http://www.ateistit.fi/lukio/luk.html
eli vapaus on edelleenkin näennäistä.
toinen näkemys ns. uskonnonvapauteen
5
666
Vastaukset
- vierestä
Ajatelkaapas asiaa kaikilta puolilta. Kannattaisi(ko) joskus teeskennellä vakaumustaan vastaan, sillä seuraavallakin tavalla voi käydä. Aikaa on vierähtänyt parikymmentä vuotta, mutta vieläkin harmittaa.
Psykologia oli toinen lempiaineistani lukiossa; kiinnostusta riitti ihan OPO:n kanssa juttelemiseen asti.
Psykologian kokeiden keskiarvoni lukion ajalta oli 10 (kympin ja plussan saaminen niistä ainaisista esseekokeista oli nannaa). Ennen lakkiaisia sitten sai käydä holvissa katsomassa päästötodistuksensa arvosanat. Psykologia...9? Rehtori yritti varovasti selittää, että "Älä nyt hermostu äläkä nosta meteliä. NN ei ole koskaan antanut kymppiä sille, joka ei kuulu kirkkoon."
Psykologian opettaja oli siis oikealta ammatiltaan valtauskonnon PAPPI. Oli sentään niin avarakatseinen, että ortodoksikaverini sai sen kymppinsä, vaikkei ihan yhtä hyvin ollutkaan kokeissa onnistunut. Olikohan niin kaukonäköinenkin, että tiesi minun viihtyvän nykyisellä alallani niin hyvin, että saattaisin joutua psykologian valitsemista katumaan?
Aivan. Nyt voisin keskustella opettajan kanssa hänen asenteistaan ja vallankäytöstään, mutta YO-keväänä olin aika nuori ja räyhäämään tottumaton ja - onneksi - oli muutakin ajateltavaa.- Nasse
on hyvä jos löytyy riittävän paljon riittävän rohkeita yksilöitä.
Ilman heitä eläisimme vielä pimeää keskiaikaa. - myös
Nasse kirjoitti:
on hyvä jos löytyy riittävän paljon riittävän rohkeita yksilöitä.
Ilman heitä eläisimme vielä pimeää keskiaikaa.Ihan oikeassa olet. Jos NYT osuisin nenäkkäin tämän pappisherran kanssa, hän joutuisi perimmäisten seikkojen eteen (ihan rauhanomaisesti, siis). Mutta kai hän on ansionsa mukaan saanut; paha olo piti jo silloin miehellä olla, että viattomia kiusasi.
- atsku-89
Nasse kirjoitti:
on hyvä jos löytyy riittävän paljon riittävän rohkeita yksilöitä.
Ilman heitä eläisimme vielä pimeää keskiaikaa.hyvä nasse! keskiaikajuttu oli hyvin sanottu......... oot just oikeessa!
Huh, mä ainakin olen joutunut taistelemaan yhtä jos toista vääryyttä vastaan koko lukion ajan. Jos mulle
noin tehtäisiin, koko perhanan lukio löytäs itsensä oikeuden edestä.
Toisaalta, jos et ollut lukiosi oppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja, syytä räyhäämiseen ei varmaan koskaan tullutkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971150
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116978- 125906
- 91729
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483