Chevrolet Blazer

Blazer rulettaa?

Kannattaako hankkia, siis malli jota tehtiin vuosina 77-91? Olen kiinnostunut erityisesti 6.2 D:stä. Onko moottori niin kestävä kuin puhutaan, entä laatikot? Ruostuuko auto ja mistä? Lähes kaikissa tutkimissani runko on vähintäänkin pintaruosteessa.. Normaalia? Onko lyhyt akselväli ja automaatti liukkaalla toivoton yhdistelmä?

12

6853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.nic.fi/~v8cars

      jos ostat niin kannattaa olla tarkkana ettei osta läpimätää. Mulla oli kanssa blazer tähtäimessä mutta sitten ajelin vuorokauden '85 vuotisella 5.7:lla ja ostoaikeet haihtuivat. Akselivälin takia auto jää "pomppimaan" pienenkin töyssyn jälkeen, bensa kelpas (n.20l/100km) kevyessä ja auto oli läpiruosteessa yms yms.. Lähinnä ajettavuus oli se suurin miinus. Kyselin myös usealta asiantuntijalta ja vastaus oli yleensä "mieletön ajaa ja ruostuu kuin hernekeittopurkki". Mut mut.. siisti autohan sellainen on ja ei siinä mitään jos pitää kunnossa.
      Ostin sitten GMC:n joka on huomattavasti parempi ajaa ja taloudellisempi.

      • Chevyyn tyytyväinen

        Minkämallisen GMC:n hankit? Tuli vain mieleeni,koska Kempsun ja Chevyn tekniikka ja korinrakennus lienevät täsmälleen samanlaisia,mikäli olen asian oikein opiskellut-siis ainoa ero on merkissä.Jos GMC on oikeasti Chevyä parempi,niin kerro toki missä mielessä.Saattaisin jopa harkita moisen hankkimista.


      • www.nic.fi/~v8cars
        Chevyyn tyytyväinen kirjoitti:

        Minkämallisen GMC:n hankit? Tuli vain mieleeni,koska Kempsun ja Chevyn tekniikka ja korinrakennus lienevät täsmälleen samanlaisia,mikäli olen asian oikein opiskellut-siis ainoa ero on merkissä.Jos GMC on oikeasti Chevyä parempi,niin kerro toki missä mielessä.Saattaisin jopa harkita moisen hankkimista.

        ..ovat samasta muotista mutta '77-91 (vm vuodet oikein?) eroavat ainakin mun mielestä toisistaan korin koolla ja muodoilla. Akseliväli on myös blazerissa lyhyempi. Vertailen nyt chevyn '88 blazeria gmc:n '88 sierraan, en sitten tiedä oliko blazerista pitkä malli silloin mutta omat kokemukset ovat ns. nöpöstä. Meinasin joskus ostaa blazerin mutten silloin löytänyt hyväkuntoista käypään hintaan ja sitten parin kk:n kuluttua eräs tuttu oli myymässä kepukkaa.

        Nykyään GMC ja chevy ovat sama asia, mitä nyt jotain huhuja olen kuullut että voimansiirrossa olisi lievää eroa, huom. huhu.. Pitäis varmaa alkaa tarkistelemaan :)


      • paskanpuhuja
        www.nic.fi/~v8cars kirjoitti:

        ..ovat samasta muotista mutta '77-91 (vm vuodet oikein?) eroavat ainakin mun mielestä toisistaan korin koolla ja muodoilla. Akseliväli on myös blazerissa lyhyempi. Vertailen nyt chevyn '88 blazeria gmc:n '88 sierraan, en sitten tiedä oliko blazerista pitkä malli silloin mutta omat kokemukset ovat ns. nöpöstä. Meinasin joskus ostaa blazerin mutten silloin löytänyt hyväkuntoista käypään hintaan ja sitten parin kk:n kuluttua eräs tuttu oli myymässä kepukkaa.

        Nykyään GMC ja chevy ovat sama asia, mitä nyt jotain huhuja olen kuullut että voimansiirrossa olisi lievää eroa, huom. huhu.. Pitäis varmaa alkaa tarkistelemaan :)

        Pakko myöntää että nyt on jutut menny päin veetä, sorry, tätä tää just on kun ei tiedä mistä puhuu. Eli, chevy blazer ja gmc jimmy ovat samat ja toi että mä vertasin blazeria sierraan ei oikein toimi.. Oot ihan oikeassa siinä että korit ovat samat kun puhutaan oikeista malleista! Mutta mutta, ajettavuus blazerissa/jimmyssä eroaa pitempään c-malliin melkoisesti, oli se sitten chevy tai gmc :)


      • Jep.
        paskanpuhuja kirjoitti:

        Pakko myöntää että nyt on jutut menny päin veetä, sorry, tätä tää just on kun ei tiedä mistä puhuu. Eli, chevy blazer ja gmc jimmy ovat samat ja toi että mä vertasin blazeria sierraan ei oikein toimi.. Oot ihan oikeassa siinä että korit ovat samat kun puhutaan oikeista malleista! Mutta mutta, ajettavuus blazerissa/jimmyssä eroaa pitempään c-malliin melkoisesti, oli se sitten chevy tai gmc :)

        Kaverin piti ostaa tommonen n.´90 Chevy pick up, mutta päätti muutamaa koeajettuaan unohtaa letukat, ja osti ´90 Dodge Dakotan. Samaan rahaan sai paljon parempi kuntoisen ja vähemmän ajetun (n.90 tkm). Varusteitakin löytyi, kuin myös neliveto. Get real - Get Mopar.


    • Subbis 6.5 TD

      ..jonka just myin, ja hommasin 6.5TD Subbiksen, joka on totaalisesti eri.. Blazerin sain tuolloin, onneksi halvalla, koppa helmoista mätä ja lopulta runko tuli pohjasta sisään. Oli harmaatuonti vehje Loriitasta, ja ruostesuojaus unohtunut. Muun tekniikan laitoin tip-top, ja lopulta hommasin uuden kopan Aritzonasta. Kunnon massaus ja kotelosuojaus on A&O (oli toinen talvi jo eikä ruostetta missään)..sääli myydä, mutta kun meni alan harrastajalle. Subbikseen nähden jäykkä etupää on tyly ja tietty akseliväli.. TH700-R4 on hyvä loota Shit-Kitillä, kunhan muistaa veivata D-3 -väliä

      • Hexa

        Olen kuullut huhuja, että TH700-laatikolla olisi useampi taksikuski ns. polttanut laatikon ajamalla "sievästi isolla deellä". Onko vakioissa vaneissa ym. lukkoturbiini vai kiskooko loota väkisin ison pykälän päälle? Olen ajellut pirun monella nelipykäläisellä jenkkilaatikolla ja kaikissa niissä on kyllä nelonen irronnut sujuvasti pois. Missähän siis piilee näiden laatikonpolttajien ongelma? Voisiko asiantuntijamme nimim. Stroker 383 kertoa tarkemmin tästä puolesta (tietoa on varmasti, tunnusta pois, heh). Myös Impala ´68 lienee tietoinen tästä puolesta. Eipä tässä muuten, mutta kun on vissiin kohtapuoliin omakin lehmä ojassa (ja Sierra juhannuskokossa tai laiturina)... Ostaisko joku hjuvan ´89 Sierran, heh?


      • impala1968
        Hexa kirjoitti:

        Olen kuullut huhuja, että TH700-laatikolla olisi useampi taksikuski ns. polttanut laatikon ajamalla "sievästi isolla deellä". Onko vakioissa vaneissa ym. lukkoturbiini vai kiskooko loota väkisin ison pykälän päälle? Olen ajellut pirun monella nelipykäläisellä jenkkilaatikolla ja kaikissa niissä on kyllä nelonen irronnut sujuvasti pois. Missähän siis piilee näiden laatikonpolttajien ongelma? Voisiko asiantuntijamme nimim. Stroker 383 kertoa tarkemmin tästä puolesta (tietoa on varmasti, tunnusta pois, heh). Myös Impala ´68 lienee tietoinen tästä puolesta. Eipä tässä muuten, mutta kun on vissiin kohtapuoliin omakin lehmä ojassa (ja Sierra juhannuskokossa tai laiturina)... Ostaisko joku hjuvan ´89 Sierran, heh?

        Nelivaihteisten laatikoiden käytöstä löytyy aina useampia käytäntöjä, mutta omien ja tuttujen kokemuksien kautta olen oppinut että AINA kannattaa käyttää 3:sta od:n sijaan kun se vain nopeuden puolesta on järkevää eli alle 80 km/h nopeuksissa sekä traileria hinatessa. On totta että esim. 90-luvun camarot/firebirdit kestävät od:llä ajoa koska uudemmat laatikot ovat vahvempia ja noiden kopat eivät ole kovin painavia, mutta teepä sama 80-luvun vanilla tai piilofarkulla jossa on th200-4r, kyllä lootaremppaa riittää.
        Lukkoturbiini on luullakseni jokaisessa nelivaihteisessa laatikossa, nelonenkin putoaa yleensä hyvin pois mutta, mitä tapahtuu ennekuin sitä? Laatikon palikat pyörivät suurehkon rasituksen alla hitaasti ja öljynpaineet eivät tahdo riittää ja ...!


      • Santeri
        impala1968 kirjoitti:

        Nelivaihteisten laatikoiden käytöstä löytyy aina useampia käytäntöjä, mutta omien ja tuttujen kokemuksien kautta olen oppinut että AINA kannattaa käyttää 3:sta od:n sijaan kun se vain nopeuden puolesta on järkevää eli alle 80 km/h nopeuksissa sekä traileria hinatessa. On totta että esim. 90-luvun camarot/firebirdit kestävät od:llä ajoa koska uudemmat laatikot ovat vahvempia ja noiden kopat eivät ole kovin painavia, mutta teepä sama 80-luvun vanilla tai piilofarkulla jossa on th200-4r, kyllä lootaremppaa riittää.
        Lukkoturbiini on luullakseni jokaisessa nelivaihteisessa laatikossa, nelonenkin putoaa yleensä hyvin pois mutta, mitä tapahtuu ennekuin sitä? Laatikon palikat pyörivät suurehkon rasituksen alla hitaasti ja öljynpaineet eivät tahdo riittää ja ...!

        Olenko nyt ymmärtänyt asian aivan väärin, mutta minä olen ajatellut laatikko rikkojen johtuvat siitä että kun nopeus pudotetaan jonnekin 60-70 alueelle ja turbiinilukko pysyy edelleen päällä (omassani kytkeytyy päälle n. 65km/h). Koneen kierrokset ovat todella pienet kuten myös laatikon öljypumpun, kuitenkin kone omaa niin kovan alakierrosalueen väännön joten se vääntää laatikon niinsanotusti mutkalle jollain alkaa kitka pinnat luistaa. Ja sitten se on menoa. Onneksi korjaussarja ei ole kallis ja vaikka kaikki laatikko hemmot joilta kyselin sanoivat että homma on niin vaikea ja jopa TI-miehelle mahdoton niin tartuin härkää sarvista. Laatikko palasiksi ja uudet osat sisään eikä mitään ongelma. Toimii kuin uusi. Kärsivällisyyttä.


      • impala1968
        Santeri kirjoitti:

        Olenko nyt ymmärtänyt asian aivan väärin, mutta minä olen ajatellut laatikko rikkojen johtuvat siitä että kun nopeus pudotetaan jonnekin 60-70 alueelle ja turbiinilukko pysyy edelleen päällä (omassani kytkeytyy päälle n. 65km/h). Koneen kierrokset ovat todella pienet kuten myös laatikon öljypumpun, kuitenkin kone omaa niin kovan alakierrosalueen väännön joten se vääntää laatikon niinsanotusti mutkalle jollain alkaa kitka pinnat luistaa. Ja sitten se on menoa. Onneksi korjaussarja ei ole kallis ja vaikka kaikki laatikko hemmot joilta kyselin sanoivat että homma on niin vaikea ja jopa TI-miehelle mahdoton niin tartuin härkää sarvista. Laatikko palasiksi ja uudet osat sisään eikä mitään ongelma. Toimii kuin uusi. Kärsivällisyyttä.

        Pääperiaate on kuitenkin se että ylivaihteella ja lukko päällä laatikon öljynpaineet ei riitä liian alhaisista kierroksista johtuen.
        Paineet laskee ja kitkalevypakkoja painava voima pienenee. Kun koneessa riittää vääntöä alkaa levyt luistaa ja siitä se alkaa. Sama tapahtuu mille tahansa automaatille jos laatikossa ei ole tarpeeksi öljyä. Pidetään siis huolta autoistamme.
        Olet rohkea sissi, en ole tavannut ketään joka olisi rempannut ylivaihdelaatikon itse ja ollut vielä tyytyväinen, onnittelut!


      • Henkka Ford
        impala1968 kirjoitti:

        Pääperiaate on kuitenkin se että ylivaihteella ja lukko päällä laatikon öljynpaineet ei riitä liian alhaisista kierroksista johtuen.
        Paineet laskee ja kitkalevypakkoja painava voima pienenee. Kun koneessa riittää vääntöä alkaa levyt luistaa ja siitä se alkaa. Sama tapahtuu mille tahansa automaatille jos laatikossa ei ole tarpeeksi öljyä. Pidetään siis huolta autoistamme.
        Olet rohkea sissi, en ole tavannut ketään joka olisi rempannut ylivaihdelaatikon itse ja ollut vielä tyytyväinen, onnittelut!

        Anteeksi, että euro-autoilijana tunkeudun
        alueellenne...:)
        Mutta, olen hieman tietämätön automaattiaskin
        toiminnasta ja olen aikeissa ostaa Focus
        automaatin. Kyseessä on 1,6-litrainen kone ja
        käsittääkseni askissa on ns. lukittuva
        väännönmuunnin. Kysynkin, onko tämä lukittuva
        väännönmuunnin nyt se turbiinilukko, josta
        kirjoittelitte? Onko nämä ongelmat samoja myös
        pienikoneisissa (=heikkovääntöisissä) autoissa,
        joiden jatkeena on automaatti? Pitäisikö näitä
        samoja käyttövirheitä vältellä siis Focuksenkin
        tapauksessa? Jos ongelmaksi tiedetään laatikon
        öljynpaine, niin miksiköhän laatikonvalmistajat
        eivät tee asialle mitään? Onko siinä jokin elämää
        suurempi ongelma?
        Muuten olen sitä mieltä myös, että automaatti on
        paras vaihtoehto vaihteistoksi. Jos joku on sen
        joskus keksinyt, niin mitä ihmeen järkeä on vielä
        tänäkin päivänä veivata jotain keppiä koko
        ajan :):)


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan mistä löytyy 96 blatzerin valonohjausrele ???

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

      Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      209
      14135
    2. Ikävä sinua mies

      Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      55
      5537
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

      Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      68
      4855
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

      No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      278
      3878
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

      https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      114
      3606
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

      tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      133
      3576
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

      Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      85
      2130
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

      Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      17
      1467
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

      Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1251
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

      Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      300
      1175
    Aihe