Olutta vai vissyä?

Kävin viikonloppuna marketissa. Tarjouksessa oli sekä olut- että vissykori. Edellisen hinta 15.90 ja jälkimmäisen 15.95. Nappasin edellisen.

Oluesta on tullut kaupan sisäänvetoartikkeli, jota myydään sisäänostohintaan tai jopa alle. Mukavaahaahan se tietysti noin oluen ostajan kannalta, että olutta saa halvalla. Lähinna asiassa mietityttää, kuinka paljon olutale lisää alaikäisten alkoholinkäyttöä.

35

1426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmasti hinta ratkaisee, kun alaikäiset ostavat alkoholia. Muistelen nuorempana laskeneeni riittävätkö rahani olueen vai viinipulloon alkossa. Viini jäi alkoon ja olutta ostettiin.

• norMix evk

Pullot kilisevät kassissa tai sikspäk/mäyris on kädessä, kun nuoriso lähtee iltaaviettämään. Kaikenlisäksi vielä monet rikkovat ne pullotkin.

• tukkusutija

ei tarvi kuin veneen alla ja totin mausteeksi

• norMix evk

Voihan tosin hampaat pestä vaikka vodkalla, niin tulee suukin samalla desinfioitua. Tahnat kun vielä jättää pois, voi pesuveden nielaista iltamyssyksi.

• norMix evk kirjoitti:

Voihan tosin hampaat pestä vaikka vodkalla, niin tulee suukin samalla desinfioitua. Tahnat kun vielä jättää pois, voi pesuveden nielaista iltamyssyksi.

Ehehh, olipas sulla mainio vinkki. Olisinpa hokannut tuon rapujuhlissa, niin olisin ne vodkasnapsit säästänyt hampaidenpesua varten ja kulauttanut siinä ne kurkkuun. Oli sen verran työlästä se hampaiden pesu hammastahnalla yöllä juhlien jälkeen. Posket ja hiuksetkin sai osansa tahnasta.

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

Ehehh, olipas sulla mainio vinkki. Olisinpa hokannut tuon rapujuhlissa, niin olisin ne vodkasnapsit säästänyt hampaidenpesua varten ja kulauttanut siinä ne kurkkuun. Oli sen verran työlästä se hampaiden pesu hammastahnalla yöllä juhlien jälkeen. Posket ja hiuksetkin sai osansa tahnasta.

...kosteat rapujuhlat :)) No ensikerralla tiedät sitten miten toimia hampaitapestessäsi kekkereiden jälkeen!

• norMix evk

Onko jatkuvat oluttarjoukset lisänneet oluenkäyttöäsi?

Ainakin itsellä on. Nykyään menee lähes kori samassa ajassa kun ennen pari sikpäkkiä. Miksikän ongelmaksi tuo ei nyt ole muodostunut, kun en nyt sentään edes jokapäivä olutta juo.

• Marion.T

ei ole lisännyt.

Saatan joskus ostaa sen six-pacin mutta se kyllä sitten kestää muutaman päivän.
        Huono viinapääni estää kyllä tehokkaasti liiallisen juomisen:))
        Mies ei koskekaan olueeseen, ei ole koskaan siitä tykännyt.

Saunakalja kuistilla kesällä lintujen laulaessa, on aivan ihana, mutta vain se yksi...

• merliNelli

Aikapa on hiljaista kahvipalstalla...taitaa olut olla taas jossain kaupassa tarjouksessa:D

Juu, vähän liiankin halpaa taitaa olla.Kesällä muutaman kerran tuli ajeltua naapurikunnan markettiin tarjousoluen perässä:)
        Mutta ei sitä sen enempää tule juotua kuin ennenkään.Stoppi tulee muutaman pullon jälkeen:)

• tähtitoimittaja ejk
        merliNelli kirjoitti:

Aikapa on hiljaista kahvipalstalla...taitaa olut olla taas jossain kaupassa tarjouksessa:D

Juu, vähän liiankin halpaa taitaa olla.Kesällä muutaman kerran tuli ajeltua naapurikunnan markettiin tarjousoluen perässä:)
        Mutta ei sitä sen enempää tule juotua kuin ennenkään.Stoppi tulee muutaman pullon jälkeen:)

halpuus houkuttaa, vaikka juon olutta yhtä vähän kuin ennenkin. Kummasti sitä tarttuu superhalpaan mäyräkoiraan, ihan vain varalle.
        Krapulan ulkopuoliseen janoon juon kyllä vettä ja krapulaan maitoa, ihan litrakaupalla.

• merliNelli kirjoitti:

Jonkinsorttista aaltoilua tuntuu olevan tämä kaffepalstakirjoittelu. Tänään on toivottavasti se aallonpohja, josta taas alkaa vilkastumaan.

Jahans, kauppa on sitten saavuttanut tarkoituksensa, kun oikein naapurikuntaan tulee ajettua tarjousoluen innoittamana :))

• tähtitoimittaja ejk kirjoitti:

halpuus houkuttaa, vaikka juon olutta yhtä vähän kuin ennenkin. Kummasti sitä tarttuu superhalpaan mäyräkoiraan, ihan vain varalle.
        Krapulan ulkopuoliseen janoon juon kyllä vettä ja krapulaan maitoa, ihan litrakaupalla.

Olutta ei käytä yhtään enempää, mitä nyt varalle ostelet ;-))

• Marion.T kirjoitti:

ei ole lisännyt.

Saatan joskus ostaa sen six-pacin mutta se kyllä sitten kestää muutaman päivän.
        Huono viinapääni estää kyllä tehokkaasti liiallisen juomisen:))
        Mies ei koskekaan olueeseen, ei ole koskaan siitä tykännyt.

Saunakalja kuistilla kesällä lintujen laulaessa, on aivan ihana, mutta vain se yksi...

Itse kyllä usein otan toisenkin, mutta en sitten kolmatta :))

• merliNelli
        norMix kirjoitti:

Jonkinsorttista aaltoilua tuntuu olevan tämä kaffepalstakirjoittelu. Tänään on toivottavasti se aallonpohja, josta taas alkaa vilkastumaan.

Jahans, kauppa on sitten saavuttanut tarkoituksensa, kun oikein naapurikuntaan tulee ajettua tarjousoluen innoittamana :))

kertaa tuli käväistyä ja mainostettua tutuille myös:)Kylmää vettä tuli niskaan siinä vaiheessa, kun joku äkkäsi ruveta laskemaan auton polttoaine sun muita kuluja..:DD

• yksitypy
        norMix kirjoitti:

Itse kyllä usein otan toisenkin, mutta en sitten kolmatta :))

on niin, että jos otan toisen, niin otan yleensä sitten sen kolmannen ja neljännenkin. Sitä kun makuun pääsee :=)))))

• norMix evk
        yksitypy kirjoitti:

on niin, että jos otan toisen, niin otan yleensä sitten sen kolmannen ja neljännenkin. Sitä kun makuun pääsee :=)))))

...onkin tunnettu rajuista juomatavoistaan ;-))

• yksitypy evk
        norMix evk kirjoitti:

...onkin tunnettu rajuista juomatavoistaan ;-))

se on niin että kun ryyppäämään aletaan, niin sitten ryypätään eikä aiota.
        Ja täällä tudranreunalla ne juomatkin valmistetaan itse, niin ei tarvi kallista kaljaakaan paljon ostaa.
        Kalja luetaankin täällä oikein juhlajuomaks. Sitä niin harvoin saa, kun kauppaankin niin pitkä matka ja kauppa-autokaan ei käy kuin kerran viikossa :=)))

• norMix evk
        yksitypy evk kirjoitti:

se on niin että kun ryyppäämään aletaan, niin sitten ryypätään eikä aiota.
        Ja täällä tudranreunalla ne juomatkin valmistetaan itse, niin ei tarvi kallista kaljaakaan paljon ostaa.
        Kalja luetaankin täällä oikein juhlajuomaks. Sitä niin harvoin saa, kun kauppaankin niin pitkä matka ja kauppa-autokaan ei käy kuin kerran viikossa :=)))

...sitä nyt tosiaan peruselintarvikkeisiin rahaa suotta tuhlaamaan. Niillähän voi sitten kerran viikossa ostaa kauppa-autosta harvinaisia herkkuja, kuten esim perunoita. Ja perunankuoret voikin sitten taas käyttää juomiksi :DD

PS Mikä ero olikaan tundranreunan häiden ja hautajaisten välillä? Vastaus: hautajaisissa on yksi vähemmän juovuksissa :))

• yksitypy evk
        norMix evk kirjoitti:

...sitä nyt tosiaan peruselintarvikkeisiin rahaa suotta tuhlaamaan. Niillähän voi sitten kerran viikossa ostaa kauppa-autosta harvinaisia herkkuja, kuten esim perunoita. Ja perunankuoret voikin sitten taas käyttää juomiksi :DD

PS Mikä ero olikaan tundranreunan häiden ja hautajaisten välillä? Vastaus: hautajaisissa on yksi vähemmän juovuksissa :))

hyvä tuntemus näistä tundran asioista. Olet varmaan joskus pikan päällä tainnut käydä.
        Täällä ei tosiaan heitetä mitään hukkaan. Ei edes perunan kuoria. Täällä on totuttu koviin olosuhteisiin. Siksi on pakko väliin ottaa jotain neuvoa antavaa :=)))
        Ja noista hautajaisista puheenollen. Kyllä täytyy sanoa, että minä ainakin haluaisin että hautajaisissani syödään, juodaan, iloitaan ja lauletaan. En halua että siellä itketään. Kunnon läksiäiset ne olla pitää. Häissä vois ollakin tunnelma vähän surullisempi, kun kaksi ihmistä vapaaehtoisesti alkavat sotia keskenään :=)))

• norMix evk
        yksitypy evk kirjoitti:

hyvä tuntemus näistä tundran asioista. Olet varmaan joskus pikan päällä tainnut käydä.
        Täällä ei tosiaan heitetä mitään hukkaan. Ei edes perunan kuoria. Täällä on totuttu koviin olosuhteisiin. Siksi on pakko väliin ottaa jotain neuvoa antavaa :=)))
        Ja noista hautajaisista puheenollen. Kyllä täytyy sanoa, että minä ainakin haluaisin että hautajaisissani syödään, juodaan, iloitaan ja lauletaan. En halua että siellä itketään. Kunnon läksiäiset ne olla pitää. Häissä vois ollakin tunnelma vähän surullisempi, kun kaksi ihmistä vapaaehtoisesti alkavat sotia keskenään :=)))

...tosiaan suotta synkistellään hautajaisissa. Maailmalla ei ymmärtääkseni ole niinkään harvinaista, että hautajaiset ainakin loppua kohden muuttuvat iloiseksi tapahtumaksi. Ehkä sinun kannattaisi pyytää jälkisäädöksessäsi, että tuo BlackVelvetteJr järjestää hautajaisesi. Vrt hänen avauksensa Monttu :))

• nainenkirjoittaa ejk

..nirppikseksi jos paljastaa,ettei sen kummoisemmin olut, kuin viskykään kiihoita juomahalua. Siis mun puolesta saavat hintoja laskeskella ja pakki suurentaa. Vaan onhan sekin todettu, että super suuret pakkaukset ruoka-annoksinakin lisäävät ihmisten läskiintymistä. Puhumattakaan jätti kokoisista karkkipusseista ja muusta ihmiselle tarpeettomasta.
      Kyllä lähdevesi on makoisaa juotavaksi ja mikä parasta, niin vielä toistaiseksi ilmaista , jos ei sitä kaupasta osta.

• taikanainen

olutta eikä vissyä minullakaan,ihan tavallinen vesi tai marjamehu. Sensijaan olutta nappan toisinaan hankkiutuakseni pikku huppeliin :))

Oluen alennusmyynti ei ole vaikuttanut juomatapoihini, sensijaan hyvilläni olen ollut päästessäni hiukan halvemmalla ostosteni kanssa kuin aiemmin.

Joskus innostuessani dieetille nautiskelen juomasekoituksella, jossa on tomaattimehua, ananasmehua ja viccyä... Namia !

• ...ei kaikki oluesta pidä. Itseasissa oluen juonti lienee opeteltu tapa, tuskin se ihan luonnostaan ihmiselle maistuu. Kyllä lähdevesi on hyvä ja kevyt vaihtoehto juomaksi, mitä usein itsekin tulee nautittua. Saunan ja kunnon lenkin päälle ei kyllä ole kylmän oluen voittanutta.

MAinitsemasi suurentuneiden pakkauskokojen ja liikalihavuuden välinen yhteys on kyllä mitä ilmeisin. Saman luokituksen antaisin noutopöydille, missä helposti tulee syötyä yli oman tarpeensa.

• taikanainen kirjoitti:

olutta eikä vissyä minullakaan,ihan tavallinen vesi tai marjamehu. Sensijaan olutta nappan toisinaan hankkiutuakseni pikku huppeliin :))

Oluen alennusmyynti ei ole vaikuttanut juomatapoihini, sensijaan hyvilläni olen ollut päästessäni hiukan halvemmalla ostosteni kanssa kuin aiemmin.

Joskus innostuessani dieetille nautiskelen juomasekoituksella, jossa on tomaattimehua, ananasmehua ja viccyä... Namia !

Pitää joskus kokeilla. Ja vähemmän dieettiversiona lorautetaan vähän kossua sekaan :))

• Skeptikko
        norMix kirjoitti:

Pitää joskus kokeilla. Ja vähemmän dieettiversiona lorautetaan vähän kossua sekaan :))

oikeat ainekset kasassa. Jos tuon kossun sijasta laittaisi vielä vodkaa...
        Olut voi puolestani olla miten halpaa tai kallista tahansa, sitä ei juuri tule juotua.

Poikkeuksena on vain risteilyt, joista oluen raahaamisella on ikään kuin omat traditionsa. Aikanaan tuli valmisteltua olutta uutteesta itse. Kovin laimeilta tuntuivat kaupan oluset siihen verrattuna.

• norMix evk
        Skeptikko kirjoitti:

oikeat ainekset kasassa. Jos tuon kossun sijasta laittaisi vielä vodkaa...
        Olut voi puolestani olla miten halpaa tai kallista tahansa, sitä ei juuri tule juotua.

Poikkeuksena on vain risteilyt, joista oluen raahaamisella on ikään kuin omat traditionsa. Aikanaan tuli valmisteltua olutta uutteesta itse. Kovin laimeilta tuntuivat kaupan oluset siihen verrattuna.

...ei liene suurtakaan eroa lotraa joukkoon sitten kossua tai vodkaa. Sitä laitetaan, mitä kaapista sattuu löytymään.

Oluen hinnanlasku lienee vaikutanut juuri intoon tehdä itse oluensa. Mutta tietysti toisaalta jos tuonkin harrastuksena ottaa, kustannuksilla ja säästöillä ei ole merkitystä.

• väsytolkku
        norMix kirjoitti:

...ei kaikki oluesta pidä. Itseasissa oluen juonti lienee opeteltu tapa, tuskin se ihan luonnostaan ihmiselle maistuu. Kyllä lähdevesi on hyvä ja kevyt vaihtoehto juomaksi, mitä usein itsekin tulee nautittua. Saunan ja kunnon lenkin päälle ei kyllä ole kylmän oluen voittanutta.

MAinitsemasi suurentuneiden pakkauskokojen ja liikalihavuuden välinen yhteys on kyllä mitä ilmeisin. Saman luokituksen antaisin noutopöydille, missä helposti tulee syötyä yli oman tarpeensa.

Lienee unohtunut mäyriksien huomattava ryhtiä korjaava vaikutus? Pitänee vain huolehtia, ettei virheellinen kumara-asento notkahda liian syväksi ennen kuntoiluvälineiden uusintanoutoa. Vaikka toisaalta olen pelkkänä sivustakatselijana nähnyt selkärankaa suoristavan vaikutuksen jo heti kassaneidin kohdalla.

Itse kuljeksinkin vain vesipöhössä, siksi tämä nuupahtanut nimimerkkikin.

• nahkuri2
        väsytolkku kirjoitti:

Lienee unohtunut mäyriksien huomattava ryhtiä korjaava vaikutus? Pitänee vain huolehtia, ettei virheellinen kumara-asento notkahda liian syväksi ennen kuntoiluvälineiden uusintanoutoa. Vaikka toisaalta olen pelkkänä sivustakatselijana nähnyt selkärankaa suoristavan vaikutuksen jo heti kassaneidin kohdalla.

muut vain käyttävät. Useasti pitää se sinunkin toistella, että muut uskoisivat. Säälittävä feikkausyritys.

• Kenonen
        norMix kirjoitti:

...ei kaikki oluesta pidä. Itseasissa oluen juonti lienee opeteltu tapa, tuskin se ihan luonnostaan ihmiselle maistuu. Kyllä lähdevesi on hyvä ja kevyt vaihtoehto juomaksi, mitä usein itsekin tulee nautittua. Saunan ja kunnon lenkin päälle ei kyllä ole kylmän oluen voittanutta.

...että Lapin Kulta on ihan hyvää kun se ei maistu yhtään oluelle. Tiukka kiteytys häneltä.

• väsytolkku
        nahkuri2 kirjoitti:

muut vain käyttävät. Useasti pitää se sinunkin toistella, että muut uskoisivat. Säälittävä feikkausyritys.

Siltä osin olet oikeassa, muuten viestimeni ei mitään uskonkappaleita lähettelekään.
        Mikäs, ketäs, kukas feikki?

• norMix evk
        väsytolkku kirjoitti:

...ja kun ottaa mäyriksen molempiin käsiin, niin oikenee ryhti toisessakin suunnassa. Elikkä mäyrikset siis itseasiassa oikaisevat kansamme (moraalisen?) selkärangan :))

• norMix evk
        Kenonen kirjoitti:

...että Lapin Kulta on ihan hyvää kun se ei maistu yhtään oluelle. Tiukka kiteytys häneltä.

...hieman vieno maku, liekö huuhtoutunut pois. Itse suosin erään suuren petoeläimen mukaan ristittyä olutta juuri sen maun takia.

• Skeptikko
        norMix evk kirjoitti:

...hieman vieno maku, liekö huuhtoutunut pois. Itse suosin erään suuren petoeläimen mukaan ristittyä olutta juuri sen maun takia.

Meillä oli työpaikan pippaloissa kerran oluen tunnistuskilpailu. Kröhm...tiedän kuka sen voitti, mutta täytyy sanoa, että tuurilla meni. Eikä kuitenkaan ollut kaikki oikein.

Suosittelen tällaista juttua kokeiltavaksi. Sen jälkeen voi sitten miettiä, että kuinka paljon se maku siinä olusen valinnassa merkitsee.

En väitä, etteikö joku niitä tunnistaisikin...

• Skeptikko kirjoitti:

Meillä oli työpaikan pippaloissa kerran oluen tunnistuskilpailu. Kröhm...tiedän kuka sen voitti, mutta täytyy sanoa, että tuurilla meni. Eikä kuitenkaan ollut kaikki oikein.

Suosittelen tällaista juttua kokeiltavaksi. Sen jälkeen voi sitten miettiä, että kuinka paljon se maku siinä olusen valinnassa merkitsee.

En väitä, etteikö joku niitä tunnistaisikin...

...viisi myydyintä merkkiä laitetaan sokkotestiin, väitän oman mielimerkkini löytäväni. Kaikki loput menevätkin sitten enemmän tai vähemmän arvaukseksi, niin vähän ne tosiasiallisesti toisistaan eroavat.

Sama ilmiö pätee kolajuomiin. Näillä monikansallisilla valtamerkeillä on omat fanaattiset kannattajansa, mutta sokkotesteissä saattavat oman mielimerkkinsä sotkea jopa kauppojen omiin haplismerkkeihin. Tuotevalinnassa todella mielikuvat yleensä määräävät paljon enemmän kuin tuotten ominaisuudet. Mainosmiehet ovat brändäyksellään päässeet tavoitteeseensa.

• sen olla

pitää!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      225
      1968
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      55
      1237
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1065
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      854
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe