Ero kondomin ja paljaan välillä

masa

Naiset, tunnetteko eron, jos miehellä on kumi tai ilman kumia? Millainen ero on tuntemuksissa?

Miehenä sanon, että että kortsu vie pois kaikki tuntemukset. Ei välttämättä edes tiedä onko se "siellä" ollenkaan, jos nainen oikein liukas.

56

15795

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maija_

      Kyllä se jotenkin eroaa. Itse en saa orgasmia jos kortsupeliä. mut kun pilsut ei käy niin joskus pitää ilman kumia vaan touhailla keskeytettynä yhdyntänä. Se on luksusta paljaalla.

    • easy ac

      Esimerkiksi eroja että onko kondomilla vaiko ilman ei todellakaan ole sillä se on ihan keksitty typerä uskomus että ilman kortsua olisi jotenki kivempaa.

      • Miina

        Kyllä seksi kondomin kanssa on hyvää, mutta ilman se on omasta mielestäni vielä parempaa. Ja asia, joka tekee tunteesta paremman on kitka. Kumin kanssa kitkaa ei juuri ole, joten yhdynnässä on vaikeaa saada "kunnon tunnetta". Ilman kumia kitkaa on enemmän, jolloin ainakin itse saan isompia ja useampia orgasmeja.

        Tämä oli naisen näkökulma asiaan, mieheni taas kertoi, ettei hän juuri huomaa eroa onko kumia vai ei. Kumin kanssa tunto kuulemma hieman häviää, ja laukeaminen kestää, tosin niin se kestää mullakin, joten se oli sinänsä hyvä asia. En tosin vaihtaisi takaisin kumiin mistään hinnasta :)


    • Dragon

      Inhoan sitä, miltä kortsu tuntuu, joten onneksi pillerit sopivat mulle! Kyllä menis viimeisetkin seksihalut jos kortsua pitäis käyttää... Se vaan tuntuu niin kumiselle, ei ei ei....

      Paljasta sen olla pitää! ;)

      p.s. Ja oma kultakin tietysti tykkää paljon enemmän kun ei tarvi kumien kanssa sählätä...

      • easy ac

        sitten ensi yönä kokeillaan ainaski meillä että pitääkö sanomasi paikkaansa..epäilen ettei pidä vaikka onhan kanssasi aika moni samaa mieltä asiasta en vain silti oikein voi sitä uskoa:(


    • riinukka

      Jos on kumi välis ei tunne mitään, ihan yhtä tyhjän kanssa. Ilman kumia on paras mutta tietenkin vaan oman kullan kanssa!

    • Saphire

      Ero on kuin yöllä ja päivällä. Hukkaan menee hyvä seksi kumin kanssa. Ei ainakaan musta tunnu miltään, jos miehellä on kortsu, mut kaipa tässäkin on eroa naisten välillä. Eihän kaikki naiset nauti seksistä koskaan!

      • Daam.

        Mä saan orkkuja aina, olipa sitten kumi tai ei. Ilman kumia, penis tuntuu kyllä "isommalta" ja "suonikkaammalta". Ja mun kulta sanoi, että paljon tunto herkempää on ilman kumia..


    • farkku

      kapistus koko kumi. Käytämme vain äärimmäisessä hätätilanteessa, koska normaalisti käytän hormoniehkäisyä. Kondomin kanssa jotenkin tökkii, käy kipeää ja kuivattaa.

    • posliinipimperoinen

      KYLLÄ paljas on paras. Kumi vie tunnon (turha väittää ettei veis!!), hankaa limakalvot rikki, paikat kuivuu,ei ole ollenkaan kiihottava ja munakin näyttää törkeelle!

      Vähän sama asia:
      kumpi tuntuu paremmalle, se kun joku silittää sua paljaalla kädellä vai se kun joku silittää sua kumihanska kädessä? NIINPÄ! :)

      • eroa

        EI todellakaan tunnu yhtään huonommalta kumin kanssa. Ja itse asiassa kumi on monessa asiassa parempi verrattuna hormonaalisen ehkäisyyn. Turha siis ruveta yleistämään, että kumi vie tunnon. Se on vaan sun mielipide...joskin mielestäni kovin kummallinen. Ei todellakaan hankaa limakalvoja rikki...itse asiassa tuolla joku sanoi juuri, että ilman kumia syntyy lisää kitkaa...eikös siinä ole pieni ristiriita. Paikat kuivuu melko helposti pillereiden kanssa, mutta kumien kanssa tätä ongelmaa ei ole koskaan ollut. Eikä kyllä vaikuta kiihottumiseen mitenkään. Siinä vaiheessa, kun on oikeasti kiihottunut, niin eipä tuollaiset pienet sivuseikat yhtään haittaa.


      • easy ac
        eroa kirjoitti:

        EI todellakaan tunnu yhtään huonommalta kumin kanssa. Ja itse asiassa kumi on monessa asiassa parempi verrattuna hormonaalisen ehkäisyyn. Turha siis ruveta yleistämään, että kumi vie tunnon. Se on vaan sun mielipide...joskin mielestäni kovin kummallinen. Ei todellakaan hankaa limakalvoja rikki...itse asiassa tuolla joku sanoi juuri, että ilman kumia syntyy lisää kitkaa...eikös siinä ole pieni ristiriita. Paikat kuivuu melko helposti pillereiden kanssa, mutta kumien kanssa tätä ongelmaa ei ole koskaan ollut. Eikä kyllä vaikuta kiihottumiseen mitenkään. Siinä vaiheessa, kun on oikeasti kiihottunut, niin eipä tuollaiset pienet sivuseikat yhtään haittaa.

        oletko huomannu et täällä saitilla on tapana paisutella asioita? kun yksi sanoo että kondomi vie herkkyyden tai limakalvot muka kuivaa kumin kans niin heti ollaan valmiita syyllistämään kondomi muttei e-pilsujen haitoista kukaan juurikaan puhu..kumpihan on todellisuudessa enemmän ihmiselle vaaraksi:)


      • kumihanskoja

        Ai, että te olette käyttäneet tiskihanskaita kumina. Suosittelisin käyttämään vähän ohuempia kumeja...kondomeiksikin kutsuttuja. Ovat sen verran ohuita, että tuntuu todella hyvältä : )))


      • easy ac
        kumihanskoja kirjoitti:

        Ai, että te olette käyttäneet tiskihanskaita kumina. Suosittelisin käyttämään vähän ohuempia kumeja...kondomeiksikin kutsuttuja. Ovat sen verran ohuita, että tuntuu todella hyvältä : )))

        jos he ovatkin käyttäneet tiski hanskoja siis kondomin sijaan niin eipä ihme että on tullu patoutumia..toisaalta aika mielenkiintoista mutta makunsa kullakin


    • TIETENKIN!!!!!

      Ero on ku yöllä ja päivällä!

    • ansku18

      tuntee ja inhoan sitä

      • easy ac

        Jataas on tehty kärpäsestä härkänen,kun 1 saa toiset luulemaan että ilman kortsua on muka kivempaa tai edes joteski erillaista muut seuraavat perässä kuin ankka lauma!!


      • farkku
        easy ac kirjoitti:

        Jataas on tehty kärpäsestä härkänen,kun 1 saa toiset luulemaan että ilman kortsua on muka kivempaa tai edes joteski erillaista muut seuraavat perässä kuin ankka lauma!!

        tämä on oikeasti asian laita. Olen inhonnut kondomia heti ensitutustumisesta lähtien, enkä vasta luettuani tätä triidiä.


      • easy ac
        farkku kirjoitti:

        tämä on oikeasti asian laita. Olen inhonnut kondomia heti ensitutustumisesta lähtien, enkä vasta luettuani tätä triidiä.

        oletkos oikeasti ihan tutustunu kumiin? jospa tutustuisit vielä toisenkin kerran vois vaikka mieli muuttuakin:)


    • kyl

      musta on aika sama et ilman vai kumilla.Molemmat käy mulle ja ei mun limakalvot ainakaan oo kuivunu kumillakaan.

    • Miina

      Kyllä, tunnen eron onko miehellä kondomi vai ei.

      Kondomin kanssa yhdyntä tuntuu kliiniseltä, liukkaalta ja kumiselta. Kitkaa ei juuri ole, vaan homma tuntuu muoviselta.

      Ilman kondomia tunne on läheisempi ja lämpimämpi, lisäksi kitkaa on enemmän jolloin orgasmin saanti on helpompaa ja orgasmi parempi.

    • nainen

      Ilman kumia seksi tuntuu erilaiselle, mutta ei kumi minulta ainakaan vie mitään pois orgasmista tai seksistä. Mies sanoo, että tuntuu paremmalle ilman. Toisaalta kortsu on hyvä pitkittämään miehen kestoa, joten se sopii minulle.

      Ja taas toisaalta, en ymmärrä kitka keskustelua. En minä ainakaan mitään kitkaa alapäähäni kaipaa vaan painetta oikeisiin pisteisiin.

    • pikku-H

      Täytyy vaan ihmetellä, kuinka herkkä alapää valtaosalla keskustelijoista täällä onkaan??? Tuleepahan vaan mieleen, että jos tehtäisiin sokkotesti niin, kuinka moni olisi vielä samaa mieltä. No, ennakkoluuloilla ja yleisesti kumikielteisillä asenteilla on varmasti osansa tässäkin ilmiössä. Itse en huomaa eroa kumin kanssa tai ilman. Ihan yhtä hyvältä tuntuu. Ja tosiaankaan mitään tekemistä kumilla ei ole kykyyn saada orgasmia. Kyllä se ihan jostain muusta kiinni. Kun on alapää tiukassa kunnossa, taidokas partneri ja ennen kaikkea korvien välissä kaikki kunnossa, niin kyllä on ihan yhtä nautinnollista kumin kanssa.

      Eniten ihmettelin tuota aikaisemmin sanottua, että ilman kondomia tunne olisi läheisempi. Hmmm...todella vaikea nyt ymmärtää. Kyllä se läheisyyden tunne tulee jostain aivan muusta asiasta, ei kai siihen yksi pieni muovinpala voi hirveästi vaikuttaa. Ei meillä ainakaan.

    • ei kiitos..

      HMM! Kyllä se totta on,että paljas vaan tuntuu paremmalle, ei sille voi mitään.

      oon vakisuhteessa ja on sitä ollut kumillisiakin jaksoja, eikä siitä hommasta oikein kumpikaan pidetty.. en tajua kuinka joku inttää,ettei eroa ole! ihan selvä ero, kalun muodot ja suonet ja kaikki tuntuu paljon selvemmin! kumin kanssa siitä tulee sellanen tasapaksu kumipötkö :/ koittakaahan nyt ihan itse ajatella asiaa.. kohta varmaan sanotte että pusutkin tuntuu samalle, oli siinä välissä sitte kumimuovi tai ei!

      • easy ac

        eikait siinä jos tahdot käyttää pussatesakin kondomia niin ihan okei.eiksit siinä mitään erikoista mutta yleensä se kondomi kuuluu käytettäväksi toisaalla siis yleensä,mut jokainen tavallaan


    • tietysti on eroa

      Siis en voi ymmärtää, miten joku nainen voi väittääkään, etteikö muka eroa olisi! Onko teillä kanssasisaret lainkaan tuntoa siellä? Kortsulla touhuileminen on kuin raastaisi pulloharjalla alapäätä! Ainakaan minä en ole vielä sellaisiin kondomeihin päässyt tutustumaan, jotka eivät sattuisi jollain tavalla. Ne vievät myös kaiken kosteuden, minkä asian kanssa ei minulla normaalisti ole mitään vaikeuksia. Ehkä olen allerginen, en tiedä, mutta jopa pissiminen kortsullisen seksin jälkeen on yhtä tuskaa. Tämän vuoksi ehkä myöskään en harrasta yhden illan juttuja, vaan suosin paljasta seksiä oman rakkaan kanssa.

      • Myy

        Samoilla linjoilla edellisen kanssa, todellakin! Pulloharja oli aika loistava vertauskuva. En tietääkseni ole allerginen kumille, mutta voi jukeli, kun on paikat kipeenä kumin jälkeen.. ihan kamalaa siis. Tätä ongelmaa ei ole enää ollut, kun hankin pillerit..:)Ja tunnolla on tosiaan eroa.. ihan täysin eriluokkaa kuin kumin kanssa. eikä tarvii toisekseen aina stressailla, että onko kumit mukana jokapaikassa..:) ainoo miinuspuoli on, että paikat meinaa joskus vähäsen sotkeentua, mutta onneksi on suihku johon on mukava mennä oman kullan kanssa..:)


      • ole...

        Eiköhän ole aika selkeä juttu, että olet allerginen kondomeille. Ei kondomin normaalisti pitäisi tuntua yhtään miltään, ainkaan pulloharjalta, ellet sitten ole käyttänyt karvapäällysteisiä kumeja. Kostumisongelmat onkin sitten eri asia. Taitaa olla lähinnä korvien välistä kiinni. Toki asian voi korjata helposti liukuvoiteella.


    • ongelmainen

      Kyllä sillä jotain eroa on. Tuntuu kovemmalta, paljas on pehmeempi. Ja mitä tuohon kitkaan tulee, niin minusta kumi vain lisää sitä. Suurempi hankaus. Paikat kuivuu herkästi ja sattuu. Tosin tuokin kuivuminen helpotti hieman pillereiden lopettamisen jälkeen. Tällä hetkellä olen siis syvällä kumisuossa... Eniten kumeissä tökkii se että sponaanius puuttu ja kun ei ne hitot pysy paikoillaan jos akti kestää pitempään tai vaihtaa asentoo. Ja se haju.. Yh! Vaan olenpa kuullut että ne hajustetut/maustetut vasta kamalia onkin.

      Mutta siis, kyllä minusta eroa on.

      • kuivumisesta

        Nimenomaan pillerit kuivattaa limakalvoja, ei suinkaan kumin käyttö. Tosin limakalvojen kuivuminen/aristaminen voi johtua monesta muustakin asiasta/vaivasta. Mutta pillereitä käytettäessä limakalvot saattaa mennä tosi huonoon kuntoon. Lisäksi paranemisprosessi voi viedä kauan.


    • tiedätkö

      tiedätkö miltä naisista tuntuu se kumi, kun aina sitä ylistät? ehkä omasta mielestäsi se on ihan jees keksintö, mutta miten voit väittää että ei eroa ole? voisit sanoa että eroa ei SUN mielestä ole, mutta monen naisen/miehen mielestä eroa on!

      • kokemukset

        En ole easy ac, mutta samoilla linjoilla hänen kanssaan. Olen nainen, joten mulla on omakohtaista kokemusta. En siis tunne eroa, enkä voi ymmärtää ihmisiä, jotka täällä sanovat paljaan tuntuvan niin paljon paremmalta. Mulla on kuitenkin tietääkseni ihan normaali alapää ja nautin seksistä suuresti. Mutta ärsyttää, kun monet täällä toteaa, että on ihan turha väittää, ettei tuntisi mitään eroa. Minä ainakaan EN TUNNE ja en varmasti ole ainut ihminen. Vastatkaa siis vaan omasta puolesta eikä samalla myös toisten, koska olette väärässä tuossa, etteikö jotkut voisi nauttia kumin kanssa yhtä paljon!


      • easy ac

        olen kyllä asiaa kysynyt nais ystävältäni eikä hän ainaskaan kondomia moittinu eikä sanonut eroa olevan ..että eiköhän koko kondomi väittely puolesta/vastaan ole aika turhaa koska niin moni kondomin käyttäjä ei voi olla vääräsä.mutta jos haluaa iteleen taudin hankkia niin olkoon ilman minun puolestani


    • Maikki

      Ilman kumia se tuntuu lämpimämmältä ja läheisemmältä. Ja spontaanius kärsii hieman, kun pitää kesken kaiken rapistella. Mutta kyllä se kortsunkin kanssa on oikein mukavaa, oltiin monta kuukautta pilleritauolla ja hyvin meni, mieskään ei valittanut. Palasin pillereihin lähinnä sen takia, ettei tarvitse pelätä kortsun hajoamista, lääkärini nimittäin sanoi että noin 8 % (!) kortsuista hajoaa ja kotiin pitäisi ostaa varuilta jälkiehkäisypillerit.

    • ----

      Jos en tietäis onko kumii vai ei, en välttämättä huomais eroo. Mut jotenkin paljas tuntuu kuumemmalta ja nuppi erottuu selvemmin. Orkkujen suhteen ei mitään väliä on paljas vaiko kumi.

    • edelliseen

      kirjoittajaan kondoomien käytöstä. yhdynnässä.tunne on aivan samanlainen kuin söisi karuskit papereineen. eli namin maku jäisi maistamatta. joten eiköhän sitä vaan poeejatnussita paljaalla.

      • easy ac

        mitä ihmeen himoa jotku näkee ilman kumia nainnisa? jotku inttää että muka menee herkkyys sellainen on akkojen puhetta!!


      • Miina
        easy ac kirjoitti:

        mitä ihmeen himoa jotku näkee ilman kumia nainnisa? jotku inttää että muka menee herkkyys sellainen on akkojen puhetta!!

        Onhan se ihan erilaista himoa, ilman kumia. Seksi tuntuu paremmalta, olkoon syy sitten vaikka psykologinen, ja tuntuu lämpimän mahtavalta kun mies laukeaa sisälleni. Lisäksi ainakin meillä seksi ilman kumia on kiihkeämpää, spontaanimpaa ja hyvällä tavalla sotkuisempaa :)

        En silti suosittele kumitonta panoa satunnaisseksiä harrastaville, uusille pareille tai pareille, jotka epäilevät puolison pettävän.


      • pikku-H
        Miina kirjoitti:

        Onhan se ihan erilaista himoa, ilman kumia. Seksi tuntuu paremmalta, olkoon syy sitten vaikka psykologinen, ja tuntuu lämpimän mahtavalta kun mies laukeaa sisälleni. Lisäksi ainakin meillä seksi ilman kumia on kiihkeämpää, spontaanimpaa ja hyvällä tavalla sotkuisempaa :)

        En silti suosittele kumitonta panoa satunnaisseksiä harrastaville, uusille pareille tai pareille, jotka epäilevät puolison pettävän.

        Myönnät siis itsekin, että kyseessä voi olla psykologinen syy. Minusta tätä ei voi liikaa korostaa. Tässähän kysyttiin, että tuntuuko paljas parhaimmalta. Spontaaniuteen kumi varmasti vaikuttaa jonkin verran, mutta että ihan fyysisiin tuntemuksiin. Aikamoisia lääketieteellisiä ihmeitä osa keskustelijoista näyttäisi olevan, jos kaikki miehen vehkeen verisuonetkin erottaa alapäällään, kun tuntoaisti tuolla alapäässä ei kuitenkaan ole yhtä hyvä/samanlainen kuin muualla ihossa(toki tässäkin pieniä henkilökohtaisia eroja varmasti löytyy). Tällä en sitten tarkoita, ettei alapäässä ole mitään tuntoa. Se vaan, että sekstaillessa siellä eniten vaikuttaa se ihana paineen tunne, jota kumi ei yhtään poista.

        No, mutta kuitenkin niin kauan, kun ihmiset ylistävät kumittoman elämän ihanuutta ja autuutta ja tämä perustuu pitkälti psykologisiin syihin, niin ei hyvältä näytä. Arvata vaan voi, kuinka moni nuori/irtoseksin harrastaja toteaa kumit sopimattomiksi. Tähän ei taida enää äitimäiset kehoitukset kumin tarpeellisuudesta auttaa...tämähän nyt näkyy jo tautitilastoissa.


      • easy ac
        Miina kirjoitti:

        Onhan se ihan erilaista himoa, ilman kumia. Seksi tuntuu paremmalta, olkoon syy sitten vaikka psykologinen, ja tuntuu lämpimän mahtavalta kun mies laukeaa sisälleni. Lisäksi ainakin meillä seksi ilman kumia on kiihkeämpää, spontaanimpaa ja hyvällä tavalla sotkuisempaa :)

        En silti suosittele kumitonta panoa satunnaisseksiä harrastaville, uusille pareille tai pareille, jotka epäilevät puolison pettävän.

        Kenties jotakin Miina? ei se haittaa vaikka vihjaisitkin koska varmaan ihan itsekin tiedät ettei siinä tunto herkkyydessä ole yhtään eroa käyttääkö sitä kondomia vaiko ei että kyllä se mainitsemasi psykologinen juttu pitää paikkansa näemmä ainaski valtaosassa tämän saitin nimimerkeistä..ei tarvii yleistää eihän? ja kun luulee että kondomi vie herkkyyden niin siihen alkaa uskoa se on mainitsemaasi psykologiaa.


      • :Pelle
        pikku-H kirjoitti:

        Myönnät siis itsekin, että kyseessä voi olla psykologinen syy. Minusta tätä ei voi liikaa korostaa. Tässähän kysyttiin, että tuntuuko paljas parhaimmalta. Spontaaniuteen kumi varmasti vaikuttaa jonkin verran, mutta että ihan fyysisiin tuntemuksiin. Aikamoisia lääketieteellisiä ihmeitä osa keskustelijoista näyttäisi olevan, jos kaikki miehen vehkeen verisuonetkin erottaa alapäällään, kun tuntoaisti tuolla alapäässä ei kuitenkaan ole yhtä hyvä/samanlainen kuin muualla ihossa(toki tässäkin pieniä henkilökohtaisia eroja varmasti löytyy). Tällä en sitten tarkoita, ettei alapäässä ole mitään tuntoa. Se vaan, että sekstaillessa siellä eniten vaikuttaa se ihana paineen tunne, jota kumi ei yhtään poista.

        No, mutta kuitenkin niin kauan, kun ihmiset ylistävät kumittoman elämän ihanuutta ja autuutta ja tämä perustuu pitkälti psykologisiin syihin, niin ei hyvältä näytä. Arvata vaan voi, kuinka moni nuori/irtoseksin harrastaja toteaa kumit sopimattomiksi. Tähän ei taida enää äitimäiset kehoitukset kumin tarpeellisuudesta auttaa...tämähän nyt näkyy jo tautitilastoissa.

        Turha tuudittautua kumin turvallisuuteen, jos esim. 8 % "kumipanoista" päättyy kortsun hajoamiseen (ehkä nuorilla etenkin?). Ja nämä on vain silmin havaittavat hajoamiset? Kuinka moni koeponnistaa kortsun käytön jälkeen? Siis ainoa 100 % varma ehkäisykeino on seksistä pidättäytyminen. Pointti on siis: Jos ET MISSÄÄN TAPAUKSESSA halua raskaaksi/sp-tautia, älä harrasta seksiä.
        P.S. Kuinka moni olisi valmis naimaan HIV-positiivisen kanssa, vaikka käytettäisiinkin kortsua? Varsinkin yhden yön jutuissa? Mutta jos ei tiedä, ei haittaa mitään. Out of sight - out of mind.


      • Miina
        pikku-H kirjoitti:

        Myönnät siis itsekin, että kyseessä voi olla psykologinen syy. Minusta tätä ei voi liikaa korostaa. Tässähän kysyttiin, että tuntuuko paljas parhaimmalta. Spontaaniuteen kumi varmasti vaikuttaa jonkin verran, mutta että ihan fyysisiin tuntemuksiin. Aikamoisia lääketieteellisiä ihmeitä osa keskustelijoista näyttäisi olevan, jos kaikki miehen vehkeen verisuonetkin erottaa alapäällään, kun tuntoaisti tuolla alapäässä ei kuitenkaan ole yhtä hyvä/samanlainen kuin muualla ihossa(toki tässäkin pieniä henkilökohtaisia eroja varmasti löytyy). Tällä en sitten tarkoita, ettei alapäässä ole mitään tuntoa. Se vaan, että sekstaillessa siellä eniten vaikuttaa se ihana paineen tunne, jota kumi ei yhtään poista.

        No, mutta kuitenkin niin kauan, kun ihmiset ylistävät kumittoman elämän ihanuutta ja autuutta ja tämä perustuu pitkälti psykologisiin syihin, niin ei hyvältä näytä. Arvata vaan voi, kuinka moni nuori/irtoseksin harrastaja toteaa kumit sopimattomiksi. Tähän ei taida enää äitimäiset kehoitukset kumin tarpeellisuudesta auttaa...tämähän nyt näkyy jo tautitilastoissa.

        Kyllä, läheisyyden tunne saattaa olla puhtaasti psykologinen. Se ei kuitenkaan poista tosiasia, että kalu ilman kumia tuntuu suonikkaammalta ja kuumemmalta kuin kalu kumilla. Lisäksi olen huomannut, että kumiton kalu hieroo klitorista paremmin kuin kumillinen. Kumillinen on liian liukas eikä hyvää kitkaa synny.

        En ole koskaan kehoittanut ketään harrastamaan suojaamatonta seksiä. Päin vastoin, painotan aina turvaseksin merkitys ja huomautan, että kumi on ainoa ehkäisyväline joka suojaa tauteja vastaan. Mutta mitä omiin mielipiteisiin ja omaan elämääni tulee, pidän ehkäisypillereitä parempana ehkäisynä kuin kumi. Mutta, ei nekään sovi kaikille.


      • Miina
        easy ac kirjoitti:

        Kenties jotakin Miina? ei se haittaa vaikka vihjaisitkin koska varmaan ihan itsekin tiedät ettei siinä tunto herkkyydessä ole yhtään eroa käyttääkö sitä kondomia vaiko ei että kyllä se mainitsemasi psykologinen juttu pitää paikkansa näemmä ainaski valtaosassa tämän saitin nimimerkeistä..ei tarvii yleistää eihän? ja kun luulee että kondomi vie herkkyyden niin siihen alkaa uskoa se on mainitsemaasi psykologiaa.

        Koska en ole mies, en voi kertoa viekö kortsu herkkyyden vai ei. Käsittääkseni tuo on lähinnä miesten ongelma? Minä taas naisena voin sanoa, että kumiton kalu hieroo klitorista paremmin. Kumillinen kalu on omasta mielestäni liian liukas, eikä se tuota ihan yhtä suurta mielihyvää. Orgasmin minä silti saan, mutten yhtä voimakasta tai nopeaa kuin ilman kumia.

        Jokainen nainen ja mies on erilainen, joku ei huomaa eroa onko kumia vai ei, toinen taas ei voi rakastella jos nuvaring on paikoillaa, kolmas taas pitää kierukan lankoja epämielyttävinä. Täydellistä ehkäisyvälinettä ei löydy, valitettavasti. Ja ainoa 100% varma tapa säästyä raskauksista ja taudeista on pidättäytyä seksistä kokonaan. Ja kuka nyt sellaista tahtoo? ;)


      • pikku-H
        :Pelle kirjoitti:

        Turha tuudittautua kumin turvallisuuteen, jos esim. 8 % "kumipanoista" päättyy kortsun hajoamiseen (ehkä nuorilla etenkin?). Ja nämä on vain silmin havaittavat hajoamiset? Kuinka moni koeponnistaa kortsun käytön jälkeen? Siis ainoa 100 % varma ehkäisykeino on seksistä pidättäytyminen. Pointti on siis: Jos ET MISSÄÄN TAPAUKSESSA halua raskaaksi/sp-tautia, älä harrasta seksiä.
        P.S. Kuinka moni olisi valmis naimaan HIV-positiivisen kanssa, vaikka käytettäisiinkin kortsua? Varsinkin yhden yön jutuissa? Mutta jos ei tiedä, ei haittaa mitään. Out of sight - out of mind.

        Kuka tässä nyt on väittänyt kumia 100 prosenttisen turvalliseksi ehkäisyvälineeksi. Fakta on kuitenkin, että kumi on ainut keino suojautua sukupuolitaudeilta (sen pidättäytymisen lisäksi)...siitä ei päästä mihinkään. Esim. aika moni klamydia tartunta olisi vältetty, jos kumia olisi käytetty. Ja mitä tulee tuohon käytön varmuuteen, niin kyllä varmuusprosentiksi mainitaan yleisesti/luotettavissa lähteissä tuo 97-98%. Mikäli käyttövirheet huomiodaan,niin saadaan vähän alhaisempia lukuja(aivan kuten pillereitä käytettäessä virheet pienentää ehkäisytehoa). Ja mitä tulee tuohon silmin ei havaittaviin rikkoutumisiin, niin on erittäin harvinaista, että kumissa olisi jotain pienen pieniä reikiä, joita ei silmämääräisesti näkisi. Aikamoiseksi saivarteluksi menee, jos pitää mennä tuollaiselle pelottelulinjalle.


      • easy ac
        Miina kirjoitti:

        Koska en ole mies, en voi kertoa viekö kortsu herkkyyden vai ei. Käsittääkseni tuo on lähinnä miesten ongelma? Minä taas naisena voin sanoa, että kumiton kalu hieroo klitorista paremmin. Kumillinen kalu on omasta mielestäni liian liukas, eikä se tuota ihan yhtä suurta mielihyvää. Orgasmin minä silti saan, mutten yhtä voimakasta tai nopeaa kuin ilman kumia.

        Jokainen nainen ja mies on erilainen, joku ei huomaa eroa onko kumia vai ei, toinen taas ei voi rakastella jos nuvaring on paikoillaa, kolmas taas pitää kierukan lankoja epämielyttävinä. Täydellistä ehkäisyvälinettä ei löydy, valitettavasti. Ja ainoa 100% varma tapa säästyä raskauksista ja taudeista on pidättäytyä seksistä kokonaan. Ja kuka nyt sellaista tahtoo? ;)

        Olet siis olettanut että kondomi vie herkkyyden ym eikö totta? ja nyt sanot kuitenkin että et tiedä miltä miehestä tuntuu koska et ole mies,ehkä sinun kannattaisi hiukan ottaa asioista selvää eikö totta? sama on aika monella täällä ollut jutun juuri siis oletus:)


      • easy ac
        Miina kirjoitti:

        Kyllä, läheisyyden tunne saattaa olla puhtaasti psykologinen. Se ei kuitenkaan poista tosiasia, että kalu ilman kumia tuntuu suonikkaammalta ja kuumemmalta kuin kalu kumilla. Lisäksi olen huomannut, että kumiton kalu hieroo klitorista paremmin kuin kumillinen. Kumillinen on liian liukas eikä hyvää kitkaa synny.

        En ole koskaan kehoittanut ketään harrastamaan suojaamatonta seksiä. Päin vastoin, painotan aina turvaseksin merkitys ja huomautan, että kumi on ainoa ehkäisyväline joka suojaa tauteja vastaan. Mutta mitä omiin mielipiteisiin ja omaan elämääni tulee, pidän ehkäisypillereitä parempana ehkäisynä kuin kumi. Mutta, ei nekään sovi kaikille.

        Onhan se varmaan aika mahdotonta uskoa sellaista mitä ei ole kokenut..no jokainen tavallaan ainaskaan itse en ota typeriä riskejä..


      • Miina
        easy ac kirjoitti:

        Olet siis olettanut että kondomi vie herkkyyden ym eikö totta? ja nyt sanot kuitenkin että et tiedä miltä miehestä tuntuu koska et ole mies,ehkä sinun kannattaisi hiukan ottaa asioista selvää eikö totta? sama on aika monella täällä ollut jutun juuri siis oletus:)

        Missä ihmeessä olen sanonut, etät kondomi vie herkkyyden? Olen kokoajan kertonut vain, miltä minusta tuntuu ja miten minä naisena huomaan eron.

        On kuule kondomista useita vuosia kokemusta, joten kiitos, tiedän kyllä miltä se tuntuu. Avomiehenikin on kertonut, millainen ero hänen mielestään on, mutta koska en ole itse kokenut asiaa miehenä, en voi ottaa siihen kantaa :)


      • Miina
        easy ac kirjoitti:

        Onhan se varmaan aika mahdotonta uskoa sellaista mitä ei ole kokenut..no jokainen tavallaan ainaskaan itse en ota typeriä riskejä..

        Voisitko tarkentaa, mihin viittaat kommentilla "Onhan se varmaan aika mahdotonta uskoa sellaista mitä ei ole kokenyt.."

        Tässä vielä alkuperäinen viesti muistutukseksi:

        "    Kyllä, läheisyyden tunne saattaa olla puhtaasti psykologinen. Se ei kuitenkaan poista tosiasia, että kalu ilman kumia tuntuu suonikkaammalta ja kuumemmalta kuin kalu kumilla. Lisäksi olen huomannut, että kumiton kalu hieroo klitorista paremmin kuin kumillinen. Kumillinen on liian liukas eikä hyvää kitkaa synny.

        En ole koskaan kehoittanut ketään harrastamaan suojaamatonta seksiä. Päin vastoin, painotan aina turvaseksin merkitys ja huomautan, että kumi on ainoa ehkäisyväline joka suojaa tauteja vastaan. Mutta mitä omiin mielipiteisiin ja omaan elämääni tulee, pidän ehkäisypillereitä parempana ehkäisynä kuin kumi. Mutta, ei nekään sovi kaikille."

        Ja mitä riskeihin tulee, mikäli ehkäisyn ainoa tehtävä on ehkäistä raskautta, pillerit ovat kondomia varmemmat. Itse en vakisuhteessa muuta ehkäisyä tarvi, joten jätän kondomit tautisuojaa tarvitseville.


      • päivi
        easy ac kirjoitti:

        Olet siis olettanut että kondomi vie herkkyyden ym eikö totta? ja nyt sanot kuitenkin että et tiedä miltä miehestä tuntuu koska et ole mies,ehkä sinun kannattaisi hiukan ottaa asioista selvää eikö totta? sama on aika monella täällä ollut jutun juuri siis oletus:)

        unohda koko Miina ei häntä kanata ottaa kovin vakavasti hänen kirjoituksistaan huomaa ettei hän tiedä vielä koko aiheesta yhtikäs mitää,,varmaan jokin ipana


      • sivusta seuraaja
        päivi kirjoitti:

        unohda koko Miina ei häntä kanata ottaa kovin vakavasti hänen kirjoituksistaan huomaa ettei hän tiedä vielä koko aiheesta yhtikäs mitää,,varmaan jokin ipana

        Miina on erittäin älykäs ja fiksu nainen, olen lukenut paljon hänen viestejään. Hän ei manipuloi ketään, kuten tämä Easy ac joka yrittää pelastaa maailman kumeillansa!


      • easya ac
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Miina on erittäin älykäs ja fiksu nainen, olen lukenut paljon hänen viestejään. Hän ei manipuloi ketään, kuten tämä Easy ac joka yrittää pelastaa maailman kumeillansa!

        Kätevää toisaalta että uskallat hyökätä minua vastaan noin ihan julkisesti..mutta kuten sanottu totuuden kertojalla on aina vihollisia :) mutta puolusta sinä vain tyttö ihan ketä tahdot ei se minua haittaa..


      • Miina
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Miina on erittäin älykäs ja fiksu nainen, olen lukenut paljon hänen viestejään. Hän ei manipuloi ketään, kuten tämä Easy ac joka yrittää pelastaa maailman kumeillansa!

        Kiitoksia kohteliaisuudesta :) Toivottavasti olen pystynyt auttamaan ja neuvomaan kommenteillani.


      • sivusta seuraaja
        easya ac kirjoitti:

        Kätevää toisaalta että uskallat hyökätä minua vastaan noin ihan julkisesti..mutta kuten sanottu totuuden kertojalla on aina vihollisia :) mutta puolusta sinä vain tyttö ihan ketä tahdot ei se minua haittaa..

        mun mielestä sun jutut Easy on ihan sun omia juttuja, omia kokemuksia, joita yleistät. Täälläkin kokoajan hoet,miten kumia käyttämättömät ei muka olisi koskaan koko kapistusta kokeillutkaan, ja väität myös useaan otteeseen että yksi on keksinyt että kumi on huono niin muut menee perässä. Se on ikävää jos ex tyttöystäväsi on tullut lapsettomaksi pillereitä käyttäessään, kuitenkin tosiasiassa kovinkaan monelle naiselle ei nin käy. Tiedän paljon hormoneiden kanssa pelanneita ÄITEJÄ! Kyllähän ne tutkittu on. Joten.. Annetaanhan ihmisten ehkäistä lapsensa miten ehkäisee, ei ruveta yleistään.Kiitos.


    • kuriton

      Karkitkin tulee syötyä ilman kääreitä...jäätelöt ja banaanitkin...

    • kukin tehköön

      miten tekee ja parhaaksi näkee, turha siitä on kinata kenestä tuntuu miltäkin.. eiköhän kukin löydä parhaan vaihtoehdon itse kokeilemalla.

    • Anonyymi

      Vuosia olen naapurin rouvaa pannut aina kun sen mies on pitkillä työreissuilla, ilman kumia olemme touhunneet alusta lähtien. Siinäpähän oli kuulemma ollut miehellä ihmettelemistä kun oli tullut reissusta ja rouvalla oli "tavaraa" alakerta täynnä, luisto oli kuulemma rouvan mukaan ollut hyvä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe