Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ONTELOSYYLÄ ELI

MOLLUSKA,,APUA!!!

Eikö todellakaan mitään keinoa saada syylää kuriin!!???Näyttää leviävän huimaa vauhtia lapseni naamassa,käsissä ja jaloissa.Ja voi kuulema kestää vuosia ennen kuin paranee!!!!!

16

18411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ........

        Ontelosyylä ei ole sama kuin tavallinen syylä.tavallisiin syyliin on olemassa jotain laastareita,mutta ontelosyyliin ei tunnu olevan parannusta,muuta kuin aika.


    • kokeile sitä
    • aiheuttamia

      Molluskat ovat noin 2v lapsen riesana jonka jälkeen ne katoaa. Hankalassa paikassa olevia (kasvot, taivekohdat)voi käydä terveyskeskuksessa poistattamassa tai nyppiä itse pinseteillä. Ennen nyppimistä on hyvä laitta EMLA-voidetta iholle (paikallispuudute).

      • ............

        ei oikein lapselta voi lähteä nyppimään niitä naamasta..


      • on poistettu
        ............ kirjoitti:

        ei oikein lapselta voi lähteä nyppimään niitä naamasta..

        Meidän molemmilta lapsilta lääkäri on nyppinyt isompia molluskoita pois kasvoista, eikä lapsista se ollut lainkaan tuskallista. Paikallispuudutus voiteella oli tehty.


      • deter

    • kannattaa kokeilla

      Itse olin kokeillut em. molluskoihin Remasania, syylänestettä eivätkä ne lähteneet. Sitten jostain täältä keskustelupalstalta luin kun joku oli kokeillut rikki menneeseen ontelosyylään suihkelaastaria ja onnistunut sillä poistamaan ne.
      Ja kas kummaa, sehän tepsii. Apteekista sitä ei saanut, mutta kemikaliosta sai. Puhdistin ensin 3% vetyperoksidilla, annoin kuivahtaa ja päälle suihkelaastaria. Se tekee vesitiiviin kalvon ja muutaman päivän välein uusittuna (ehkä n. 3-4 kertaa) molluskat ovat kuivaneet. Mutta kasvoihin en kyllä uskaltaisi laittaa sitä. Jotenkin kun molluska ei saa happea, se kuolee.

      • maa-ama

        Itse sain avun kyseiseen vaivaan ollessani n. 10 vuotias tyttönen. (Sitä ennen niitä oli muutama poistettu terveyskeskuksessa vuolemalla. Kauhea kokemus lapsena.)
        Vaarini vei minut Mikkelissä ihotautilääkäri Raimo Suhoselle ja hän ilmoitti syylät nähdessään että vaiva ei ole iso ja lähtee pois voiteella, jonka hän määrää. Ja niin hän kirjoitti voidereseptin, jolla ontelosyylät hävisivät todella nopeasti ja kivutta, sively syyläalueille muistaakseni 1-2 krt päivässä. Ja jos oikein muistan voide oli hänen joku "oma voidesekoitus", mutta mitäpä sillä väliä kun teho oli taattu.
        Raimohan toimii Mikkelissä edelleen ihotautilääkärinä ja olen hänen luonaan käynyt muidenkin ihovaivojen takia ja aina nopean avun saanut, eikä tarvitse kuin nähdä vaiva ja heti on hoito valmiina. Tunnetusti viisas mies alallaan ympäri maailman. Ota häneen yhteyttä, jos ette jo vaivaan ole apua saaneet. Hänellä on s.postiosite, jos ette pysty käymään. Osoitteen varmaan saatte Mikkelin SPR-lääkäriasemalta,jossa hänellä on vastaanotto.


      • vierailija
        maa-ama kirjoitti:

        Itse sain avun kyseiseen vaivaan ollessani n. 10 vuotias tyttönen. (Sitä ennen niitä oli muutama poistettu terveyskeskuksessa vuolemalla. Kauhea kokemus lapsena.)
        Vaarini vei minut Mikkelissä ihotautilääkäri Raimo Suhoselle ja hän ilmoitti syylät nähdessään että vaiva ei ole iso ja lähtee pois voiteella, jonka hän määrää. Ja niin hän kirjoitti voidereseptin, jolla ontelosyylät hävisivät todella nopeasti ja kivutta, sively syyläalueille muistaakseni 1-2 krt päivässä. Ja jos oikein muistan voide oli hänen joku "oma voidesekoitus", mutta mitäpä sillä väliä kun teho oli taattu.
        Raimohan toimii Mikkelissä edelleen ihotautilääkärinä ja olen hänen luonaan käynyt muidenkin ihovaivojen takia ja aina nopean avun saanut, eikä tarvitse kuin nähdä vaiva ja heti on hoito valmiina. Tunnetusti viisas mies alallaan ympäri maailman. Ota häneen yhteyttä, jos ette jo vaivaan ole apua saaneet. Hänellä on s.postiosite, jos ette pysty käymään. Osoitteen varmaan saatte Mikkelin SPR-lääkäriasemalta,jossa hänellä on vastaanotto.

        Otin yhteyttä Raimo Suhoseen sähköpostitse, ja hän totesi, että tapauksessa oli kysymys tavallisista syylistä, ei ontelosyylistä! Tässä lainaus infektiofoorumin sivulta:
        Ontelosyylä paranee ajan mittaan spontaanisti eikä usein vaadi hoitamista. Yksittäinen syylä voi kuitenkin säilyä kuukausien ajan. Tehokasta systeemistä tai paikallista lääkehoitoa ei ole. Ontelosyylien hoito on mekaaninen poisto. Tämän voi tehdä halkaisemalla molluskan injektioneulan kärjellä (neula ihon suuntaisesti molluscaan) ja pyyhkäisemällä sisältö esim. harsotaitokseen. Myös tarkoitusta varten suunniteltuja atuloita, kaavinta tai rengasveistä voi käyttää sisällön puristamiseen. Ihon rasvaaminen puuduttavalla voiteella (Emla) helpottaa toimenpidettä. Atoopikoilla ja laajoilla ihoalueilla "emlausta" ei kuitenkaan tule tehdä. Molluskoiden nyppimistekniikan voi myös opettaa lapsen vanhemmille, jotka voivat kotona jatkaa leesioiden rikkomista.

        1. Suhonen R. Ontelosyylän hoito. Duodecim 104:793-795, 1988.


      • helpottunut
        vierailija kirjoitti:

        Otin yhteyttä Raimo Suhoseen sähköpostitse, ja hän totesi, että tapauksessa oli kysymys tavallisista syylistä, ei ontelosyylistä! Tässä lainaus infektiofoorumin sivulta:
        Ontelosyylä paranee ajan mittaan spontaanisti eikä usein vaadi hoitamista. Yksittäinen syylä voi kuitenkin säilyä kuukausien ajan. Tehokasta systeemistä tai paikallista lääkehoitoa ei ole. Ontelosyylien hoito on mekaaninen poisto. Tämän voi tehdä halkaisemalla molluskan injektioneulan kärjellä (neula ihon suuntaisesti molluscaan) ja pyyhkäisemällä sisältö esim. harsotaitokseen. Myös tarkoitusta varten suunniteltuja atuloita, kaavinta tai rengasveistä voi käyttää sisällön puristamiseen. Ihon rasvaaminen puuduttavalla voiteella (Emla) helpottaa toimenpidettä. Atoopikoilla ja laajoilla ihoalueilla "emlausta" ei kuitenkaan tule tehdä. Molluskoiden nyppimistekniikan voi myös opettaa lapsen vanhemmille, jotka voivat kotona jatkaa leesioiden rikkomista.

        1. Suhonen R. Ontelosyylän hoito. Duodecim 104:793-795, 1988.

        Ontelosyylät paranivat lopullisesti kun 2,5 vuotias lapsemme matkusti kanssamme Kuolleen meren alueelle. Lapsi vietti paljon aikaa uima-altaassa, jolloin molluskat puhkesivat kuin itsestään, ne oli helppo puristella tyhjiksi. Kotona laitettiin vielä suihkelaastaria arpien päälle, jolloin loputkin hävisivät kokonaan. Kuolleen meren mineraalit auttavat tutkitusti mm. atooppisen ihon tai psoriaksen hoidossa.


    • äiteeee

      mites noiden käyttö,....onko tietoa???

    • progriolet

      Laita syylään perusvoidetta (Abo base creme) ja Bodysprayta (Axe (punainen)) ja syylä häviää 15 minuutissa :)

    • kokenut.

      Olen 15-vuotias ja minulla oli ontelo molluskoja noin 2 vuotta sitten. Niitä oli jaloissa,käsissä,vatsassa ja oli niitä vielä muuallakin. En käyttänyt mitään rasvoja enkä tabletteja huolehdin vain etten koskisi niihin ja jos koskin menin pesemään heti kädet. Niitä oli minulla noin puoli vuotta sitten ne alkoi pikku hiljaa vaa lähtemään irti. Ja nyt minulla on pelkkiä jälkiä niistä ja uusia ei ole tullut. Ja ne voi kuulemma uusiutua.

    • rtwetwetw

      Ap, vitun uusavuton, GOOGLAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • työlästä

      Pojallani oli Hänen ollessaan n. 5v. peitin jokaisen pakkauksen pienillä laastareilla. Vaihdoin laastarit päivittäin pesimme kädet eikä poika koskenut mollukoihin. Mollukat leviävät omilla nesteillään. Kun lähtivät muutamassa päivässä eivät ole uusiutuneet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe