Onko minunlaisia ihmisiä lainkaan: En ole ateisti, en ole uskovainen, en ole mitään.
Minua ei kiinnosta PÄTKÄÄKÄÄN uskonasiat eikä uskonnottomuusasiat. On tärkeämpääkin ajateltavaa.
Jotkut ihmiset pitävät loukkauksena jos ei halua ottaa näihin *iäisyysasioihin' kantaa...
onko minunlaisia
34
1805
Vastaukset
Olet ateisti.
- JSS
Kysy itseltäsi uskotko minkäänlaisen Jumalan tai jumalten olemassaoloon. Jos vastauksesi on "kyllä", olet ateisti. Piste.
- JSS
Nolo virhe.
- raamatullinen
Usko tulee kulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.
Kunnia Kristukselle. - että
vähän, mutta asiaa
- Maukka
raamatullinen kirjoitti:
Kunnia Kristukselle.kaikki usko ei tule teidän jumalanne sanan kautta PISTE.
- sääliväinen
raamatullinen kirjoitti:
Kunnia Kristukselle.moni on tullut uskoon höpöjuttujen kuulemisesta kun ei ole ymmärtänyt että ne ovat höpöjuttuja.
- JSS
että kirjoitti:
vähän, mutta asiaa
kirjoitusvirheen?
- SEEMOS
JSS kirjoitti:
kirjoitusvirheen?
Kelpaa jokainen oljenkorsi!
Epätoivoista?.... Uskonto on! HEH! - SEEMOS
Maukka kirjoitti:
kaikki usko ei tule teidän jumalanne sanan kautta PISTE.
"Väkisinkin pelastuu" jos KULEMALLA uhataan :D
- Maukka
SEEMOS kirjoitti:
"Väkisinkin pelastuu" jos KULEMALLA uhataan :D
vielä väittävät sitä rauhanuskoksi...
- Homsantuu
Johan hihhulit heräs nopeesti selittämään mitä oikeesti ajattelet...
En uskalla kertoa kantaani, jottei minulle kerrottaisi leikkikehäni todellista laajuutta. - ihmisiä?
En voi sanoa itsestäni että "minä en usko Jumalaan". En voi myöskään sanoa "minä uskon Jumalaan".
Eli en ole ateisti, enkä myöskään uskovainen.
Älkää yrittäkö lokeroida minua!- Lucifer
Siinä tapauksessa olet agnostikko.
- Maukka
Lucifer kirjoitti:
Siinä tapauksessa olet agnostikko.
agnostikon mielestä jumalan olemassaolosta ei voi saada tietoa. Se että onko agnostikko vai ei, ei vastaa kysymykseen onko ihminen teisti vai ateisti...
- huh huh
Mikähän pointi tossa sun viestissä oli sitte?! Sua ei vaan kiinnostaa koko asia... so what?! Ei sillä oo väliä.
- ihmisiä?
Pointtini on se että ei ole mitään pointtia :D
- huh huh
ihmisiä? kirjoitti:
Pointtini on se että ei ole mitään pointtia :D
Kaikki ovat sitä mitä ovat. Lokerointi on syvältä.
- toret
miksi tulit uskonto palstalle lukemaan/kirjoittamaan?
- ihmisiä?
Tämähän on ateisti-palsta. Vai väitätkö että ateismi on uskonto....
- JSS
ihmisiä? kirjoitti:
Mutta ei se tietenkään ole.
- ihmisiä?
JSS kirjoitti:
Uskontotieteessä on kolme päätapaa määritellä uskonto:
1. Samaistetaan uskonto uskomuksiin yliluonnollisista asioista.
2. Väitetään, että uskonto on syntynyt, kun ihmiset ovat alkaneet erottaa pyhän ja maallisen toisistaan
3. Nähdään uskonnon syntyneen vastausyrityksenä kysymykseen kuolemanjälkeisestä elämästä
Ateismi ei täytä noita kriteerejä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto - toret
ihmisiä? kirjoitti:
mutta se on uskonto-palstalla.
siunausta - ????
toret kirjoitti:
mutta se on uskonto-palstalla.
siunausta..siis, että jos ei usko niin ei saa olla palstalla?! joo...
- raamatullinen
JSS kirjoitti:
voi sinua pelastaa epäuskostasi kuin Jeesus.
- JSS
raamatullinen kirjoitti:
minun pitäisi "pelastua" epäuskoltani?
PS. Jeesus on ollut kuollut jo vajaat kaksi milleniumia. - rik
raamatullinen kirjoitti:
Kuka sinä olet sanomaan mikä on väärin tai oikein, tai mitä pitää tehdä?!
- 6666666666666
ihmisiä? kirjoitti:
Uskontotieteessä on kolme päätapaa määritellä uskonto:
1. Samaistetaan uskonto uskomuksiin yliluonnollisista asioista.
2. Väitetään, että uskonto on syntynyt, kun ihmiset ovat alkaneet erottaa pyhän ja maallisen toisistaan
3. Nähdään uskonnon syntyneen vastausyrityksenä kysymykseen kuolemanjälkeisestä elämästä
Ateismi ei täytä noita kriteerejä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/UskontoVäität, ettei sinua ei kiinnosta PÄTKÄÄKÄÄN uskonasiat eikä uskonnottomuusasiat, mutta silti tunnut tietävän jotain uskontotieteistä ja jaksat keskustella asiasta. Jos sinua ei todella kiinnostaisi, et jaksaisi vaivautua kirjoittamaan tänne.
- raamatullinen
JSS kirjoitti:
minun pitäisi "pelastua" epäuskoltani?
PS. Jeesus on ollut kuollut jo vajaat kaksi milleniumia.Jumalan kirkautta vailla,siksi sinunkin täytyy Jeesuksessa Kristuksessa saada syntisi anteeksi,että perisit iänkaikkisen elämän.
Jeesus todellakin kuoli ja haudattiin,mutta nousi kuolleista ja elää tänä päivänä,tehden ihmeitä ,antaen syntejä vieläkin anteeksi,kun ne hylkäät ja jätät epäuskosi. - raamatullinen
rik kirjoitti:
Kuka sinä olet sanomaan mikä on väärin tai oikein, tai mitä pitää tehdä?!
ilmoittaa sinullekin mikä on oikein ja mitä sinun tulee tehdä pelastuaksesi.
Älä viivyttele taivas asioiden kanssa tee ratkaisu,valitse Jeesus. - nyt valkeni
raamatullinen kirjoitti:
ilmoittaa sinullekin mikä on oikein ja mitä sinun tulee tehdä pelastuaksesi.
Älä viivyttele taivas asioiden kanssa tee ratkaisu,valitse Jeesus.Luen ennemmin näitä varoittavia juttuja uskonnolisten lahkojen ERHEISTÄ.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ - Juutas pappi perkele saatana
raamatullinen kirjoitti:
Jumalan kirkautta vailla,siksi sinunkin täytyy Jeesuksessa Kristuksessa saada syntisi anteeksi,että perisit iänkaikkisen elämän.
Jeesus todellakin kuoli ja haudattiin,mutta nousi kuolleista ja elää tänä päivänä,tehden ihmeitä ,antaen syntejä vieläkin anteeksi,kun ne hylkäät ja jätät epäuskosi.Jeesusken omien sanojen mukaan hänen piti tulla takaisin ennen kuin sukupolvi on kulunut!
Revi siitä.
jeesuksessa persuksessas on on synti.
- jaina
On varmasti. Sinuna eläisin elämääni edelleen iloisesti välittämättä pätkääkään jäkätyksistä näillä palstoilla.
Itse olen puolestani ihmetellyt, että mitä ihmeen iloa on jankuttaa tolvanoille luomisoppiin uskoville evoluutiosta mitään.
Raamattu-uskovaiselle on tasan sama, mitä todellisuus on: mitä siitä voi havaita, miten siitä voi tietää ja mitä siitä voi tietää. Hihhulointiin näyttää kuuluvan oleellisena osana miltei käsittämätön yleissivistymättömyys. Voisin lyödä vetoa siitä, ettei puoletkaan heistä edes tiedä, mitä DNA tai geeni on.
"Jotkut ihmiset pitävät loukkauksena jos ei halua ottaa näihin *iäisyysasioihin' kantaa..."
Aika-ajoin törmää näihin, jotka pitävät loukkauksena jopa tietoa, joka kyseenalaistaa heidän uskoonsa perustuvan todellisuuden kieltämisensä. Sitä sitten ihmettelee, kuinka paljon negatiivista torjuntaenergiaa kokonaisen elämänpituisen valheen ylläpitäminen vaatii. - SEEMOS
Olet näköjään tavallinen agnostinen ateisti, Meitä on paljon vaikka missä, osa kuuluu jopa ev.lut. kirkkoon..
Sinä kyllä lipsahdit vähän "kantaaottavalle puolelle kirjoittaessasi tuon avausviestin, TODELLA välinpitämätön ei olisi sitä tehnyt koska ei olisi koskaan EDES LUKENUT uskonto/ateismi keskustelua, saati sitten osallistunut siihen.... :-)
Hyvät jatkot, ilmoittelehan vastakin mielenkiinnon puutteestasi... Heh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022236- 1041664
- 821337
- 1281333
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘611091Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis611067- 511027
- 36952
- 33824