HEMI Charger kolaroi...

Pade

Morjens !!

Ajelin eilen kaivarissa joskus kymmenen maissa ja
kauhistuksekseni näin suomen ainoan(?) Hemi
Charger (kelta-musta) joka oli kiinni valkoisen
Kadetin kyljessä..Tätä ennen auto oli osunut
valkoiseen audiin ja siitä jalkakäytävän kautta
puuhun, tässä rytäkässä oikea etupyörä oli mitä
ilmeisemmin vääntynyt alle, jonka jälkeen auto
oli jatkanut matkaansa mustien lakujen
saattelemana erään Astran vasemman takanurkan
kautta valkoisen Kadetin kylkeen johon matka oli
pysähtynyt..Kun saavuin paikalle Chargeri oli
vielä käynnissä ja poliisit (kolme tai neljä
autoa) ottivat valokuvia ja mittailivat
kiihdytysjälkien pituutta..Chargerin omistajakin
oli paikalla mutta itse ainakin epäilen että hän
olisi ollut kuskina ja luulenkin että auto oli
varastettu..Eli onko jollain jotain enemmän
tietoa tästä tapauksesta?? Vaikuttaa meinaan
todella oudolta että omistaja olisi alkanut
lähetellä kaivarin suoralla Hemi
Chargerillaan..Olis vaan hieno tietää..

Ja perjantaina onkin sitten ruisingit...vai onko ?

17

3539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 440

      Kyseinen auto taitaa majailla kirkkonummella,
      ainakin olen sen siellä joskus nähnyt. Luin
      joskus lehdestä artikkelin autosta, omistajalla
      on tainut olla auto jo muutan kymmenen vuotta ja
      sitä on välissä laitettu aina vaan hienommaksi.
      Harmi jos se nyt on kolaroitu.

    • Chevy ´53

      Ei pitäisi leikkiä tollasilla tehovaroilla.
      Lähtee liian helposti käsistä ja auto alkaa
      viemään kuskia. Muistakaa että katu ei ole
      kilparata. Järki mukana vaikka kadut sulaa taas
      ja tekee mieli näyttää ja kokeilla.

    • en usko!

      Niin niin ja Hirvonen piiskas suomen ainoolla
      HEMI challengerilla junan alle ja lenti siitä
      vielä kuuhun.

      • hemi

        Kyllä se auto nyt vaan oikeesti on kolaroitu,
        seuraavana päivänä mies ajoi vielä arki-mersunsa
        ojaan.


      • Pade
        hemi kirjoitti:

        Kyllä se auto nyt vaan oikeesti on kolaroitu,
        seuraavana päivänä mies ajoi vielä arki-mersunsa
        ojaan.

        mutta oliko omistaja itse ratissa kun Chargeri
        kolaroi vai oliko se kenties varastettu?? Onko
        tästä tietoa??
        Ja sä joka et usko et se on kolaroitu niin voivoi
        mutta näin sen itse omin silmin..Kuka sen kolaroi
        ja miksi ja miten en tiedä...


      • veekasi
        Pade kirjoitti:

        mutta oliko omistaja itse ratissa kun Chargeri
        kolaroi vai oliko se kenties varastettu?? Onko
        tästä tietoa??
        Ja sä joka et usko et se on kolaroitu niin voivoi
        mutta näin sen itse omin silmin..Kuka sen kolaroi
        ja miksi ja miten en tiedä...

        Mahtaakohan kyseessä olla sama Charger joka sai
        jo rakennus vaiheessaan autotallin ovet päälleen
        kun joku jyräs pakulla niistä sisään?


      • Voi helvetin helvetti...
        veekasi kirjoitti:

        Mahtaakohan kyseessä olla sama Charger joka sai
        jo rakennus vaiheessaan autotallin ovet päälleen
        kun joku jyräs pakulla niistä sisään?

        Kyseessä on sama auto. Ja ei usko, että Hedman
        olisi itse parkkeerannut autoaan kadetin kylkeen.
        Mieshän ajaa ihan super rauhallisesti. Ainakin
        kirkkonummen kaduilla.


      • Pettynyt
        Voi helvetin helvetti... kirjoitti:

        Kyseessä on sama auto. Ja ei usko, että Hedman
        olisi itse parkkeerannut autoaan kadetin kylkeen.
        Mieshän ajaa ihan super rauhallisesti. Ainakin
        kirkkonummen kaduilla.

        Ja K:nummelaisen huhun mukaan se arkimersu
        siirtyi sinne pusikkoon kostean illan jälkeen
        paikallispaarista. Että tiedä häntä oliko Hemin
        kohtalo sama kuin mersun?


    • tomppa1962

      Moi.Snadidisti myöhässä.
      Toi koko paletti mitä "tietämättömät" on busannut tänne; on
      ihan bullshittiä. Hemi ei aivan taatusti oo tän koko paletin takana.
      Nyt täytyy hiffaasekin että,Hemi ei oo enää meizin messis.R.I.P..
      Chargerikin on jo lännesssä,siis myyty sinne.

    • FaktatKuntoon

      Eihän se "HEMIN"..(wau ,kova jätkä varmaan)...Charger mikään OIKEA hemi Charger ollut tai ole jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. vaikka hieno auto on/oli.
      Jos vaikka alunperin pikkulohkoiseen tai vaikka isolohkoiseenkin Charger tai olkoot vaikka Coronet,Challenger tai vaikka Belvedere,Satellite....laitetaan HEMI niin se toki on hemikoneella oleva mutta valmistusnumeroiden perusteella se ei ole näillä termein ilmaistava kun autoista puhutaan harrastepiireissä koska nämä ovat aika pyhiä asioita,Hemit Chryslerleirissä ja GM,Ford,AMC leireissä omat jutut.

      Ei se autoa huononna eikä paranna olipa 6lla,pikkulohkolla tai vaikka 383lla kun harrasteista puhutaan ,enempi muu kunto mutta oikea Hemi Charger on tehtaalta lähtiessään numeroita myöden Hemiauto ja mieluusti myös sillä alkuperäisellä koneellaan ynnä sen jatkona olevalla tekniikalla.
      Nämä yksilöt on tarkasti tiedossa ja rekisteröity missä ne on eikä niitä "tehdä"lisää niinvain,jos joku "uusi"raatokin löytyy vielä jostain jossa VIN natsaa niin se syynätään moneen kertaan ettei ole väärennös tai mitä siitä tekniikasta on enää jäljellä vai onko mitään?
      Asia joka ei toteudu enää monessakaan autossa,esim siinä 4d Belvederessä josta puuttuu se kruunu eli alkuperäinen sen oma moottori joka vissiin on jopa tiedossakin jossainpäin Suomea?

      Tottahan sinne 100%vastaavan koneen rahalla löytää tai vaikka uustuotantohemin jonkinmoisen joka ajaa saman asian taatusti mutta se vaan ei ole sama juttu näissä muskeliautopiireissä kun auton arvokin tuplaantuisi senmyötä ja puhutaan ISOISTA rahoista.
      Oikein isolla rahalla myös numerot väärennetään joko koneesta tai korin VIN kilpeä myöden jolloin nostetaan tuhkasta tai tehdään jopa lisää muskeliautoja ihan täsmäävin numeroinkin=)

      • HellanLettasSentään

        Eihän tuo moottoriasia ole pyhä kuin niille, jotka sitä asiaa arvostavat.
        Jotkut tykkää ajella, jotkut tykkää katella numerosarjoja.

        Muutenkin toi hemi homma on sellanen että se on historiaa, joka tapahtui jo vuonna 1949. Ei siinä mitään jos tykkää puljata historian kanssa, mutta ollaan kuitenkin vuodessa 2017.

        Nykyisin jos menet ostamaan 1,1 litrainen KIA:n niin siinä on matching numbers hemi moottori. Kuten kaikissa muissakin autoissa, kukaan ei silti ole huutamassa ääneen että numerot täsmää.

        Hemi moottorin legenda perustuu huonoon hyötysuhteeseen jolla saatiin näyttäviä SAE hevosvoimia valtavasta iskutilavuudesta. Syy kyseisen moottorin "erinomaisuuteen" oli se, että siihen aikaan muissa oli vielä huonommat hyötysuhteet ja alhaiset litratehot. Puristussuhteet vitosen luokkaa.

        Oman aikansa dinosaurus.


      • tomppa1962

        Moi.Paljon olet aikaa viettänyt kirjoittaaksesi "faktaa"?? Hemi Hedmanin Chargerista.
        Chargerin kolaroinneista joskus stadissa en tiedä mitään.Itse Hedmanin tapasin Kirkkonummella useinkin,siis todella usein.Nämä tapaamiset tapahtuivat sen jälkeen,kun
        Hemi oli jo myynyt Chargerin, Ruotsiin.Ja myös hetki ennen Hänen "Poistumistaan".Kyseinen auto on siis Ruotsissa ja voi Hyvin.Kyseisen Chargerin orkkistiedoista ei mulla ole havaintoja.Sen verran tiedän että,auto on joko kokonaan tai osittain rakennettu Konalassa.Orkkismoottorista ei ole varmuutta mutta,
        siihen asennettiin 426 HEMI.Ihan vapaastihengittävänä,ei siis mitään "Puhaltimia".Viimeksi
        kun auton näin,oli se sellainen jonka haluaisin itselleni.No,aikaa siitä on kulunut jo
        noin 17 vuotta.Jos siitä on pidetty huolta niin,ehkä se on vielä "kaunis".


    • FaktatKuntoon

      Näkee heti ettet ymmärrä edes mistä on kysymys!
      Ei nyt ole puhe hyötysuhteista,uusista moottorityypeistä eikä ainakaan KIA ajopeleistä tms.
      NE ihmiset jotka harrastaa näitä ja keräilevät ovat ns rahamiehiä joissa ei KIA hinnat paljon paina kuten ei taloudellisuus,käytännöllisyys eikä muutkaan asiat paitsi se 1 asia.
      Auton on oltava numeroita myöden alkuperäinen VIN hemikoodin auto.
      Mikäli se ei ole ja on jälkikäteen sellaiseksi tehty ja vaikka on just samanlaisesta ja -korisesta tehty jopa identtisesti kopioiden oikein osin niin se ei ole aito vaikka voi olla ainakin yhtä hyvä kaikinpuolin kuin se alkuperäinen.
      Nyt puhutaan autoista joita on valmistettu vähän olipa korimalli mikä hyvänsä tai merkki Dodge&Plymouth jompikumpi.

      Tehopuolet on hyvinkin tulkinnanvaraisia(kuten nykyäänkin ja varsinkin ne päästöt...) koska noihin aikoihin tehot ilomoitettiin miten parhaaksi nähtiin kisaluokitusten,vakuutusmaksujen,markkina-aluiden(eri osavaltioilla eri säännöksiä) ym huomioon ottaen mutta on yksi asia jota ei voi huijata ja se on varttimaili ym suorituskykymittaukset joiden mukaan hv lukemat voi laskea eli paperi ja mainoshevoset ei kuljeta koria yhtään nopeammin .

      Hemikoneet ei ole kuolleet milläänmuotoa vaan niitä on taas tuotannossa Charger pappa sedaniin/Challenger ha kuin Pick Up puolella mutta tietysti paljonkin kehitettyinä,puhumattakaan valtavasta valikoimasta jälkituotantoon tulleista jopa alumiinisista hemikoneista joita on montaa eri kokoa tehoa hintaa ihan kukkaron ja kohteen mukaan eli ihan pihalla olet siinäkin,sori.

      Dynamometreissä ja noiden suorituskykyaikojen mittailujen mukaan todellisiksi tehoiksi saatiin n500 hv olipa sitten Din tai SAE vai mitä mutta väännöllähän noin isot moottorit kulkee mukaanlukien siis ei hemit kuin hemittömät V8 moottorit 70-alkuvuosiin asti jonka jälkeen saastehimmelit eri kokonaisuuksineen muutti moottoreiden luonteet vielä janoisemmiksi matalapuristekoneiksi.
      Huomiotavaa myös missä korissa Hemikone on/oli,vaihteisto kuin lisävarusteiden ym määrä jotka kaikki vaikuttaa painoon,pito eli millaiset kumit ratapinta lämpötila ja mitä tiheämmät välitykset niin tietty sen parempi tuo aikakin noin karkeasti ilmaisten.
      Yleensä moinen auto tilattiin uutena ihan kiihdytyskäyttöön ollen todella kallis optio ja huonosti käyttöautoksi sopiva luonne rajasi rahakkaatkin tavisostajat pois,siksi niitä tehtiinkin niin vähän.
      440 cid V8 antoi lähes saman suorituskyvyn paljon vähemmällä rahalla ja oli rutkasti helppokäyttöisempi pideltävä kaikinpuolin.
      Hemit hyvinkin tarkkoja säädöistään ja mekaanisin nostimin olevat versiot söi nokkia pienilläkin km vaihtokuntoon,kone ahmi bensaa ja erittäin hankala kaveri kaupunkiajoon.
      Ota faktoista selvää,tutki ja opi,tietoa kyllä löytyy jos kiinnostusta mutta rahaa pitää olla jos aiot KIAn vaihtaa aitoon 66-71 Hemiautoon.

    • JoopatiJoopa

      "Näkee heti ettet ymmärrä edes mistä on kysymys!
      Ei nyt ole puhe hyötysuhteista,uusista moottorityypeistä eikä ainakaan KIA ajopeleistä tms."

      Kyllä minä ymmärrän mistä on kysymys, oikein hyvin. Koetin vain saada fanaattisen kirjoituksen vastapainoksi hieman realismia.

      "NE ihmiset jotka harrastaa näitä ja keräilevät ovat ns rahamiehiä joissa ei KIA hinnat paljon paina kuten ei taloudellisuus,käytännöllisyys eikä muutkaan asiat paitsi se 1 asia."

      Kuinka paljon rahaa tarvitaan, jotta on rahamies? Wheeler Dealer ohjelmassa ostettiin alkuperäinen coupe, varustettuna hemi-moottorilla, muistelisin että ostohinta oli noin 5000 dollaria.

      "Auton on oltava numeroita myöden alkuperäinen VIN hemikoodin auto."

      Puhut nyt marginaalisen ryhmän harrastuksesta. En pysty näkemään että auto muuttuu romuraudaksi jos ei moottorilohkossa oleva numerosarja ole sama mitä tehtaalla siihen on laitettu.

      "on yksi asia jota ei voi huijata ja se on varttimaili ym suorituskykymittaukset joiden mukaan hv lukemat voi laskea eli paperi ja mainoshevoset ei kuljeta koria yhtään nopeammin ."

      Olet ihan oikeassa.

      Nuo mahtavat hemi-moottoriset autot kiihtyivät 60-luvulla varttimaililla uutena noin 13 - 14 sekunnin aikoihin.

      http://roadtests.tripod.com

      Vuosimallia 1995 oleva perus Audi A8, 300 hevosvoimaisella moottorilla kiihtyy ihan samaan. Audissa vaan taitaa olla muutama sata kiloa enemmän painoa.

      "Hemikoneet ei ole kuolleet milläänmuotoa vaan niitä on taas tuotannossa Charger pappa sedaniin/Challenger ha kuin Pick Up puolella mutta tietysti paljonkin kehitettyinä,"

      Taidamme puhua hemi-käsitteestä hieman eri lailla. Hemistä teki hemin se, että siinä oli niinkin edistyksellinen ratkaisu vuonna 1951, kuin puolipallonmuotoiset palotilat. Ratkaisu joka on käytössä nykyisin kaikissa autoissa. Tuo hemi-nimitys on varmaankin jäänyt valmistajalleen käyttöön, ihan mainostarkoituksessa. Ja hyvinhän tuo tuntuu toimivan, ilmeisesti 60-vuoden takaiset moottoriurheilusaavutukset kantaa edelleenkin markkinoinnissa.

      Hemi oli vuonna 1951 tehokkain moottori joka oli tarjolla. Se ei silti tarkoita sitä, että se olisi ollut poikkeuksellisen tehokas nykymittapuun mukaan, tai että siinä olisi ollut minkäänlaisia ylivertaisia teknisiä ratkaisuja, nykyajan autoihin verrattuna. Jos haluat pitäytyä niissä 60-luvun tehokkaammissa moottoreissa, niin ei niissäkään ollut mitenkään poikkeuksellisen korkeita litratehoja, tehot saatiin suuresta tilavuudesta. Työntötankojen käyttö rajoitti kierrosnopeuksiakin, joten se teho mitä saatiin, oli otettava tilavuutta kasvattamalla.

      Eli, moottori ei ollut minkäänlainen suunnittelun uroteko, vaan patarautaa, jolla saatiin hieman enemmän tehoa, kuin sen ajan muista moottoreista. 1951 kun hemi-moottori tuli markkinoille, puristussuhteet oli yleensä todella alhaisia ja palotilat onnettoman mallisia, oli vielä moottoreita joissa oli sivuventtiilit ym ym, joten lähes mikä vaan parannus lisäsi tehoa merkittävästi.

      "puhumattakaan valtavasta valikoimasta jälkituotantoon tulleista jopa alumiinisista hemikoneista joita on montaa eri kokoa tehoa hintaa ihan kukkaron ja kohteen mukaan eli ihan pihalla olet siinäkin,sori."

      Enpä taida olla ihan pihalla.

      "Dynamometreissä ja noiden suorituskykyaikojen mittailujen mukaan todellisiksi tehoiksi saatiin n500 hv olipa sitten Din tai SAE vai mitä mutta väännöllähän noin isot moottorit kulkee mukaanlukien siis ei hemit kuin hemittömät V8 moottorit"

      Vaan vääntömomenttipa ei autoa kuljeta vaan teho, sori :)

      "Yleensä moinen auto tilattiin uutena ihan kiihdytyskäyttöön ollen todella kallis optio ja huonosti käyttöautoksi sopiva luonne rajasi rahakkaatkin tavisostajat pois,siksi niitä tehtiinkin niin vähän."

      Et siis tiennyt että nämä hemi-moottorit tehtiin kyllä ihan perheautomoottoreiksi.

      "Ota faktoista selvää,tutki ja opi,tietoa kyllä löytyy jos kiinnostusta mutta rahaa pitää olla jos aiot KIAn vaihtaa aitoon 66-71 Hemiautoon."

      Ahhaa, rajasit nyt tämän mielettömän valurautamöhkäleen johonkin vuosimalliin. No pitääpä ottaa selvää jos tämä näin tärkeetä on.

      • JoopatiJoopa

        Nonniin, otin selvää.

        Eli ilmeisesti puhut hemi-moottoreiden toisesta sukupolvesta jota alettiin tekemään vuonna 1964 ja kilpailullisista ym syistä niitä myytiin myös tavallisille kuluttajille vuosina 1966 - 1971 noin 11.000 kpl erilaisissa autoissa.

        Sitten ymmärrän keräilijöiden innostuksen, määrä on aika vähäinen. Itse puhuin hemi-moottoreiden ensimmäisestä sukupolvesta.

        Kyseinen moottori oli varmasti 50 vuotta sitten todella kova rassi, mutta eihän se mitään ihmettä enää nykyisin tarjoa. 350 epätaloudellista hevosvoimaa.

        Kun litrateho on luokkaa 50 hv/litra niin.... vuoden 1971 opel kadett 1.1 pystyi ihan samaan.

        Toki, kun tilavuutta suurennetaan äärimmilleen niin saadaan sieltä kampiakselin päästä jotakin irti.

        Mutta kuten sanoin jo aiemmin, museokamaa, keräilijöiden juttuja ja patarautaa. Oman aikansa dinosauruksia. Itse en jaksa fanatisoitua :)


    • FaktatKuntoon

      Juu,jaahas joo,niitä ensimmäisen sukupolven hemi moottoreita onkin sitten tehty pikkasen kauan sitten jos aikaa on vierähtänyt näistä toisenkin sukupolven moottoreista paljon.Näitä ihkauusia hemejä ei nyt kannattane sotkea tähän ,niitä on nimittäin lukemattomia erimoisia valmistajineen saati tehoineen.
      426 hemin teholukemat vm riippumatta annettiin aina samanverran kuin tuo lukemakin,asia joka antaa ymmärtää että näin se oli päätetty korkeimmalla taholla eikä niin tarkkaa kunhan sinnepäin ja alakanttiin juurikin aiemmin mainitsemistani syistä.
      Yläkanttiin ei kannattanut ilmoittaa,luokitukset kärsi ne vakuutusmaksut eli kokonaisuutena myynnille&markkinoilla huono homma!
      Alunperinkin tarkoitus oli valmistaa vain minimaalisesti myyntiin siviiliautoihin luokitusten saamiseksi tuontantokoneelle,siksi myös option hinta pidettiin siihen aikaan taivaissa.
      Moottori suunniteltiin vain ja ainoastaan kipakäyttöön ja ensimmäiset nähtiin-64 radalla josta sitten pikkasen kesyteltiin Race Hemistä Street Hemiksi,esin hydraulinostimin ja sai myös 1 kaasuttimisena 2 kaasuttimisen lisäksi ym pientä.
      Nämä kesytetytkin oli/on hurjia laitteita,kannattaa ottaa selvää historiasta.
      Joku tietysti halusi rajusta vieläkin rajumman ja sekin onnistui,muuten tiesitkö että Hemi autoille EI myönnetty minkäänlaista tehdastakuuta juurikin siitä syystä että ne meni kisaamiseen ennemmin tai myöhemmin.

      Noita 1 sukupolven hemi koneita onkin sitten jos jonkinmoisia Chrysler autoissa ja alkutaipaleella niiden kokoakin muutettiin moneen otteeseen päätyen 392 kuutiotuumaan siinä n1958 korvilla.
      Niistä tosiaan luvattiin tuonverran mitä sanoit vaan niistäkin löytyi eri versioita ja jo siihen aikaan niihinkin sai viriosaa,kas kiihdytyshommiinhan niitä meni silloinkin ja meni muuten jopa teollisuusmoottoreiksi niiden pick up ja henkilöautojen lisäksi.
      Litrateho suoraviivaisesti ajatellen ei ole ollenkaan sama asia jos niitä litroja onkin sitten enempi koska kuten aiemmin sanoin nämä liikuu vännöllä kuten kaikki V8 USA moottorit yleistäen.
      Ilmoitetuilla hv määrillä ei oikein ole tekemistä sen kulkupuolen kanssa,esim 500cid(8,2l)Cadillacin moottorille saatettiin antaa n200hv teholukemat mutta vääntö olikin sitten murhaavaa luokkaa ja se 2500kg kulki ihan äänettömän ripeästi.
      Sama moottori saattoi olla välillä jopa 350hv tai alle 200hv,pikkasen vm riippuen kuin saastelaitteista-puristuksista jne.
      Tätä voi olla vaikea ym,märtää mutta käy kokeilemassa jotain vaikka 80luvun Camaro/Firebirdia joiden teholukemat jotain 230hv ja 350cid eikä se pitäisi sinun teoriasi mukaan kulkeman mihinkään mutta kyllä se kuule lentää lähestulkoon ja niitä ei voi edes verrata 60/70 taitteen malleihinsa suorituskyvyssä vaikka koneen koko olisi tuota samaa luokkaa.

      Aneemisimmat tuotteet löytyy noin 75-80 aikaväliltä ja ovat aika masentavia toimivuudeltaankin vaikka itse peruskone on terve,kuorrutukset ei.

      Nuo 1 sukupolven hemit oli 2 polvea vieläkin raskaampia ns rautahemejä eikä ne koritkaan mihin niitä asennettiin kevyitä olleet saati virtaviivaisia mutta vahvoja olivat ja niitä käytettiin pitkäänkin kiihdyttimissä ja ovat haluttuja yhäkin,osiakin löytyy.

      Loppusanoina voisi sanoa että edelleenkin KIA vaihtokaupoissa saat pulittaa isot välirahat jos aitoon 1 sukupolven hemillä olevaan siipiautoon aiot vaihtaa,jo moisen löytäminen on hankalaa ja nykyään parhaat edullisimmat kaupat kuin erittäin hienoja HT/avo yksilöitä 50-luvulta Dodge-Chrysler-Plymouth-DeSoto koreissa löytyy..niin.. Ruotsista tietty.
      USA:sta näitä on turha enää haaveilla tuovansa ellei täyttä rytöläjää rahtaa vaivoikseen.

      Tahtovat sitten maksaa painonsa kultaa entisöidyt yksilöt,vaikka sitä hemiäkään ei olisi ja suorituskykykin piisaa taatusti,meinaan ei niillä uskalla oikein nykyliikenteessä ajella edes varovasti koska jo pienikin lommo ,peltikolhu saati kromien kolhiminen saataa maksaa tuhansia ja tuhansia euroja eikä sekään helpota jos vakuutus korvaa kun sitä hakemaasi osaa ei välttämättä löydy mistään ihan lähi kk jos vuosinakaan ....USA ainut mahdollisuus mutta kun ne on sielläkin paalattu jos ajat sitten ja jos jostain löydät raadon tai NOS osan niin dollarit kelpaa ja tulli kaupanpäälle.

      Ja tuo 1995 audi kommentti..niin,Audista ei saa kuin romuraudan hinnan (eikä muoviautossa paljon sitäkään ole)ja se ei milläämuotoa ole keräilyauto,ei ole tyylikäskään mitenkään ja täysin massatuote ilman persoonallisuutta.
      Audi merkillä ei oikeastaan ole yhtään keräilijöitä kiinnostavia malleja,tylsiä etuvetoisia perhesedaneita iät ja ajat.
      Quattro mallit,siis ne ensimmäiset 80-luvulta ja siinä 2 ov GT korissa lienee kiinnostavimpia,4d sedanit ei mitkään olipa vaikka rakettimoottorilla.

      Loppu ja Amen,lisää Hemitietoa,faktaa historiaa löytyy kirjoista joita läjäpäin kuin netistäkin.

    • jonaspetteri

      Nuo kolaroivat herkästi, aatteleppa itte kun ohjauspyörässä on yli 5 kierrosta laidasta laitaan niin on se vaikea hallita velttoa lullaa nopeissa tilanteissa.
      USA:ssakin nuoriso ajoi aikoinaan tuon tyyppiset epäonnistuneet autokonstruktiot sähkötolppien ympärille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3650
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      71
      1928
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1214
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      65
      1035
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe