e-pillerit

maitoallergikko

eikö kaikissa tai ainakin melkein kaikissa e-pillereissä oo laktoosia? Eli ei siis varmaan käy mulle kun mull aon maitoallergia, vai onko kenties sellasia pillereitä, joissa ei ois laktoosia?

9

4125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäisyvälineitä

Ehkäisyrengas, -laastari tai kierukka

• farkku

laktoosi ja maitoallergiahan eivät liity mitenkään toisiinsa.
      laktoosi on maitoSOKERIA. Maitoallergiassa taas henkilö on yliherkkä maidon PROTEIINEILLE.

Jos tarkoitit, että olet laktoosi-intolerantti, etkä voi siksi käyttää pillereitä, niin olen siitäkin eri mieltä. Yhdessä pillerissä on laktoosia n. 30-40 milligrammaa, mikä vastaa alle teelusikallista hyla-maitoa..

• vastaa

Mutta sehän on faktaa, että jotkut saavat niitä oireita jo sanasta laktoosi. Kovin suuria oireita ei ole tieteellisestikään pystytty osoittamaan jostakin 30mg määrästä laktoosia, mutta sekin on käytännössä havaittu, että joillakin ihmisillä on hämärää, mitä eroa on 30mg ja 30g. Ainakin monta kertaa halutaan ostaa 400 gramman Buranaa, aika jööttejä olisi paketit, varsinkin jos 10 tablettia olisi per paketti.

• se tekee niin

mun kaverilla on kai laktoosi,maitoallergia tms, ihan sama mikä, mut kuitenkin joku sellanen ettei sen maha kestä maitoa. Se ainakin syö pillereitä jossa on laktoosia, ja sitte se ottaa aina ennen pilleriä semmosen laktoosi lääkkeen,että voi ottaa laktoosia, ymmärsitkö? eli semmonen lääke että ei "haittaa" vaikka laktoosia syökin.. ja jos nyt on vaan lievä laktoosi vaiva,luulen ettei pillerit ihmeemmin vaikuta,on sitä senverta vähän kuitenkin!mutta hei, on olemassa ehkäisyrenkaita ja laastareita laktoosi ongelmaisille. itse käytän rengasta,enkä pois vaihtaisi!! http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy27.html

• maitoallergikko

mutta kun mulla nimenomaan on maitoallergia eikä laktoosi-intoleranssi. Eli en voi syödä mitään maitotuotteita kun oon just sille maitoproteiinille allerginen. Eikö laktoosi oo peräisin maidosta niin eikö siinä oo sillon maitoproteiineja? eli en voi varmaan alottaa pillereitä. plaah...tajuukohan kukaan mua.

• ehdotus

nuvaring ehkäisyrengas tai evra laastari??tuskin pillerit käy kun niissä on sitä laktoosia, tai jotain semmosta..ainakin näissä merkeissä on seuraavia määäriä laktoosia:

MELIANE laktoosimonohydraatti 37 mg
      YASMIN Laktoosimonohydraatti 48 mg
      MERCILON laktoosimonohydraatti 67,75 mg
      DIANE NOVA Laktoosimonohydraatti 31 mg
      FEMILAR Laktoosimonohydraatti 46 mg
      FEMODEN Laktoosimonohydraatti 37 mg
      MARVELON laktoosimonohydraatti n.68 mg
      MICROGYNON Laktoosimonohydraatti 33 mg
      MICROLUTON Laktoosimonohydraatti 33 mg
      MINI-PILL laktoosimonohydraatti 65 mg.
      MIRELLE Laktoosimonohydraatti 40 mg
      CERAZETTE laktoosimonohydraatti ? g

eli en löytänyt ainuttakaan merkkiä jossa tuota ei olisi...

• Kemisti

Ilmeisesti kaikki laktoosi tuotetaan teollisesti maidosta (juuston valmistusprosessin "jäte"). Vaikka farmaseuttinen laktoosi onkin ERITTÄIN puhdasta, voi TEORIASSA erittäin herkkä maitoallergikko saada oireita. Siis jos olet hyvin allerginen, keskustele lääkärin kanssa ennenkuin aloitat pillerit.

• :Pelle

Jos kuulut äärimmäisen herkkien allergikkojen luokkaan, keskustele lääkärin kanssa asiasta. Muuten proteiinipitoisuuksien pitäisi olla käytännössä olemattomia. Siis maidostahan se "lääkelaktoosikin" saadaan (juustonvalmistusprosessin sivutuotteesta). Se vain puhdistetaan erikoismenetelmin.

• Bofink

Minulla on laktoosi-intoleranssi ja ihan normaalisti voin syödä pillereitä. Koska niissä on niin vähäinen määrä sitä ettei se ainakaan minulla vaikuta. Ainahan voi kokeilla, ei siihen kuole. Jos tulee oireita niin lopettaa. Niin yksinkertaista se on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      151
      4529
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      198
      3959
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      34
      2689
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2472
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      34
      2209
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      9
      1802
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1592
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1454
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1325
    10. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1321
    Aihe