Mitä mieltä pinssikerholaisista?

Kaljaveikko isolla K:lla

Hei! On pitkä aika siitä kun viimeksi osallistuin keskusteluihin tässä porttaalissa. Vuosi on mennyt hyvin tanssimusiikin merkeissä, ja olen erittäin tyytyväinen suomalaiseen musiikkitarjontaan. Tanssi-illat ovat sujuneet mukavasti; kahvi on ollut mieluisen lämpöistä, useimmissa paikoissa vesi ilmaista ja musiikki on soinut sopivan hiljaisesti. Mainioita orkestereita on osunut matkalleni, kuten; Souvarit, Finlanders, Juha-Matti ja Markus-sextet. Haluaisin kysyä että löytyykö jostain suomesta vielä ihmisiä jotka osaisivat tanssia kunnon humppaa. Naurattaa katsella tuota kävelyhässäkkää mitä nykypäivänä harrastetaan...! Itse liityin juuri tanssikerhoon, ja kannan ylpeänä saamaani merkkiä, eli pinssiä. Onko niin, että humpan soidessa täytyy joka tanssipaikassa esittää lonkkavikaista, kun mukamas toinen jalka ei enää taivu?? PS: Yövuorolaisena tanssien jälkeen..

14

1828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

Tanssiminen näyttää aina typerältä. Tulee aina semmoinen varsin voimakas myötähäpeän tunne, kun sitä touhua katselee. Jos pilden saaminen vaatii noin äärimmäisiä toimenpiteitä, sen ehkä vielä juuri ja juuri ymmärtää, mutta muuten on vaikea keksiä selitystä moiselle toiminnalle. Ja tota pinssihommaa en alennu edes kommentoimaan...
      Ja Markus-sextet,huhhuh.Toivottavasti kirjoituksesi oli provo.

• Person X

Jopas tuli taas fiksua tekstiä joltakin...
        Erikoista, että viitsit edes alentua lukemaan tällaista palstaa, joka käsittelee iskelmämusiikkia, joka taasen on hyvin vahvasti sidoksissa tanssimiseen.

Ja tuskinpa edellisen kirjoittajan Markus-sextet asia oli ainakaan provo. Näitten heppujen rinnalla moni nimekkäämpi bändi jää auttamatta kauas taakse. Itse et ole varmaan heitä edes kuullut?..

• Kikka Korea
        Person X kirjoitti:

Jopas tuli taas fiksua tekstiä joltakin...
        Erikoista, että viitsit edes alentua lukemaan tällaista palstaa, joka käsittelee iskelmämusiikkia, joka taasen on hyvin vahvasti sidoksissa tanssimiseen.

Ja tuskinpa edellisen kirjoittajan Markus-sextet asia oli ainakaan provo. Näitten heppujen rinnalla moni nimekkäämpi bändi jää auttamatta kauas taakse. Itse et ole varmaan heitä edes kuullut?..

Aika karu bändi. Keikkojen saaminen perustuu hintojen polkemiseen. Sekstetti lähtee trion/duon hinnoilla keikoille. Vaikka monella nimekkäällä bändillä on vielä paljon petrattavaa, niin kyllä toi pumppu on aika pohjanoteeraus. Taidat olla itse Markus.

• Person X
        Kikka Korea kirjoitti:

Aika karu bändi. Keikkojen saaminen perustuu hintojen polkemiseen. Sekstetti lähtee trion/duon hinnoilla keikoille. Vaikka monella nimekkäällä bändillä on vielä paljon petrattavaa, niin kyllä toi pumppu on aika pohjanoteeraus. Taidat olla itse Markus.

Hintojen polkemisesta en tiiä mitään, enkä muittenkaan bändien hinnoista. Satun vaan tykkäämään. Se ei varmaan ole kiellettyä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta en ole Markus.

• True Humppis
        Person X kirjoitti:

Hintojen polkemisesta en tiiä mitään, enkä muittenkaan bändien hinnoista. Satun vaan tykkäämään. Se ei varmaan ole kiellettyä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta en ole Markus.

...kannatuspuheenvuoroja harrasta, mutta tästä olen ehdottomasti samaa mieltä. Markus Leino sitä paitsi on varsin fiksu nuorimies, joka ottaa tanssijoiden tarpeet huomioon ja vastailee asiallisesti netissä.

Yhtye on kehittynyt viimeisten parin vuoden aikana huimasti siitä aiemmasta tyypillisen kakkosbändin tasostaan.

Tanssimusiikkia laidasta laitaan huolellisesti esitettynä.

(Tämä taa kimmauttaa jonkun kivenkolostaan, mutta minkäs mahdat)

• Ykskossi
        True Humppis kirjoitti:

...kannatuspuheenvuoroja harrasta, mutta tästä olen ehdottomasti samaa mieltä. Markus Leino sitä paitsi on varsin fiksu nuorimies, joka ottaa tanssijoiden tarpeet huomioon ja vastailee asiallisesti netissä.

Yhtye on kehittynyt viimeisten parin vuoden aikana huimasti siitä aiemmasta tyypillisen kakkosbändin tasostaan.

Tanssimusiikkia laidasta laitaan huolellisesti esitettynä.

(Tämä taa kimmauttaa jonkun kivenkolostaan, mutta minkäs mahdat)

Mielestäni Bändi oli hyvä jo kakkosbändiaikoinaan. Saattoipa olla jopa syy lähteä tanssimaan - yleensä en bändien perässä liiku. Ripaus ja enemmänkin muutamissa biiseissä 30 luvun soittotyyliä tekee bändistä persoonallisen.

• ?????

Miksi kysyt, jos tiedät jo vastauksen?

• Pena

Musta tuntuu Kaljaveikko, että sulla on jotain ongelmia. Nimimerkkisikin kertoo jo asiasta paljon.

Mitä tulee humpan tanssimiseen ja lonkkavikaisuuteen, niin paljon riippuu kyllä tanssin onnistuminen orkesterin temposta. Eräskin tanssilavojen kestosuosikkiorkesteri soittaa humpat sellaisella vauhdilla, että siinä se lonkkavika viimeistään iskee. Pitääpä viedä pojille metronomi ensi kerralla käteen, jos nyt heidän tahdittamiin iltoihin vielä joskus eksyn. Vaikka epäilen, etteivät kyllä osaisi sitä käyttää. Tällaiset asiat sitten peitetään sillä, että tuodaan savua ja valoja tanssipaikalle.

• mävaan

Taas yksi "asiantuntija". Katsoppas kun monilla bändeillä on tietty linja, josta pidetään kiinni vaikkei se tanssikansaa aina miellyttäisikään. Se on järjestäjän moka, jos tilaa tarkoitukseen sopimattoman bändin.

• Kirjailija

Viimepäivinä suomi24 ssä on keskusteltu pitkään ja perusteellisesti tanssinettiläisistä. He saivat niin paljon kritiikkiä, että saivat lopulta ilmeisesti suomi24 ylläpidon poistamaan koko keskustelun netistä. Ainakin kaikki kirjoitukset ovat poissa HARRASTUKSET/TANSSI osiosta. Että sellaista porukkaa...

• jos olis

Olis kyllä mahdottoman kiva tanssia joskus kunnon humpat sun muut kun vaan kavaljeerikin osais tanssia ja kun sitten vielä olis tilaa mut sen mitä olen lavoillakin käynyt niin ei siellä mahdu kuin hiihtämään.

• Piano-man

Itse vältän näitä iskelmäpaikkoja silloin kun haluan mennä tanssimaan. Kun vähän vilkaisee paikallissanomia, niin takuulla löytyy tanssilava missä esiintyy suhteellisen hyvä TANSSIorkesteri. Ja usein saa tanssia monipuolisempaa musiikkia kuin näiden iskelmätähtien kansoittamissa paikoissa. Mutta Suomalaiset menee yleensä sinne minne muutkin. Samaan ilmiöön perustuu esim. suurien kauppamarkettien toiminta. Usein näissä pikkupaikossa tapaa ehkä hieman fiksumpaa väkeäkin...

• eer111

Kivasti kuvailit tuota nykyajan humppatanssia.
      Minäkään en sitä ole vielä ymmärtänyt kun hidasälyiseksikin minua väittävät. Mukavaa kyllä kun on muitakin mukana samassa hengessä!

Kertoisitko tarkemmin siitä tanssikerhosta? Olen suunnitellut itsekin liittyä kun siitä kuulemma on etua.
      Olisiko liikaa vaivaa jos laittaisit kerhon tietoja tähän jatkoksi tai vaikka sähköpostiini: [email protected]?

Joka tapauksessa kiitos näin myönteismieleisestä kirjoituksesta!

• No en kyllä ole niistä pinssiläisistä yhtään mitään mieltä. Se on ihan sama mitä hottentotteja siellä tanssilattialla hyppii. Ei niihin niin suurta huomioo kiinnitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      157
      1972
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1906
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      119
      1333
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1322
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      430
      1183
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      856
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      851
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      221
      731
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      336
      698
    Aihe