Mulla on usein mustat kaaret silmien alla, vaikka mä nukun mielestäni ihan hyvin, ne on siellä silti. Mitähän syitä tälle voisi olla?
mustat silmänaluset
11
10866
Vastaukset
- inna
Mullakin on sama ongelma ja mulle eräs terkkari sanoin et johtuu siitä et mulla iho on aika ohut ja verisuonet pinnassa niin silmänaluset on aina melko tummat. Tosin väsymys pahentaa asiaa.
Pienenä mä jouduin aina mennä paljon aikaisemmin nukkuun ku kaverit, ku neuvolantädin mukaan en saanu tarpeeks unta. Siitä "hätääntyneenä" äiti laittoi mut viel tokallakin seitsemältä nukkuun ja mä muistan kuinka mä vihasin sitä ku sit en saanu pariin tuntiin unta vaan pyörin sängyssä. Vasta teininä opin arvostamaan nukkumista.- mustasilmä
Ihan samalla tavalla mutki laitettiin tosi aikasin nukkumaan ja unen päästä kiinnisaaminen oli sitten hankalaa.
Ehkäs se on sitten tämä ohut iho. Onkohan siihen mitään parannusta? Itsensä lihottaminen kenties? - tyttö-99
mulla on ihan sama juttu! mulla on ohut iho ja kaikki verisuonet näkyy.. mut haluun silti jotenki eroon mustista silmänalusista terkkari sano et nukun hyvin! ei se siitä voi johtua olisko mitään ns. ''kotikonsteja''
- on tietoa
Sama vika. Kosmetiikan puolelta löytyy ratkaisuja. Esimerkiksi Lumenella on peitepuikko
(muistaakseni 3 eri tummuusastetta)ja sitä vaan varovasti tummien kohtien päälle.
Kosmetiikan puolelta löytyy myös ns. valokynä (en muista nyt valmistajaa, iso ulkomainen kosmetiikanvalmistaja). Hankin kerran valokynän -eräänlainen peitepuikko sekin, mutta lopputulos ei vastannut ollenkaan kynän kallista hankintahintaa, enkä aio enää uutta ostaa. Jos joku haluaa tuhlata rahojaan umpimähkään, kannattaa sitten kokeilla. Kovasti kosmetologit valokynää suosittelevat, mutta ainakin minun tapauksessani se oli vain rahanhukkaa. - iho
Totta on, että tummat silmänaluset johtuvat luomien ohuesta ihosta. Asia korostuu jos iho on muutenkin vaalea/kalpea, jolloin alla olevat verisuonet kuultavat läpi.
- ghsdfhdfh
No mää olen poika ja silmänaluset mustat mut meikkei en ruppee tunkemaa enkä valokynää ym. ku tiiäkkä mimmone koko kynä o. Olisko mitää kovaa kotikonstii? Oon kuullu jotai perunast tai teelusikoist kylmin silmie al.
- houmeri
ghsdfhdfh kirjoitti:
No mää olen poika ja silmänaluset mustat mut meikkei en ruppee tunkemaa enkä valokynää ym. ku tiiäkkä mimmone koko kynä o. Olisko mitää kovaa kotikonstii? Oon kuullu jotai perunast tai teelusikoist kylmin silmie al.
huono verenkierto, raudan puute, LÄÄKÄRILTÄ SAAT NÄIHIN HYVÄT RESEPTIT, MUTTA KÄY MIELUUMMIN YKSITYISELLÄ KUN MENET ARVAUSKESKUKSEEN
- houmeri
huono verenkierto, SILMÄN ALLA PALJON OHUITA VERISUONIA, raudan puute, LÄÄKÄRIIN HAKEE RESEPTI
- tyttö-99
houmeri kirjoitti:
huono verenkierto, raudan puute, LÄÄKÄRILTÄ SAAT NÄIHIN HYVÄT RESEPTIT, MUTTA KÄY MIELUUMMIN YKSITYISELLÄ KUN MENET ARVAUSKESKUKSEEN
terkkari sano mulle et EI huonoo verenkiertoo, eikä raudan puutetta!
- houmeri
huono verenkierto, SILMÄN ALLA PALJON OHUITA VERISUONIA, raudan puute, LÄÄKÄRIIN HAKEE RESEPTI
- rautaan
Ei rautaan mitään reseptiä tarvita! Mutta sitä ei saa syödä ilman seurantaa eli pitää otattaa hemoglobiini. Liian korkea hemoglobiini on haitallista sekin. Tummat silmänaluset ovat kuitenkin usein ihan geneettistä eli jos suvussa on niin itsellekin usein tulee (johtuu ihon ohuudesta ja läpikuultavuudesta). Jotkin voiteet hieman auttaa (kalliita!) mutta ei auta kun kärsiä. Mulla on ollut ikäni tummat silmänaluset ja samoin sisaruksillani. Pakko vetää kalleimmat joe blascon peitevoiteet ja kalliit silmänympärysvoiteet mutta ei nekään auta täysin ongelmaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539