diane novasta yasmineihin

Olen syönyt diane novaa 17 v saakka (nyt 22). Iho hyvässä kunnossa, mut olen ajatellut vaihtoa yasmineihin, koska käsittääkseni matalahormonisemmat kuin dianet ja mahd. "helpottaisivat" myöhemmin siirtymistä täysin pillerittömään aikaan. Onko muilla kokemuksia diane novan vaihtamisesta yasmineihin, miten vaikutti ihon kuntoon? pysyikö iho kurissa vaihtamisen jälkeen?
6782
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

en paljoa tiedä pillereistä, olen käyttänyt muutama vuosi sitten kokeiluna enkä edes nimeä enään muista :) mutta voisitko kertoa että paraniko ihosi pillereiden aloittamisen jälkeen ja millaiset pillerit diane nova on? itse olen ajatellut aloittavani koska kuukautiseni on todella epäsäännölliset (olen 21) ja ihoni vaihtelee kuivasta normaaliin, mutta haluaisin "normaalit" pillerit itselleni, en siis mini pillereita mitä syödään putkeen ja kuukautiset tulee milloin tulee.. myös edellisten pillereiden aikana tuntui että olisin hieman turvonnutkin tai lihonnut... Olen hieman tyhmä pillereiden suhteen, mutta olisi kiva tietää itse käyttäjältä että mitä suosittelisi.

Äänestä
  • itselläni on hyviä kokemuksia, iho parani muutamassa kuukaudessa eikä ollut mitään sivuoireita. Nyt haluisin vaan matalahormoonisemmat pillerit koska olen jo 5v. syönyt ja ihokin kunnossa...

    Äänestä

  • nipsu kirjoitti:

    itselläni on hyviä kokemuksia, iho parani muutamassa kuukaudessa eikä ollut mitään sivuoireita. Nyt haluisin vaan matalahormoonisemmat pillerit koska olen jo 5v. syönyt ja ihokin kunnossa...

    Minulla oli alkujaan Dianet kokeilumielessä 3kk mutta pää meni sekasin niistä. Aknen hoitoon olivat. Söin sitten Roaccutania ja samalla oli Yasminit takaamassa ettei tule raskaaksi kesken kuurin. Kuurin loputtua Yasminien aikaan kuitenkin näpyt palasi ja vaihdoin lennosta takaisin Dianeen ja iho silisi.

    Yhteensä olen pillereitä syönyt kaksi ja puoli vuotta joista puolitoista Dianea. Lopetin nuo mokomat veeme maaliskuussa kuin sienään. Meni hermo niiden aiheuttamiin oireisiin masennuksesta haluttomuuteen ja limakalvojen kuivuuteen. Anyway. Menin sitä ennen ihotautilääkärille jolle kerroin aikeeni ja hän kirjoitti minulle pesunesteen ja antibioottirasvan joilla olen ihon saanut pusymään kunnossa. Pieniä näppyjä tulee ja menee välillä enmmänkin, mutta kurissa on pysynyt.

    Jos Yasmineista jotain hyvää voisin sanoa niin auttoivat PMS-oireisiin. Kannattaahan niitä kokeilla, vaikkakaan niistä ei saa Kelakorvausta kuten Dianesta. Nuo rasvat ovat aina yksi vaihtoehto. Toimii minulla.

    Äänestä

  • Sinulle joka pohdit Dianien aloittamista. Minun neuvoni on että jos et todella tarvitse aknen takia Dianea niin älä aloita niitä. Ne on ns. vanhanajan pillerit. Siis tosi järeää ainetta. Nykyään on paljon vähähormonisempiakin vaihtoehtoja. Itselleni tuli vuoden käytön jälkeen kaiken maailman masennukset sun muut ongelmat halujen katoamisesta puhumattakaan. Akneen ne kyllä tehoavat ja jos hyvin käy niin sopivat muutenkin. Itselläni vain on niin paljon parempi olo noiden lopettamisen jälkeen.

    Äänestä

  • ex-Diane Novisti kirjoitti:

    Minulla oli alkujaan Dianet kokeilumielessä 3kk mutta pää meni sekasin niistä. Aknen hoitoon olivat. Söin sitten Roaccutania ja samalla oli Yasminit takaamassa ettei tule raskaaksi kesken kuurin. Kuurin loputtua Yasminien aikaan kuitenkin näpyt palasi ja vaihdoin lennosta takaisin Dianeen ja iho silisi.

    Yhteensä olen pillereitä syönyt kaksi ja puoli vuotta joista puolitoista Dianea. Lopetin nuo mokomat veeme maaliskuussa kuin sienään. Meni hermo niiden aiheuttamiin oireisiin masennuksesta haluttomuuteen ja limakalvojen kuivuuteen. Anyway. Menin sitä ennen ihotautilääkärille jolle kerroin aikeeni ja hän kirjoitti minulle pesunesteen ja antibioottirasvan joilla olen ihon saanut pusymään kunnossa. Pieniä näppyjä tulee ja menee välillä enmmänkin, mutta kurissa on pysynyt.

    Jos Yasmineista jotain hyvää voisin sanoa niin auttoivat PMS-oireisiin. Kannattaahan niitä kokeilla, vaikkakaan niistä ei saa Kelakorvausta kuten Dianesta. Nuo rasvat ovat aina yksi vaihtoehto. Toimii minulla.

    hei, voitko kertoa sen pesunesteen ja antibioottirasvan nimet? Onko kalliita? Voisin itsekin harkita paikallistuotteita. Tuntuu, et mielummin laittaa jotain tököttejä suoraan naamaan kun pumppaa itseensä sisäisesti jotain kemikaaleja... Kiitos jo etukäteen :)

    Äänestä

kyllä joo,iho pysy ihan kivassa kunnossa, mitäs muita plussapuolia?öö..siihen ne sitten jäikin!!! Hyvän ihon lisäksi sain mm: kuivat limakalvot, seksihalujen katoamisen, mielialanheitot, jatkuvan itkukohtauksen saamisen, raivarit tuli tutuiks, kertakaikkiaan pää meni niin lujaa sekasin että tervemenoa vessanpöntöstä alas...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


nipsu kirjoitti:

Olen syönyt diane novaa 17 v saakka (nyt 22). Iho hyvässä kunnossa, mut olen ajatellut vaihtoa yasmineihin, koska käsittääkseni matalahormonisemmat kuin dianet ja mahd. "helpottaisivat" myöhemmin siirtymistä täysin pillerittömään aikaan. Onko muilla kokemuksia diane novan vaihtamisesta yasmineihin, miten vaikutti ihon kuntoon? pysyikö iho kurissa vaihtamisen jälkeen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu