E-pillereistä ja pahoinvoinnista..

Sanonpa tämänkin

Tehokas ja "helppo" ehkäisymenetelmä, kunhan vain muistaa ottaa pillerit...

...mutta pakko kyllä sanoa että tämän niistä aiheutunut pahoinvointi on kaikkea muuta kuin kivaa. Oksettaa jo ties monettako päivää putkeen, huh huh *etoo*. Te joilla on myöskin e-pillerit, kertokaa oliko teillä vastaavia oireita ja kauanko ne kestivät?

4

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre

Niinpä niin, tehokas jos pystyy käyttämään..

Mulla on ollut just sama tilanne kuin sulla, tosin sillä erotuksella, etten syö pillereitä enää. Kolmantena päivänä oli jo huono olo, mutta neljäntenä iltana oksentelin koko illan ja pillereitten syöminen jäi siihen, sillä olin lomareissulla enkä halunnut pilata loppulomaani pahoinvointini vuoksi. Nyt en tiedä, uskallanko aloittaa/yrittää aloittaa uudelleen.

Minä kun vielä inhoan oksentelua niin paljon kuin vain inhota voi, niin en todellakaan ala siita useampina päivinä vapaaehtoisesti kärsimään! Tietty niiden käytöstä ois etuja, pystyis olemaan paljon vapaammin, mutta rajansa kaikella!

• nainen 31v

Mullakin oli ihan mieletön aamupahoinvointi kun aloitin e-pillereitä syömään. Sitä kesti korkeintaan kaksi kuukautta, sen jälkeen se ei oo koskaan tullut takaisin. Silloin en tiennyt että se johtui pillereistä, muuten olisin ehkä lopettanut niiden syönnin. Nyt tästä on jo kohta parikyt vuotta mutta vieläkin muistan tunteen mahassani!

• Outi

Niin, yleensä pahoinvointi todellakin on niitä pillerien alkuoireita, joista pääsee eroon viimeistään parissa kuukaudessa. Ei kyllä tuo tieto varmaan paljon lohduta, jos on juuri pillerit aloittanut... Samoin alussa on muutenkin tyypillistä kärsiä päänsärystä yms haittavaikutuksista. Jotkut onnelliset toki selviävät alkuviikoistakin ilman vähäisimpiäkään oireita. Mutta siis valtaosalla käyttäjistä oireet todellakin loppuvat viimeistään kolmessa kuukaudessa, mutta ei valitettavasti kaikilla. Jotkut joutuvat vaihtamaan merkkiä ennenkuin pääsevät haittavaikutuksista eroon. Sitten on jopa niitä muutamia harvoja, joille ei yksikään pillerimerkki sovi. Mutta siis tietenkään ekaa kolmea kuukauttakaan ei pidä kärsiä hirmuisista haittavaikutuksista. Jos siis pillerin syöntiä seuraa viikon jokaisena päivänä oksennus, niin varmasti on aiheellista vaihtaa merkkiä ihan jo samantien. Mutta pientä pahoinvointia kannattaa kestää, sillä se yleensä loppuu.

• sade

Mulla oli alkuun aina välillä..on joskus vieläkin..mut outoa siinä on se että pahaolo tulee vain iltaisin...mutta onneks ei ole sen pahempaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe