Kertokaapa minulle rakkaat feministit & sovinistit, mitä hyödytte aatteestanne? Onko paremmuuden tunne jotenkin kiehtovaa? Jos on niin miksi?
Koko homma on minusta mennyt lähinnä naurettavaksi pelleilyksi.
Kysyn vain, vastausta vailla.
7
528
Vastaukset
- takia
Paremmuus johonkin nähden tarkoittaa valtaa. Valtaa siihen nähden, joka on "parempi".
Miksi taas ihmiset haluavat valtaa? Well, sen itsensä vuoksi. Kun on valtaa, minuus kasvaa. Hallitsee enemmän asioita. On kontrollissa. Maailman valtias.
Parempi se, kuin olla nyhverö siwa-kassin kantaja. Vai mitä?- tuo
liittyi sovinismiin ja feminismiin?
- niin?
tuo kirjoitti:
liittyi sovinismiin ja feminismiin?
Ei vastaukseni liitynytkään ainoastaan sovinismiin ja feminismiin - voit soveltaa sitä monessa muussakin tilanteessa. Mutta kysymykseen vastaus oli varsin sopiva. Vai oletko eri mieltä?
- Lover_Of_Darkness
Itsekkäitä ajatuksia. Valtaa, miksi sitä? En itse kaipaa moista. Muistetaan kuitenkin että valta on myös vastuuta joka monilta tuppaa unohtumaan.
Ajatellaan siis vähän pitemmälle. - thinktank
Lover_Of_Darkness kirjoitti:
Itsekkäitä ajatuksia. Valtaa, miksi sitä? En itse kaipaa moista. Muistetaan kuitenkin että valta on myös vastuuta joka monilta tuppaa unohtumaan.
Ajatellaan siis vähän pitemmälle.Todellinen valta nimenomaan on sitä, ettei joudu kantamaan vastuuta. Jos sinulla on todellista valtaa, voit pakottaa muut kantamaan tekojesi seuraukset.
- animagus
Käsitykseni mukaan feminismissä ei ole kyse siitä, että yritettäisiin todistaa, että naiset olisivat miehiä parempia. Feminismi pyrkii tasa-arvoon naisten alempiarvoista asemaa parantamalla. Feminismi ei kiellä sukupuolten välisiä eroja vaan korostaa sitä, että molempia sukupuolia on eroista huolimatta kohdeltava samanarvoisina. Näin minä ainakin olen asian ymmärtänyt ja tunnustaudun kyllä feministiksi siinä suhteessa. Itse asiassa olen hieman hämmästynyt siitä, että kaikki naiset (ja osa miehistäkin) eivät ole feministejä!
- Lover_Of_Darkness
Tuntuu että monet tuntemani feministit koittavat saada naissukupuolesta parempia kuin miehet eikä siis tasavertaisia. Tosin en hirveästi tätä porukkaa tunne niin ei ole tarkoitus yleistää. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162306
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897- 45811
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää133799- 59787
- 42756
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44725Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673