TRUXAL, onko kokemuksia?

Luke 64

Moikka.
Lääkäri ehdotti mulle Truxaalia unettomuuteen, nyt on opamox.
Tiedätkö sinä tästä Truxaalista mitään?

16

12040

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haittavaikutukset

      Älä ainakaan Truxalia ota, hyi. 25-50mg annoksella kyllä nukkuu, mutta seuraavana päivänä epätodellinen olo. En minä ainakaan ottaisi kun sitten jos olisi pakkotilanne.
      Ei-psykoottiselle ei sovi neuroleptit unilääkkeeksi. Näin kirjoittaa psykiatria. Pyydä mieluummin Klotriptyliä tai Doxalia. Toimii.

      • Luke 64

        Moikka.
        Kiitti vastauksestasi.
        Voitko kertoa tosta doksaalista lisää.
        Onko sillä saidareita, lihottaako.
        Onko se bentso? Jotemkin nää lekurit kammoaa bentsoja vaikka ne on parhaiten mulla toiminu.


      • on ns.
        Luke 64 kirjoitti:

        Moikka.
        Kiitti vastauksestasi.
        Voitko kertoa tosta doksaalista lisää.
        Onko sillä saidareita, lihottaako.
        Onko se bentso? Jotemkin nää lekurit kammoaa bentsoja vaikka ne on parhaiten mulla toiminu.

        vanhemman polven antidepressantti, matalalla annoksella se antaa hyvinkin unen (10-30 mg), siis nimenomaan matalalla, kuten esim. Remeron.
        Doxalin sivuvaikutuksiin (kuten niin monen muunkin lääkkeen) saattaa kuulua painonnousu, MUTTA, ei matalilla annoksilla!
        Lue lisää Doxalista vaikka os. www.yliopistonapteekki.fi tai Lääkelaitoksen sivuilta.
        Minua Doxal on auttanut, olen nukkunut sillä jo pitkään, annos ei ole noussut.


      • Luke 64
        on ns. kirjoitti:

        vanhemman polven antidepressantti, matalalla annoksella se antaa hyvinkin unen (10-30 mg), siis nimenomaan matalalla, kuten esim. Remeron.
        Doxalin sivuvaikutuksiin (kuten niin monen muunkin lääkkeen) saattaa kuulua painonnousu, MUTTA, ei matalilla annoksilla!
        Lue lisää Doxalista vaikka os. www.yliopistonapteekki.fi tai Lääkelaitoksen sivuilta.
        Minua Doxal on auttanut, olen nukkunut sillä jo pitkään, annos ei ole noussut.

        Moikka.
        Kiitti vinkistä.
        Näytti olevan tosi halpa lääke, täytyy ehdottaa lääkärille.
        Onko truxsaal kokemuksia?


      • ed.vast.
        Luke 64 kirjoitti:

        Moikka.
        Kiitti vinkistä.
        Näytti olevan tosi halpa lääke, täytyy ehdottaa lääkärille.
        Onko truxsaal kokemuksia?

        kokemusta Truxalista, hyvin lyhytaikainen oli "tuttavuutemme", lääke ei sopinut minulle laisinkaan, nukuin kyllä sillä ne muutamat yöt joiksi sitä otin, mutta kun päivätkin menivät siinä touhussa liki kokonaan nukkumiseksi ja lyhyet hereilläoloajat panikoinniksi (minulla on paniikkihäiriö ja depressio), niin siirsin lääkkeen suosiollisesti lääkekaapin perukoille.
        Minulle ei sovi yksikään Truxalin-tyyppinen lääke.


      • Haittavaikutukset
        Luke 64 kirjoitti:

        Moikka.
        Kiitti vastauksestasi.
        Voitko kertoa tosta doksaalista lisää.
        Onko sillä saidareita, lihottaako.
        Onko se bentso? Jotemkin nää lekurit kammoaa bentsoja vaikka ne on parhaiten mulla toiminu.

        Tuossa joku sairas vastasi vaikka minulta kysyit. Vastasi ihan oikein Doxalin suhteen. Sen lisäisin, että se ei ole bentsodiatsepiini, mutta vaikutusmekanismiltaan ei juuri poikea niistä.
        Sivuvaikutuksena pienelläkin annoksella katso tuleeko pussit silmien alle tai mustat silmien alukset. Toisilla tulee toisilla ei.
        Bentsoja lääkärit varovat liikaa. Ne on 2-4% väärinkäyttäjäriskin vuoksi varuillaan, turhaan. Suurin enemmistö käyttää oikein. Kokeile bentsoilla sellaista mallia, että et ota kuin joka toinen yö tai olet viikonloput kokonaan ilman.


      • Luke64
        Haittavaikutukset kirjoitti:

        Tuossa joku sairas vastasi vaikka minulta kysyit. Vastasi ihan oikein Doxalin suhteen. Sen lisäisin, että se ei ole bentsodiatsepiini, mutta vaikutusmekanismiltaan ei juuri poikea niistä.
        Sivuvaikutuksena pienelläkin annoksella katso tuleeko pussit silmien alle tai mustat silmien alukset. Toisilla tulee toisilla ei.
        Bentsoja lääkärit varovat liikaa. Ne on 2-4% väärinkäyttäjäriskin vuoksi varuillaan, turhaan. Suurin enemmistö käyttää oikein. Kokeile bentsoilla sellaista mallia, että et ota kuin joka toinen yö tai olet viikonloput kokonaan ilman.

        Moikka.
        Siis joka toinen yö opamox ja doxal.


      • SE sairas
        Haittavaikutukset kirjoitti:

        Tuossa joku sairas vastasi vaikka minulta kysyit. Vastasi ihan oikein Doxalin suhteen. Sen lisäisin, että se ei ole bentsodiatsepiini, mutta vaikutusmekanismiltaan ei juuri poikea niistä.
        Sivuvaikutuksena pienelläkin annoksella katso tuleeko pussit silmien alle tai mustat silmien alukset. Toisilla tulee toisilla ei.
        Bentsoja lääkärit varovat liikaa. Ne on 2-4% väärinkäyttäjäriskin vuoksi varuillaan, turhaan. Suurin enemmistö käyttää oikein. Kokeile bentsoilla sellaista mallia, että et ota kuin joka toinen yö tai olet viikonloput kokonaan ilman.

        joka Lukelle vastasi, anteeksi nyt kovasti kun vastasin vaikkei minulta asiaa edes kysytty!

        "Sen lisäisin, että se ei ole....", mielestäni kyllä kirjoitin sen olevan antidepressantti!
        Johan siitä käy ilmi ettei kyseessä on minkäänsortin bentsojohdannainen...

        Niin, sairaat yleensä käyttävät lääkkeitä...oletko sinä ihan terve, siis sekä fyysisesti että psyykkisesti, niin terve, että voit ylimielisesti nimitellä ihmisiä joiksikin sairaiksi?!


    • juupa

      Minulla oli Truxalia, mutta se teki niin sekaisen olon, etten käyttänyt sitä pitkään.

      • Luidzi

        Onko sulla nyt opat?


    • mä vaan

      käytin truxalia yhdessä muiden kanssa. truxal ei nukuttanut mutta teki ihme kyllä todella ärtyneeksi

      • Luidzi

        Elikä, lihottiko Truxal sinua?


    • tape80

      Truxal toimii todellakin rauhottavasti.. mut vaikutus alkaa kahdenviikon kuluttua.. mä oon aina ollu sitä mieltä että bentsot on ainoa lääke tai opioidit jotka rauhottaa.. mut oon ollu väärässä. Truxal auttaa mua todellakin. :)

    • Tuksu69

      Oon ottanu Truxalia 2-4 yönä viikossa vuosien ajan. Käytän 50 mg:n tabletteja. Nukun sillä, kun tukki ja herään virkeenä. Lääke on kuitenkin otettava riittävän aikaisin illalla, ettei tule aamuväsymystä.

    • Anonyymi

      Käytän, käyttänyt useita vuosia nyt vieroitus sitä..oli 300.mg nyt 150.mg joo sairaaksi sanominen vituttaa minuakin. Kuulin aikoinaan muutamalta äijältä jotka puhuivat lääkkeestä nimeltä Cloxan oli kuulemma tehnyt ihan hulluksi on sama lääke kuin truxal no en tiedä tekeekö vai siitäkö se sitten johtuu...???

    • Anonyymi

      Anti psykootti lääkeitä määrätään arvostelu kyvyttömästi ,mutu tuntumalla ja yli suuria annoksia. 1981

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      4120
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      171
      2533
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2329
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      155
      2315
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      429
      1604
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      152
      1408
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      1307
    8. 79
      1271
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1268
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      58
      1195
    Aihe