Jerikon muurit

kristitty

Jerikon muurit sortuivat, mutta mistä voimasta?

Lue kirje Hebrealaisille 11. luku 30. jae "Uskon kautta kaatuivat Jerikon muurit, sittenkuin niiden ympäri oli kuljettu seitsemän päivää."

Usko on se voima, mitä me elämässämme tarvitsemme.

Kysyisin teiltä ateistit, että mihin ihminen sitten uskoo elämässään, ellei hän usko Jumalaan?

Rakastan Raamattua, Jumalan sanaa. Raamattu on Pyhän hengen kirjoittama.

19

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavoitteeton

      >>Kysyisin teiltä ateistit, että mihin ihminen sitten uskoo elämässään, ellei hän usko Jumalaan?

      • Isän_prinsessa

        Saatana ei anna teille epätasapainoa, kun pysytte hänen valerauhassaan. Kyllä te kiitätte, kun tulette uskoon, sillä, joka ei pelastusta Jeesuksen ristin kautta ota vastaan, hän ei ole siunattu tässä elämässä, ja on tuliset paikat iankaikkisuudessa.

        Pikkulapset, jotka eivät kykene tällaisia asioita ymmärtämään, ovat kuoleman jälkeen Isäni luona ja ne, jotka eivät ikuna ole kuulleet Jeesus-rakkaasta, Jumala tuomitsee muilla perusteilla joka suloisuuteen tai karmivuuteen!!!

        Valitse vielä kun voit ja koettele puhuuko rinsessa totta kysymällä -Jeesus jos olet ilmesty mun elämääni ja näytä, jos olet!


      • Tavoitteeton
        Isän_prinsessa kirjoitti:

        Saatana ei anna teille epätasapainoa, kun pysytte hänen valerauhassaan. Kyllä te kiitätte, kun tulette uskoon, sillä, joka ei pelastusta Jeesuksen ristin kautta ota vastaan, hän ei ole siunattu tässä elämässä, ja on tuliset paikat iankaikkisuudessa.

        Pikkulapset, jotka eivät kykene tällaisia asioita ymmärtämään, ovat kuoleman jälkeen Isäni luona ja ne, jotka eivät ikuna ole kuulleet Jeesus-rakkaasta, Jumala tuomitsee muilla perusteilla joka suloisuuteen tai karmivuuteen!!!

        Valitse vielä kun voit ja koettele puhuuko rinsessa totta kysymällä -Jeesus jos olet ilmesty mun elämääni ja näytä, jos olet!

        >>Valitse vielä kun voit ja koettele puhuuko rinsessa totta kysymällä -Jeesus jos olet ilmesty mun elämääni ja näytä, jos olet!


    • jaina

      Kristinuskossahan oleellisempaa on usko Raamattuun kuin usko Jumalaan tai Jeesukseen.

      Usko on vain yksi mielekästä elämää jäsentävistä asioista, toivon ja eritoten rakkauden rinnalla :D

      Toisekseen (hohhoijaa, taas sama vanha biisi) usko on normaali psykologinen ilmiö, joka liittyy siihen, että luotamme todennäköisyyksiin ja oppimaamme sekä muistamaamme: että muistomme ovat autenttisia, että aika ns. "jatkuu", että tietyt olosuhteet säilyvät (maa kantaa ja ilmaa voi hengittää ja vettä jne.) Uskoakseen itseensä ja elämänsä kokemuksiin ihminen ei tarvitse jumal-konseptia. Uskonto on sitten kokonaan toinen juttu. (Mutta on uskontoja, joissa ei oikeastaan jumaluudella ole väliä [itseasiassa juuri kristinusko: Raamattu korvaa jumaluuden] ja on Jumal-uskoisia, jotka eivät harjoita mitään uskontoa.) Käsityksesi sekä uskonnoista, että uskomisesta on melko naiivi.

      • Isän_prinsessa

        Uskoon Jeesukseen sisältyvät rakkaus ja toivo; Mulla ei ole mitään toivoa eikä aitoa rakkautta ilman Jeesusta.

        Sulle parasta rukoillen kallis, Isän_prinsessa,
        suloinen pelastusvarmuus rinnassaan. Olen niin varma, että olen löytänyt totuuden, että olen vielä kuolemanikin jälkeen tätä mieltä!!!!!


      • jaina
        Isän_prinsessa kirjoitti:

        Uskoon Jeesukseen sisältyvät rakkaus ja toivo; Mulla ei ole mitään toivoa eikä aitoa rakkautta ilman Jeesusta.

        Sulle parasta rukoillen kallis, Isän_prinsessa,
        suloinen pelastusvarmuus rinnassaan. Olen niin varma, että olen löytänyt totuuden, että olen vielä kuolemanikin jälkeen tätä mieltä!!!!!

        mistä?
        Miltä aiot pelastua, varsinkin kuin noin varma olet?

        Minäkin rukoilen parasta sulle, Suurelta Sarvipäältä, seksin ja villin luonnon härkäpäiseltä rellestäjältä, sekä Maan, musta multaiselta Äidiltä maalaisjärkeä ja lihallista viisautta.


    • Epicuros

      esimerkki uskonnon voimasta ihmiseen ovat Egyptin pyramidit.

    • Kuten tuo jae osoittaa, usko tuhoaa. Se tuottaa vain raunioita.

      • H.H.

        - Millä tavoin koet uskon raunioittaneen sinua tai lähimmäistäsi?

        - Miksi uskot syylliseksi uskon?

        - Miksi välitön rukousvastaus olisi välttämättä Jumalan tarkoitus ja paras ratkaisu?


      • jaina
        H.H. kirjoitti:

        - Millä tavoin koet uskon raunioittaneen sinua tai lähimmäistäsi?

        - Miksi uskot syylliseksi uskon?

        - Miksi välitön rukousvastaus olisi välttämättä Jumalan tarkoitus ja paras ratkaisu?

        auttaisi, ettei toiste tarvitse tulla nolaamaan itseään puutteellisen yleissivistyksen takia.

        YLEn uutisten seuraaminen on myös mielekästä: eräs lähi-itäinen uskonlahko haluaa tappaa kaikki muut.

        "Miksi uskot syylliseksi uskon?"
        En tiedä Jason Daxista, mutta minä ihan tietämällä tiedän, että tottelemisuskonnot (ei siis sinällään usko), joissa pyhyys on ihmisen ja luonnon ulkopuolella, ovat syntyneet sodankäynnin ja maanomistuksen oikeuttamiseksi. Ennen sitä, maakeskeisissä uskonnoissa maa ja elämä koettiin pyhiksi. Kun ei sen kummemmin oma kuin kenenkään muunkaan elämä ole pyhää niin, mitä sitä säästelemään: tappamattomuuden tabu oli valmis rikottavaksi.

        Katolisella palstalla perusteltiin mainiosti juuri taannoin se, että murhaaminen on synti, mutta tappaminen ei. Sodankäynti luokitellaan tappamiseksi ja Raamattuhan on täynnään erilaisia uskonnon vuoksi käytyjä sotia. Eli Raamatun säännöstö koskee vain yksilöä, ei valtiota. Näinpä sitten, vaikka niinkin fundamentalistikristitty valtio kuin USA voi hyvillä omilla tunnoilla käydä sotaa, koskeivät koe, että se on oikeastaan kenenkään vastuulla.


    • gazpacho

      "Usko on se voima, mitä me elämässämme tarvitsemme"

      Minulla on ainakin voimaa omasta takaa

      "Kysyisin teiltä ateistit, että mihin ihminen sitten uskoo elämässään, ellei hän usko Jumalaan?"

      Mielestäni ihmisen ei tarvitse uskoa mihinkään.

      "Raamattu on Pyhän hengen kirjoittama."

      Ei vaan raamattu on ihmisten kirjoittama

    • JSS

      että uskon voimasta juutalaiset pääsivät teurastamaan muutamaa lukuunottamatta kaikki Jerikon asukkaat naisia, lapsia ja vanhuksia myöten.

    • Mä epäilen että jerikon muurit kaatuivat ihmisten uteliaisuuden takia. Lähinnä siitä syystä että jerikolaiset tapittavat silmät pyöreenä muuriaan kiertäviä "hulluja", ja muuri ei vain yksinkertaisesti kestänyt ihmisten painoa.

    • Lonkku_jussi

      Tietääkö kukaan sortuivatko ne jerikon muurit tosisaan juutalaisten hyökkäyksessä?
      Vai sortuivatko vanhuuttaan ajan kuluessa, onko niitä raunioita edes löydetty?

      Huom. kyssärit oli siis osoitettu historiaan perehtyneille, jos täällä sattuis joku sellainen olemaan. Joskus on ainakin ollut.
      HUOM!! HUOM! RAAMATULLA väiteitään perustevien uskisten EI TARVITSE VASTATA!! vain oikea tieto kiinnostaa! raamatusta revityt vastaukset voi mun puolestani tunkea takas sinne perseeseen, josta ne on revittykin ;) Toivottavasti tuli tarpeeksi selkeää tekstiä!

      • Isän_prinsessa

        Varo = ), herjaamasta Jumalan elävää Sanaa, ettei kaikkivaltias suutu. Ukkosen voimat on hänellä käytössään, hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin!!!

        Prinsessakin on tehnyt paljon väärää, mutta Jeesuksen armonveressä on anteeksiantamus ja syntien ikuinen unohdus Jumalan muistosta!!!

        Sua siunaten kullanmuru, Jeesus rakastaa sua paljon, mutta ei siedä syntiä!


      • Lonkku_jussi
        Isän_prinsessa kirjoitti:

        Varo = ), herjaamasta Jumalan elävää Sanaa, ettei kaikkivaltias suutu. Ukkosen voimat on hänellä käytössään, hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin!!!

        Prinsessakin on tehnyt paljon väärää, mutta Jeesuksen armonveressä on anteeksiantamus ja syntien ikuinen unohdus Jumalan muistosta!!!

        Sua siunaten kullanmuru, Jeesus rakastaa sua paljon, mutta ei siedä syntiä!

        Lukutaidoton idiootti hevon arolta!
        Minä esitin asiallisen kysymyksen historiasta jotain tietäville!
        JA ERIKSEEN RAUTALANGASTA VÄÄNSIN ETTTEI HIHHULI-IDIOOTTIEN TARVITSE TUNKEA PASKANJAUHANTAANSA TÄHÄN!!
        Mikä vittu siinä on, ettei hihhuli ymmärrä mitään lukemaansa?


    • usk m t n hlö

      puhaltele vaan kaikessa rauhassa, tyhjyyttä se on vaikka muuksi väität.

      Juuri tämä on ateistin ja uskiksen ero: ate sanoo tyhjää tyhjäksi, uskis pelkää ja kutsuu sitä joksikin muuksi.Eikö isä tullutkaan kotiin kun sille korviketta haet?

      • Isän_prinsessa

        Jotta iankaikkisen elämän perisit ja johdatuksen löytäisit!!!

        Viina, huumeet, syöpöttely, väärä shoppailu ovat korvikkeita, kun Jumala on sydämessä en tarvitse enää korvikkeita, olen saanut rauhan...päässyt kotiin!


    • Isän_prinsessa

      Missään ei o mitään järkeä, eikä varsinkaan rakkautta ilman rakasta Jeesusta!!! On hyvä puhua totuutta täällä ateisti-palstalla.

      Siunaten sun nettityötä!!!

      Isän_prinsessa, Jeesuksen oma kulta lempeän rukousvastaus-miehensä kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe