Miten lopetetaan pillerit OIKEIN??

pelokas_girl

Haluisin lopettaa e-pillerini, mutta en oikein tiedä miten ne pitäis lopettaa oikein. Ilmeisesti syödä laatta loppuun,mutta lähinnä mietin millon voi olla viimisen kerran yhdynnässä ilman ettei ole raskauden vaaraa!

10

6815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pillerit

Lopetat näin ; syöt levyn loppuun ja sillä siisti. Pillereiden vaikutus säilyy vielä sen tauon ajan, eli 7 vuorokautta viimeisen pillerin jälkeen, mikäli kyseessä yhdistelmäpillerit, joissa tauko levyjen välissä.

• näin...

että jos pillerit lopettaa eli ei siis jatka uudella läpipainopakkauksella niin silloin tämän viimeisen 7 taukopäivän välillä ehkäisyteho ei ole enää voimassa ja tarvitaan muuta ehkäisyä. minun käsittääkseni se on näin. sanoohan pilleriohje jo sen, että jos pilleri esim unohtuu eka viikolla ja taukopäivinä on ollut yhdynnässä niin silloin on raskauden mahdollisuus ja muuta ehkäisyä tulisi käyttää lisänä.

• Tiinu

Itse kyselin samaa asiaa täältä parisen viikkoa sitten ja täällä moni vastasi, että ehkäisyteho ei säilyisi sen 7:n päivän ajan. MUTTA kysyin asiaa vielä tohtori.fi sivuilta, jossa terveydenhoitaja vastasi, että ehkäisyteho säilyy vielä sen 7:n päivää viimeisestä pillerin otosta.
      Itse ainakin uskoin häntä, hänhän kuitenkin vastaa näistä asioista työkseen.

• äippäx4

Itse lopetin pillerit kun lopetin vakavan seurustelun. Söin "kiekon" loppuun ja that's it. Ei enää uutta sen jälkeen. Samoin tein myös, kun halusin lapsia myöhemmin.

Tässä tietoisku niille, jotka lopettavat pillerit ja aikovat hankkia lapsia... Toisilla kestää kauemmin tulla raskaaksi, kuin toisilla. Olen kuullut, että kun on syönyt pillereitä vuosia, niin voi mennä jopa yli vuoden ennenkuin tärppää. Me saimme vauvan heti ekasta yrittämästä, vaikka söin pillereitä 10 vuotta(välissä 8kk tauko). Onnea kaikille vauvaa yrittäville!!!

• pelokas_girl

ja enää ei uutta laattaa aloita?eiks sillon voi tulla raskaaks? ei se mun mielestä voi niin mennä,että laatta loppuun ja siinä se..

• äippäx4

Ööööhh... siis eikös pillereiden lopettamisella haluta tulla raskaaksi?? Jos et halua lasta, niin miksi lopetat pillerien syönnin? Jäikö multa jotain ymmärtämättä?

• neiti X
        äippäx4 kirjoitti:

Ööööhh... siis eikös pillereiden lopettamisella haluta tulla raskaaksi?? Jos et halua lasta, niin miksi lopetat pillerien syönnin? Jäikö multa jotain ymmärtämättä?

Jos aloittaja kysyy, miten voisi lopettaa pillerien syönnin "ilman raskauden VAARAA" niin eikö se aika selkeästi ilmaise, ettei hän toivo raskautta? Pillerien lopettamiseen voi olla useita syitä, vaikkapa niiden sivuoireet ja ehkäisymenetelmän vaihto joitain mainitakseni.

Alkuperäiselle sen verran, että laatan viimeisen pillerin jälkeen tarvitset lisäehkäisyä, sillä jos/kun et aloita uutta laattaa ja olisit taukoviikon aikana suojaamattomassa yhdynnässä olisi raskaus mahdollinen.

• pelokas_girl
        neiti X kirjoitti:

Jos aloittaja kysyy, miten voisi lopettaa pillerien syönnin "ilman raskauden VAARAA" niin eikö se aika selkeästi ilmaise, ettei hän toivo raskautta? Pillerien lopettamiseen voi olla useita syitä, vaikkapa niiden sivuoireet ja ehkäisymenetelmän vaihto joitain mainitakseni.

Alkuperäiselle sen verran, että laatan viimeisen pillerin jälkeen tarvitset lisäehkäisyä, sillä jos/kun et aloita uutta laattaa ja olisit taukoviikon aikana suojaamattomassa yhdynnässä olisi raskaus mahdollinen.

noin olisin sen itsekkin vähän ajatellut.. niin ja EN HALUA RASKAAKSI!

• äippäx4
        pelokas_girl kirjoitti:

Onko sivuoireita pillereistä? Kannattaisi jutella oman lääkärisi kanssa asiasta. Hän kyllä osaa neuvoa parhaimman vaihtoehdon juuri sinulle. Esim pillereiden merkin vaihdon, renkaan tai jotain muuta...

• tällä tavalla
        pelokas_girl kirjoitti:

Lopetin pillerit siten, että söin kuukauden annoksen loppuun ja sen jälkeen olemme käyttäneet kondomia, myös silloin viimeisellä taukoviikolla.

Periaatteessahan, jos hormonikierto on rytmissä, uusi munasolu kypsyy noin 14 päivän päästä kuukautisvuodon alkamisesta. Eli jos taukoviikolla, kun kuukautiset alkavat, on yhdynnässä, ei munasolun vielä pitäisi olla kypsä. Eikä myöskään niiden parin päivän aikana, minkä aikaa siittiösolut kestävät. Mutta periaate on aina vain periaate, käytännössä voi tapahtua sitten ihan muuta, esim. munasolu saattaa kypsyä etuajassa.. Me käytimme mieluummin kondomia myös taukoviikolla, siinä samalla totuteltiin uuteen ehkäisytapaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      957
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      82
      775
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe