tyttö.

        Ehkä vielä ehtisi sen poninhännän kasvattaa, jos se kerran on sen väärti?


      • Just a guy -84
        Res. kirjoitti:

        Olet tyypillinen sivari. Laiska ja saamaton. Uho on kova, mutta totuus paistaa läpi.

        En ainakaan vielä! Ei minun pitäisikään vielä armeijaan mennä, mutta en tiedä menenkö, kun se aika lopulta koittaa. Katsotaan nyt. Ei kyllä oikein huvita.


      • Res.
        Just a guy -84 kirjoitti:

        En ainakaan vielä! Ei minun pitäisikään vielä armeijaan mennä, mutta en tiedä menenkö, kun se aika lopulta koittaa. Katsotaan nyt. Ei kyllä oikein huvita.

        Sinua ei huvita. Niinpä. Ota suffelipatukka.

        Luuletko voivasi elää elämäsi niin, että sinun ei koskaan tarvitse ottaa käskyjä "orjapiiskureilta"? Tai että voit olla aina se, joka määrää? Jos hermosi eivät kestä käskyjen ottoa muilta, niin kannattaa harkita jonkinlaisen lääkityksen aloittamista.


      • Res.
        kaukana kirjoitti:

        jeesusteluista ja buddhista. Hän oli pasifisti jo paljon ennen kuin sana sivari tuli tapetille.

        Minä muuten olen Jannea seuraavaa ikäpolvea. 55 mittarissa, mutta sydämessä vikaa ja keuhkoissa työperäistä asbestia, eikä leikata enää uskalla. Onneksi on aina jääneet tupakit polttamatta, huumeet kokeilematta, ja ainoat annostukset ovat nämä kymmenkunta erilaista pilleriä beetasalpaajista kortisoniin päivittäin. Yliannostus tappaa, myös se jos sattuu unohtamaan.
        Kohtauksia on ollut, ja komplikaatioita, ja sen tiedän kokemuksesta etten pelkää kuolemaa. Mutta sitä pelkään miten nämä nykyiset extreme-lapset ihannoivat militaraarisuutta, tuhoavat turhaan parhaan osan itseään, höperehtivät juuri tuollaisia juttuja kuin sinäkin hyvä tyttö.

        Ehkä vielä ehtisi sen poninhännän kasvattaa, jos se kerran on sen väärti?

        Sen verran minustakin löytyy vielä sivistyneisyyttä ja sääliä, että en lyö lyötyä. Tarkoitan siis sinua.

        Voisit kyllä vielä kerran lukea viestini uudestaan. Josko sitten ymmärtäisit jutun juonen. Tiivistelmä:
        a) Sota on helvettiä.
        b) Armeija on typerä paikka.
        c) Sivarit ovat idealisteja ja vastuunpakoilijoita, jotka pettävät itseään ja muita
        d) Pitkä tukka kannattaa pitää poninhäntänä.

        Ja loppuun yhteinen ajatuksemme (joka kertoo, että olemme ehkä liian vanhoja):
        e) Nuoriso on pilalla.


      • listani
        Res. kirjoitti:

        Sen verran minustakin löytyy vielä sivistyneisyyttä ja sääliä, että en lyö lyötyä. Tarkoitan siis sinua.

        Voisit kyllä vielä kerran lukea viestini uudestaan. Josko sitten ymmärtäisit jutun juonen. Tiivistelmä:
        a) Sota on helvettiä.
        b) Armeija on typerä paikka.
        c) Sivarit ovat idealisteja ja vastuunpakoilijoita, jotka pettävät itseään ja muita
        d) Pitkä tukka kannattaa pitää poninhäntänä.

        Ja loppuun yhteinen ajatuksemme (joka kertoo, että olemme ehkä liian vanhoja):
        e) Nuoriso on pilalla.

        Tiivistelmä:

        1) Sota aiheuttaa aina enemmän ongelmia kuin mitä sillä yritetään ratkaista.

        2) Armeija tekee ihmisestä teeskentelijän. Teeskenteleminen on vaarallista koska ihminen on sitä mitä teeskentelee olevansa.

        3) Kuoltuasi olet kuollut. Pasifisti on ihminen joka pitää elämää kunniassa. Mikä siinä on itsepetosta?

        4) Sotilasparaatit ne vasta ovatkin jonkinlaisia maskuliinisia mannekiiniesityksiä.

        Ja lopuksi, yleisenä elämänohjeena kaikille:

        5) Lemmiskele aina kun voit. Se tekee hyvää.

        Hmmm... Etteikö olisi ajatuksia...?


      • Minä
        Res. kirjoitti:

        Sinua ei huvita. Niinpä. Ota suffelipatukka.

        Luuletko voivasi elää elämäsi niin, että sinun ei koskaan tarvitse ottaa käskyjä "orjapiiskureilta"? Tai että voit olla aina se, joka määrää? Jos hermosi eivät kestä käskyjen ottoa muilta, niin kannattaa harkita jonkinlaisen lääkityksen aloittamista.

        Minua ei huvita. Niinpä. Ota sisu pastilli.

        En minä luule mitään, minä en tiedä mitään, mutta minä pyrin nimen omaan siihen, että minun ei tarvitse ottaa käskyjä vastaan (se on periaatekysymys). Yleensä en noteeraa käskyjä minkään arvoisiksi, kun teen juuri niin miten minua huvittaa ja yleensä juuri päin vastoin kuin käsketään ihan vain kiusallani (se on kritiikkiä käskyttäjää kohtaan - oli se sitten yhteiskunta tai poliisi. Poliisin kanssa olenkin ollut viimeaikoina tekemisissä, vittu). Siitäkään en tiedä, että voinko aina määrätä, mutta siihen minä pyrin. Eikö se kuitenkin ole parempi olla siellä käskyttäjän paikalla kuin käskytettävien joukossa? Kyllä minun hermoni tarpeen tullen kestää vaikka käskyjä saisinkin. Tosin kaikenlainen määrääminen ja pakottaminen etoo minua. Sehän on jo kiellettyä YK:n ihmisoikuksissakin, ellet tiennyt hintti.

        Taisit saada siellä armeijassa melkomoiset traumat, kun haluat kaikkien valitsevan saman tien mitä itse kuljet? Sori vaan, mutta armeija ei kiinnosta.


      • Res. kirjoitti:

        Jos armeijaan menisivät vain ne, jotka ovat siihen hommaan motivoituneita, niin taitaisi osaanotto olla aika vähäistä.

        Olet tyypillistä suffeli-sukupolvea: kun ei huvita, niin sitten ei tehdä mitään. Se on kyllä sanottava puolustukseksesi, että et yritä pakoilla minkään aatteen taakse. Olet reilusti ihan vaan laiska.

        Lopetatko koulunkin kesken, kun ei ole motivaatiota?

        Maanpuolustus ei tosiaankaan kuulu "keskinkertaisille yksilöille". Sinua paljon paremmat ihmiset käyvät armeijan, vaikka motivaatio ei ole korkealla. En lähde hurskastelemaan, että armeijaan mennään korkean maanpuolustahdon takia. Toivottavasti sinäkin joskus tajuat, että loppujen lopuksi kyse on periaatteista ja velvollisuudesta.

        Mikä tekee muuten sinusta niin ainutlaatuisen, että voit jättää armeijan välistä?

        Sivarit: Käykää kokeilemassa armeijan elämään. Saatte hienoja kokemuksia.:)

        "Toivottavasti sinäkin joskus tajuat, että loppujen lopuksi kyse on periaatteista ja velvollisuudesta. "

        Entäs maissa joissa on luovuttu siitä (ase)velvollisuudesta niin mikä periaate niissä maissa on?! Oletko tietoinen että siviilipalvelus on myöskin velvollisuus, vaikka se ei olisi sinusta mikään velvollisuus!? Sä et onneksi päätä sitä mikä on velvollisuus ja kuinka ne velvollisuudet Suomessa on täytetty hyväksyttävästi!


    • Sivari

      Täällä näkyy olevan useampikin liikkeellä Sivari-nimimerkillä...vaan ei se mitn.

      Itse olisin takuulla, siis takuulla pärjännyt armeijassa paremmin kuin useimmat siellä.
      Vaan oli kysymys PERIAATTEESTA ja asioista, joihin uskon, enkä sinne siis mennyt..

      Ja ainakin itse elän sen mukaan mikä on mielestäni oikein.

      • Res.

        Olen aivan varma, että elät sen mukaan mikä on mielestäsi oikein.

        Muista siis viis.

        Ps. Taidat olla vielä nuori.


      • M
        Res. kirjoitti:

        Olen aivan varma, että elät sen mukaan mikä on mielestäsi oikein.

        Muista siis viis.

        Ps. Taidat olla vielä nuori.

        Olet kyllä kova paasaamaan sivareille että menisivät katsomaan armeijan touhuja. Mene itse katsomaan kirjastoihin sun muualle, kuinka moni sivari on pitkätukka tai huumeheebo. Minun tutuistani kaikki paukkupäät on intissä. Kristus, vain ja ainoastaan militaristit kuten sinä osaavat yleistää noin loistavasti ihmisiä.


      • Sukka
        M kirjoitti:

        Olet kyllä kova paasaamaan sivareille että menisivät katsomaan armeijan touhuja. Mene itse katsomaan kirjastoihin sun muualle, kuinka moni sivari on pitkätukka tai huumeheebo. Minun tutuistani kaikki paukkupäät on intissä. Kristus, vain ja ainoastaan militaristit kuten sinä osaavat yleistää noin loistavasti ihmisiä.

        ...heebo, jonka _kaikki_ tutut ovat paukkupää intinkävijöitä.

        Pata kattilaa soimaa.


      • Res.
        M kirjoitti:

        Olet kyllä kova paasaamaan sivareille että menisivät katsomaan armeijan touhuja. Mene itse katsomaan kirjastoihin sun muualle, kuinka moni sivari on pitkätukka tai huumeheebo. Minun tutuistani kaikki paukkupäät on intissä. Kristus, vain ja ainoastaan militaristit kuten sinä osaavat yleistää noin loistavasti ihmisiä.

        ...niille tutuillesi, jotka tervehenkisinä ja reippaina isäänmaan ystävinä ovat astuneet suorittamaan kansalaisvelvollisuuttaan. Ymmärrän, että sinua harmittaa kun he kertovat urotöistään puolustusvoimissa.

        Voit kyllä auttaa näitä tuttujasi. Anna heille lainaksi pari meikkipuikkoasi, niin he voivat tehdä itselleen kunnon suojamaalauksen kasvoihin taisteluharjoituksia varten.


      • M
        Res. kirjoitti:

        ...niille tutuillesi, jotka tervehenkisinä ja reippaina isäänmaan ystävinä ovat astuneet suorittamaan kansalaisvelvollisuuttaan. Ymmärrän, että sinua harmittaa kun he kertovat urotöistään puolustusvoimissa.

        Voit kyllä auttaa näitä tuttujasi. Anna heille lainaksi pari meikkipuikkoasi, niin he voivat tehdä itselleen kunnon suojamaalauksen kasvoihin taisteluharjoituksia varten.

        ..Nyt sait minut loukkuun.Damn! olen pirun kateellinen niille, jotka suostuvat armeijan simputukseen, määräilyyn ja opettelevat tappamaan ihmisiä! taidanpa minäkin mennä armeijaan ja pelastaa maailman tutustumalla aseisiin jotka monessa maailman maassa ajavat tarpeellisuudessaan ruoan edelle. Menenpä armeijaan opettelemaan mitkä ovat parhaita sivareiden haukkumisnimiä ja katsomaan, kuinka rasistin minusta armeija tekee. Kaikille teille näemmä juuri sen se on tehnyt-muuttanut teidät ahdasmielisiksi ja ennakkoluuloisiksi junteiksi. Ja valitettavasti kaikki ystäväni tosiaan ovat nistejä pitkätukkia, täytyyhän minunkin olla vähintäänkin pirikoukussa, koska ajattelen armeijasta näin. Kautta likaisten varpaitteni-niin sen täytyy olla. Putkiaivoilla kun ei parempia teorioita keksitä.


      • Res.
        M kirjoitti:

        ..Nyt sait minut loukkuun.Damn! olen pirun kateellinen niille, jotka suostuvat armeijan simputukseen, määräilyyn ja opettelevat tappamaan ihmisiä! taidanpa minäkin mennä armeijaan ja pelastaa maailman tutustumalla aseisiin jotka monessa maailman maassa ajavat tarpeellisuudessaan ruoan edelle. Menenpä armeijaan opettelemaan mitkä ovat parhaita sivareiden haukkumisnimiä ja katsomaan, kuinka rasistin minusta armeija tekee. Kaikille teille näemmä juuri sen se on tehnyt-muuttanut teidät ahdasmielisiksi ja ennakkoluuloisiksi junteiksi. Ja valitettavasti kaikki ystäväni tosiaan ovat nistejä pitkätukkia, täytyyhän minunkin olla vähintäänkin pirikoukussa, koska ajattelen armeijasta näin. Kautta likaisten varpaitteni-niin sen täytyy olla. Putkiaivoilla kun ei parempia teorioita keksitä.

        Olet tyyppillinen yksisilmäinen teini-idealistisivari. Luuletko että "monessa maailman maassa" ongelmat johtuvat armeijasta ja asevarustelusta? Eivätköhän ne ongelmat ole hieman syvemmällä. Tietysti on helppoa yksinkertaistaa asioita ja syytää kaikesta pahoja asevoimia.

        Armeija ei varmasti tee kenestäkään rasistia, vaikka se onkin yksi sivarien lempiloruista. Muutenhan suurin osa suomalaisista miehistä käyttäisi maihinnousukenkiä ja pilottitakkia. Sekä säästäisi parturikuluissa.

        Sivarit ovat paljon ahdaskatseisempia kuin armeijan käyneet. Ehkä pitkä letti haittaa näkökykyä.

        Sivarit ovat pahempia laumaeläimiä kuin varusmiehet konsanaan.


      • M
        Res. kirjoitti:

        Olet tyyppillinen yksisilmäinen teini-idealistisivari. Luuletko että "monessa maailman maassa" ongelmat johtuvat armeijasta ja asevarustelusta? Eivätköhän ne ongelmat ole hieman syvemmällä. Tietysti on helppoa yksinkertaistaa asioita ja syytää kaikesta pahoja asevoimia.

        Armeija ei varmasti tee kenestäkään rasistia, vaikka se onkin yksi sivarien lempiloruista. Muutenhan suurin osa suomalaisista miehistä käyttäisi maihinnousukenkiä ja pilottitakkia. Sekä säästäisi parturikuluissa.

        Sivarit ovat paljon ahdaskatseisempia kuin armeijan käyneet. Ehkä pitkä letti haittaa näkökykyä.

        Sivarit ovat pahempia laumaeläimiä kuin varusmiehet konsanaan.

        hmm..en ole teini, enkä sivari. Luulen, että MONESSA maailman maassa ongelmat johtuvat armeijasta ja asevarustelusta. Sehän on tietysti siitä kiinni luulitko puusilmä että tarkoitan kaikkia ongelmia. Sinua taas voisin kutsua itse- ja armeijakeskeiseksi vanhaksi militaristiksi, joka ei pysty näkemään mitään asioita toisten kannalta. Itsehän osoitat rasismia sivareita kohtaan. Minä en osoita kaikkia armeijankäyneitä kohtaan epäluuloja tai ärtyisyyttä, vain sinunkaltaisiasi kohtaan. Eikä pelkkä rasistinen asenne ihmisestä(toivottavasti) uusnatsia tee, eli se siitä teoriastasi.Sivarit sentään perustelevat valintansa, suurin osa inttimiehistä ei osaa perustella sitä. Ei kai löydy asennetta nousta edes omia vanhempia vastaan. Näin kävi luultavasti sinunkin kohdallasi, vaikka nyt väität tietysti muuta, koska olet niin vihkiytynyt rooliisi.


      • Sivari
        Res. kirjoitti:

        Olen aivan varma, että elät sen mukaan mikä on mielestäsi oikein.

        Muista siis viis.

        Ps. Taidat olla vielä nuori.

        No, harva se armeijaan menijöistä osaa ajatella muita ihmisiä, lähimmäisiään sen enempää kuin minä...useimmiten ihan idioottimaisista syistä sinne armeijaan tunkevat kun eivät jaksa itse omilla aivoillaan mitään arvioida ja ajatella...ja jotkut heistä sitten kateispäissään täälläkin kirjoittelevat(en tarkoita sinua) ja päästelevät mitä idioottimaisempia kommentteja lähes asiaan kuin asiaan..

        Heitä nähnyt ja tuntenut.


    • ?n?gm?

      "Armeija on sellainen kokemus, että en ymmärrä miten joku lökäpöksy sivari jättää sen välistä. 6-12 kk reipasta ulkoilmaelämää tekisi hyvää jokaiselle pitkätukalle, jonka ulkonaliikkuminen muuten rajoittuu lähinnä lähikaupan ja kodin välille."

      Kerrankin joku puhuu asiaa, eikä vain pehmeitä.

      Eriasia on sitten muut kuin "lökäpöksyt", jotka osaavat huolehtia itsestään.

      • Samuli

        Omaan takuulla paremman kunnon, suunnistustaidon, erätiedon yms. kuin 95% intin käyneistä, joten pää kiinni vaan.

        Halu pitää kuntoa yllä ja opetella tappamaan ovat täysin eri asiat!

        ps. Yhden lentotukialuksen hinnalla ruokkisi koko afrikan ihmiset jo pitkäksi aikaa!


      • siitä
        Samuli kirjoitti:

        Omaan takuulla paremman kunnon, suunnistustaidon, erätiedon yms. kuin 95% intin käyneistä, joten pää kiinni vaan.

        Halu pitää kuntoa yllä ja opetella tappamaan ovat täysin eri asiat!

        ps. Yhden lentotukialuksen hinnalla ruokkisi koko afrikan ihmiset jo pitkäksi aikaa!

        että koko maailman asevarustelumenoilla voisi taata luksuselämän kaikille maapallon asukkaille. Tai, jos tämä on jonkun mielestä jotenkin "epärealistista", yhden prosentin transaktioverolla (siis verottamalla niitä pääomia jotka keinottelumielessä päivittäin siirtyvät kansallisten rajojen yli) voitaisiin kaikille maapallon ihmislle taata perustoimeentulo, koulutus ja terveydenhoito.

        Ai niin mutta tämähän oli epärealistista. Se, mitä nyt tapahtuu, että rahoilla saa leikkiä vaikka minkälaisia leikkejä ja punaposkiset solttupojat harjoittelevat metsiköissä ampumaan "vihollista" - sehän on sitä realismia.


      • sotilas
        siitä kirjoitti:

        että koko maailman asevarustelumenoilla voisi taata luksuselämän kaikille maapallon asukkaille. Tai, jos tämä on jonkun mielestä jotenkin "epärealistista", yhden prosentin transaktioverolla (siis verottamalla niitä pääomia jotka keinottelumielessä päivittäin siirtyvät kansallisten rajojen yli) voitaisiin kaikille maapallon ihmislle taata perustoimeentulo, koulutus ja terveydenhoito.

        Ai niin mutta tämähän oli epärealistista. Se, mitä nyt tapahtuu, että rahoilla saa leikkiä vaikka minkälaisia leikkejä ja punaposkiset solttupojat harjoittelevat metsiköissä ampumaan "vihollista" - sehän on sitä realismia.

        punaposkipoju ja painele koloosi runkkaamaan.
        Vastuullisemmat takaavat rauhan ja tasapainon maassa jota et ilmeisesti edes isänmaaksesi koe..


      • Samuli
        sotilas kirjoitti:

        punaposkipoju ja painele koloosi runkkaamaan.
        Vastuullisemmat takaavat rauhan ja tasapainon maassa jota et ilmeisesti edes isänmaaksesi koe..

        Tuollaisilla kommenteilla et anna kovin imartelevaa kuvaa "vastuuntuntoisista rauhantakaajista". Jos maamme itsenäisyys taataan tuollaisella ajattelulla, niin mieluummin muutan vaikka Ruotsiin.


      • Tappaja.
        Samuli kirjoitti:

        Tuollaisilla kommenteilla et anna kovin imartelevaa kuvaa "vastuuntuntoisista rauhantakaajista". Jos maamme itsenäisyys taataan tuollaisella ajattelulla, niin mieluummin muutan vaikka Ruotsiin.

        Sinnehän te homot kuuluttekin,pois kunnon ihmisten jaloista!!!!!!


      • lepo vaan
        Tappaja. kirjoitti:

        Sinnehän te homot kuuluttekin,pois kunnon ihmisten jaloista!!!!!!

        Ja te, sinun kaltaiset fiksut jäätte pitämään Suomen pyörät pyörimässä?

        Sun kaltaises järjenjättiläisen pitäisi olla hiljaa eikä huudella typeryyttään kaikille. Jotain itsekritiikkiä ja realismia.


      • todella
        Tappaja. kirjoitti:

        Sinnehän te homot kuuluttekin,pois kunnon ihmisten jaloista!!!!!!

        enemmän homoja kuin muualla vai onko se näitä mutumyyttejä?

        Psykologian peruskurssilla aikanaan minulle opetettiin että kaikista ammattiryhmistä homoja löytyy eniten opettajista ja sotilaista. Pedagoginen suhde on ilmeisesti isä-poikasuhde, ja samanlainen kuvio on sotilaillakin.


      • sotilas
        Samuli kirjoitti:

        Tuollaisilla kommenteilla et anna kovin imartelevaa kuvaa "vastuuntuntoisista rauhantakaajista". Jos maamme itsenäisyys taataan tuollaisella ajattelulla, niin mieluummin muutan vaikka Ruotsiin.

        niin menee vielä liukkaammin Ruotsiaaa.
        Tervemenoa


      • Matti
        todella kirjoitti:

        enemmän homoja kuin muualla vai onko se näitä mutumyyttejä?

        Psykologian peruskurssilla aikanaan minulle opetettiin että kaikista ammattiryhmistä homoja löytyy eniten opettajista ja sotilaista. Pedagoginen suhde on ilmeisesti isä-poikasuhde, ja samanlainen kuvio on sotilaillakin.

        Kun mä kävelin kadulla Ruotsissa niin yks äijä tuli sanoon, että Kom kom. Mä vähän sivusin sitä sitten ja se meni pois.

        Suomessa ei ole tullut tällasia vastaan vakka asun täällä aina.

        Armeijassa en nähnyt hinttejä, vaan me käytiin lomilla naisissa.


      • sama tapaus
        Matti kirjoitti:

        Kun mä kävelin kadulla Ruotsissa niin yks äijä tuli sanoon, että Kom kom. Mä vähän sivusin sitä sitten ja se meni pois.

        Suomessa ei ole tullut tällasia vastaan vakka asun täällä aina.

        Armeijassa en nähnyt hinttejä, vaan me käytiin lomilla naisissa.

        Hesassa Mannerheimintiellä (olisko nimi enne?), yhtenä lauauntai-iltapäivänä viime kesänä. Nahkatakkinen pystytukka tuli ja sano tarvitsevansa palvelusta ja että voisi vaikka vähän maksaakin. Minä vaan panin vähän kireemmin jalkaa toisen eteen. Ei ollut kiva kokemus.

        Mutta eiköhän se hinttailu armeijassa jää aika paljon henkiselle tasolle, siellä kun kundit saa yhdessä kovia kokemuksia niin syntyy sellainen ystävyys/rakkaus-suhde. Sitä sitten elätellään pitkin miehuusikää, toiset ihan oikeasti rakastuu kaikkeen mikä liittyi armeijaan. Sitä se on kun kokee elämänsä henkevimmät hetket sellasessa paikassa. Niille jotka jää armeijan palvelukseen siitä tulee helposti kutsumusammatti, ja ehkä niissä on sitten ihan niitä oikeita homojakin.


    • NikoMarkus

      bump

    • Niin intin käynyt vaikuttaa jättäneen kaiken muun kokemuksen elämässään välistä paitsi intin käynnin. Kuinka vieläkin voi 2020-luvulla olla Suomessa äärikristittyjä ja teitä armeijaintoilijoita!?

      • Sivarit_Ovat_Läskejä

        Olet loispummi ja yhteiskunnan elätti. Äitsykän pikku sipsipoikaa yhä kaduttaa, ettei vätysmäisyyttään saanut armeijaa suoritettua.

        Koomisesti itket tällä palstalla omaa alemmuuskompleksiasi jatkuvasti, taitaa poitsua harmittaa, kun olet plösähtänyt pleikkaripoika ja pummi.


      • nysäpaIliIle
        Sivarit_Ovat_Läskejä kirjoitti:

        Olet loispummi ja yhteiskunnan elätti. Äitsykän pikku sipsipoikaa yhä kaduttaa, ettei vätysmäisyyttään saanut armeijaa suoritettua.

        Koomisesti itket tällä palstalla omaa alemmuuskompleksiasi jatkuvasti, taitaa poitsua harmittaa, kun olet plösähtänyt pleikkaripoika ja pummi.

        Turpa kiinni moktar.


      • Sivarit_Ovat_Läskejä kirjoitti:

        Olet loispummi ja yhteiskunnan elätti. Äitsykän pikku sipsipoikaa yhä kaduttaa, ettei vätysmäisyyttään saanut armeijaa suoritettua.

        Koomisesti itket tällä palstalla omaa alemmuuskompleksiasi jatkuvasti, taitaa poitsua harmittaa, kun olet plösähtänyt pleikkaripoika ja pummi.

        Et vaikuta säkään ole tainnut armeijaa suorittaa sillä ei tuollasia paskiaisia Puolustusvoimat huoli joka haukkuu muita!


    • Sivarit_Ovat_Pummeja

      Sivarit ovat loispummeja ja paskahousuja.

    • AP, äläs solvaa pitkätukkia. Mä olen pitkätukka, kävin armeijan, oon elänyt sen lisäksi kuukausia metsässä ja liikun ulkona vieläkin. Että niin.

    • Anonyymi

      Jos olisin kapiainen niin joka jätkä valuis verta tetsauksen jälkeen,vetäisin oikein kunnon ss-rääkin reppanoille luusereille.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe