Minulla käytössä Sepram 40mg mielialalääke. Mielestäni teho ei kovin hyvä. Kysyisin onko kellään kokemuksia em. lääkkeen vaihtamisesta Cipralexiin?? Kokemuksia Cipralexista?
Cipramil/Cipralex
8
1882
Vastaukset
- lääkkeiden vaikutuksiin pet...
cipramil vaikuttaa lume lääkkeelle, koska se ei tehoa.. niitä syötetään ihmisille siinä uskossa että lääkkeen syöjät uskovat sen tehoon.
mutta ei se auta oikeasti..
ja kovalla uskolla voi parantua.. mutta sitä uskoa ei monilla ole, ei ole halua- Cipramil 16 vuotta käytössä
Minä tiedän omakohtaisen kokemuksen perusteella että Cipramil on todella hyvä ja tehokas lääke sosiaalisiin palkoihin, jännittämiseen jne. Ongelma vain on nyt sen hinta, kun sitä ei enää korvata. Harvalla on varaa maksaa hyvästäkään lääkkeestä niin paljon.
- suti
Cipramil 16 vuotta käytössä kirjoitti:
Minä tiedän omakohtaisen kokemuksen perusteella että Cipramil on todella hyvä ja tehokas lääke sosiaalisiin palkoihin, jännittämiseen jne. Ongelma vain on nyt sen hinta, kun sitä ei enää korvata. Harvalla on varaa maksaa hyvästäkään lääkkeestä niin paljon.
Alkuperäisen kysyjän tulisi ehkä säätää annostusta ellei lääke tehoa. Tai tosiaan vaihtaa Cpralexiin joka on se stydimpi versio samasta lääkkeestä.
Hinnasta: Sepram on Cipramilin huomattavasti halvempi rinnakkaisvalmiste, jonka vaikuttava aine on ihan sama, sitalopraami. Toinen vastaava halpis on Citalopram Ratiopharm. Kannattaisi ehkä vaihtaa. - Laura
Cipramil 16 vuotta käytössä kirjoitti:
..toimi tuo Cipramil oikein hyvin, söin sitä reilun vuoden. Ja vaikka se olikin pirun kallis, niin mielelläni sen maksoin jotta pystyin liikkumaan taas ihmisten ilmoilla. Rupesi olemaan niin pahoja paniikkikohtauksia etten pystynyt enää edes kauppaan menemään...
- mikään
suti kirjoitti:
Alkuperäisen kysyjän tulisi ehkä säätää annostusta ellei lääke tehoa. Tai tosiaan vaihtaa Cpralexiin joka on se stydimpi versio samasta lääkkeestä.
Hinnasta: Sepram on Cipramilin huomattavasti halvempi rinnakkaisvalmiste, jonka vaikuttava aine on ihan sama, sitalopraami. Toinen vastaava halpis on Citalopram Ratiopharm. Kannattaisi ehkä vaihtaa.Cipramilin rinnakkaisvalmiste, gen.sub., vaan aivan sama lääke kuin Cipramil (jolla on kylläkin gen.sub.), samalta hihnalta tulee lääketehtaassa niin Sepram kuin Cipramilkin, pakkaus on eri ja tietysti hinta.
Tämä väärä oletus näyttää istuvan sitkeässä.
T.apteekin täti
- kirsi
on vaikuttavana aineena sitalopraani. Eli siis aivan samaa lääkettä. Tulevat vaan eri tehtaalta, pakkaus erilainen ja hinta.
- minä
Sepram ja Cipramil, vaikuttava aine molemmissa sitalopraami. Mutta Cipralex ei ole samaa, siinä vaikuttavana aineena essitalopraami. kaikki kuitenkin oat samaan tarkoitukseen, eli masennukseen ja paniikkihäiriöihin- julkisten tilojen pelkoihin.
- xyz
lääkkeitä molemmat lajissaan, varsinkin uudempi Cipralex, jolla kai teoriassa vähemmän sivuvaikutuksia "viritetympänä" versiona, joka on teholtaan voimakkaampi. SSRI-lääkkeiden tyypillisistä sivuvaikutuksista kuitenkin kärsivät oman kokemukseni mukaan osin kumpikin... Cipralex alkaa mielestäni vaikuttaa nopeammin, ja jo puolet Cipramilin mg-määrästä riittää saman tehon saavuttamiseksi. Täytyy silti muistaa, että kaikki lääkkeet eivät tehoa yhtä hyvin kaikkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214