kysymyksiä??

T16

Onkos kellään mielipidettä jenkiien vaihteistojen kestävyyteen??Itselläni omassa STW:ssä meni parivuotta sitten loota rikki(TH200R4) no sitten ostin suomessa korjatun samanlaisen ja se kesti kokonaiset 2kk.No siihen kyllästyneenä aloin sitten kysellä ympäri Suomea uutta lootaa kun ei sitä edellistä tuntunu samaan kuntoon.Yksi paikka sitten sanoi että ei suomessa osata näitä 4v automaatteja laittaakaan.JOten tulos oli että uusi laatikko tuli sitten USA:sta asti ja ihan uusi.On nyt toiminu pari vuotta ihan moitteetta.Ja onko nuo pennzoilin öljyt mimmosia?
Tuli tässä nyt hiljattain ostettua saabi kun tuo polttoaineen hinta on aika kova mutta en kuitenkaa luopunu STW:stä vaan siellä on tallissa muitten autojen kanssa.
Ehkä joskus jos innostuu niin vaihtuu keulalle 6.2d ja silloin kait liikkuu ihan hyvin.Mikäli semmosen vaihto onnistuu??
Ja sitten vielä kun nyt luin näitä juttuja ekaa kertaa niin ihmettelen kun jotkut haukkuvat näitä jenkkejä.Ei taida olla vaan itse ajannut semmosella.Vaikka teho/paino suhde on huono tavallisessa jenkki kärryssä niin on se ajomukavuus omaa luokkaa,ei lopu tila kesken ihan äkkiä.Ja on rauhallinen ajaa.

8

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 370 CID

Mulla on ollu parissa kärryssä th-350 loota eikä mitään vikaa ollut.Ehkä jenkeillä on paremmin hallussa 3-pykäläinen,kun 4-pykäläinen loota.Nykyisessä kärryssä on hydramatic,mutta se on taas toinen juttu...

• impala1968

Ylivaihdelaatikot hajoitetaan täällä suomessa yleensä joka vekottimesta. Ylivaihdetta ei saa käyttää alle 80 nopeuksissa, öljyt ja suodatin pitää vaihtaa ja öljyt tarkistaa säännöllisesti.
      Tällainen normaali käyttö tuntuu olevan uskomattoman vaikeaa melko monille. Tosin nuo 200-laatikot on luvattoman heikkoja luonnostaan, 700:nen on jo ihan toista maata.

Varmasti Suomesta löytyy laatikko-osaajia, pitää vaan osata erottaa ne tumpuloista jotka vaan luulevat osaavansa. Kyllä kai pena on ihan hyvä öljy, tärkeintä on että laatikossa on öljyä sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän.

Viekö tollainen saapi kovinkin paljon vähemmän kuin piilo? Ei taida menna alle kympin sekään? 6.2:nen menee keulille mutta eipä ole mikään bolt-on juttu, tekijämiehelle ei kyllä mitenkään mahdoton hommakaan. Hydraulinen jarrutehostin ja hehkusysteemi olisi valmiina jos laittaisi 5.7:n tilalle, saattaisi vähän helpottaa ja samalla saisi hiljaisen auton, dieseleissä kun on parempi äänieristys. Itse en uhraisi dieselöintiin paljoakaan, menovesien hintaero on aika pieni nykyään.

• Arska

Itse olen ajanut kohta kolmesataatuhatta ylivaihteellisella TH 700:lla,ja aina (erikoistapauksia lukuunottamatta)ylivaihdeasennossa.Se kytkeytyy 40:n mailin,n.65km/t nopeudessa.Pienintäkään ongelmaa ei ole esiintynyt.Vaihteisto toimii täsmälleen kuin uutena.

• impala1968
        Arska kirjoitti:

Itse olen ajanut kohta kolmesataatuhatta ylivaihteellisella TH 700:lla,ja aina (erikoistapauksia lukuunottamatta)ylivaihdeasennossa.Se kytkeytyy 40:n mailin,n.65km/t nopeudessa.Pienintäkään ongelmaa ei ole esiintynyt.Vaihteisto toimii täsmälleen kuin uutena.

... on tosiaan vahva aski, eritoten 90-luvun versiot, mutta 80-luvun alkupuolen laatikoilla en suosittelisi tuota enkä eritotenkaan 200:lla

• 5.0L+6.2L

320000km....ei vian vikaa,öljyt ja suodatin ohjelman mukaan,pikku,d aina päällä diesel on eri juttu.Turussa dieselöinnit varman päälle katsastettuna.6.2 kulutus n:9l/100km,väännöt nousee taivaisiin,jos pa.dieselvero n700mk/v.
      jos tulee maileja paljon maksaa itsensä äkkiä takaisin.

• D/B

on selvää, että Diesel tulee edullisemmaksi. Vaikka polttoaineissa ei olekkaan eroa ehkä kuin reilu markka, on tosiasia se että kun bensaa kuluu esim 15 l/100 km kuluu dieseliä samanlaisessa ajossa vain tuo 9l. Ja jos puhutaan vaikkapa isosta pakusta tai neliveto autosta dieselin taloudellisuus vain korostuu. Varsinkin näin pakkasilla. Diesel ei kylmänä syö sen enempää kuin lämpimänäkään.

Muuten onko kellään kokemuksia 6,2 D "turbottamisesta"? Tai onko 6,5 samoilla kaaveleilla ja kiinnityksillä?
        Kiitos vastauksista.

• impala1968
        D/B kirjoitti:

on selvää, että Diesel tulee edullisemmaksi. Vaikka polttoaineissa ei olekkaan eroa ehkä kuin reilu markka, on tosiasia se että kun bensaa kuluu esim 15 l/100 km kuluu dieseliä samanlaisessa ajossa vain tuo 9l. Ja jos puhutaan vaikkapa isosta pakusta tai neliveto autosta dieselin taloudellisuus vain korostuu. Varsinkin näin pakkasilla. Diesel ei kylmänä syö sen enempää kuin lämpimänäkään.

Muuten onko kellään kokemuksia 6,2 D "turbottamisesta"? Tai onko 6,5 samoilla kaaveleilla ja kiinnityksillä?
        Kiitos vastauksista.

katso http://www.student.oulu.fi/~jpontys/diesel.html

• JH

..oli mulla uudesta farmarissa 5.7 l. dieselin perässä.
      Turbiini alkoi mennä noin 150 000 km:ssa; se vaihdettiin ja vaihteistolle tehtiin tiivisteiden vaihto samalla kun surullinen moottori täysremontoitiin Skinnarsilla.
      Tiivisteremontin jälkeen loota toimi kuin unelma - paremmin kuin tehtaalta tulleena. (Moottorikin kesti toiset 200 000 km.)
      200R4 on alimitoitettu isoille moottoreille ja kestää dieselin tukevaa matalakierroksista vääntöä vain 'nätisti ajamalla'. Vaunun vetäminen ym. taitaa olla myrkkyä sille...
      Turbiineja on kuulemma vaihdettu enemmänkin, olisiko nekin alunperin bensakoneelle tehtyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6828
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2016
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1088
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe