George W. Bush ja budjetti

Kankkulan kaivoon

10

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makamaka

Jos noin pahasti on persiillään budjetti, ei sen veroista löydy kuin Suomesta!

• Huomioija.

Tuo vaje on sama kuin jos Suomen valtion budjetti olisi 10 miljardia alijäämäinen. USA:n talous ei voi kestää kauaa tuota menoa. Hienoa, että se sortuu omaan mahdottomuuteensa. Muuten USA:n asevarustelumenot/sotabudjetti on yhtä suuri kuin tuo alijäämä. Jos USA kohtuullistaisi tuon menon ja keskittyisi vain maanpuolustukseen muiden lahtaamisen sijasta, budjetti saataisiin tasapainoon pikaisesti.

• jep jep

Reagan ja bushit ovat saaneet talouden persiilleen, Clinton on valopilkku välissä, joka sai asiaa kuntoon hetkellisesti..

• ollut sentään

katsopa faktoja tarkemmin

• Talousmies-

Tässä lisätietoa.

http://www.brillig.com/debt_clock/

Sotahullu Bush ajaa USA:n konkurssin partaalle, koska hänen yrityksensä tehdä bisnestä Irakissa taitaa epäonnistua.

Valtavia lukuja. USA:n budjetin alijäämä on 20% koko valtion budjetista. Valtion velka on 26.000 dollaria jokaista kansalaista kohden eli melkein kaksinkertainen kuin Suomessa!

Samaan aikaan Kiinan talous kasvaa vauhdilla niin, että se korvaa enenevässä määrin USA:n markkinoita ostajana ja sillä on todellista maksukykyä, kun taas amerikkalaiset ostavat yhä suuremman osan velaksi, rahalla jota mm. kiinalaiset lainaavat.

On vain ajan kysymys, kun luotonanto amerikkalaisille kotitalouksille ja valtiolle loppuu ja tuon tilanteen kehittymistä edesauttaa se, että Kiina korvaa USA:n kuluttajasektorin. Jos ei ihmeitä tapahdu, USA menee konkurssiini muutamassa vuodessa. Jäljelle jää vaarallinen, totalitaristinen sotilasmahti..

• Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, ettei suursäätilat
        lykkäisi uusia täsmätaifuuneja maailman talousjohtajan rannikolle.

• Talousmies-
        capt.cöpenick kirjoitti:

Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, ettei suursäätilat
        lykkäisi uusia täsmätaifuuneja maailman talousjohtajan rannikolle.

Kohta USA ei ole maailman talousjohtaja, eikä sen jo nyt pitkälti velalla rahoitettua kulutusta tarvita, kun maailman tuotannolle on löytynyt uudet markkinat Kiinasta ja kasvavista euroopan uusista talouksista. Sen jälkeen USA joutaa sivuun räpiköimään ja he saavat tulla toimeen omillaan eli sillä, minkä verran itse synnyttävät tuotantoa.

• PAHKApää
        Talousmies- kirjoitti:

Kohta USA ei ole maailman talousjohtaja, eikä sen jo nyt pitkälti velalla rahoitettua kulutusta tarvita, kun maailman tuotannolle on löytynyt uudet markkinat Kiinasta ja kasvavista euroopan uusista talouksista. Sen jälkeen USA joutaa sivuun räpiköimään ja he saavat tulla toimeen omillaan eli sillä, minkä verran itse synnyttävät tuotantoa.

Valtatyhjiö täyttyy nopeasti.Kun maailman tappi vedetään veneestä keskellä merta ,uusi tappi on odottamassa.Onko se Kiina vai EU????

• tappi

Yhdydvallathan ei ole varsinaiseti olleet missään sodassa voittajia toisen maailmansodan jälkeen. korean sota päättyi tuloksettomana, vietnamista tulivat perse eellä takas, persianlahden sodassakin sotiminen onnistui vain siksi että japani, saudit ja euroooppa rahoitti sotaa, muutama pikkukonfilkti ollut siinä välissä jota ei sodaski voi mainita, ja nyt yhdysvallat uppoaa irakin hiekkaan ja osoitus kuinka kurjassa jamassa yhdysvalalt saattaa olla on yksi esimerkki katrin myrskyn tulos.

• Pullon pohjasta ennustaja.

Bush on viennyt talouden maassaan siihen tilaan ,että jenkit kohta työskentelvät Kiinassa ,ravintoloissa ja tarjoilevat eksoottisesti,"Beginninankkaa",joka varmasti lisää Kiinalaisten ruokahalua,kun eri kulttuurista tulleet,alipalkkaiset,vierastyöläiset palvelevat heitä,"nöyrästi".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe