Olipa kerran neiti A, joka seurusteli ja asui yhdessä herra B:n kanssa useita vuosia. Herra B tutustui kaveriinsa herra C:en jossain vaiheessa. A, B ja C viettivät myös paljon aikaa yhdessä kolmistaan.
Kuten pitkässä suhteessa saattaapi käydä, on ihastumisia. No, neiti A ja herra C pitävät toisistaan paljon ja hymyilevät toisilleen aina kun tapaavat, mitään sen kummempaa ei siis tapahdu vaan välit ovat lämpimät, mutta kuitenkin etäiset.
Jossain vaiheessa herra C:n yhteydenpito herra B:en vähenee, mutta C käy toisinaan A:n ja B:n luona näyttäytymässä. Menee vähän aikaa hiljaiseloa. Neiti A ja herra B päättävät lopettaa suhteensa. Neiti A viettää kesän hulvatonta sinkkuelämää, herra B ehkä hiljaisempaa. Vaan A:n sinkkuelämä loppuukin ihan yllättäin, kun vapailla markkinoilla olevat neiti A ja herra C kohtaavat kuin ihmeen kaupalla yöelämässä. Siinä ei tunteita säästellä, vaan puhutaan kaikenlaista ja muistellaan menneitä. Koska A ja C olivat jo vuosia toisiaan jollain tapaa odottaneet, ei siinä auttanut muu kuin alkaa seurustella.
Nyt neiti A ja herra C ovat tilanteessa, jossa mietitään miten kertoa herra B:lle. A ja B erosivat ns. ystävinä. Herra B pitää yhteyttä C:en, joka joutuu kiusallisiin tilanteisiin yrittäessään vältellä tapaamista B:n kanssa, johon ehkä muuten voisikin pitää yhteyttä.
Eli onko kellään kokemusta / näkemystä miten A:n ja C:n tulisi toimia?
Missä vaiheessa kertoa B:lle, heti vai odottaako ajan kulua?
Ja miten?
Millä sanoilla aloittaa kertominen?
Kummalta B ehkä mieluummin haluaisi kuulla tilanteesta, A-exältä vai C-kaverilta?
Onko kaveruus B:n ja C:n väliltä sen jälkeen mennyttä?
Onko kaveruus A:n ja B:n väliltä sen jälkeen mennyttä?
Kokeeko B menettäneensä kaksi ystävää kerta heitolla, hänellä kun ei niitä muutenkaan juuri ole?
Missä kertoa, B:n kotona, joka siis oli myös A:n koti, vai joku ns. puolueeton maaperä?
Olisikohan syytä tilata paikalle valmiiksi ambulanssi?
Vai jättääkö kokonaan kertomatta, ja ottaa riski että asia tulee vahingossa ilmi?
Vai voisiko asia olla B:lle sittenkin ihan ok?
Exän kaverin kanssa seurustelu
37
5272
Vastaukset
- Oldie...
Joskus olin vahvasti sitä mieltä että moinen ei vaan kertakaikkiaan ole hyvä juttu. Nyt sen sijaan on mielipide sen verran pehmennyt, että en näe asiassa mitään suuria mutkia...
Vaan toisaalta tiedän hyvin myös henkilöitä, jotka eivät missään tapauksessa kestä ajatusta siitä että heidän entiset heilansa tapailisivat jotain henkilön nykyistä kaveria.
Niin tai näin, huonosti se päättyy :( - m_24
Ainakin mulle olisi saada tietää exän seurustelevan kaverini kanssa. Tosin riippuu tietenkin kaverisuhteen luonteesta, kuinka kauan tuntenut jne.
Ja tietenkin siitä missä vaiheessa ja keneltä asian kuulee..
Toivottavasti ei tarvis olla ite ikinä herra C:n saati Herra B:n housuissa:-(
Todella paha... - Jarski
Ensiksikin kannattaa varautua siihen, että välit B:hen viilentyvät tai menevät poikki kokonaan. Toisekseen kannattaa pitää mielessä, että A ja C eivät ole tehneet mitään väärää. Heidän ei siis tarvitse häpeillä tekoaan tai sinänsä miettiä, mitä B siitä ajattelee. Jos A ja C rakastavat toisiaan ja jos on mahdollista, että he elävät jopa loppuikänsä yhdessä, olisi B:ltä aika itsekästä vaatia heitä lopettamaan suhde.
Sitä en osaa sanoa, miten tuo kannattaa B:lle kertoa. Järkevä ihminen ei tuosta suutu, mutta kun en tiedä B:n järkevyydestä mitään...- Miten kertoa?
B on periaatteessa järkevä ihminen. Suuttuessaan äkillisesti hän toki saattaa huitaista kämmenellä. Tieto on todennäköisesti musertava! Toisaalta minä A, en usko, että hän voisi tehdä mitään pahaa kenellekkään, kiltti kun yleensä on, mutta pelkäänkin että voisiko hän tehdä itselleen jotain?! Hänellä ei kuitenkaan montaa kaveria muutenkaan ole, nyt hän ehkä kokee menettävänsä kaksi lisää. Siis A ja B erosta huolimatta ihan hyvissä väleissä. En haluaisi tehdä tällaista kenellekkään, miettinyt tosiaan jopa sitäkin vaihtoehtoa, onko se ylivoimainen este A:n ja C:n suhteelle, vaikka siitä saattaisi tulla ehkä juuri se loppuelämänkin kestävä juttu. Mutta tiedän kyllä, etten voi muita ajatella liikaa, oman onneni esteenä...
- voin kertoa
että itse voisin sanoa olevani esimerkkitapaus tästä B-henkilöstä. Ehdottomasti kannattaa kertoa, itse ainakin olin jo päässyt asiasta selville ennen kuin C kertoi ja valmiiksi aika loukkaantunut,koska monet muut jo tiesivät. Meillä kävi niin, että välit meni totaalisesti poikki ja tuskin koskaan palautuu ennalleen... C oli nimittäin yksi läheisimmistä lapsuuden kavereista ja tiesi etten ollut vielä päässyt yli A:sta. Sen mitä olen muiden kanssa asiasta puhunut, jokainen suhtautuu kaverin exän kanssa seurusteluun tilanteen mukaan. Toisille se on ihan o.k... Ei ole oikeaa ja ainutta tapaa hoitaa/selvittää asiaa. Itsellä vuosi on aikaa tästä heidän tunnustuksesta ja edelleen joka kerta kun näen heidät, puukot lentävät selkääni...en ole katkera, mutta ystävän pettämä :(
Toivotan parempaa onnea teille!- Miten kertoa?
Kiitos :)...
Sinulle kertoi siis C? Kumman olisit halunnut sen kertovan A:n vai C:n ? Minä A:na koen, että se olisi minun tehtäväni, koska välit B:n kanssa ovat ihan hyvät, vielä. Olemme olleet kuitenkin enemmän tekemisissä kuin C ja B. Koska C pitänyt minun vuokseni jo muutaman vuoden etäisyyttä B:en. Kuitenkin B on ollut yhteyksissä C:en.
Uskon ja toivon, että varmasti kukaan ei olisi sinullekkaan halunnut tehdä niin, en minäkään haluaisi, mutta elämä heittelee, minkäs teet?! - se on
Miten kertoa? kirjoitti:
Kiitos :)...
Sinulle kertoi siis C? Kumman olisit halunnut sen kertovan A:n vai C:n ? Minä A:na koen, että se olisi minun tehtäväni, koska välit B:n kanssa ovat ihan hyvät, vielä. Olemme olleet kuitenkin enemmän tekemisissä kuin C ja B. Koska C pitänyt minun vuokseni jo muutaman vuoden etäisyyttä B:en. Kuitenkin B on ollut yhteyksissä C:en.
Uskon ja toivon, että varmasti kukaan ei olisi sinullekkaan halunnut tehdä niin, en minäkään haluaisi, mutta elämä heittelee, minkäs teet?!ettei ne sitä tahallaan tehnyt...minulle C oli kuitenkin läheinen ja hän petti luottamukseni täysin toimiessaan selkäni takana, tietäen että en ollut toipunut erosta. Kuitenkin oli parempi, että C kertoi minulle, koska olin hänen kanssaan tekemisissä ja A:n kanssa en juurikaan. C ystävystyi A:n kanssa meidän seurustelun aikana ja aluksi epäilin, että pettämistä oli tapahtunut jo silloin...henkistä pettämistä tapahtui, luulisin. Eniten tässä sotkussa harmittaa 10v ystävyys ja sen loppuminen.
Mutta nyt olen suhteellisen onnellinen sinkku, joka odottaa tiilimuurin takana, että joskus joku tulee purkamaan sen. Jos jotain opin, niin minusta tuli entistä vahvempi ja selvisin hengissä tähän asti pahimmasta ihmissuhdekriisistä. Kaikesta huolimatta itsetuntoni on vahvempi kuin koskaan aikaisemmin, kiitos siitä kuuluu A &C. - Miten kertoa?
se on kirjoitti:
ettei ne sitä tahallaan tehnyt...minulle C oli kuitenkin läheinen ja hän petti luottamukseni täysin toimiessaan selkäni takana, tietäen että en ollut toipunut erosta. Kuitenkin oli parempi, että C kertoi minulle, koska olin hänen kanssaan tekemisissä ja A:n kanssa en juurikaan. C ystävystyi A:n kanssa meidän seurustelun aikana ja aluksi epäilin, että pettämistä oli tapahtunut jo silloin...henkistä pettämistä tapahtui, luulisin. Eniten tässä sotkussa harmittaa 10v ystävyys ja sen loppuminen.
Mutta nyt olen suhteellisen onnellinen sinkku, joka odottaa tiilimuurin takana, että joskus joku tulee purkamaan sen. Jos jotain opin, niin minusta tuli entistä vahvempi ja selvisin hengissä tähän asti pahimmasta ihmissuhdekriisistä. Kaikesta huolimatta itsetuntoni on vahvempi kuin koskaan aikaisemmin, kiitos siitä kuuluu A &C.Hienoa, että pystyt ajattelemaan noin, positiivista :). Se mikä ei tapa, vahvistaa. Toivon, että joku kaunis päivä joku tulee purkamaan sinunkin tiilimuuriasi:)!
- säälittävää
minkälaisia tapauksia täälä tallustelee. Maailmassahan ei tietenkään ole muita ihmisiä. Toivottavasti ex-haukkuu sinut lutkaksi ja katkaisee välit sinuun, koska sehän sinä olet.
Sen jälkeen on hyvä paukutella ex "kaveria" kuonoon ja poistua tapaamaan uusia ihmisiä.- Miten kertoa?
Minusta ei ole yhtään säälittävää, jos löytää ihmisen jonka kanssa monet asiat vain tuntuu loksahtelevan paikoilleen. Vai onko?
Minä, lutka? Sellainenhan mielestäni en ole, en koe tehneeni mitään väärää. Missään vaiheessa kukaan ei ole ketään ns. pettänyt, paitsi ehkä henkisesti, joka sekin on ehkä pahempaa, myönnän! - juuri
Miten kertoa? kirjoitti:
Minusta ei ole yhtään säälittävää, jos löytää ihmisen jonka kanssa monet asiat vain tuntuu loksahtelevan paikoilleen. Vai onko?
Minä, lutka? Sellainenhan mielestäni en ole, en koe tehneeni mitään väärää. Missään vaiheessa kukaan ei ole ketään ns. pettänyt, paitsi ehkä henkisesti, joka sekin on ehkä pahempaa, myönnän!petollista ja halveksuttavaa. Tässä maassa on 5 miljoonaa ihmistä ja sinä valitset, varmasti sen vaihtoehdon joka loukkaa ex:sääsi eniten. Monta vuotta kestänyt ystävyyssuhde näillä kahdella miehellä(joista vain toinen on MIES) on takana. Kuinka kauan sen luottamuksen rakentaminen on kestänyt?
Sitten yks bimbo joka puhuu rakkaudesta, vaikka ei siitä näemmä tiedä yhtään mitään hajottaa kaiken. Säälittäviä olette mutta piiri,pieni pyörii!!ABC kunnes tulee D Kenen kaveri se on. jäämme jännityksellä oottamaan. - Miten kertoa?
juuri kirjoitti:
petollista ja halveksuttavaa. Tässä maassa on 5 miljoonaa ihmistä ja sinä valitset, varmasti sen vaihtoehdon joka loukkaa ex:sääsi eniten. Monta vuotta kestänyt ystävyyssuhde näillä kahdella miehellä(joista vain toinen on MIES) on takana. Kuinka kauan sen luottamuksen rakentaminen on kestänyt?
Sitten yks bimbo joka puhuu rakkaudesta, vaikka ei siitä näemmä tiedä yhtään mitään hajottaa kaiken. Säälittäviä olette mutta piiri,pieni pyörii!!ABC kunnes tulee D Kenen kaveri se on. jäämme jännityksellä oottamaan.Minä en exääni haluaisi loukata millään tavalla, toivoisin niin hänelle pelkästään kaikkea hyvää :)!!!
B:n ja C:n tuttavuus noin 8 vuotta, C:n ja A:n melkein yhtä paljon...
Se mikä loppui B:n ja A:n väliltä, loppui, koska sitä ei ollut, ei ollut tarpeeksi rakkautta. Jäljellä ainoastaan lähimmäisenrakkaus. Eli mitä siinä hajotan? Ehkä kaikella vaan on tarkoituksensa... - nyt
Miten kertoa? kirjoitti:
Minä en exääni haluaisi loukata millään tavalla, toivoisin niin hänelle pelkästään kaikkea hyvää :)!!!
B:n ja C:n tuttavuus noin 8 vuotta, C:n ja A:n melkein yhtä paljon...
Se mikä loppui B:n ja A:n väliltä, loppui, koska sitä ei ollut, ei ollut tarpeeksi rakkautta. Jäljellä ainoastaan lähimmäisenrakkaus. Eli mitä siinä hajotan? Ehkä kaikella vaan on tarkoituksensa...pistäisit homman jäihin vähäksi aikaa kummankin miehen kanssa. Et tapais kumpaakaan ja miettisit, onko tämä C sittenkään elämäsi mies, vai nyt tarjolla olevista vaihtoehdoista paras.
Kahdeksan vuotta on pitkä aika, uskotko ,että teidän juttu kestäisi kahdeksaa vuotta jos lähtötilanteena on toisen ihmisen henkinen murskaaminen. Eikö ihmiset opi mitään? Kuinka monta tämmöstä sisäpiirin juttua on tuhoutunut.
Onko muutaman vuoden päästä kolme ihmistä tilanteessa jossa kukaan ei enään ole puheväleissä. B ei puhu kummallekkaan, C taas ei puhu A:lle koska on katkera ,että meni pilaamaan 8 vuoden kaverisuhteen alkuhuumassa. Ja A taas ihmettelee miksi kumpikaan ei puhu mulle mitään! - minä
Miten kertoa? kirjoitti:
Minä, lutka? Sellainenhan mielestäni en ole, en koe tehneeni mitään väärää. Missään vaiheessa kukaan ei ole ketään ns. pettänyt, paitsi ehkä henkisesti, joka sekin on ehkä pahempaa, myönnän!Itelle ei ole käynyt noin! Ärsyttää tuo pentujen täällä harrastama kitinä ja haukkuminen. Ei mitään elämän kokoemusta, kun vanhempien helmoissa vielä pyöritään. Siellä on hyvä toisia haukkua, kun isi maksaa nettimaksut.
Ei kai toi niin paha ole kun ei ole ollut pettämistä. Jos se tuntuu oikealta sen c:n kanssa, niin ei kai sillä b:llä enää siihen voi olla sanomista, kun olette eronnut ja b:ee ja c:ee tuskin on kimpassa ;) Voihan se kirpaista, mutta jos se on ihan "normaali" tämä b:ee, niin kyllä se sen tajuaa. - Jarski
juuri kirjoitti:
petollista ja halveksuttavaa. Tässä maassa on 5 miljoonaa ihmistä ja sinä valitset, varmasti sen vaihtoehdon joka loukkaa ex:sääsi eniten. Monta vuotta kestänyt ystävyyssuhde näillä kahdella miehellä(joista vain toinen on MIES) on takana. Kuinka kauan sen luottamuksen rakentaminen on kestänyt?
Sitten yks bimbo joka puhuu rakkaudesta, vaikka ei siitä näemmä tiedä yhtään mitään hajottaa kaiken. Säälittäviä olette mutta piiri,pieni pyörii!!ABC kunnes tulee D Kenen kaveri se on. jäämme jännityksellä oottamaan.Ihastumista tai rakastumista ei valita. Se tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Minusta tässä tilanteessa B olisi hyvin itsekäs, jos vaatisi suhdetta lopetettavaksi. Vai onko niin, että B:llä on oikeus kieltää A:n ja C:n loppuelämän onnellisuus vain siksi, että hän näki A:n ensiksi? Missä teinimaailmassa sinä elät?
Minulla on useitakin seurustelukumppaneita ollut elämäni varrella. Ei ole mitenkään sanottu, että kuka tahansa vastaan kävelevä nainen sopisi minulle kumppaniksi. Aika usein seurustelun alussa jo tulee ilmi piirteitä, joita ei pitkän päälle voi sietää toisessa ihmisessä.
"Tässä maassa on 5 miljoonaa ihmistä ja sinä valitset, varmasti sen vaihtoehdon joka loukkaa ex:sääsi eniten."
Niistä 5 miljoonasta kuinka moni sukupuolensa puolesta sopii sinulle? Kaikkiko? Entäs niistä, jotka ovat oikeaa sukupuolta, kuinka moni sopii ikänsä puolesta? Entäs kuinka moni heistä sopii elämänarvojensa puolesta? Kuinka monella on sopiva koulutus ja käsitys rahasta? Kuinka moni jakaa unelman samanlaisesta perheestä?
Sinä luulet, että toimiva parisuhde syntyy sillä, että satunnaisesti otetaan kaksi ihmistä ja pistetään heidät yhteen. Ei se niin mene. Kaksi ihmistä voi elää yhdessä loppuelämänsä vain aika tarkkaan valituilla pareilla. Kun sopiva ihminen sattuu kohdalle, kannattaa hänestä pitää kiinni. Ei ole mitenkään sanottu, että samanlaista tapaa enää koskaan. - minäkö kirjoitus taitoinen?
Miten kertoa? kirjoitti:
Minä, lutka? Sellainenhan mielestäni en ole, en koe tehneeni mitään väärää. Missään vaiheessa kukaan ei ole ketään ns. pettänyt, paitsi ehkä henkisesti, joka sekin on ehkä pahempaa, myönnän!...piti olla toi otsikko!
- jartskinfaija
Jarski kirjoitti:
Ihastumista tai rakastumista ei valita. Se tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Minusta tässä tilanteessa B olisi hyvin itsekäs, jos vaatisi suhdetta lopetettavaksi. Vai onko niin, että B:llä on oikeus kieltää A:n ja C:n loppuelämän onnellisuus vain siksi, että hän näki A:n ensiksi? Missä teinimaailmassa sinä elät?
Minulla on useitakin seurustelukumppaneita ollut elämäni varrella. Ei ole mitenkään sanottu, että kuka tahansa vastaan kävelevä nainen sopisi minulle kumppaniksi. Aika usein seurustelun alussa jo tulee ilmi piirteitä, joita ei pitkän päälle voi sietää toisessa ihmisessä.
"Tässä maassa on 5 miljoonaa ihmistä ja sinä valitset, varmasti sen vaihtoehdon joka loukkaa ex:sääsi eniten."
Niistä 5 miljoonasta kuinka moni sukupuolensa puolesta sopii sinulle? Kaikkiko? Entäs niistä, jotka ovat oikeaa sukupuolta, kuinka moni sopii ikänsä puolesta? Entäs kuinka moni heistä sopii elämänarvojensa puolesta? Kuinka monella on sopiva koulutus ja käsitys rahasta? Kuinka moni jakaa unelman samanlaisesta perheestä?
Sinä luulet, että toimiva parisuhde syntyy sillä, että satunnaisesti otetaan kaksi ihmistä ja pistetään heidät yhteen. Ei se niin mene. Kaksi ihmistä voi elää yhdessä loppuelämänsä vain aika tarkkaan valituilla pareilla. Kun sopiva ihminen sattuu kohdalle, kannattaa hänestä pitää kiinni. Ei ole mitenkään sanottu, että samanlaista tapaa enää koskaan.vittu mikä toope! Ja mitäköhän sinä sitten tiiät rakkaudesta jos tekstis melkein alkaa, minulla on ollut useita seurustelusuhteita!? . parempi silloin olla puhumatta rakkaudesta jos kysymys on ollut vain rakkaudentunteésta..sillä ei oo mitään tekemistä kestävän rakkauden kanssa. tään jätkän jorinat voitte jättää omaan arvoon, tyypillinen MINÄ! MINÄ! MINÄ! Ei ole väliä mitä muut saa tai ajattelee, kunhan vain MINÄ!
- Jarski
jartskinfaija kirjoitti:
vittu mikä toope! Ja mitäköhän sinä sitten tiiät rakkaudesta jos tekstis melkein alkaa, minulla on ollut useita seurustelusuhteita!? . parempi silloin olla puhumatta rakkaudesta jos kysymys on ollut vain rakkaudentunteésta..sillä ei oo mitään tekemistä kestävän rakkauden kanssa. tään jätkän jorinat voitte jättää omaan arvoon, tyypillinen MINÄ! MINÄ! MINÄ! Ei ole väliä mitä muut saa tai ajattelee, kunhan vain MINÄ!
Kun kerran minä vaivaudun kirjoittamaan edes jotenkin älykästä tekstiä, niin oletan samaa myös muilta. Eli jos haluat minulle jotain kirjoittaa, niin otapa käyttöösi enemmän aivosolujasi. Eihän tuollaista lapsellista kirjoittamista voi edes ottaa vakavasti.
- Asiasta huvittunut
Täytynee meikäläisen tuoda tähänkin keskusteluun hieman inhorealistista säväystä, kun täällä ollaan niin positiivisella mielellä.
Näen tasan yhden lopun tälle kertomukselle ja se sattuu olemaan niinkin surullinen, että kaikki kolme - A, B ja C - lopulta katkaisevat välit toisiinsa. Tässä ei ole mitään tekemistä herra B:n järkevyyden tai kenenkään muunkaan järkevyyden kanssa, eikä tässä ole mitään tekemistä myöskään sillä, että A ja C eivät ole tehneet mitään väärää. Näitä asioita ei ajatella järjellä. Ihminen vaan on sellainen olento, että tuommoiset viritelmät on tuhoon tuomittuja. Sen vuoksi kaverin entisiin ei kosketa.
Jos kuitenkin haluatte kokeilla, pitää B:lle tietysti kertoa. Kummanko? Mielestäni C:n, koska todennäköisesti B:n näkökulmasta kaveri on vienyt siltä eksän, mutta eksä ei kaveria. Ainakaan vielä. Itse asiassa C:n kannattaisi ensin tiedustella B:ltä, mitä tämä mahdollisesti ajattelisi, jos hänen eksänsä kanssa alettaisiin heilastelemaan. Eli vähän niinkuin lupaa pitäisi kysyä.- Jarski
Seuraavaksi odotan, että perustelet, miksi A:n ja C:n suhde pakosta loppuu. Väität niin kirjoituksessasi, joten kai sinulla on edes joku perustelu väitteellesi. On hyvin mahdollista, että välit A-B ja B-C loppuvat, mutta miksi A-C on tuhoon tuomittu?
"Itse asiassa C:n kannattaisi ensin tiedustella B:ltä, mitä tämä mahdollisesti ajattelisi, jos hänen eksänsä kanssa alettaisiin heilastelemaan. Eli vähän niinkuin lupaa pitäisi kysyä."
Tämä oli aikamoinen ehdotus, mutta ehkä tämä sovinisteille sopii. Miten kukaan voi nykyaikana edes ehdottaa tuollaista? Minä katson karsaasti jo sitä, että mies käy naisen isältä pyytämässä tyttären kättä. Mutta tuo exän luvan pyytäminen menee jo ihan älyttömäksi.
Suomessa ei nainen ole kenenkään omaisuutta. Kun mies haluaa seurustella tai mennä naimisiin naisen kanssa, hän kysyy siihen lupaa vain ja ainoastaan naiselta. Sitä lupaa ei pitäisi kysyä naisen isältä, veljeltä tai edes exältä. Minä tiedän, että miehiäkin on monenlaisia, mutta voin melkein pahoin ajatuksesta, että Suomessa vielä nykyään joku esineellistää naisen tuolla tavalla.
Mies ja nainen päättävät keskenään, seurustelevatko vai eivät. Jos jommasta kummasta tuntuu, että hänen ystävänsä saattaisi loukkaantua ja että välit ystävään voivat mennä poikki, hän voi sen vuoksi lopettaa seurustelusuhteen vaikka heti alkuunsa. Mutta onhan se perhana, että naisia jaetaan kuin karjaa omistajalta toiselle!
Tulee mieleen yläasteelta yksi tapaus, kun A ja B seurustelivat. (Eivät ole sama A ja B kuin tässä ketjussa :) Heillä meni poikki, mutta B ei halunnut, että A alkaa seurustelemaan herra D:n kanssa. Niinpä B ilmoitti C:lle ja D:lle, että hän luovuttaa A:n C:lle. Eli C on siitä lähtien B:n päätöksestä A:n uusi poikakaveri. En ollut yksikään noista henkilöistä, mutta seurasin tapahtumaa sivusta. Jo silloin tajusin, miten typerä tuollainen asia on edes ajatuksena, saati sitten käytännössä toteutettuna. - ???
Jarski kirjoitti:
Seuraavaksi odotan, että perustelet, miksi A:n ja C:n suhde pakosta loppuu. Väität niin kirjoituksessasi, joten kai sinulla on edes joku perustelu väitteellesi. On hyvin mahdollista, että välit A-B ja B-C loppuvat, mutta miksi A-C on tuhoon tuomittu?
"Itse asiassa C:n kannattaisi ensin tiedustella B:ltä, mitä tämä mahdollisesti ajattelisi, jos hänen eksänsä kanssa alettaisiin heilastelemaan. Eli vähän niinkuin lupaa pitäisi kysyä."
Tämä oli aikamoinen ehdotus, mutta ehkä tämä sovinisteille sopii. Miten kukaan voi nykyaikana edes ehdottaa tuollaista? Minä katson karsaasti jo sitä, että mies käy naisen isältä pyytämässä tyttären kättä. Mutta tuo exän luvan pyytäminen menee jo ihan älyttömäksi.
Suomessa ei nainen ole kenenkään omaisuutta. Kun mies haluaa seurustella tai mennä naimisiin naisen kanssa, hän kysyy siihen lupaa vain ja ainoastaan naiselta. Sitä lupaa ei pitäisi kysyä naisen isältä, veljeltä tai edes exältä. Minä tiedän, että miehiäkin on monenlaisia, mutta voin melkein pahoin ajatuksesta, että Suomessa vielä nykyään joku esineellistää naisen tuolla tavalla.
Mies ja nainen päättävät keskenään, seurustelevatko vai eivät. Jos jommasta kummasta tuntuu, että hänen ystävänsä saattaisi loukkaantua ja että välit ystävään voivat mennä poikki, hän voi sen vuoksi lopettaa seurustelusuhteen vaikka heti alkuunsa. Mutta onhan se perhana, että naisia jaetaan kuin karjaa omistajalta toiselle!
Tulee mieleen yläasteelta yksi tapaus, kun A ja B seurustelivat. (Eivät ole sama A ja B kuin tässä ketjussa :) Heillä meni poikki, mutta B ei halunnut, että A alkaa seurustelemaan herra D:n kanssa. Niinpä B ilmoitti C:lle ja D:lle, että hän luovuttaa A:n C:lle. Eli C on siitä lähtien B:n päätöksestä A:n uusi poikakaveri. En ollut yksikään noista henkilöistä, mutta seurasin tapahtumaa sivusta. Jo silloin tajusin, miten typerä tuollainen asia on edes ajatuksena, saati sitten käytännössä toteutettuna.Noh eikös kannattaisi ensin antaa aikaa mennä ennenkuin nämä rupeavat suukottelemaan, käsikädessä kävelemistä herra B:n edessä? Mitä itse ajattelisit jos esim. 8 vuotta kestänyt suhde menisi poikki ja kuukauden päästä toinen aloittaisi parhaan kaverisi kanssa seurustelun? Olisitko päässyt yli jo siinä vaiheessa? Miltä tuntuisi kun olisitte kaikki yhdessä jossain baarissa niin nämä rupeavat suutelemaan ja kähmimään toisiaan, eikö tuntuisi, että puukoniskuja tulisi jatkuvalla syötöllä.
Jos B:llä on tunteita A:ta kohtaan vaikka ero on tullut niin siinä ei ajatella järkevästi kun tunteet ovat pelissä. - Jarski
??? kirjoitti:
Noh eikös kannattaisi ensin antaa aikaa mennä ennenkuin nämä rupeavat suukottelemaan, käsikädessä kävelemistä herra B:n edessä? Mitä itse ajattelisit jos esim. 8 vuotta kestänyt suhde menisi poikki ja kuukauden päästä toinen aloittaisi parhaan kaverisi kanssa seurustelun? Olisitko päässyt yli jo siinä vaiheessa? Miltä tuntuisi kun olisitte kaikki yhdessä jossain baarissa niin nämä rupeavat suutelemaan ja kähmimään toisiaan, eikö tuntuisi, että puukoniskuja tulisi jatkuvalla syötöllä.
Jos B:llä on tunteita A:ta kohtaan vaikka ero on tullut niin siinä ei ajatella järkevästi kun tunteet ovat pelissä.Toki aina pitäisi toimia tilanteen mukaan. Minä ymmärsin alkuperäisen kirjoituksesta, että erosta on kulunut jo jonkin verran aikaa. Lisäksi tilanne riippuu eron laadusta. Jos on erottu ystävinä ja niin, että kummallakin tunteet ovat jo laantuneet, on tilanne täysin eri kuin silloin, kun toinen vain jättää ja toinen rakastaa vielä paljon.
Tuollaisessa tilanteessa A ja C voivat hyvin ottaa B:n tunteet huomioon, eli välttävät halailua ja pussailua B:n vieressä ym. Tuo on kuitenkin eri asia kuin se, että he lopettavat seurustelun B:n vaatimuksesta. Eri asia on myös sekin, että he lopettavat seurustelun, koska eivät halua loukata B:tä. Aika tärkeänä asiana minulle olisi se, mitä B vaatisi ja ei vaatisi.
Toisaalta on niin, että loputtomiin exän tunteita ei voi ottaa huomioon. Täytyy alkaa elämään sitä kuuluisaa omaa elämää. - Oldie...
Jarski kirjoitti:
Toki aina pitäisi toimia tilanteen mukaan. Minä ymmärsin alkuperäisen kirjoituksesta, että erosta on kulunut jo jonkin verran aikaa. Lisäksi tilanne riippuu eron laadusta. Jos on erottu ystävinä ja niin, että kummallakin tunteet ovat jo laantuneet, on tilanne täysin eri kuin silloin, kun toinen vain jättää ja toinen rakastaa vielä paljon.
Tuollaisessa tilanteessa A ja C voivat hyvin ottaa B:n tunteet huomioon, eli välttävät halailua ja pussailua B:n vieressä ym. Tuo on kuitenkin eri asia kuin se, että he lopettavat seurustelun B:n vaatimuksesta. Eri asia on myös sekin, että he lopettavat seurustelun, koska eivät halua loukata B:tä. Aika tärkeänä asiana minulle olisi se, mitä B vaatisi ja ei vaatisi.
Toisaalta on niin, että loputtomiin exän tunteita ei voi ottaa huomioon. Täytyy alkaa elämään sitä kuuluisaa omaa elämää.Teoriassa B:llä ei pitäisi olla mitään valittamista tilanteessa, käytännössä riippuu ihan henkilöstä miten lopulta käy...
Tuosta joutuu olemaan täysin samaa mieltä, että ennemmin tai myöhemmin sitä omaa elämää pitäisi alkaa elämään. Kuten ylläkin jo todettiin, maasta löytyy viisi miljoonaa ihmistä - miksi sillä pitäisi olla niin paljoa merkitystä, jos sen omaa elämäänsä elävän A:n kumppaniksi sattuu päätymään juuri nimenomaan C, joka sattumalta on myös B:n kaveri.
Olisihan se nyt kurjaa unohtaa mahdollinen vuosisadan rakkaustarina vain sen takia, että joku tuttu kaveri kerkesi ensin tapailemaan mammaa. - Asiasta huvittunut
Jarski kirjoitti:
Tulee mieleen yläasteelta yksi tapaus, kun A ja B seurustelivat. (Eivät ole sama A ja B kuin tässä ketjussa :) Heillä meni poikki, mutta B ei halunnut, että A alkaa seurustelemaan herra D:n kanssa. Niinpä B ilmoitti C:lle ja D:lle, että hän luovuttaa A:n C:lle. Eli C on siitä lähtien B:n päätöksestä A:n uusi poikakaveri. En ollut yksikään noista henkilöistä, mutta seurasin tapahtumaa sivusta. Jo silloin tajusin, miten typerä tuollainen asia on edes ajatuksena, saati sitten käytännössä toteutettuna.Ensin B katkaisee välinsä kumpaankin A:han ja C:hen, koska ei kestä katsella kyyhkyläisiä. Jossain vaiheessa C huomaa menettäneensä kaverinsa ja alkaa syvällä sisimmässään syyttää A:ta tästä. Seuraavan suuren riidan tullen asetelma on valmis, eikä jälki kaunista. Suhde ei kestä, koska siinä on jo alkujaan niin paljon jännitettä. Nämä poika- ja tyttökaverien vaihdot kuuluvat todellakin sinne yläasteelle, mutta aikuisten ihmisten ei suvaitsisi alkaa toisten tunteilla ja ystävyyssuhteilla alkaa leikkimään.
Voit aivan rauhassa nähdä ehdotukseni sovinistisena. Olisin kuitenkin antanut saman neuvon, vaikka sukupuolet olisivat olleet toisin päin. Ainoastaan huvittavaa ajatella, millaisen tekstin olisin tällöin joutunut moisen ylitsevuotavaisen feministisen saarnan sijasta lukemaan. - Jarski
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Ensin B katkaisee välinsä kumpaankin A:han ja C:hen, koska ei kestä katsella kyyhkyläisiä. Jossain vaiheessa C huomaa menettäneensä kaverinsa ja alkaa syvällä sisimmässään syyttää A:ta tästä. Seuraavan suuren riidan tullen asetelma on valmis, eikä jälki kaunista. Suhde ei kestä, koska siinä on jo alkujaan niin paljon jännitettä. Nämä poika- ja tyttökaverien vaihdot kuuluvat todellakin sinne yläasteelle, mutta aikuisten ihmisten ei suvaitsisi alkaa toisten tunteilla ja ystävyyssuhteilla alkaa leikkimään.
Voit aivan rauhassa nähdä ehdotukseni sovinistisena. Olisin kuitenkin antanut saman neuvon, vaikka sukupuolet olisivat olleet toisin päin. Ainoastaan huvittavaa ajatella, millaisen tekstin olisin tällöin joutunut moisen ylitsevuotavaisen feministisen saarnan sijasta lukemaan."Ainoastaan huvittavaa ajatella, millaisen tekstin olisin tällöin joutunut moisen ylitsevuotavaisen feministisen saarnan sijasta lukemaan."
Mistähän sait päähäsi, että saarnani oli feministinen? Onko maailma sinulle aina mustavalkoinen? Joko alistetaan naista tai sitten alistetaan miestä? Eikö ole mahdollista, että jokaista ihmistä kohdeltaisiin itsenäisenä yksilönä. Jos A ja C haluavat seurustella, kumpikin päättää sen omasta puolestaan sen sijaan, että lupaa kysytään kummankaan sukulaisilta tai tuttavilta - sukupuolista riippumatta.
Kokonaan toinen juttu on se, että A ja C voivat kysyä B:n mielipidettä asiasta. Ja jos ovat hyviä ystäviä, niin jopa kannatan tuota. Kyse on kuitenkin täysin eri asiasta kuin luvan kysymisestä. Enhän minäkään kysy vaimoltani lupaa lähteä baariin, mutta kysyn kyllä hänen mielipidettään. (esimerkiksi siltä varalta, että hän olisi suunnitellut jotain erikoista ko. illalle.)
"Ensin B katkaisee välinsä kumpaankin A:han ja C:hen, koska ei kestä katsella kyyhkyläisiä. Jossain vaiheessa C huomaa menettäneensä kaverinsa ja alkaa syvällä sisimmässään syyttää A:ta tästä."
Jos ap:n kirjoituksen ymmärsin oikein, B oli molempien ystävä. Eli molemmat voisivat syyttää toisiaan ystävyyden loppumisesta. Näin molemmat ovat samalla viivalla. Lisäksi kummallakin on jo nyt tiedossa, että ystävyys saattaa loppua, joten jälkeenpäin on turha syyttää toista osapuolta. Jos homma menee tuollaiseksi syyttelyksi, niin silloin syyttämisen idea voisi olla mikä vaan. Eli vaikka ystävyyssuhde B:hen ei katkea, A ja C kehittäisivät riidan jostain muusta, jos ovat kehittääkseen.
Lisäksi: (lainaus ap-kirjoituksesta)
"Jossain vaiheessa herra C:n yhteydenpito herra B:en vähenee, mutta C käy toisinaan A:n ja B:n luona näyttäytymässä."
Eli kyseessä ei siis suinkaan ole C:n sydänystävä, jonka C olisi tuntenut lapsuudesta saakka. - Asiasta huvittunut
Jarski kirjoitti:
"Ainoastaan huvittavaa ajatella, millaisen tekstin olisin tällöin joutunut moisen ylitsevuotavaisen feministisen saarnan sijasta lukemaan."
Mistähän sait päähäsi, että saarnani oli feministinen? Onko maailma sinulle aina mustavalkoinen? Joko alistetaan naista tai sitten alistetaan miestä? Eikö ole mahdollista, että jokaista ihmistä kohdeltaisiin itsenäisenä yksilönä. Jos A ja C haluavat seurustella, kumpikin päättää sen omasta puolestaan sen sijaan, että lupaa kysytään kummankaan sukulaisilta tai tuttavilta - sukupuolista riippumatta.
Kokonaan toinen juttu on se, että A ja C voivat kysyä B:n mielipidettä asiasta. Ja jos ovat hyviä ystäviä, niin jopa kannatan tuota. Kyse on kuitenkin täysin eri asiasta kuin luvan kysymisestä. Enhän minäkään kysy vaimoltani lupaa lähteä baariin, mutta kysyn kyllä hänen mielipidettään. (esimerkiksi siltä varalta, että hän olisi suunnitellut jotain erikoista ko. illalle.)
"Ensin B katkaisee välinsä kumpaankin A:han ja C:hen, koska ei kestä katsella kyyhkyläisiä. Jossain vaiheessa C huomaa menettäneensä kaverinsa ja alkaa syvällä sisimmässään syyttää A:ta tästä."
Jos ap:n kirjoituksen ymmärsin oikein, B oli molempien ystävä. Eli molemmat voisivat syyttää toisiaan ystävyyden loppumisesta. Näin molemmat ovat samalla viivalla. Lisäksi kummallakin on jo nyt tiedossa, että ystävyys saattaa loppua, joten jälkeenpäin on turha syyttää toista osapuolta. Jos homma menee tuollaiseksi syyttelyksi, niin silloin syyttämisen idea voisi olla mikä vaan. Eli vaikka ystävyyssuhde B:hen ei katkea, A ja C kehittäisivät riidan jostain muusta, jos ovat kehittääkseen.
Lisäksi: (lainaus ap-kirjoituksesta)
"Jossain vaiheessa herra C:n yhteydenpito herra B:en vähenee, mutta C käy toisinaan A:n ja B:n luona näyttäytymässä."
Eli kyseessä ei siis suinkaan ole C:n sydänystävä, jonka C olisi tuntenut lapsuudesta saakka.Ei tässä nyt kummoisia hoksottimia tarvita, kun hieman retoriikkaasi seuraa:
"ehkä tämä sovinisteille sopii",
"ei nainen ole kenenkään omaisuutta",
"esineellistää naisen",
"onhan se perhana, että naisia jaetaan kuin karjaa omistajalta toiselle"
Tyypillisiä ilmauksia feministiseen kirjoitteluun. Ja huomioi, tässä tapauksessa vastineena täysin sukupuolineutraaliin tekstiin (puhuin A:sta, B:stä ja C:stä, en miehistä ja naisista). Kaikki arvolataus tekstiin on tullut omasta päästäsi, ei minun näppäimistöltä. - Jarski
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Ei tässä nyt kummoisia hoksottimia tarvita, kun hieman retoriikkaasi seuraa:
"ehkä tämä sovinisteille sopii",
"ei nainen ole kenenkään omaisuutta",
"esineellistää naisen",
"onhan se perhana, että naisia jaetaan kuin karjaa omistajalta toiselle"
Tyypillisiä ilmauksia feministiseen kirjoitteluun. Ja huomioi, tässä tapauksessa vastineena täysin sukupuolineutraaliin tekstiin (puhuin A:sta, B:stä ja C:stä, en miehistä ja naisista). Kaikki arvolataus tekstiin on tullut omasta päästäsi, ei minun näppäimistöltä.Koko ketju alkoi:
"Olipa kerran neiti A, joka seurusteli ja asui yhdessä herra B:n kanssa useita vuosia. Herra B tutustui kaveriinsa herra C:en jossain vaiheessa."
Kyllä tuossa aika selvästi sanotaan, että A on neiti ja B ja C ovat herroja. Jos siis C kysyy seurusteluluvan B:ltä, mies kysyy seurusteluluvan mieheltä. Puhuin asiasta niin kuin se on, mutta sinä sekoitit tähän feminismin mukaan. Jos olisi kyseessä ollut herra A ja neidit B ja C, olisin tietysti saarnannut siitä, että neidit sopivat keskenään herra A:n jakamisesta.
Suomessa perinteisesti naisen asema on ollut heikompi kuin miehen asema. Näin ollen tasa-arvoon pyrkiminen on yleensä käytännössä sitä, että naisen asemaa nostetaan. Ei tämä tarkoita sitä, että tasa-arvoon pyrkijä olisi feministi - tai no ehkä se sovinistien mielestä sitä tarkoittaa ;)
Suomessa on myös perinteisesti, joskus ennen, nainen ollut miehen omaisuutta. Minusta siihen palaaminen olisi sovinismia.
"puhuin A:sta, B:stä ja C:stä, en miehistä ja naisista"
Ja tässä nimenomaisessa ketjussa A on ollut nainen ja B sekä C miehiä. Seuraa keskustelua.
- man
katsella asiaa monelta suunnalta.voi olla että nykyinen partnerisi joutuu valitsemaan sinut tai kaverin tämä riippuu jonkin verran siitä miten erositte ja millainen luonto exällä on.voi olla että
olette taas jossain vaiheessa kolmestaan mutta siihen voi kulua pitkä aika riippuu kuinka kauan exällä menee asian sulattelemiseen.voit vaan kuvitella mitä exäsi päässä liikkuu jos hän näkisi teidät kuhertelemassa vaikka olisittekin kertoneet hänelle seurustelustanne todella kiusallinen tilanne.et ole todellakaan mikään huora älä kuuntele sellaisia puheita keneltäkään eikä tämä olekenenkään vika joskus käy näin se on elämää ei sen enempää. - Miten kertoa?
No, ainakin juttuni on herättänyt keskustelua, mikä nyt tässä tapauksessa ei toki taida suuri ylpeydenaihe olla...
Kiitos ymmärtäjille, kuten Jarskille ja muille kokemuksia jakaville :). Tuomitsijoille voin tosiaan kertoa, että ei se nyt ihan niin mennyt, että A ja C vaan jonain päivänä päättivät tykätä toisistaan liikaa kiusatakseen B:tä. Kyllä siinä on tainnut molempien päissä käydä melkoista tahtojen taistelua..
Enpä tullutkaan tänne kehuja kerjäämään tai haukkuja hakemaan. Vaan koska kuitenkin haluan B:lle ainoastaan hyvää, toivoisin edelleen fiksuja käytännön ideoita tehdäksemme asiasta mahdollisimman helpon nimenomaan B:lle!
Helppoahan asia ei tule olemaan, mutta edes hitusen. Voin kertoa, että helppoa ei ole A:lla, eikä todellakaan myös C:lla.
Sitä ihmettelen miksi monet epäilevät, että suhde A ja C murskaantuisi myös tähän, en jaksa uskoa. Jos niin käy, se tapahtuisi todennäköisesti muusta syystä. Suhde A ja C perustuu nimittäin rehellisyyteen, periaatteella kaikesta puhutaan, ja tällä kertaa näin jopa nimenomaan miehen C aloitteesta ja halusta! B kun ei juuri pystynyt asioista sillä tavoin puhumaan, ehkä siinä juuri suhteen B ja A monien ongelmien alku!- ???
Miten te erositte? onko siitä miten paljon aikaa? Kun tietäisit tunteeko hän mitä sinua kohtaan niin sehän helpottaisi päätöksen tekoa huomattavasti
- Miten kertoa?
??? kirjoitti:
Miten te erositte? onko siitä miten paljon aikaa? Kun tietäisit tunteeko hän mitä sinua kohtaan niin sehän helpottaisi päätöksen tekoa huomattavasti
Ero tapahtui hitaasti, ikäänkuin valmistellen, pohjustin sitä ehkä liian pitkään. Se suhde taisi kuolla näivetystautiin, kuten aiemmin todettu mistään ei juuri puhuttu kunnolla loppuun saakka, koska mies ei siihen kyennyt eikä halunnut, toistuvista yrityksistä huolimatta. Loppui läheisyys ja muutenkin liian erilaisia oltiin. Erilleenmuutosta on puolisen vuotta, minä tein henkisen eron jo ehkä noin vuosi sitten. En todellakaan tiedä hänen nykyisistä tunteistaan, enhän aina niitä tiennyt suhteessammekaan. Luulen, että hän kokee jonkin verran yksinäisyyttä. Hiljattain näin hänen kasvoillaan tosin voitonriemuisen ilmeen, kun hänen aikanaan totesin, etten aio kenenkään miehen kanssa muuttaa yhteen ainakaan pariin vuoteen (se oli ennen tätä kohtaamista), ja ihmettelin sitä virnettä suuresti?!?
- ???
Miten kertoa? kirjoitti:
Ero tapahtui hitaasti, ikäänkuin valmistellen, pohjustin sitä ehkä liian pitkään. Se suhde taisi kuolla näivetystautiin, kuten aiemmin todettu mistään ei juuri puhuttu kunnolla loppuun saakka, koska mies ei siihen kyennyt eikä halunnut, toistuvista yrityksistä huolimatta. Loppui läheisyys ja muutenkin liian erilaisia oltiin. Erilleenmuutosta on puolisen vuotta, minä tein henkisen eron jo ehkä noin vuosi sitten. En todellakaan tiedä hänen nykyisistä tunteistaan, enhän aina niitä tiennyt suhteessammekaan. Luulen, että hän kokee jonkin verran yksinäisyyttä. Hiljattain näin hänen kasvoillaan tosin voitonriemuisen ilmeen, kun hänen aikanaan totesin, etten aio kenenkään miehen kanssa muuttaa yhteen ainakaan pariin vuoteen (se oli ennen tätä kohtaamista), ja ihmettelin sitä virnettä suuresti?!?
Tuo taitaa olla merkki siitä ettei hän ole lakannut ajattelemasta sinua ja toivoo uutta yrittämistä...näin pikasesti kun ajattelen.
- vilperi
Toi homma menee ja pahasti. Tuossa on kyllä ainekset sellaiseen skandaaliin ja ihmettelen suuresti miten herra c lähti tähän mukaan. Mielestäni ex-muijat on ex-muijia ja se aika sama onko niiden kanssa suhteet kondiksessa.....mutta tältä kaverilta ihan surkea suoritus. Ainoa millä hyväksyisin tän olisi se, että se kaveri olisi vain tuttu, eikä mikään lapsuudenfrendi.
- ei hyvältä näytä
Homma on mennyt jo vituiks aikaa sitten. Eikö olis sen ekan illan jälkeen voinu lyödä jäitä muniin ja tämä herra C kävellä suoraan B:n puheille ja sanoa et asia on näin ja haittaako se.
Juu juu...eihän sitä voi estää kun ihastuu niin paljon ja muuta paskaa. Mutta asiat voi tehdä suoraselkäisesti ja kunnolla. Nyt homma on jo mennyttä ku olette lähteneet kusettamisen tielle.
Mun mielipiteet henkilöistä:
A) Ei todellakaan tiedä mitä lähimmäisen rakkaus on . Ajattelee itsekkäästi(mikä ei välttämättä ole paha), eikä todellakaan voi samassa tekstissä kertoa teostaan ja sanoa välittävänsä B:stä. Ei ihmisestä josta välittää todellakaan lyö sinne pahimpaan paikkaan. Sentäs tiedostaa et kusessa ollaan.
B) Saas nähdä. Toivottavasti ei ole kiinni sinussa.
C) Kaiken paskan alku ja juuri. Ei ansaitse B:een kaveruutta ku pimittelee tältä asioita eikä ole rehellinen ja puhu asioista B:n kanssa. B tuskin koskaan pystyy luottaan tähän mieheen, eikä se ole ihme.
Ainakin minun kaveripiirissä on hyvin vahvasti käsitys, että toisten EX:iin ei kosketa. Ja jos on ihan pakko niin silloinkin asiasta sovitaan ensin. Soitetaan sitten vaikka aamuyöllä kello 5 ja kysytään onko asia ok. Ei tule sitten sanomisia jälkikäteen. Ja jos tietää että toinen on vielä kiinni jossakin niin sitten ei tarvi edes soittaa, kun on itsestäänselvyys, että kaverisuhteet menee jokaisen naisen edelle ja kavereita ei aleta vetään puukolla selkään.
Henkilökohtaisesti toivon, että A:n ja C:n suhde menee pahasti vituiksi. Kaikkien välit poikki ja B löytää elämänsä rakkauden jostakin pirun kaukaa teidän kaveriporukasta. Sieltä B löytää myös oikeita, lojaaleita kavereita jotka oikeasti ovat luottamuksen arvoisia. ...Mutta tämä on vaan minun henkilökohtainen toive. - Herra B
tietysti voitte tehdä, mitä tykkäätte. Eihän kellään ole oikeutta kieltää onnea. Tietty ajattelen myös, että kellään ei oo myöskään oikeutta satuttaa toista, joten olette A ja C jo lähtökohtaisesti menneet päin mäntyä. B:tä todennäköisesti sattuu.
Olen herra B. Katkesi välit herra C:hen ja neiti A:han. Kyllä, pistin turpaan C:tä ja haukuin A:ta pystyyn. Sittemmin on välit vähän lämmenneet, siis neidin kanssa. Ystävälle en anna petosta anteeksi. Luota en kumpaankaan. Vitun ironista on se, että on pakko viettää noiden kusipäiden kanssa aikaa samassa porukassa. Menisivät vittuun elämästäni.- Miten kertoa?
Kiitos kokemuksen jakamisesta :)
En usko, että kukaan tätä tietä tahallaan valitsee, helpommalla varmasti kaikin puolin pääsisi aloittamalla suhteen, jonka lähtökohdat olisivat ihan muunlaiset, mutta minkäs teet, jos hyvältä tuntuu...
Ymmärrän reaktiosi, jotain tuollaista minäkin luulen odottavani, C:tä turpaan ja ehkä A:lle luvassa avokämmentä ja haukkuja. Luulen että aika normaali reaktio, mutta toki toivon että sinullekkin koittaa se päivä, jolloin annat anteeksi :)!
Se miksi suhde A-B päättyi, päättyi koska niin oli tarkoitettukin tapahtuvaksi? Jos suhteen A-B tarkoitus oli johdattaa A:n ja C:n kohtaamiseen, ja B:lle on luvassa vielä jotain parempaa, joka ehkä vain antaa odottaa itseään? ;)
- moilanen
mielipiteeni on tuohon tilanteeseen ehdottoman kielteinen, mielestäni missään tapauksessa ei pidä ruveta pariutumaan kaveripiirin kanssa...koskaan. mutta tämä on minun näkemykseni ja näin ole itse elänyt elämäni, ystäväni eivät ja olenkin seurannut niiden veikeita vaiheita kun koko kaveripiiri on poikkeustilassa kun jollain näistä pariskunnista menee sitten poikki. Mutta keskustelin aloittajalta pyytäisin että kertoisit kuinka tämän tilanteen hoidit, aloituksestahan jo pitkä aika ja haluasin kuulla miten B reagoin ja miten tilannne jatkui AB ja C:n välillä...
Nimimerkki:kauniit ja rohkeat ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233