noniin, kuukauden päästä muutto tuusulaan ja kysyisin paremmin tietäviltä mitä voi tehdä vapaajallaan tuusulassa. Lähinnä Hyrylä kiinnostaa. Eli mitä uusia harrastuksia/ulkoilua kannataisia katsastaa? Onko lähimmät kaupat (muu kun marketit) helsingissä? Missä on elokuvateaterit, videovuokraamot? Hyvät ruokaravintolat? Paras pizza =)? Onko yöelämää, vai pitääkö mennä helsinkiin ja ottaa taksi aamuyöllä. Vai onko kenties muu mahdollisuus päästä tuusulaan julkisella öisin joutumatta seisoa tuntia taksijonoissa? Mitkä on tuusulan ns. hyvät alueet ja missä on slummit? jne......
eli ihan perustietoa olen etsimässä. olen kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista.
elämä tuusulassa?
19
5046
Vastaukset
- vasta muuttanut
Olen muuttanut kesällä hyrylään, ja tämä on ihan kiva paikka asua. harrastusmahdollisuuksia ei kauheasti ole, uimahalli on ihan jees. yöelämä ei ole juurikaan kehuttavaa, ei kunnon biletyspaikkoja, eikä yöllä pääse kulkemaan kuin taksilla.Perus ruokakaupat löytyy...ns.slummialueista en tiedä,kievari kuulemma levotonta seutua, mutta itse asun kyseisellä alueella eikä ainakaan vielä ole mitään häiritsevää ollut.että tervetuloa vaan!
- fjfdd
Minulla on kysymys yhteen ihmiseen liittyen joka tuolla asuu. Laittaisitko mailia [email protected]
- Keijo
Elokuvateatterit!! Heh, hauska juttu......
- edelliseen
LÄHIN elokuvateatteri & videovuokraamo
- tuusulalainen
edelliseen kirjoitti:
LÄHIN elokuvateatteri & videovuokraamo
Tuusulassa nuoriso (20-35v ja joskus ylöspäin..) käyvät Crazy Kaiffarissa joka sijaitsee Hyrylyssä. Muita biletyspaikkoja ei oikein ole. Itse käyn joko Hesassa tai hotelli Vantaalla josta taksi ei maksa paljon. Lahela, Paijala ja rantatie ovat arvostettuja alueita, lähinnä koska siellä ei ole kerros- tai vuokrataloja. Itse asun Lahelassa ja viihdyn, ilman omaa autoa ei voisi täälläkään asua. Bussiyhteydet lähikuntiin/kaupunkiin on olemattomat. Ruuhka-aikoina bussit Helsinkiin kulkevat hyvin.
Harrastuksia? Joo..Keravalle tai Järvenpäähän itse menen tanssiharrastusten perään, tosin Tuusulassakin jotain on mutta suppeampi valikoima.
Uimahalli on siisti ja uusi ja lenkkeillä voi pitkin pyöräteitä. Kiva kahvila löytyy rantatien Lottakodista, jos tekee vaikka pyöräretken. Krapin terassi on suosittu kesäisin mutta muuten elämä Tuusulassa on hiljaista ja rauhallista. Elokuvateatteri löytyy Järvenpäästä. Öisin ei taida tulla monta bussia, viimeinen lähtee Hesasta klo 01 jos muistan oikein (viikonloppuisin).
Ruokapaikkoja? Paras pizza kotipizzasta. Käyn ravintolassa syömässä Järvenpäässä tai Hesassa. Hieno ravintola (lue kallis) löytyy ateljeerista ja on Krapihovin yhteydessä. Ai niin, golfia voi harrastaa joskin Tuuusulan klubin jäseneksi ei välttämättä pääse, taitaa olla tungosta.
Viedeovuokraamo Makuuni löytyy mutta hinnat ovat katossa (kilpailua ei ole). R-kioskit vuokraavat videoita halvemmalla ja uutusleffoja löytyy. - Vantaa rulez
tuusulalainen kirjoitti:
Tuusulassa nuoriso (20-35v ja joskus ylöspäin..) käyvät Crazy Kaiffarissa joka sijaitsee Hyrylyssä. Muita biletyspaikkoja ei oikein ole. Itse käyn joko Hesassa tai hotelli Vantaalla josta taksi ei maksa paljon. Lahela, Paijala ja rantatie ovat arvostettuja alueita, lähinnä koska siellä ei ole kerros- tai vuokrataloja. Itse asun Lahelassa ja viihdyn, ilman omaa autoa ei voisi täälläkään asua. Bussiyhteydet lähikuntiin/kaupunkiin on olemattomat. Ruuhka-aikoina bussit Helsinkiin kulkevat hyvin.
Harrastuksia? Joo..Keravalle tai Järvenpäähän itse menen tanssiharrastusten perään, tosin Tuusulassakin jotain on mutta suppeampi valikoima.
Uimahalli on siisti ja uusi ja lenkkeillä voi pitkin pyöräteitä. Kiva kahvila löytyy rantatien Lottakodista, jos tekee vaikka pyöräretken. Krapin terassi on suosittu kesäisin mutta muuten elämä Tuusulassa on hiljaista ja rauhallista. Elokuvateatteri löytyy Järvenpäästä. Öisin ei taida tulla monta bussia, viimeinen lähtee Hesasta klo 01 jos muistan oikein (viikonloppuisin).
Ruokapaikkoja? Paras pizza kotipizzasta. Käyn ravintolassa syömässä Järvenpäässä tai Hesassa. Hieno ravintola (lue kallis) löytyy ateljeerista ja on Krapihovin yhteydessä. Ai niin, golfia voi harrastaa joskin Tuuusulan klubin jäseneksi ei välttämättä pääse, taitaa olla tungosta.
Viedeovuokraamo Makuuni löytyy mutta hinnat ovat katossa (kilpailua ei ole). R-kioskit vuokraavat videoita halvemmalla ja uutusleffoja löytyy.Mummojen valtakunta.
Jos et halua harrastaa, etkä käy ulkona syömässä, etkä nauti kulttuurista, et halua turhia palveluita, et halua kulkea joukkoliikenteellä. Jos et halua töitä omalta pakkakunnaltasi.
Jos haluat kahlata koiran paskassa, jos haluat ihmetellä kun R-kioski sulkee ovensa jo kello 8. Jos haluat asioida eteläsuomen kalleimmassa S-Kaupassa.
Muuta Tuusulaan ja muumioidu luonnollisesti. - fhdfk
tuusulalainen kirjoitti:
Viedeovuokraamo Makuuni löytyy mutta hinnat ovat katossa (kilpailua ei ole). R-kioskit vuokraavat videoita halvemmalla ja uutusleffoja löytyy.Minulla on kysymys yhteen ihmiseen liittyen joka tuolla asuu. Laittaisitko mailia [email protected]
- dkkd
Minulla on kysymys yhteen ihmiseen liittyen joka tuolla asuu. Laittaisitko mailia [email protected]
- tiheetä
Jos olet noin utelias yhden ihmisen perässä juoksija.. lähe sieltä sun konees äärestä ulos elämään ja etsimään.. pliis!!! Hanki elämä!!!!
- dkkfd
tiheetä kirjoitti:
Jos olet noin utelias yhden ihmisen perässä juoksija.. lähe sieltä sun konees äärestä ulos elämään ja etsimään.. pliis!!! Hanki elämä!!!!
Kuka on sanonut että tässä juostaan kenenkään perässä? Vaikka nimettömänä netissä kirjoittaminen aiheuttaakin sen että on helppo arvostella ihmisiä kun ei jodu tekemään sitä omalla nimellään/kasvoillaan, kannattaa ajatella ensin omalla järjellään ja tajuta ettei asiat ole aina niin yksinkertaisia kuin mitä voi äkkiseltään ensin tulla mieleen.
- Tuusulalainenjo7v
dkkfd kirjoitti:
Kuka on sanonut että tässä juostaan kenenkään perässä? Vaikka nimettömänä netissä kirjoittaminen aiheuttaakin sen että on helppo arvostella ihmisiä kun ei jodu tekemään sitä omalla nimellään/kasvoillaan, kannattaa ajatella ensin omalla järjellään ja tajuta ettei asiat ole aina niin yksinkertaisia kuin mitä voi äkkiseltään ensin tulla mieleen.
Ole ystävällinen ja muuta Tuusulaan. Täällä on äärimmäisen paljon koiria ja sen takia täällä on niin ihanaa. Olemme koirani kanssa asuneet täällä nyt 7 vuotta emmekä muuta pois koskaan. Ainoa huono puoli on se, että kun koirani tykkää käydä Helsingin yössä Bakersissa aina välillä, niin takaisin hän joutuu tulemaan taksilla, yölinjoja ei nimittäin täältä juuri kulje.
- on se kumma
Älä ihmeessä tänne muuta, ei täällä oo mitään tekemistä eikä täältä pääse mihinkään. Itekki asun täällä vaan koska on pakko, häivyn kyllä heti kun vaan voin, eka Tuusulasta ja sitte koko Suomesta samantien. Mut ihan vinkkinä vaan älä tuu tänne, kadut vielä -.-
- Tuleva asukki
Itsellä pian muutto Tuusulaan. Oma rauha on varmasti plussaa, mutta antavatko natiivit rauhaa vai ovatko naapurikyttiä? Mikä on tuusulalaisen keski-ikä? Onko nk. sosiaalitoimen parissa aikaansa viettäviä norkoojia/häiriötekijöitä? Tuusula-tietämys tällä hetkellä täysi nolla!
- fghjku
Tottakai Tuusulassakin löytyy sellaisia jotka tarvitsevat sosiaalitoimen tukea. Mutta missä niitä ei olisi?
Tuusulassa on kuitenkin aika paljon vähemmän niitä, koska täällä on aika vähän vuokrataloja.
- beejii1
Itse olen muuttamassa työn perässä Tuusulaan vuoden vaihteessa. Kovin rohkaisevia eivät kokemukset täällä näytä olevan :)
No, arkipäivät töissä ja nukkumista, viikonlopuksi pois! - markus3434
moi, tuusulan hyrylä on aina ollut rauhallinen paikka jossa kaupunkien lieveilmiöt eivät vaivaa. ei siis känni ördäystä, ryösteleviä ja riehuvia jengejä jne.
kerava, tikkurila ja järvenpää ovat lähellä minkä vuoksi hyrylän keskusta ei ole kehittynyt. asuminen on paljon halvempa kuin stadissa miksi asukasluku kasvaa koko ajan. nyt keskutaan on vihdoin suunnitteilla kehitystä ei isompaa kauppakeskusta jne koska rykmentinpuistoon on kaavoitettu tuhansia uusia asuntoja. täällä on hyvä asua ja stadiin ja muualle pääsee helposti ja nopeasti. - Skavabölen flicka
Hyrylä on aivan mielettömän ihana ja rauhallinen paikka asua, itsekin muutin tänne vasta muutama vuosi sitten, mutta hyvin on paljasjalkalaiset ottaneet vastaan. Että vielä sentään löytyi paikka, missä ihmiset, tuntemattomatkin, hymyilevät ja ovat kohteliaita toisilleen!
Ihanteellinen paikka varsinkin lapsiperheille ja eläinten omistajille; lasten leikkipuistoja on kiitettävästi, koulut ja urheiluhalli tarpeeksi lähellä; miinusta jos jostain on annettava niin kulkuyhteydet etenkin talvella aika surkeet..ellei omista ajokorttia ja autoa.
Juoppoja nyt on joka paikassa, mutta kyllä nämä paikalliset on ihan harmittomia, eivät huutele tai muutenkaan käyttäydy asiattomasti. Nuorisoa en ikinä ole pelännyt enkä tee niin täälläkään; ei ole ollut aihetta.
Kaiken kaikkiaan siis oikea paratiisi ainakin keravaan, Järvenpäähän ja Korsoon verrattuna. - 10vuottatuusulassa
Olen itse asunut tuusulassa jo 10 vuotta ja täällä edelleen ollaan. Lähin elokuvateatteri on Järvenpäässä 123 studio. Elokuvavuokraamo on hyrylän keskustassa ( Filmtown ). Täällä on kaksi S-markettia ja heti toisen S)marketin vieressä on K-Market. Täällä on myös molempien s-markettien vieressä R-kioskit. täällä on lisäksi myös alepa, Lidl, valintatalo ja tarjoustalo. Yksi uimahalli ja urheilukeskus ( tennishalli, jalkapallo kenttä, uimaranta ja vaikka mitä. ) Täällä on ainakin 2 sänky ja sohva kauppaa, kaksi kirpputoria, kaksi sisustuskauppaa ja puuilo. Täällä on ainakin kolme pizzeriaa, hyrypizza, Kotipizza ja marmara. lisäksi McDonald's, Hesburger, Burger King ja Shelli. Teboil on myös toisen s-marketin edessä. Keskustassa on rivi, omakoti ja kerrostaloja. näitä on pitkin tuusulaa eli todella paljon asuinaluetta. Yöllistä liikennettä on. Täällä on yks hyvälaatuinen baari Finnegand. Kampaamo partureita vähintään kolme. Kouluja neljä yläasteita kaksi ja lukioita yksi. Vaatekauppoja vain voglia KALLISTA joten vaateostoksillr helsinkiin Järvenpäähän tai Keravalle.
- Anonyymi
Tuusulassa voi urheilla. Kattava urheilupuisto. Hyvät kunnossapidetyt ladut. Täällä on satsattu liikkumiseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.32879651 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02340Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421107