Kysyn vain, vastausta vailla.

Lover_Of_Darkness

Kertokaapa minulle rakkaat feministit & sovinistit, mitä hyödytte aatteestanne? Onko paremmuuden tunne jotenkin kiehtovaa? Jos on niin miksi?

Koko homma on minusta mennyt lähinnä naurettavaksi pelleilyksi.

7

471

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takia

      Paremmuus johonkin nähden tarkoittaa valtaa. Valtaa siihen nähden, joka on "parempi".

      Miksi taas ihmiset haluavat valtaa? Well, sen itsensä vuoksi. Kun on valtaa, minuus kasvaa. Hallitsee enemmän asioita. On kontrollissa. Maailman valtias.

      Parempi se, kuin olla nyhverö siwa-kassin kantaja. Vai mitä?

      • tuo

        liittyi sovinismiin ja feminismiin?


      • niin?
        tuo kirjoitti:

        liittyi sovinismiin ja feminismiin?

        Ei vastaukseni liitynytkään ainoastaan sovinismiin ja feminismiin - voit soveltaa sitä monessa muussakin tilanteessa. Mutta kysymykseen vastaus oli varsin sopiva. Vai oletko eri mieltä?


      • Lover_Of_Darkness

        Itsekkäitä ajatuksia. Valtaa, miksi sitä? En itse kaipaa moista. Muistetaan kuitenkin että valta on myös vastuuta joka monilta tuppaa unohtumaan.

        Ajatellaan siis vähän pitemmälle.


      • thinktank
        Lover_Of_Darkness kirjoitti:

        Itsekkäitä ajatuksia. Valtaa, miksi sitä? En itse kaipaa moista. Muistetaan kuitenkin että valta on myös vastuuta joka monilta tuppaa unohtumaan.

        Ajatellaan siis vähän pitemmälle.

        Todellinen valta nimenomaan on sitä, ettei joudu kantamaan vastuuta. Jos sinulla on todellista valtaa, voit pakottaa muut kantamaan tekojesi seuraukset.


    • animagus

      Käsitykseni mukaan feminismissä ei ole kyse siitä, että yritettäisiin todistaa, että naiset olisivat miehiä parempia. Feminismi pyrkii tasa-arvoon naisten alempiarvoista asemaa parantamalla. Feminismi ei kiellä sukupuolten välisiä eroja vaan korostaa sitä, että molempia sukupuolia on eroista huolimatta kohdeltava samanarvoisina. Näin minä ainakin olen asian ymmärtänyt ja tunnustaudun kyllä feministiksi siinä suhteessa. Itse asiassa olen hieman hämmästynyt siitä, että kaikki naiset (ja osa miehistäkin) eivät ole feministejä!

      • Lover_Of_Darkness

        Tuntuu että monet tuntemani feministit koittavat saada naissukupuolesta parempia kuin miehet eikä siis tasavertaisia. Tosin en hirveästi tätä porukkaa tunne niin ei ole tarkoitus yleistää. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe