Nauhoittaminen puhelinmyyntitapahtumassa

Venäläinen meininki

Velvoittaako laki puhelinmyyjää ilmoittamaan asiakkaalle lehteä kaupatessaan puhelun nauhoittamisesta ilman, että asiakas sitä älyää itse kysyä?

Jouduin epäasiallisen ja suoranaisia loukkauksia latelevan lehtimyyjän uhriksi, ja aloin selvitellä vastuukysymyksiä. Törmäsin minulle aivan uuteen käytäntöön eli selvisi, että markkinointiyritys nauhoittaa kaikki "myynti"keskustelut.

Myyntitilanteessa minulle ei kerrottu missään vaiheessa nauhoittamisesta saati sitten, että olisi kysytty nauhoituslupaa. Kun selvisi, että keskustelu on todellakin nauhalla, peräsin nauhaa puhelinmarkkinointiyritykseltä itselleni kuunneltavaksi. Ensin luvattiin ja hetken kuluttua lupa evättiin vedoten, että heillä ei ole velvollisuutta antaa asiakkaalle nauhaa lain mukaan.

Onko minulla lain mukaan oikeus saada kopio nauhasta kuunneltavakseni?

29

11470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susi

      Kyseessä on täysin normaali tapa joka vakiintunut lähes jokaiseen puhelintoimintaa harjoittavaan yritykseen ja jokaiseen puhelinvaihteeseen.

      Lienee myös loogista että yritys haluaa suojella omia etujaan kuten että paras varmistus kaupanteossa on se kun tilaus on tallennettu nauhalle, tietysti myös se että oma myyjä ei vedä välistä tai huijaa asiakkaita.

      • Marissa

        Ei puheluita saa lainmukaan äänitellä ilman, että ilmoittaa asianosaiselle ennen äänitystä ja saa siihen myös asianosaisen luvan. Mä nostaisin syytteen firmaa vastaan mikäli joku olis ilman lupaa äänitellyt mun puheita.


      • mies
        Marissa kirjoitti:

        Ei puheluita saa lainmukaan äänitellä ilman, että ilmoittaa asianosaiselle ennen äänitystä ja saa siihen myös asianosaisen luvan. Mä nostaisin syytteen firmaa vastaan mikäli joku olis ilman lupaa äänitellyt mun puheita.

        "Ei puheluita saa lainmukaan äänitellä ilman, että ilmoittaa asianosaiselle ennen äänitystä ja saa siihen myös asianosaisen luvan."

        Keksit sitten ihan itse tuollaisen lain. Vai löytyykö sinulta viittausta kyseiseen lainkohtaan? Eipä taida löytyä.

        Tässä sen sijaan sitaatti Tietosuojavaltuutetun toimiston sivuilta (http://www.tietosuoja.fi/29001.htm ):

        "Sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana, saa nauhoittaa. Oman viestinnän taltioiminen on mahdollista Suomen perustuslain mukaan, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä.

        Kun soitan yritykseen tai viranomaiselle, voidaanko puhelinkeskustelu nauhoittaa?

        Puhelun nauhoittaminen on yksi tapa kerätä henkilötietoja. Jos puhelun nauhoittamisen tarkoituksena on henkilötietojen kerääminen, toiminnassa on huomioitava henkilötietojen käsittelyä koskeva lainsäädäntö."


      • Marissa
        mies kirjoitti:

        "Ei puheluita saa lainmukaan äänitellä ilman, että ilmoittaa asianosaiselle ennen äänitystä ja saa siihen myös asianosaisen luvan."

        Keksit sitten ihan itse tuollaisen lain. Vai löytyykö sinulta viittausta kyseiseen lainkohtaan? Eipä taida löytyä.

        Tässä sen sijaan sitaatti Tietosuojavaltuutetun toimiston sivuilta (http://www.tietosuoja.fi/29001.htm ):

        "Sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana, saa nauhoittaa. Oman viestinnän taltioiminen on mahdollista Suomen perustuslain mukaan, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä.

        Kun soitan yritykseen tai viranomaiselle, voidaanko puhelinkeskustelu nauhoittaa?

        Puhelun nauhoittaminen on yksi tapa kerätä henkilötietoja. Jos puhelun nauhoittamisen tarkoituksena on henkilötietojen kerääminen, toiminnassa on huomioitava henkilötietojen käsittelyä koskeva lainsäädäntö."

        ..tuossa ollut kyse henkilötietojen keräämisestä ja laiton puhelinkeskustelujen äänittäminen on rikos niin yritykseltä kuin yksityiseltäkin ilman lupaa, kysy vaikka poliisilta.


      • mies
        Marissa kirjoitti:

        ..tuossa ollut kyse henkilötietojen keräämisestä ja laiton puhelinkeskustelujen äänittäminen on rikos niin yritykseltä kuin yksityiseltäkin ilman lupaa, kysy vaikka poliisilta.

        Koska tässä on puhuttu sekä yrityksistä että yksityisistä, niin ehdotan sinulle, että asian selkeyttämiseksi rajaamme hieman väittelymme kohdetta:

        Sanot tuossa, että "laiton puhelinkeskustelujen äänittäminen on rikos niin yritykseltä kuin yksityiseltäkin ilman lupaa."

        Kysynkin edelleen, että mihin lakiin perustuen? Ettei sinulta nyt vaan ole mennyt sekaisin omien puhelinkeskustelujen nauhoittaminen (sallittua) toisten puhelinkeskustelujen nauhoittamisen (salakuuntelu) kanssa?

        Viittaan edelleen tietosuojavaltuutetun lausuntoon (http://www.tietosuoja.fi/29001.htm ):

        "Sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana, saa nauhoittaa. Oman viestinnän taltioiminen on mahdollista Suomen perustuslain mukaan, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä."

        Tuohon nauhoitukseen ei tarvita toisen osapuolen lupaa eikä siitä tarvitse edes ilmoittaa toiselle osapuolelle.

        Mikäli olet asiasta edelleen eri mieltä, niin se voi nähdäkseni johtua vain ja ainoastaan jostain seuraavista syistä:

        1) Tulkitset tuon tietosuojavaltuutetun lausunnon eri tavalla kuin minä. Jos näin, niin miten tulkitset?
        2) Et usko tuon lausunnon olevan todellinen. Jos näin, niin tarkista antamani linkki.
        3) Uskot tietosuojavaltuutetun tulkitsevan lakia väärin. Jos näin, niin esitä linkki oikeudenpäätökseen, jossa on käytetty toisenlaista tulkintaa.

        PS. Jos soitat suomalaisen vakuutusyhtiön (ihan minkä tahansa) asiakaspalveluun, niin puhelusi nauhoitetaan ilman, että siitä sinulle puhelun aikana ilmoitetaan. Siitä vaan haastetta väsäämään tai rikosilmoitusta tekemään;-)


      • nauhoittelijanainen
        Marissa kirjoitti:

        Ei puheluita saa lainmukaan äänitellä ilman, että ilmoittaa asianosaiselle ennen äänitystä ja saa siihen myös asianosaisen luvan. Mä nostaisin syytteen firmaa vastaan mikäli joku olis ilman lupaa äänitellyt mun puheita.

        Höpö nyt itsellesi. Omien puheluiden nauhoittaminen ei ole kiellettyä. Pankit ja vakuutusyhtiöt sekä mm. teleoperaattorit nauhoittavat kaikki asiakaspuhelut. Nauhoittamiseen ei tarvita lupaa eikä siitä tarvitse ilmoittaa etukäteen. Kokonaan eri asia on nauhoitteen soittaminen sellaiselle, joka ei ole ollut keskustelun osapuoli.
        Minä esim. nauhoitan kaikki puhelinmyyjien ja teleoperattoreiden kanssa kanssa käymäni puhelinkeskustelut ja enkä takuulla ilmoittele enkä kysele mitään!
        Puhelimyyjät ei mulle tosin paljoa soittele, kun olen kieltänyt puhelinmarkkinoinnin, jota suosittelen muillekin. Jos joku sattuisi soittamaan, niin sitä puhelua ei tarvitse kauaa nauhoitella, niin äkkiä se päättyy.

        Kun vetoat lakiin, niin kerro mihin lakiin?


      • Venäläinen meininki
        mies kirjoitti:

        "Ei puheluita saa lainmukaan äänitellä ilman, että ilmoittaa asianosaiselle ennen äänitystä ja saa siihen myös asianosaisen luvan."

        Keksit sitten ihan itse tuollaisen lain. Vai löytyykö sinulta viittausta kyseiseen lainkohtaan? Eipä taida löytyä.

        Tässä sen sijaan sitaatti Tietosuojavaltuutetun toimiston sivuilta (http://www.tietosuoja.fi/29001.htm ):

        "Sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana, saa nauhoittaa. Oman viestinnän taltioiminen on mahdollista Suomen perustuslain mukaan, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä.

        Kun soitan yritykseen tai viranomaiselle, voidaanko puhelinkeskustelu nauhoittaa?

        Puhelun nauhoittaminen on yksi tapa kerätä henkilötietoja. Jos puhelun nauhoittamisen tarkoituksena on henkilötietojen kerääminen, toiminnassa on huomioitava henkilötietojen käsittelyä koskeva lainsäädäntö."

        Mitenkähän on sen saamisen laita?


      • mies
        Venäläinen meininki kirjoitti:

        Mitenkähän on sen saamisen laita?

        "Onko minulla lain mukaan oikeus saada kopio nauhasta kuunneltavakseni?"

        Lain mukaan heillä ei ole velvollisuutta luovuttaa nauhoitetta sinulle. Kyseessä ei hyvin todennäköisesti ole edes mikään "nauha", vaan levypalvelimelta löytyvä äänitiedosto.

        MUTTA:
        Vaikka heillä ei ole VELVOLLISUUTTA luovuttaa sitä sinulle, niin hyvin usein tuollainen tilanne puretaan siten, että kyseinen nauhoite kuunnellaan yhdessä heidän myyntiesimiehensä ja sinun välisessä (puhelin)keskustelussa. Niistä löytyy usein epäasiallista puhetta puolin ja toisin. Ja muista, että mikäli purkaminen tapahtuu puhelimitse, niin ainahan voit nauhoittaa kyseisen puhelun;-)


      • Venäläinen meininki

        Mikä tekee kaupanteosta mielestäsi järkevää? Sekö, että asiakkaalle ei kerrota nauhoittamisesta? On varmaan järkevää, että tehdyistä/tekemättömistä kaupoista jää tallenne, mutta mitä järkeä on siinä, että asiakkaalle ei tallenteen tekemisestä mainita sanaakaan? Kyllä siinä on asiallinen ja hyvä kaupantekotapa kaukana halutusta lopputuloksesta. Voin vakuuttaa, että tämän jälkeen en kuuntele enkä tee enää yhtään puhelinmyyntikuppausta .Sääli, että monet Erkki Eläkeläiset jäävät ilman lisätienestiä yhden mu..un "Topi"-myyjän ja hänen takanaan lymyilevän ja "Topia" hyväksikäyttävän pohjoissuomalaisen markkinointia HARRASTAVAN yrityksen takia.


      • Bad Indian

        Puhelinmyynti on järjetöntä ja epäeettistä rahan ja ihmisten energian haaskausta. Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla.

        Puhelujen nauhoittaminen loukkaa myös ihmisten yksityisyyttä ja pitäisi ehdottomasti olla lailla kielletty.

        Yritykset voisivat varmistaa myyjien lojaalisuuden jollain muulla tavalla kuin tällaisella jatkuvalla kontrollilla, esimerkiksi maksamalla niille kiinteää palkkaa ja kiinteitä työsuhteita. ;)

        Itse aion tästä lähtien lukea jokaiselle puhelinmyyjälle itse kirjoittamani runon. Silloin puhelu kuuluu tekijänoikeuden piiriin, eikä sitä saa kuunnella ilman minun lupaani.


      • mies
        Bad Indian kirjoitti:

        Puhelinmyynti on järjetöntä ja epäeettistä rahan ja ihmisten energian haaskausta. Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla.

        Puhelujen nauhoittaminen loukkaa myös ihmisten yksityisyyttä ja pitäisi ehdottomasti olla lailla kielletty.

        Yritykset voisivat varmistaa myyjien lojaalisuuden jollain muulla tavalla kuin tällaisella jatkuvalla kontrollilla, esimerkiksi maksamalla niille kiinteää palkkaa ja kiinteitä työsuhteita. ;)

        Itse aion tästä lähtien lukea jokaiselle puhelinmyyjälle itse kirjoittamani runon. Silloin puhelu kuuluu tekijänoikeuden piiriin, eikä sitä saa kuunnella ilman minun lupaani.

        "Puhelinmyynti on järjetöntä ja epäeettistä rahan ja ihmisten energian haaskausta. Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla."

        Puhelinmyynti jatkuu niin kauan, kunnes se joko kielletään lailla (ei välttämättä kovinkaan kaukainen haave) tai se muuttuu yrityksille taloudellisesti kannattamattomaksi (epätodennäköisempi vaihtoehto).

        "Puhelujen nauhoittaminen loukkaa myös ihmisten yksityisyyttä ja pitäisi ehdottomasti olla lailla kielletty."

        Päinvastoin. Oman viestinnän taltiointioikeus taataan jo Suomen perustuslaissa.

        "Yritykset voisivat varmistaa myyjien lojaalisuuden jollain muulla tavalla kuin tällaisella jatkuvalla kontrollilla, esimerkiksi maksamalla niille kiinteää palkkaa ja kiinteitä työsuhteita. ;)"

        Onneksi laitoit tuon hymiön tuonne loppuun. Muutoin joku voisi luulla, että olit tosissasi.

        "Itse aion tästä lähtien lukea jokaiselle puhelinmyyjälle itse kirjoittamani runon."

        Siitä vaan. Jos puhelinmyynti oikeasti ahdistaa, niin miksi et ilmoita numeroasi Robinson-rekisteriin (puh. 0600-13404)? Itse liityin pari vuotta sitten ja soitot loppuivat totaalisesti n. 3 kuukauden voimaantuloajan jälkeen.

        "Silloin puhelu kuuluu tekijänoikeuden piiriin, eikä sitä saa kuunnella ilman minun lupaani."

        Höpö höpö. Nauhoitetta ei saa muutenkaan julkisesti levittää, joten tuolla runollasi ei ole asiaan mitään vaikutusta. Esimerkiksi myyjä itse sekä myyntityöstä vastaavat esimiehet (määritelty etukäteen ennen kyseisen nauhoiterekisterin perustamista) voivat kuunnella nauhoitteen kokonaisuudessaan. Jos sitä sen sijaan käytetään koulutustilaisuuksissa, joissa on läsnä myös sivullisia (muita kuin henkilötietojen käsittelyyn oikeutettuja henkilöitä), tulee käytettävien nauhoitteiden olla niin hyvin anonymisoituja, että niillä esiintyvät henkilöt eivät ole tunnistettavissa. Tällöin esim. runosi voidaan etukäteen poistaa nauhoitteesta.


      • Susi
        Marissa kirjoitti:

        Ei puheluita saa lainmukaan äänitellä ilman, että ilmoittaa asianosaiselle ennen äänitystä ja saa siihen myös asianosaisen luvan. Mä nostaisin syytteen firmaa vastaan mikäli joku olis ilman lupaa äänitellyt mun puheita.

        Koska kyseessä ei voi olla salakuuntelu sillä varmasti tiedät että on mahdollista että toinen osapuoli voi nauhoittaa puhelun, joten mistä ajattelit heitä syyttää (mikä on rikos).

        Ja mikä olisi tuo lupa jota sinulta tulisi pyytää?

        Hätäkeskuksenkin pitäisi näin ajatellen kertoa nauhoitteella jo ennen puheluun vastaamista että kyseinen puhelu nauhoitetaan...


      • Hohhoijaa....
        Susi kirjoitti:

        Koska kyseessä ei voi olla salakuuntelu sillä varmasti tiedät että on mahdollista että toinen osapuoli voi nauhoittaa puhelun, joten mistä ajattelit heitä syyttää (mikä on rikos).

        Ja mikä olisi tuo lupa jota sinulta tulisi pyytää?

        Hätäkeskuksenkin pitäisi näin ajatellen kertoa nauhoitteella jo ennen puheluun vastaamista että kyseinen puhelu nauhoitetaan...

        Voi ällö! Kunpa maailma ei olisi tollasia hölmöjä väärällään. Valitettavasti näitä valmistuu koko ajan lisää markkinoilta. Onko sulle millään mitään väliä? Tunnetko mitään? Vai onko ainoa tunnetilasi kaikkivoipaisuus?


      • ottamatta?
        Hohhoijaa.... kirjoitti:

        Voi ällö! Kunpa maailma ei olisi tollasia hölmöjä väärällään. Valitettavasti näitä valmistuu koko ajan lisää markkinoilta. Onko sulle millään mitään väliä? Tunnetko mitään? Vai onko ainoa tunnetilasi kaikkivoipaisuus?

        ...


      • Susi
        Hohhoijaa.... kirjoitti:

        Voi ällö! Kunpa maailma ei olisi tollasia hölmöjä väärällään. Valitettavasti näitä valmistuu koko ajan lisää markkinoilta. Onko sulle millään mitään väliä? Tunnetko mitään? Vai onko ainoa tunnetilasi kaikkivoipaisuus?

        Onneksi annoit esimerkin että huonomminkin voi vielä mennä ja vielä noin pahasti.

        Yritä kuitenkin löytää etsimäsi, jatkat vain eteenpäin niin varmasti johonkin törmäät (ei siihen päätä tarvita?).


      • Hyvä ja kannattava bisnes
        Bad Indian kirjoitti:

        Puhelinmyynti on järjetöntä ja epäeettistä rahan ja ihmisten energian haaskausta. Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla.

        Puhelujen nauhoittaminen loukkaa myös ihmisten yksityisyyttä ja pitäisi ehdottomasti olla lailla kielletty.

        Yritykset voisivat varmistaa myyjien lojaalisuuden jollain muulla tavalla kuin tällaisella jatkuvalla kontrollilla, esimerkiksi maksamalla niille kiinteää palkkaa ja kiinteitä työsuhteita. ;)

        Itse aion tästä lähtien lukea jokaiselle puhelinmyyjälle itse kirjoittamani runon. Silloin puhelu kuuluu tekijänoikeuden piiriin, eikä sitä saa kuunnella ilman minun lupaani.

        Vertaa mihin tahansa liiketoiminnan aloittamiseen,
        hommaa toimisto, käytetyt pulpetit ja tuolit, kahvinkeitin ja vaikka 10 kännykkää sekä halvat liittymät. Kustannukset n. 2.000 €

        Tee sopimus esim. lehtitalon kanssa, rekrytoi porukkaa töihin, pistä ne soittamaan asiakkaille, toimita tilaukset toimeksiantajalle joka maksaa yrityksellesi myyntipalkkion (yleensä 60 - 90 % tilaushinnasta) josta maksat palkat, vuokrat, puhelin ym. laskut ja verot.

        Tilauksen arvon ollessa esim. 70 €,
        Palkkio on 42-63 € 22 % ALV

        Toiminta perustuu todennäköisyyteen; soita 15 myyntipuhelua niin saat 1 tilauksen, soita 150 puhelua = 10 tilausta, 1500 puhelua = 100 tilausta

        Asiakasrekisterillä on suuri merkitys, puhelinluettelo on hakuammuntaa koska et tiedä asiakkaan taustoja tai aikaisempaa ostokäyttäytymistä, rekistereitä voi ostaa ja niitä saa myös toimeksiantajilta.

        Mitä enemmän sinulla on soittajia, sitä enemmän lähtee yrityksestäsi puheluita = enemmän tilauksia. Kaikki on kiinni siitä miten paljon puheluita lähtee...

        200 - 300 soittajaa päivässä on jo todellista liiketoimintaa, rahaa tulee ovista ja ikkunoista,
        vaatii paljon työtä ja jatkuvaa rekrytointia.

        Esim. jos 200 työntekijää tekee jokainen 3 tilausta/päivä = 600 tilausta/päivä = 12.000 tilausta / kk (20 työpäivää) =
        12.000 x 42 € /palkkio = 504.000 € 22% ALV

        Siis kuukaudessa! x 12 kk = n. 6.000.000 € / vuosi

        Kyllä se kulujen jälkeen jättää n. 5 - 8 % voittoa.

        Moraalisesti arveluttavaako...?


      • aforistisemmin
        mies kirjoitti:

        "Ei puheluita saa lainmukaan äänitellä ilman, että ilmoittaa asianosaiselle ennen äänitystä ja saa siihen myös asianosaisen luvan."

        Keksit sitten ihan itse tuollaisen lain. Vai löytyykö sinulta viittausta kyseiseen lainkohtaan? Eipä taida löytyä.

        Tässä sen sijaan sitaatti Tietosuojavaltuutetun toimiston sivuilta (http://www.tietosuoja.fi/29001.htm ):

        "Sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana, saa nauhoittaa. Oman viestinnän taltioiminen on mahdollista Suomen perustuslain mukaan, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä.

        Kun soitan yritykseen tai viranomaiselle, voidaanko puhelinkeskustelu nauhoittaa?

        Puhelun nauhoittaminen on yksi tapa kerätä henkilötietoja. Jos puhelun nauhoittamisen tarkoituksena on henkilötietojen kerääminen, toiminnassa on huomioitava henkilötietojen käsittelyä koskeva lainsäädäntö."

        Tulkitset asiat aivan väärin. Oman viestinnän taltioiminen on kylläkin laillista mutta ainoastaan siinä tapauksessa jos viestintä ei kohdistu jonkun toisen lailla suojattuun kotirauhan alueelle. Finlex eli Suomen Laki tulkitsee asian näin:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040516

        Puheluiden nauhoittelu tulkitaan salanauhoitteluksi kun jätetään tämä kertomatta vastaanottajalle. Salannauhoittelu puolestaan korostuu kun kyseessä on kuluttajan kotirauhan suojalla turvattu alue.


    • If1

      Ei tarvitse ilmoittaa. Ja tiedät kai, että myös pankit ja vakuutusyhtiöt nauhoittavat kaikki asiakaspuhelut. Eikä siitä mainita mitään, jos niihin soitat.

      • Gothic Blue

        Jos asiakas soittaa johonkin toimistoon itse niin hän on asiakas. Yritys saa kohdella asiakkaitaan niin kuin se haluaa.

        Jos puhelinmyyjä soittaa minulle, niin se ei tee minusta asiakasta. Puhelinmyynti on epäeettistä ja kansantaloudellisesti turhaa toimintaa. Nauhoittaminen tekee puhelinmyyntitilanteesta törkeän loukkauksen kansalaisen yksityisyyttä kohtaan.


      • PUUSILMÄ
        Gothic Blue kirjoitti:

        Jos asiakas soittaa johonkin toimistoon itse niin hän on asiakas. Yritys saa kohdella asiakkaitaan niin kuin se haluaa.

        Jos puhelinmyyjä soittaa minulle, niin se ei tee minusta asiakasta. Puhelinmyynti on epäeettistä ja kansantaloudellisesti turhaa toimintaa. Nauhoittaminen tekee puhelinmyyntitilanteesta törkeän loukkauksen kansalaisen yksityisyyttä kohtaan.

        Päinvastoin. Puhelinmyynti on kansantalouden kokonaisessa mittakaavassa suuren lohkon tekevä osuus, ja sen nauhoituksiahan käytetään todistusaineistona. Ne ovat myös osa SINUN oikeus turvaasi. Millä tavalla sinun yksityisyyttäsi nyt joku lehtimyyjä loukkaa, jos teidän välinen puhelin nauhoitetaan. Miten se loukkaa sinun yksityisyyttäsi?!?!?! Idiootit, miksi kaikesta pitää ruikuttaa?

        SITÄ NAUHOITETTA PIDETÄÄN SAMAN ARVOISENA TODISTEENA KUIN ALLEKIRJOITUSTASI JOSTAIN KAUPASTA. Se on myös osa SINUN oikeusturvaasi, muista se!


      • Gothic Blue
        PUUSILMÄ kirjoitti:

        Päinvastoin. Puhelinmyynti on kansantalouden kokonaisessa mittakaavassa suuren lohkon tekevä osuus, ja sen nauhoituksiahan käytetään todistusaineistona. Ne ovat myös osa SINUN oikeus turvaasi. Millä tavalla sinun yksityisyyttäsi nyt joku lehtimyyjä loukkaa, jos teidän välinen puhelin nauhoitetaan. Miten se loukkaa sinun yksityisyyttäsi?!?!?! Idiootit, miksi kaikesta pitää ruikuttaa?

        SITÄ NAUHOITETTA PIDETÄÄN SAMAN ARVOISENA TODISTEENA KUIN ALLEKIRJOITUSTASI JOSTAIN KAUPASTA. Se on myös osa SINUN oikeusturvaasi, muista se!

        Miksi sanot minua idiootiksi jos sanon että minun yksityisyyttäni loukkaa se että joku tuiki tuntematon soittaa minulle ja nauhoittaa puhelun. Minusta vain joku perverssi voi tehdä sellaista, ja sellainen perverssi pitäisi laittaa häkkiin ja tuomita.

        Ei se, että nuoret, joille ei keksitä mitään hyödyllisiä töitä, soittelevat ympäriinsä ilman palkkaa hyödytä tätä kansantaloutta.


      • laki ja mies
        PUUSILMÄ kirjoitti:

        Päinvastoin. Puhelinmyynti on kansantalouden kokonaisessa mittakaavassa suuren lohkon tekevä osuus, ja sen nauhoituksiahan käytetään todistusaineistona. Ne ovat myös osa SINUN oikeus turvaasi. Millä tavalla sinun yksityisyyttäsi nyt joku lehtimyyjä loukkaa, jos teidän välinen puhelin nauhoitetaan. Miten se loukkaa sinun yksityisyyttäsi?!?!?! Idiootit, miksi kaikesta pitää ruikuttaa?

        SITÄ NAUHOITETTA PIDETÄÄN SAMAN ARVOISENA TODISTEENA KUIN ALLEKIRJOITUSTASI JOSTAIN KAUPASTA. Se on myös osa SINUN oikeusturvaasi, muista se!

        Puhelinmyynti ja puhelinmyyjät ovat todellisuudessa yhteiskunnan näkökulmasta kuluttajien kirosana. He ovat häiriköitä jotka yrittävät kieroillen myydä ja pakkomyydä tuotettaan, apu- lehden puhelinmyyjät on pahimpia. Onneksi olen jo muiden lailla oppinut lyömään luurin korvaan jos minulle kerrotaan että soittaja edustaa A-lehtiä tai sen tuotteita. Olisin kiinnostunut eräästä Pasamyynti- nimisestä A-lehtiä myyvästä puljusta. Se oli nimittäin tuomiolla viime kuussa Lahdessa.

        nk. "todisteen kerääminen" lakia rikkomalla sekä omankäden oikeudella on henkilön intiimiin salakuvaamiseen verrattavissa oleva rikos. Koti on jokaisen yksityisaluetta, ja yksityisalueelle tunkeutuminen salakuuntelua harjoittaen on vakava rikos. Jokaisella ihmisellä on yksityisyys ja sitä loukataan mitä nöyryyttävimmin salakuvaamalla tai siihen rinnastettavalla puhelinnauhoittamisella. Eli se puusilmälle idiotismista.


      • huh huijaa
        Gothic Blue kirjoitti:

        Jos asiakas soittaa johonkin toimistoon itse niin hän on asiakas. Yritys saa kohdella asiakkaitaan niin kuin se haluaa.

        Jos puhelinmyyjä soittaa minulle, niin se ei tee minusta asiakasta. Puhelinmyynti on epäeettistä ja kansantaloudellisesti turhaa toimintaa. Nauhoittaminen tekee puhelinmyyntitilanteesta törkeän loukkauksen kansalaisen yksityisyyttä kohtaan.

        Kyllä tuli mieleen ku luki näitä tekstejä, että enpä kyl ite haluaisi sekaantua mihinkään nauhottelu sotkuun ja tosiaankaan häiritä ja nauhotella yksityisille soitettuja puheluita...!


      • Jos nyt...

        Ei vertailtas virastoja tai vakuutusytiöitä mihinkään puhelinmyyntiin, mitä tulee nauhottelun suhteen, jotenki vaan tuntuu siltä että ne on pikkusen erinlaisia puljuja, ku jotkut lehtikaupat jne.


      • Hyväpalvelu
        Jos nyt... kirjoitti:

        Ei vertailtas virastoja tai vakuutusytiöitä mihinkään puhelinmyyntiin, mitä tulee nauhottelun suhteen, jotenki vaan tuntuu siltä että ne on pikkusen erinlaisia puljuja, ku jotkut lehtikaupat jne.

        Mitenkä niin?
        Samalla tavalla vakuutus yhtiöt tarjoilee tuotteitaan kuin lehti yhtiöt omiaan.
        Kysymys on vain myynnistä, palvelusta joka otetaan vastaan tai sitten ei.
        Minun mielestä on ainakin ihan ok että palvelun tarjoaja nauhoittaa puhelun siinähän se on sitten nauhalla kaikki mitä on sovittu ja sen voi tarkistaa epäselvissä tapauksissa.


    • Nauhoittaminen

      Kielletty jos puhelun alussa ei siitä mainita.

      • Rami

        Vai mihin väitteesi perustuu?


    • 234frtu
    • Anonyymi

      Ettei tule erimielisyyttä ja voi näyttää toteen et asiakas on todellakuntilannut sen tuotteen, ja se että myyntipuhe on varmasti sanasta sanaan mennyt oikein ei siinä enkummempaa ole. On heti asiakkaan sana onko vai ei ostanut. Varsinkin nykyisin kun on kaikenmaailman huijareita liikkeellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      420
      2916
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      98
      2237
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1874
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1873
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1707
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    7. 157
      1196
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1032
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe