Suomen talous romahtaisi ilman somaleita

rasismia vastaan

Rasistit haluavat ajaa kaikki somalimaahanmuuttajat pois, mutta eivät lainkaan ymmärrä mitä seurauksia sillä olisi. Jokainen ajatteleva ihminen tajuaa, että somalit ovat suomen talouden selkäranka. Jos somalimaahanmuuttajat muuttaisivat pois suomesta, seurauksena olisi suuri talousromahdus. Somalit tulivat suomeen 90-luvun alussa, kun täällä vallitsi syvä lama. Välittömästi maahantulonsa jälkeen somalit alkoivat johtaa monia suomalaisia suuryrityksiä, jotka olivat ajautuneet konkurssin partaalle suomalaisten käsissä. Suurin näistä yrityksistä on tietysti nokia, jonka somalit pelastivat konkursilta.
Suomalaiset olivat hoitaneet nokiaa niin huonosti, että konkurssi oli hyvin lähellä. Somalit onnistuivat kuitenkin viime hetkellä estämään nokian ajautumisen konkurssiin. Somaleiden ansiosta nokiasta tuli muutamaa vuotta myöhemmin maailman suurin matkapuhelinvalmistaja.

Tästä suomalaisten pitäisi olla ikuisesti kiitollisia somalimaahanmuuttajille. Valitettavasti kovin harva suomalainen ymmärtää, kuinka paljon he ovat velkaa somaleille. Osittain tämän tietysti voi laittaa tietämättömyyden piikkiin, koska kovin harva suomalainen on tietoinen siitä, että somalit ovat nokian menestyksen takana.
Olen aikasemmin esittänyt keinoja asian korjaamiseksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000000075&posting=22000000010390374

Tietenkään tiedon lisääntyminenkään ei voi muuttaa typerimpien junttirasistien asenteita, mutta olen täysin vakuuttunut siitä, että suurin osa suomalaisista alkaa arvostamaan somaleita, kunhan ennakkoluulot katovat ja ihmiset tulevat tietoisiksi niistä suurista aikaansaannoksista, joita somalit ovat suomen hyväksi tehneet.

3

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huumoria

Kirjoitit niin yliampuvan tekstin että se on liian
      selkeästi vitsi. Jos olisit oikeasti halunnut tuoda
      mielipiteitäsi esiin, olisi kannattanut välttää
      noita yliampumisia.

No mutta kun vauhtiin pääsit niin kertoisitko
      että millä tavalla somalit ovat johtaneet
      suomalaisia yrityksiä ja ennenkaikkea sen että
      miten ne pelastivat Nokia konkurssilta ?

• lisätieto

Lisätieto todella kiinnostaisi, koska tähän päivää saakka olen ollut sitä mieltä että on suuri virhe ja vahinko päästää maahan ihmisiä,
        joilla on niin erilainen tausta. Siinä käy niin kuin nyt on käynyt, somalinuorukaiset eivät sovellu suomenoloihin vaan heistä tulee ryöstäjiä ja pahoinpitelijöitä.
        Eipä silti tappavathan ne eriheimolaiset toisiaan ihan urakalla siellä Afrikassakin.
        Afrikkalaisia kannattaa auttaa heidän omalla
        maaperällään eli Afrikassa. Tietysti täytyy vahtia siellä rehottavaa korrruptiota ettei rahat mene diktaattorille ja aseisiin.

• Anonyymi

Hyvä aloitus. Komppaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5288
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2068
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe