Voiko olla mahdollista, että n. viikon kestänyt alavatsakipuni johtuisi nuvaringistä?
Kipu tuntuu hetkittäin kovana, kuutautiskipua muistuttavana, joskus ei ollenkaan, suurimman osan ajasta pienenä häiritsevänä pistelynä.
Nyt on ensimmäinen rengas menossa..
Suositteletteko varaamaan aikaa lääkäriin vai riittääkö että käyn kouluni terveydenhoitajalla?
Nuvaring ja vatsakipu
11
3781
Vastaukset
- saman kokenut
tuntu ihan kun siel olis särkenyt joku! joskus tuntuu vieläkin sellasta, se ei ole mitenkään häiritsevää,tai kovaa kipua,sellasta pientä. en tiedä mitä ihmettä se mahtaa olla, mutta ei sitä ole enää esiintynyt kun käyttöä jatkoin.varmaan ihan normaalia..
- TaoTao
Kiitos, odotan sitten vielä jonkin aikaa ja jos jatkuu vielä häiritsevänä, kysyn sitten vaikka terkkarilta :)
- Kääk
Minulla on samoja tuntemuksia. Kipu on välillä todella kovaa. Menossa on jo kahdeksas rengas ja kivut eivät ole häipyneet. Pahin aalto tulee yleensä aamuisin ja on kuin alavatsassa väännettäisiin rättiä. Kramppaa todella lujaa.
Myös orgasmi aiheuttaa kramppia, etenkin jos on menossa jo renkaan kolmas eli viimeinen käyttöviikko.
Jostain netistä luin, että Nuvaringin sivuoireena voi olla vatsakipua. Gynekologini ihmetteli kipujani, koska rengas sopii hyvin erittäin monille, mutta sanoi, että palataan pillereihin jo kivut jatkuvat. No, pillereitä en kuitenkaan enää haluaisi syödä.
Muuten rengas on tosi kätevä.- kuukautiset?
Ensimmäinen rengas menossa ja välillä todella kovat vatsakivut (pistin menkkojen piikkiin) ja siis niin runsaat kuukautiset ettei ole ollut ikinä, alkoi jo pilkkuja vilisemään silmissä ja aloitin rautakuurin, miten teillä muilla?
Entäs sitten oksetus olot? Aallottain tulee niin huonoja oloja, että saa pidätellä etten juokse oksentamaan, on mahdollista, että johtuu myös raudasta, mutta kun nämä huonot olot alkoivat ennen ensimmäistäkään rautapilleriä, suht nopeasti renkaan laiton jälkeen. - onnellinen?
kuukautiset? kirjoitti:
Ensimmäinen rengas menossa ja välillä todella kovat vatsakivut (pistin menkkojen piikkiin) ja siis niin runsaat kuukautiset ettei ole ollut ikinä, alkoi jo pilkkuja vilisemään silmissä ja aloitin rautakuurin, miten teillä muilla?
Entäs sitten oksetus olot? Aallottain tulee niin huonoja oloja, että saa pidätellä etten juokse oksentamaan, on mahdollista, että johtuu myös raudasta, mutta kun nämä huonot olot alkoivat ennen ensimmäistäkään rautapilleriä, suht nopeasti renkaan laiton jälkeen.Mulla ei oo mitään tollasia ongelmia ollut,,ei mitään vatsakipuja eikä kramppeta, huonoa oloa tai runsasta vuotoa. vuodot on niukat,kivuttomat eikä mitään mahasärkyjä ole. loistava rengas!
- Kääk
kuukautiset? kirjoitti:
Entäs sitten oksetus olot? Aallottain tulee niin huonoja oloja, että saa pidätellä etten juokse oksentamaan, on mahdollista, että johtuu myös raudasta, mutta kun nämä huonot olot alkoivat ennen ensimmäistäkään rautapilleriä, suht nopeasti renkaan laiton jälkeen.Krampeista huolimatta minulla kuukautiset on niukentuneet siitä, mitä oli pillereillä. Ennen kesti vuoto viikonkin, mutta nyt menee 3-4 päivässä ohi. Tosin niitä saa odotella viikon eli alkavat yleensä vasta kun uusi rengas laitetaan paikalleen. Kipuja ei silloin juuri ole.
Kun mainitsit tuon pahan olon, niin minulle etova olo tulee noiden kramppien yhteydessä. Jos ei ole kipuja, ei ole oksettava olokaan. - floop
Kääk kirjoitti:
Krampeista huolimatta minulla kuukautiset on niukentuneet siitä, mitä oli pillereillä. Ennen kesti vuoto viikonkin, mutta nyt menee 3-4 päivässä ohi. Tosin niitä saa odotella viikon eli alkavat yleensä vasta kun uusi rengas laitetaan paikalleen. Kipuja ei silloin juuri ole.
Kun mainitsit tuon pahan olon, niin minulle etova olo tulee noiden kramppien yhteydessä. Jos ei ole kipuja, ei ole oksettava olokaan.vasta 4-7 taukopäivien aikana,eli ne heittelee.onko normaalia?
- kipuja...KYLLÄ
floop kirjoitti:
vasta 4-7 taukopäivien aikana,eli ne heittelee.onko normaalia?
Ensimmäinen rengas ollut nyt viikon ja alavatsassa tuntuu välillä kuin olisi kuukautiskipuja.
Alan kohta epäilemään, ettei minulle sovi mikään hormoniehkäisy. Tuntuu, että pinnakin kireämmällä kuin normaalisti, sama pillereiden kanssa.
Eilen sitten touhuiltiin miehen kanssa, enkä kostunut YHTÄÄN. Yleensä olen suht märkä, että tämä oli ihan uusi ongelma, kipeä olin sieltä pitkään, tietty kun olin kuiva kun Saharan autiomaa.
Onneksi mies on nopea ;)
Voisikohan tämä johtua renkaasta?
- N26
justiin kirjoitin tänne tästä aiheesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/910690 - Jep jep
Satunnaisia alavatsa kipuja täälläkin, nyt on menossa 4 rengas ja kolmas käyttöviikko, tällä viikolla otan pois ja pidän taukoviikon.
Kivut muistuttaa juurikin kuukautiskipuja ja tulee silloin tällöin. Sen kanssa pystyy elämään, kun ei ole jatkuvaa ja jokapäiväistä.
Kuukautiset mulla on runsantunut ja kivut pahentunut. Kuukautiset kestää renkaankin kanssa sen 4-5 päivää. Pahin vuoto on heti menkkojen alettua seuraavat 2-3 päivää. Rätit oon vaihtanut tamppooneihin, kun alussa on niin hirveet vuodot, että rätin kanssa ei ole yhtään hyvä olla, on epävarma olo. Tamppoonista oon huomannu myös sen, että se lievittää mun kipuja alavatsassa kuukautisten aikana, ainakin vähän!(?) Muutoin kuukautiskipuja ei ole juurikaan ollut, mutta turvotusta kyllä. Tuntuu, että turpoaisin ilmapallon lailla, mulla menee myös vatsa vähän sekaisin kuukautisten ajaksi.
Pillereitä syödessä olin hieman itkuherkkä, enään en ole niin paljoa. Ja kuukautiskivut alkoivat viikkoa ennen kuukautisia..(rintojen aristus, alavatsassa turvotusta, vielä lisää itkuisuutta, alavatsan vihlovat kiputilat, vatsa sekaisin...) - nuvanotforme
Itsellä menossa ensimmäinen rengas, ollut 2 viikkoa. Mahakipu sietämätöntä, tulee aalloittain, yleensä syömisen tai vessassa käynnin jälkeen.. Myös pinna ollut kireemmällä kuin ennen.. :-/ Soitto lääkäriin heti kun pystyn, mutta todennäköisesti otan oma-aloitteisesti pois, sillä tällaista kipua en halua joutua sietämään joka päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418