Pillereiden otto meni sekaisin

Huomasin muutama päivä sitten,että olin yhtenä päivänä unohtanut ottaa pillerin.No,tein pakkauksen ohjeiden mukaan ja otin kaksi pilleriä kerralla ja seuraavaksi siis pitäisi syödä meneillään olevan liuskan perään suoraan seuraava,eikä jättää väliä siis ollenkaan.

Mutta.
Kun äsken pillerin otin,niin niitä onkin jäljellä kaksi eikä kolme kuten pitäisi.Olen siis luultavasti ottanut silloin (kun muka unohdin) kuitenkin sen pillerin,mutta vain liuskan "väärästä" päästä,eli eri päivän kohdalta.Tällöin siis näytti siltä että pilleri oli unohtunut,kun se oikean päivän kohdalla paikallaan oli.

Kysymys kuuluukin siis että mitä oikein teen?
Olen nyt syönyt yhtenä päivänä kahden päivän annoksen,jolloin liuskan viimeiselle päivälle ei ole pilleriä.Koko annos on kuitenkin syöty,joten jatkanko normaaliin tahtiin ja pidän tauon,vai syönkö molemmat liuskat peräkkäin ilman välitaukoa...? Ja nyt jää pahasti yksi pilleri puuttumaan..voinko jättää siis viimeisenä päivänä syömättä?

Nopeita vastauksia pyydän,koska on vain muutama päivä aikaa.
5434
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

...mitä merkkiä syöt, mutta ainakin omissa pillereissä (Meliane) voit pitää tauon yhtä päivää aikaisemmin, kunhan aloitat seuraavan liuskan 7 päivän kuluttua eli siis päivää aiemmin kuin normaalisti.

Voit myös vaihtoehtoisesti syödä uudesta liuskasta sen yhden puuttuvan pillerin (tai niin monta pilleriä kun haluat, vaikka kaikki) ja jättää loput odottelemaan kaappiin, jos joskus tulee tarvetta "ylimääräisille" (jos vaikka haluat siirtää menkkoja).

Sen, että söit "yliannostuksen" yhtenä päivänä, ei pitäisi vaikuttaa ehkäisytehoon mitenkään heikentävästi.

Äänestä
  • ..On siis merkkinä.Mutta pakkauksesta en siis löytänyt vastaavaalle tilanteelle ohjeita.
    Lääkärille tuskin kerkeän enne tämän liuskan loppumista,ja apteekista luultavasti ohjaavat lääkäriin..Joten toivoin siis löytäväni täältä jonkun,jolla on samanlaisia kokemuksia.

    Äänestä

  • Tiina kirjoitti:

    ..On siis merkkinä.Mutta pakkauksesta en siis löytänyt vastaavaalle tilanteelle ohjeita.
    Lääkärille tuskin kerkeän enne tämän liuskan loppumista,ja apteekista luultavasti ohjaavat lääkäriin..Joten toivoin siis löytäväni täältä jonkun,jolla on samanlaisia kokemuksia.

    Ihan samat ovat neuvot siis kuin Melianeissakin. Itse kävin hieman samasta aiheessa terkkarin juttusilla joku aika sitten (liuskan lopusta jäi syömättä pilleri) ja tämä kehoitti pitämään sen 7 päivän tauon heti eli normaalia aiemmin. Lisäehkäisylle ei ole tässä tapauksessa tarvetta.

    Tilanteesi vastaa siis täysin pillerin unohtamista viimeisellä viikolla. Yliannostus ei vaikuta millään tavalla ehkäisytehoon kuten jo sanoin. Se saattaa ainoastaan aiheuttaa pahoinvointia ym. oireita. Mikäli näitäkään ei ilmaantunut, hyvä niin.

    Äänestä

En oikein tiedä noista yhdistelmäpillereistä kun itse käytän minejä, mutta koska tilanne vaikuttaa todella epäselvältä, niin ota yhteys apteekkiin tai lääkäriin ja selitä tilanteesi. Siellä ne sitten neuvoo. Ei kannata tehdä mitään omia ratkaisuja ellei ole varma. Älä nyt ainakaan ole yhdynnässä ilman kondomia kun tilanne on noin epäselvä.

Äänestä
  • Koska asian selitin "hieman" monimutkaisesti,niin kerron hieman lyhkäisemmin.

    Otin siis yhtenä päivänä kaksi tablettia vahingossa,ja olen sen jälkeen jatkanut pillereiden syömistä normaalisti.Nyt vasta huomasin kömmähdykseni.

    Kuinka jatkan tästä eteenpäin,kun viimeinen pilleri nyt puuttuu.

    Samat kysymykset toistuvat,kuin ensimmäisessäkin viestissäni :)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Tiina kirjoitti:

Huomasin muutama päivä sitten,että olin yhtenä päivänä unohtanut ottaa pillerin.No,tein pakkauksen ohjeiden mukaan ja otin kaksi pilleriä kerralla ja seuraavaksi siis pitäisi syödä meneillään olevan liuskan perään suoraan seuraava,eikä jättää väliä siis ollenkaan.

Mutta.
Kun äsken pillerin otin,niin niitä onkin jäljellä kaksi eikä kolme kuten pitäisi.Olen siis luultavasti ottanut silloin (kun muka unohdin) kuitenkin sen pillerin,mutta vain liuskan "väärästä" päästä,eli eri päivän kohdalta.Tällöin siis näytti siltä että pilleri oli unohtunut,kun se oikean päivän kohdalla paikallaan oli.

Kysymys kuuluukin siis että mitä oikein teen?
Olen nyt syönyt yhtenä päivänä kahden päivän annoksen,jolloin liuskan viimeiselle päivälle ei ole pilleriä.Koko annos on kuitenkin syöty,joten jatkanko normaaliin tahtiin ja pidän tauon,vai syönkö molemmat liuskat peräkkäin ilman välitaukoa...? Ja nyt jää pahasti yksi pilleri puuttumaan..voinko jättää siis viimeisenä päivänä syömättä?

Nopeita vastauksia pyydän,koska on vain muutama päivä aikaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu