Live cd - uskaltaako wintoosaan

debiili

Uskaltaako Live cd:eitä työntää kaverin windows koneeseen tyyliin "kato ite ja vaihda käyttistä". Noloa olis jos se jotenkin sekottais niitten asetukset tms. kun ovat niin onnessaan uusista winurikoneistaan. Eli onko vaaraa, että live-cd:t sekottaa wintoosan? Mihin esim. Mandriva move tai Kanotix kirjoittavat käyttäjäkohtaiset asetukset, lisäohjelma-asennukset, käyttäjien omat tiedostot yms. yms. Onko winukka persiillään sen jälkeen, kun se menee jo ihan itsestäänkin sekaisin hyvin helposti.

7

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka

      Kokeilla live-cd:llä. ite kokeilin ubuntu-linuxia live-cd ja hienosti toimi, eikä mikään mennyt windowsissa sekasin, ei se linux winukkatta sekota jollei windows sitä ite tee

      • linuxit

        Jos käytät live-cd jutskaa, sillä ei ole mitään vaikutusta windowsiin, sillä kätyttis (linux) ladataan silloin cdltä ja se toimii ainoastaan cdltä ei asennu koneeseen...tms.


    • tux

      Juu, työnnä live pinkku koneeseen vaan. Itse olen kokeillut monen monta eri versiota ja eikä ole vintoosa särkynyt.

    • kokeilla

      Kokeilkaa vaan, ei sekoa kone. Itse olen kokeillut neljää
      live/cd:tä. Viimeksi oli vuorossa puppy, tosi nopea.
      Knoppix:in saa suomenkielellä.

    • pelkäät että sekoittaa, niin ota kovalevy(t) irti, niin sit ainakin pysyvät kunnossa... Koska LiveCD version EIVÄT tarvitse kovoa laisinkaan, jollet tallenna asetuksia (tosin tätä vartenhan sinulla on USB sitä varten! :-D)!

      • tännäkönen

        Lataus täältä:
        ftp://ftp.funet.fi/pub/Linux/images/SuomiKnoppix/


        Kansion ftp://ftp.funet.fi/pub/Linux/images/SuomiKnoppix/ sisältö
        Siirry ylöspäin puussa
        File: SUOMIKNOPPIX_2005_07_17.ISO    701554 KB    15.7.2005    23:29:00
        File: SuomiKnoppix    14 KB    15.8.2005    18:01:00
        File: SuomiKnoppix-2005-07-17.lueminut    4 KB    17.7.2005    18:10:00
        File: SuomiKnoppix-2005-07-17.md5sum    1 KB    16.7.2005    0:17:00
        File: SuomiKnoppix-2005-07-17.paketit    131 KB    18.7.2005    20:59:00

        -siis tämä allaoleva:
        >File: SuomiKnoppix-2005-08-13.iso    716026 KB    14.8.2005    12:33:00<


        File: SuomiKnoppix-2005-08-13.lueminut    4 KB    16.8.2005    20:09:00
        File: SuomiKnoppix-2005-08-13.paketit    133 KB    16.8.2005    18:10:00


      • tännäkönen
        tännäkönen kirjoitti:

        Lataus täältä:
        ftp://ftp.funet.fi/pub/Linux/images/SuomiKnoppix/


        Kansion ftp://ftp.funet.fi/pub/Linux/images/SuomiKnoppix/ sisältö
        Siirry ylöspäin puussa
        File: SUOMIKNOPPIX_2005_07_17.ISO    701554 KB    15.7.2005    23:29:00
        File: SuomiKnoppix    14 KB    15.8.2005    18:01:00
        File: SuomiKnoppix-2005-07-17.lueminut    4 KB    17.7.2005    18:10:00
        File: SuomiKnoppix-2005-07-17.md5sum    1 KB    16.7.2005    0:17:00
        File: SuomiKnoppix-2005-07-17.paketit    131 KB    18.7.2005    20:59:00

        -siis tämä allaoleva:
        >File: SuomiKnoppix-2005-08-13.iso    716026 KB    14.8.2005    12:33:00<


        File: SuomiKnoppix-2005-08-13.lueminut    4 KB    16.8.2005    20:09:00
        File: SuomiKnoppix-2005-08-13.paketit    133 KB    16.8.2005    18:10:00

        http://www.raja-antura.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1075&mode=thread&order=0&thold=0


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe