ssri-lääkkeet+seksihalut?

Kertokaa kokemuksia? onko seksihalut vähentyneet/lisääntyneet? millaisia ongelmia ilmennyt?
minulla itsellä orgasmin saanti todella vaikeaa jopa masturboidessa , mutta halut ovat kyllä entisellään!
kertokaa kokemuksia!!
113058
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Moi, niinku mä totesin tosta orgasmista.
Cipralexilla orgasmit vsaa suht helposti.
Kokeile ihmeessä cipraa, jos jatkat SSRItä.

Äänestä

Citalopram tuntui tekevän sellaisia temppuja alussa että haluja oli mutta vajaatoimintaa eikä meinannut tulla siemensyöksyä millään.

En tiedä onko vaan poikkeustilanne,toivottavasti ei,väsymyskin hävinnyt ja laitteisto toimii kuten ennenkin.

Äänestä
  • Kyllä se kunnon erektio ja siemensyöksy oli näköjään tilapäinen häiriö.

    Muuten ei Citalopram enää häiritse mutta nyt lopahti seksihalut,taidan lopettaa käytön ja kärsiä paniikkihäiriöistä mutta nauttia seksistä.

    Äänestä

..olen samankaltaiseen kysymykseen tällä palstalla vastannut.

Itselläni SSRI-lääkkeet veivät ensin orgasmikyvyn. Sitten tulivat erektiohäiriöt ja niiden mukana siemennesteen spontaani "vuotaminen". Lopuksi hävisi kyky tuntea halua ja mielihyvää. En siis tunne enää mitään seksuaalisesti.

Lääkityksen lopetin liki vuosi sitten ja haitat ovat edelleen samat. Eli SSRI-lääkkeet tuhosivat elämäni.

Äänestä
  • käyttäsi lääke?

    Mitkä muuten ovat tuntemuksesi olossasi lääkkeen lopettamisen jälkeen?

    Kiitos jos viitsit vastata ja hyvää vointia!

    Äänestä

  • mikä oli kirjoitti:

    käyttäsi lääke?

    Mitkä muuten ovat tuntemuksesi olossasi lääkkeen lopettamisen jälkeen?

    Kiitos jos viitsit vastata ja hyvää vointia!

    ..hoitoni aikana Optiparia, Zoloftia, Efexoria ja lopuksi Ixeliä. Kaikki em. lääkkeet aiheuttivat seksisivuvaikutuksia, kunnes seksuaalisuuteni romahti täydellisesti.

    Depressio ei minua enää vaivaa, mutta muuten vointini on surkea. Seksuaalisuuden lisäksi hävisivät rakkauden ja empatian tunteet ja niiden tuottama mielihyvä. Käyn töissä ja pärjään ihan hyvin, mutta emotionaalisesti olen "rampa".

    Onneksi pystyn nauttimaan edes harrastuksistani.

    Äänestä

  • Markus kirjoitti:

    ..hoitoni aikana Optiparia, Zoloftia, Efexoria ja lopuksi Ixeliä. Kaikki em. lääkkeet aiheuttivat seksisivuvaikutuksia, kunnes seksuaalisuuteni romahti täydellisesti.

    Depressio ei minua enää vaivaa, mutta muuten vointini on surkea. Seksuaalisuuden lisäksi hävisivät rakkauden ja empatian tunteet ja niiden tuottama mielihyvä. Käyn töissä ja pärjään ihan hyvin, mutta emotionaalisesti olen "rampa".

    Onneksi pystyn nauttimaan edes harrastuksistani.

    Oon itsekin ollu huolissani seksihaluistani, jotka väheni huomattavasti kun aloin syömään 20mg cipralexeja tammikuussa, tosin parempiakin jaksoja on ollut.

    Mikäli itämainen tietämys kiinnostaa, lisää tietoa ravitsemuksesta ja olotilaan vaikuttavista elitavoista löytyy esim. sivulta
    http://koti.mbnet.fi/phsn/

    Linkin antoi [email protected]

    Voimia sinulle, Markus. Ehkä halut vielä joskus palailevat.

    Äänestä

  • Miten lekurit ovat kommentoineet tuota sinun tilannettasi? Onko tuo tavanomaista, että noin voisi käydä, siis että jäisi pysyvästi seksihaluttomuus?
    En halua väheksyä, enkä epäillä puheitasi, mutta tuli vain mieleeni, että olisiko sillä mitään merkitystä, että asiaa ajattelee paljon. Ainakin itsestäni tiedän, että jokin seksielämän ongelma jos jää vaivaamaan päätä, niin se fyysisestikkin haittaa itse suoritusvaiheessa (esim. orgasmivaikeutena/haluttomuutena). Pystyn siis jo ajattelemalla aiheuttamaan itselleni esim. haluttomuuden. Tiedän (lähipiiristä), että nämä lääkkeet aiheuttavat seksielämän ongelmia, siksi en epäile lainkaan että sinulle tuli kuvaamasi oireet. Tietty kummastuttaa, että ne jäivät pysyviksi. Toivotaan että tilanne vielä normalisoituu kohdallasi. Eikö lääketiede pysty auttamaan tuollaisessa asiassa? Vaikuttaisiko kenties jonkun hormonin vähyys yms. ?

    Äänestä

  • kysyisin... kirjoitti:

    Miten lekurit ovat kommentoineet tuota sinun tilannettasi? Onko tuo tavanomaista, että noin voisi käydä, siis että jäisi pysyvästi seksihaluttomuus?
    En halua väheksyä, enkä epäillä puheitasi, mutta tuli vain mieleeni, että olisiko sillä mitään merkitystä, että asiaa ajattelee paljon. Ainakin itsestäni tiedän, että jokin seksielämän ongelma jos jää vaivaamaan päätä, niin se fyysisestikkin haittaa itse suoritusvaiheessa (esim. orgasmivaikeutena/haluttomuutena). Pystyn siis jo ajattelemalla aiheuttamaan itselleni esim. haluttomuuden. Tiedän (lähipiiristä), että nämä lääkkeet aiheuttavat seksielämän ongelmia, siksi en epäile lainkaan että sinulle tuli kuvaamasi oireet. Tietty kummastuttaa, että ne jäivät pysyviksi. Toivotaan että tilanne vielä normalisoituu kohdallasi. Eikö lääketiede pysty auttamaan tuollaisessa asiassa? Vaikuttaisiko kenties jonkun hormonin vähyys yms. ?

    ..harvinainen kohtalo minua on kohdannut. Suomessa olen netin kautta löytänyt kolme vastaavaa tapausta ja USA:ssa asialle pyhitetyllä keskusteluforumilla on tällä hetkellä n. 200 jäsentä.

    Olen tiedostanut psykologisten seikkojen merkityksen, mutta voin vakuuttaa ettei sellaisesta kohdallani ole kysymys. Samaa mieltä on myös minua hoitava erikoislääkäri.

    Ongelmaa yritetään nyt hoitaa rajulla testosteronikuurilla. Sen pitäisi teoriassa herättää seksihalut talviunilta... Mutta todellinen apu jää nähtäväksi.

    Äänestä

Aloitin efexorin ottamisen 7 kk sitten,Annos oli 75mg.Käytin sitä annostusta viime kuuhun saakka.
Orgasmin saanti oli tosi vaikeata.Ennen se on käynyt helposti.Myös verenpaineeni nousi.
Niinpä kysyin lääkäriltäni, voisiko ottaa vain joka toinen päivä kapselin.Lääkäri antoi luvan.
Viikon kuluttua aloin saada orgasmeja normaalisti. Tilanne on vielä parantunut entisestään.Verenpainekin on asettunut.
Eri asia olisi sitten, jos tarvisin voimakkaampaa lääkeannosta masennukseeni.Tuntuu kuitenkin että annoksen puolittaminen ei ole vaikuttanut millään tavalla mielialaani.
Muutenkin Efexor on tuntunut kesymmältä lääkkeeltä
sivuoireitten puoleen, kuin Cipralex,Zoloft, ja Seronil.
Kiinnostaisi tietää, mitä lääkettä itse käytät!

Äänestä

Vuosi sitten jouduin aloittamaan Cirpalexin syömisen masennukseen ja ahdistukseen. Oli ensimmäinen kerta kun ko. oireisiin sain lääkkeet. Suhtauduin koko puolen vuoden ajan, kun söin lääkkeitä, kriittisesti lääkitykseen. Sukupuolihaluttomuus vaivasi, kuvitelmat, että vaikuttaa älylliseen vireeseen ja että lääkitys vie "tunne-elämän" ilot ja surut puuroiseksi. Elin päivästä päivään ajatuksena, että nyt olen mielialalääkkeiden vallassa ja en enää tunne mitään. Kevät saapui ja päätin itse vähentää pikku hiljaa lääkitystä puoleen ja lopuksi joka toinen päivä puolikkaan jne.

Kesä meni hyvin mutta nyt syksyllä taas tapahtui elämässäni kova kolhaisu, mikä aiheutti sen, että ahdistuin, valvoin yöt ja murehdin tapahtunutta ja taloudellista menetystä.

Kävin lääkärissä ja olen syönyt nyt kaksi kuukautta Cipralexia. Nyt suhtaudun ko. lääkitykseen aivan eri lailla. Lääke on auttanut minua ns. elämänrytmin saamiseksi. En ahdistu tapahtuneesta onnettomuudesta vaikka se mielessä onkin. Saan nukuttua ja pystyn hoitamaan vaativan työni aivan menestyksellisesti. Eli järki juoksee normaalisti. Sukupuolielämä on ihan normaalia. Saan orgasmin normaalisti ja haluan mieheltäni läheisyyttä ja rakkautta. Olen empaattinen ja iloitsen ja suren asioita. Puristava ahdistus on poissa ja suhtaudun muutenkin vastoinkäymisiin ehkä vähän enemmän ns. kevyemmin, minkä uskon olevan lääkkeen ansiota. Nyt aijon syödän ko. lääkettä ainakin ensi kevääseen, koska tiedän, että pahoinpitely, joka aiheutti masennuksen on elämäni pahimpia vastoinkäymisiä. Vielä pelkään, ja välttelen menemistä esim. ostoskeskuksiin ja julkiseen kulkkuneuvoihin ym. missä on paljon ihmisiä. En uskalla yksin liikkua ulkona. Eli ongelmaa en ole vielä saanut työstettyä mielestäni. Kaikkeni yritän, että se ei vaivaisi enää arkielämääni ja siihen saan avun Cipralexista. Uskon siihen, että masennus vaikuttaa myös kaikkeen tunne-elämään myös sukupuolielämään kuin muihinkin tunnekuohuihin. Olenhan sairas ja tarvitsen siihen lääkitystä myös tarvittaessa unilääkkeitä. Eli sairaus on myös vaikuttava seksihaluihin ja lääkitys lamaannuttaa tunnekuohuja mm.olen huomannut,että itku ei tule vaikka kuinka surisi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


sanna kirjoitti:

Kertokaa kokemuksia? onko seksihalut vähentyneet/lisääntyneet? millaisia ongelmia ilmennyt?
minulla itsellä orgasmin saanti todella vaikeaa jopa masturboidessa , mutta halut ovat kyllä entisellään!
kertokaa kokemuksia!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu