Tässä esimerkkiauto: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honey-Motorhome-RV_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ50057QQitemZ4572020892QQrdZ1
Miten onnistuu esim. tällaisen rekisteröinti Sovjet-Finlandiin? Auton osto ja rahditus eivät ole ongelma, mutta miten on saastemääräysasiat, valomääräykset, kaasut, sähköjen muuttaminen 110->220v. yhdenmukaisuustodistukset, yms. blaablaablaa, joita AKE vaatii? Onko jollain oikeasti kokemusta? Ennakkolausuntoja lienee turha pyydellä AKE:sta. Nämä olisivat hieman kerskampia kuin esim. samanikäiset dukato-detflessit,tai peukeut-hjumerit ja kuitenkaan ei merkittävästi kalliimpia.
Matkailuauto USA:sta?
9
2917
Vastaukset
- ... itsekin hakluaisin kuul...
Asiasta en tiedä, mutta Ake lienee kuitenkin se oikea paikka tiedon saamiselle. Sillä instanssissa lienee monopoli meillä - eli "pelaa" sen sääntöjen mukaan. Jos on makailuauto, niin ei kait siitä mene edes autoveroa.
Toivottavasti jokin asiantuntija vastaisi tuohon ongelmaasi. Asiallisen näköinen peli -muuten. - katsokaapa kaikki
Katsokaapa kaikki, millaisia autoja on USA:ssa. Kalpenee italian "fiatit" sun muut noiden rinnalla. Painot olisi mukava tietää - ei taida ihan normaali h-autokortti riittää ajamiseen.
- liimis
käytettynä, mikä ettei. Se kone taitaa olla vain melkoinen 'juoppo', bensalle, iso V8! Onhan noita jenkkivehkeitä tuotu Suomeen, Artic Motor Caravan Keminmaalla, Jukka Lahti, siellä voisi jotain tietoa olla. Ne sähköt, kaasut yms. ovat tottakai muutettavissa suomalaisten säännöksien mukaisiksi, ja ei kai rekisteröintiä voi estää jos peli säädöksien mukainen. Hinta, 12000 taalaa, vaikuttaa kokoon ja varusteisiin nähden kohtuulliselta, jos on peli kunnossa. Rahti, en itse tiedä mitä mokoma maksaa. Ja kyllä täällä noita jenkkipelejä liikkuu, muutama viikko sitten näin yhden, oli kyllä Kanadan rekisterissä. Onnea vaan yrityksellesi!
- liimis
käytettynä, mikä ettei. Näyttää olevan melkoinen V8 kone, bensaa palaa jonniinverran. Mutta hinta, niillä varusteilla, ihan kohtuullinen, jos peli kunnossa. Rahti sitten erikseen. Arctic Motor Caravan, Keminmaalta, toi jenkkiautoja joskus tilauksesta, sieltä voisi tietoa löytyä niistä, Jukka Lahti tietänee. Ja ne sähkä- ja kaasulaitteet tietty voi modifioida suomalaisiin säännöksiin, joten ei esteitä rekisteröinnille pitäisi olla. Onnea vaan yrityksellesi!
- kele, liimis vielä
aiemmin ei mennyt viesti perille, nyt tuli molemmat, haitanneeko tuo mittään!
- ohhoh
Saksaan niitä on saanut tuoda, ja siellä niitä on käytössä. Suomeen ei autoja kuitenkaan ole sieltäkään tuotu. Täällä USA matkailuautojen muuttaminen rekisteriin saamiseksi olisi liian kallista puuhaa.
Ne muutamat kappaleet USA autoja, joita täällä näkee, on jo vanhojen säädösten aikan tuotuja, ja rekisteröityjä.
Koitin hakea linkkiä, josta tilanne olisi selvinnyt, mutta en juuri sitä nyt löytänyt.
AKE:sta tai katsastuskonttorilta saa varmasti oikeaa tietoa. Kannattaa kysyä. - löytyy
Jenkkivehkeitä löytyy myös Saksasta. Itse tuotettiin sieltä, ja välittäjä teki kaikki muutostyöt.Helppoa eikä kauhean kallista.Mene mobile.de sivuille ja laita hakuun ainakin 130hv niin tippuu kaikki pikkumoottoriset kopperot pois.
- pure
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=2&bereich=womo&id=11111111172064289&
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=2&bereich=womo&id=11111111179505564&
nam
hinnat varmaan neuvoteltavissa näillä polttoainekustannuksilla ;)
- ebay-man
Pirautin tossa yhteen kaasu- ja sähkötarkastuksia tekevään firmaan, ja siellä oltiin sitä mieltä että nou broblemo. OK. Käynti katsastusasemalla, kehotus välttää jätti-isoja autoja ja liian "uusia" eli -96 ja uudempia. Tuossa -96 vuodessa on lienee jokin tirektiivi-asia, joka tekee katsastamisen vaikeaksi/mahdottomaksi(?) Katsastusasemalla oltiin siis sitä mieltä että -95 ja vanhemmat menisivät kohtuullisen helposti suomen kilpiin, ja erityisesti korostettiin tuota 190cm "sisäkorkeussääntöä" verovapautta ajatellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743