Löytysköhän mistään mitään lehdestä tai netistä
testiä/dokumenttia autosta? Altavistan,
allthewebin ja googlen kävin moneen kertaan läpi.
Yksi ainoa sivu kyseisestä mallista löyty, ja
siinäkin tyydyttiin 5 rivillä kertomaan että
autoveron takia päädytty tälläiseen suomessa.
Niin ja jos ois kuvia autosta ilman sitä rättiä
niin ne ois kiva nähdä. Ja voiks siinä lavalla
oikeesti kulettaa mitään, esim. mikroautoa?
Trans am pick up:ista
8
1113
Vastaukset
- mä vaan
Ne olivat Suomea varten tehtyjä veronkierto pakuja
- Chevy ´53
Jossain vanhassa V8-Magazinessa oli joskus juttu
noista. Jos joku muistaa numeron, kertokoon.- 462
Niitä alkoi tulemaan veropakubuumin loppupuolella
80-90 luvun taitteessa. V8ssa oli tosiaan juttu,
muistaakseni niitä tehtiin ainakin floridassa
vastaamaan suomen pakettiautomääräyksiä.
käsittääkseni niitä tuli vain muutamia kymmeniä.
Korjatkoon jos jollain parempaa tietoa. - Sami vaan
462 kirjoitti:
Niitä alkoi tulemaan veropakubuumin loppupuolella
80-90 luvun taitteessa. V8ssa oli tosiaan juttu,
muistaakseni niitä tehtiin ainakin floridassa
vastaamaan suomen pakettiautomääräyksiä.
käsittääkseni niitä tuli vain muutamia kymmeniä.
Korjatkoon jos jollain parempaa tietoa.löytyhän se V8 numero kaverin arkistoista.
Numero on 4 vuodelta 1990, pari sivua kuvia ja
jotain tietoa.
Esittelyssä ollut auto oli 5.7l 210hp koneella.
Huippuja lupailivat huimat 240 ja nollasta sataan
7.2s. Ihan kivat lukemat pakulle :). Tosin koska
on "paku" on maksiminopeus 80km/h :o
Taitaa tuo puikulaperä tehdä hyvää
ilmanvastuskertoimelle. Hyviä kuvia olivat, tosin
kiinnostaisi nähdä miltä auto näyttää ilman sitä
rättiä. Rätti on vähän ruma, mut ehkä ois ihan
siisti pelkän lavan kanssa. Onhan el camino kin
sika hieno lava-auto vaikka henkilöauton tyyliä
noudattaakin.
Ois vaan osa noista pakumalleista sen verran
halvempia että ei tartteis vuositolkulla säästää
että sais trans amin. - 462
Sami vaan kirjoitti:
löytyhän se V8 numero kaverin arkistoista.
Numero on 4 vuodelta 1990, pari sivua kuvia ja
jotain tietoa.
Esittelyssä ollut auto oli 5.7l 210hp koneella.
Huippuja lupailivat huimat 240 ja nollasta sataan
7.2s. Ihan kivat lukemat pakulle :). Tosin koska
on "paku" on maksiminopeus 80km/h :o
Taitaa tuo puikulaperä tehdä hyvää
ilmanvastuskertoimelle. Hyviä kuvia olivat, tosin
kiinnostaisi nähdä miltä auto näyttää ilman sitä
rättiä. Rätti on vähän ruma, mut ehkä ois ihan
siisti pelkän lavan kanssa. Onhan el camino kin
sika hieno lava-auto vaikka henkilöauton tyyliä
noudattaakin.
Ois vaan osa noista pakumalleista sen verran
halvempia että ei tartteis vuositolkulla säästää
että sais trans amin.Ihan hyvä vaihtoehto harrastuskohteeksi
tuollainen avolava. Tekniikkahan on vastaava kuin
oikeassakin transamissa. Itse tarkastaisin ennen
ostamista miten korimuutokset on tehty ja onko
ruostetta, muutoksistahan on jo yli 10 vuotta.
Onnea hankinnalle. - impala1968
Sami vaan kirjoitti:
löytyhän se V8 numero kaverin arkistoista.
Numero on 4 vuodelta 1990, pari sivua kuvia ja
jotain tietoa.
Esittelyssä ollut auto oli 5.7l 210hp koneella.
Huippuja lupailivat huimat 240 ja nollasta sataan
7.2s. Ihan kivat lukemat pakulle :). Tosin koska
on "paku" on maksiminopeus 80km/h :o
Taitaa tuo puikulaperä tehdä hyvää
ilmanvastuskertoimelle. Hyviä kuvia olivat, tosin
kiinnostaisi nähdä miltä auto näyttää ilman sitä
rättiä. Rätti on vähän ruma, mut ehkä ois ihan
siisti pelkän lavan kanssa. Onhan el camino kin
sika hieno lava-auto vaikka henkilöauton tyyliä
noudattaakin.
Ois vaan osa noista pakumalleista sen verran
halvempia että ei tartteis vuositolkulla säästää
että sais trans amin.Korjatkaa jos olen väärässä mutta mun mielestä
tollainen trans-am/camaro painaa alle 1800kg joten
siinä ei ole lätkää!!
JOS joku tietää jossain lojuvan tuollaisen
autoveronkiertovekottimen jonka saisi tosi
halvalla kertokaa, on aika villi suunnitelma
sellaisen varalle
- Kelju K.
Perusasiathan tässä edellä on jo käsitelty. Pick
uppeja rakenteli Floridassa Lake Worthissa (Antti
Rahkon Finn Auton naapurissa) 80-90 lukujen
taitteessa suomalaisvetoinen Auto H&H Repair.
Firebirdit/Camarot katkaistiin viistosti heti
takapenkkien takaa ja lopullinen perän
irrottaminen tapahtui takapyörien takaa. Sitten
autoa jatkettiin sen verran, että lavan
sisäpituudeksi saatiin verottomuuden vaatimat 185
cm.
Lopuksi auton oma peräosa liitettiin jonon
jatkoksi. Ja sitten vain maalarille ja pressu
lavan katteeksi. Kova kate ei kelvannut, sillä
auton omapaino on alle 1800 kg. Ja koska paino ei
ylittänyt tuota 1800 kiloa autolla sai/saa ajaa
100 km/h. Lavaversion omapaino 1540 kg,
kokonaispaino 1880 kg ja kantavuus siten 340 kg
tekniikasta riippuen. Ensin alkuun (-90) näitä
tuotiin 15 kpl setti ja ne rantautuivat
Pohjanmaalle, mukana oli sekä Pontiaceja että
Chevyjä. Keljun soittokaverilla on(oli)?
valkoinen Pontiac-lavaversio. En muista oliko
T/A, mutta fu...ng iso lintu loikoili
konepellillä, oli alkuperäinen. Ponchon voinee
helposti jäljittää parilla soitolla. Jos
jotakuta, niin kuin näyttäisi, kiinnostaa niin
voin antaa yhteystietoja - en kuitenkaan
julkisesti tässä, arvaatte miksi. Mutta mulle
voi kilauttaa 0400-630710.- Sami vaan
kiitän valaistuksesta kaikkia, alkaa hahmottumaan
autosta muutakin kuin kuvan kertoma ulkomuoto.
Jälleen kerran kaikki auttoivat hyvin, ihmeellinen
tämä jenkkipalsta :)
Auto tosiaan kiinnostaa, mutta vasta säästämisen
alla on. Tosin halvin lava trans ami tais olla
vajaa viikko sitten keltaisessa pörssissä
hinnoissa 17500;- joten jos tuon alle menee niin
vaikka olisi autossa jotain säätämistä niin
ilmoittele vaikka emaililla [email protected]
Sillä en nyt edes soita kun epäilen että on niin
hyvin pidetty että hinta on kuitenkin niin korkea
etten voisi sitä tänä kesänä/syksynä kuitenkaan
ostaa. Yleensä näyttäs hinnat olevan välillä
20-30tmk kunnosta riippuen? Tuohon väliin ei
säästöbudjetti tämän kesän/syksyn aikana onnistu
:( Että voitte arvata minkä aikaa menisi
säästäessä aitoon ponchoon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1095971- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102444- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562056