Edelleen mielipuolta, että

Maailma on parempi paikka elää ilman köykäisin syin aloitettuja, turhia sotia.

On toistuvia luonnonmullistuksia, nälänhätää jne.

13

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että...

      Maailma on parempi paikka elää ilman köykäisin syin tehtyjä, turhia keskustelunavauksia suomi24:n maailmanmenoa palstalla.

      • Kuitenkin Irakin miehityssota on niin synkkää mielettömyyttä,
        kerrannaisvaikutuksineen, että arvostelun varaa on.
        Ajattele kymmeniätuhansia psyykkisesti vammautuneita tuossa turhassa sodassa.


      • helvetistä
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Kuitenkin Irakin miehityssota on niin synkkää mielettömyyttä,
        kerrannaisvaikutuksineen, että arvostelun varaa on.
        Ajattele kymmeniätuhansia psyykkisesti vammautuneita tuossa turhassa sodassa.

        Sinä pullanaama tiedät oliko sota turha, tähän asti ainakin vaikutukset ovat olleet kokonaan myönteisiä.


      • helvetistä kirjoitti:

        Sinä pullanaama tiedät oliko sota turha, tähän asti ainakin vaikutukset ovat olleet kokonaan myönteisiä.

        Noin 1900 liittouman sotilasta kuolleina, moninkertainen määrä haavoittuneina...

        "Kokonaan myönteinen" juttu USA.n kasvottomalle ase- ja energiateollisuudelle.


      • kiinni
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Noin 1900 liittouman sotilasta kuolleina, moninkertainen määrä haavoittuneina...

        "Kokonaan myönteinen" juttu USA.n kasvottomalle ase- ja energiateollisuudelle.

        Kärjistyksestä. Korjaan: vaikutukset ovat olleet pääosin myönteisiä. Amerikkalaisten sotilaiden kaatuminen on traagista, mutta tuskin vältettävissä.


      • gapps
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Kuitenkin Irakin miehityssota on niin synkkää mielettömyyttä,
        kerrannaisvaikutuksineen, että arvostelun varaa on.
        Ajattele kymmeniätuhansia psyykkisesti vammautuneita tuossa turhassa sodassa.

        selaillessa hupaisia keskusteluita Irakin sodasta silloin joskus, tosin erikoiselta palstalta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/114/4000000000000028/2003/1/

        http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/114/4000000000000028/2003/2/

        http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/114/4000000000000028/2003/3/

        http://keskustelu.suomi24.fi/arkisto/114/4000000000000028/2003/4/

        ;)


      • kiinni kirjoitti:

        Kärjistyksestä. Korjaan: vaikutukset ovat olleet pääosin myönteisiä. Amerikkalaisten sotilaiden kaatuminen on traagista, mutta tuskin vältettävissä.

        Typerästä länsirähmällään olosta.
        En halua ymmärtää asennevammaasi!


      • olisit ensin
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Typerästä länsirähmällään olosta.
        En halua ymmärtää asennevammaasi!

        viisi vuotta tuomittuna vankina esim. kiinan suolakaivoksissa, sen jälkeen voisin jaksaa kuunnella länsimaiden haukkumistasi.


      • olisit ensin kirjoitti:

        viisi vuotta tuomittuna vankina esim. kiinan suolakaivoksissa, sen jälkeen voisin jaksaa kuunnella länsimaiden haukkumistasi.

        Esim. Usa:n pohjoinen naapuri Kanada katsoo irtioton Irakista olevan
        Kanadan omien etujen mukaista.

        Umpitolloina en pidä Ranskan ja Saksan johtajia, heidän ollessaan samoilla linjoilla.


      • alta pois,
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Esim. Usa:n pohjoinen naapuri Kanada katsoo irtioton Irakista olevan
        Kanadan omien etujen mukaista.

        Umpitolloina en pidä Ranskan ja Saksan johtajia, heidän ollessaan samoilla linjoilla.

        Mitään tehdyksi ei saa... Vapaus ja demokratia eivät ole itsestäänselvyyksiä eivätkä elä kauan mikäli maailman johtajat vain istuvat perseensä leveäksi velttouttaan. Vapaus vaatii tekijänsä ja valitettavasti myös uhrinsa. Tottakai on helpompi olla tekemättä mitään ja tyytyä jakamaan vierestä hyviä neuvoja.


      • ihminen
        helvetistä kirjoitti:

        Sinä pullanaama tiedät oliko sota turha, tähän asti ainakin vaikutukset ovat olleet kokonaan myönteisiä.

        Israelilaisesta sanomalehdestä:
        http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=310788&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0&listSrc=Y

        According to Abbas, immediately thereafter Bush said: "God told me to strike at al Qaida and I struck them, and then he instructed me to strike at Saddam, which I did, and now I am determined to solve the problem in the Middle East. If you help me I will act, and if not, the elections will come and I will have to focus on them."


      • jne...
        alta pois, kirjoitti:

        Mitään tehdyksi ei saa... Vapaus ja demokratia eivät ole itsestäänselvyyksiä eivätkä elä kauan mikäli maailman johtajat vain istuvat perseensä leveäksi velttouttaan. Vapaus vaatii tekijänsä ja valitettavasti myös uhrinsa. Tottakai on helpompi olla tekemättä mitään ja tyytyä jakamaan vierestä hyviä neuvoja.

        >>Suunnitelma osoittaa että nykyinen Bush nuoremman hallinto oli päättänyt jo ennen tämän virkaan astumista ottaa Persianlahden suoraan sotilaalliseen kontrolliinsa - riippumatta siitä olisiko Irakin johdossa Saddam Hussein vai joku muu.>>

        http://www.anarkismi.net/kapis/33yhdysvallat.htm

        &
        http://www.anarkismi.net/kapis/30bushladen.htm


      • linkistä näkee
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Noin 1900 liittouman sotilasta kuolleina, moninkertainen määrä haavoittuneina...

        "Kokonaan myönteinen" juttu USA.n kasvottomalle ase- ja energiateollisuudelle.

        kuinka edullinen se on myös kasvollisille tahoille:
        Kun kuulut pussin suosikkeihin voit vapaasti pumpata öljyä seurauksista välittämättä!

        http://www.underreported.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1028&mode=
        tässä hyvä linkkikokoelma
        http://america.post911timeline.org/Archives.html#Video


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe