Onnellisuus

Lisbez

Tässä istun keho kivusta paskana;
buranaa vai alkoholia?
Mieli kulkee viemäreissä (ei lohtua silläkään sarralla), silti tahdon olla onnellinen.
Miksi en voi nähdä syytä siihen miksi en ole onnellinen, onnetonkaan en ole.
Tekeekö arjesta tempautuminen onnelliseksi, vai elämänsä hyväksyminen sellaisenaan?
Tunnen jo itseni, mutta en muiden hyväksyntää, tarvitsenko sitä?
Kieltääkö edelleenkin tuomitseva, ei palkitseva kulttuurimme onnellisuuden ajaen loputtomaan oravanpyörään(ikävän ikiliikkuja)?
Tänään turvaudun jäätelöön, heipat!

2

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parempi vaihtoehto

"Miksi en voi nähdä syytä siihen miksi en ole onnellinen, onnetonkaan en ole"

Eikö viestisi alkanut jotenkin onnettomasti? Tai sitten otin sen vain liian vakavasti.. tuon hetkellisen kivun siis.

"Tekeekö arjesta tempautuminen onnelliseksi, vai elämänsä hyväksyminen sellaisenaan?"

Elämänsä hyväksyminen sellaisenaan!!!
      Itse inhoan vaihtelua (suurimmissa määrin siis), jopa niin paljon, että tulee huono olo siitä. Jos elämässä vaihtelevat asiat liikaa, niin eikö itse vaihteluunkin kyllästy? (Sitä olen miettinyt.. kokemusta ei tosin ole).

Tekstisi kuulostaa taiteelliselta ja luovalta. Tiedän, että tänne kirjoittaessa ei ole mitään väliä, onnistuuko vai ei (koska olonsa huojentaminen on se pääasia), mutta luulen vain etten itse osaisi kirjoittaa tuolla tavalla. Ellen sitten alkaisi matkia sua... ;)

• kovin monimutkaista

Mitähän se on, onnellisuus ?
      Hyvä tuo ikävän ikiliikkuja :) Sitähän tämä on, etsimme onnea, kokeilemme kaikenlaista, nykyisin on niin paljon mahdollisuuksia, missä se onni voisi piileksiä. Emmekä huomaa, että siinähän se on läsnä, ihan hiljaa vaan, vaatimattomana. Tajuamme sen vasta jälkikäteen, kun joudumme pysähtymään, kun olemme ehkä nääntyneitä etsimään .... Etsimisen sijasta voisimme olla onnellisia pienistä asioista ja voisimme yrittää tuottaa toisille onnea. Ehkä se onni ei olekaan huomisessa, tulevassa, joskus kyllä odottaminen on onnellisinta. Jos se on niin yksinkertaista vaan, että se on tässä päivässä.

En minäkään tiedä onnellisuuden salaisuutta, mutta luulen, että sitä juuri, elämän hyväksymistä, kuten sanoit. Ehkä sen salaisuus on omassa asenteessamme elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      165
      2581
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      727
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      668
    Aihe