Onko kenelläkään todellista koemusta merkkiliikkeiden "hylkimistä" käytetyistä tuontiautoista, niiden menneisyydestä, luotettavuudesta ja toimivuudesta? Mikä on se paikka josta sellaisen kannattaisi hankkia.
TUONTIAUTO
16
2658
Vastaukset
- Kokenut
Jos kysymyksesi oli, että mistä kannattaa tuontiauto hankkia, niin tässä vastaukset paremmuusjärjestyksessä:
1. Itse hakien. Saat oikealla hinnalla.
2. Autoista ymmärtävän kaverin hakemana. Et maksa turhasta.
3. Hyvän agentin välityksellä. Vaikka kotiovelle toimitettuna. Hyvästä työstä asiallinen korvaus.
4. Omaan käyttöönsä itsetuomansa pois myyvältä, joka aikoo hakea itselleen käyttöön uuden auton.
.
.
.
.
143. Suomalaisesta autoliikkeestä. Sisäänostettu se halvin ja huonoin yksilö. Ja täällä kova hinta hintalappuun.- harmi
vai on kotimaiset autoliikkeet vasta 143 sijalla.
Onko tosiaankin niin että saksalaiin turkkilaisiin jne. voi luottaa paremmin kuin kotimaisiin?
Mistähän ne suomalaisiin liikkeisiin ne romut ja huonot autot tulee.
Vastaus; Teiltä asiakkailta tietenkin?
Muualla euroopassa on erilainen systeemi. Siellä huolletaan maalataan, korjataan ja ruuvataan mittarit, ennen kun ne annetaan turkkilaisten asaintuntijoiden myytäväksi????
- Taksi
Useaan kertaan olen kuullut sen erään ison kotimaisen autoliikkeen rekkaan joutuneen auton mittarin ruuvaamisesta vahingossa. Tosin sekin on tapahtunut niin monen tutulle ja sukulaiselle että en usko että ko. liike rahtaa niitä yksityisille kovin paljon.
Ainoa yksityinen joka on ilmeisesti pettynyt on Lahtelainen TV:ta tuttu lääkäri.
Sen sijaan useita suomalaisia tuontiautokauppiaita on kai petetty, kuten em. lääkärillekin myydyn Audin kanssa.
Kotimaiset autoliikkeet "hylkivät" tuontiautoja niden huonon maineen, epäselvän menneisyyden ja varmasti myös niiden kovan hinnankin takia, verrattuna siihen millä sen voi hankkia esim. Saksasta.- Kokenut
Copy:
"Ainoa yksityinen joka on ilmeisesti pettynyt on Lahtelainen TV:ta tuttu lääkäri.
Sen sijaan useita suomalaisia tuontiautokauppiaita on kai petetty, kuten em. lääkärillekin myydyn Audin kanssa."
Et ilmeisesti katsonut itse ohjelmaa.
Kyseistä suomalaista kauppiasta ei todellakaan petetty, vaan suomalainen autoliike tiesi tasan tarkalleen, mitä se oli ostamassa. Kun se osti viidellä omistajalla olleen kolarikorjatun auton turkkilaiselta häkkikauppiaalta ("myydään vain toiselle liikkenharjoittajalle") seitsemällä tonnilla ja laittoi itse hintalappuun 26 000 euroa. Missähän se tämän jutun roisto onkaan... - sinäkin
Kokenut kirjoitti:
Copy:
"Ainoa yksityinen joka on ilmeisesti pettynyt on Lahtelainen TV:ta tuttu lääkäri.
Sen sijaan useita suomalaisia tuontiautokauppiaita on kai petetty, kuten em. lääkärillekin myydyn Audin kanssa."
Et ilmeisesti katsonut itse ohjelmaa.
Kyseistä suomalaista kauppiasta ei todellakaan petetty, vaan suomalainen autoliike tiesi tasan tarkalleen, mitä se oli ostamassa. Kun se osti viidellä omistajalla olleen kolarikorjatun auton turkkilaiselta häkkikauppiaalta ("myydään vain toiselle liikkenharjoittajalle") seitsemällä tonnilla ja laittoi itse hintalappuun 26 000 euroa. Missähän se tämän jutun roisto onkaan...Olitko sinäkin mukana ostamassa kun noin tarkkaan tiedät jopa hinnankin.
Ei kai sitä suomen lakienkaan mukaan saa roistoksi kuin sitä auton myynyttä liikettä.
Asiakkaan suuntaan on liike varmasti vastuussa ja ehkä vastannutkin virheestä oli sen alkuperäinen aiheuttaja missäpäin maailmaa tahansa.
Ihmettelen että ne saksalaiset ja espanjalaiset turkkilaisten avustuksella ovat tolkanneet ja naamioineet TV lääkärin Audin virheettömän näköiseksi. Miksi ei ko. ohjelmassa voitu varoittaa kikkia niitä hitsareita, kirvesmiehiä, lääkäreitä ym. vastaavasta vaarasta ja annettu toimintaohjeita vastaavien tapausten varalle.
Vaikka esim. saksalaisen kuluttajaasiamiehen puh. numero.
Minä en nimittäin usko että vain ammattilaiset ahneuksissaan menevät näihin miinoihin??? - j...
sinäkin kirjoitti:
Olitko sinäkin mukana ostamassa kun noin tarkkaan tiedät jopa hinnankin.
Ei kai sitä suomen lakienkaan mukaan saa roistoksi kuin sitä auton myynyttä liikettä.
Asiakkaan suuntaan on liike varmasti vastuussa ja ehkä vastannutkin virheestä oli sen alkuperäinen aiheuttaja missäpäin maailmaa tahansa.
Ihmettelen että ne saksalaiset ja espanjalaiset turkkilaisten avustuksella ovat tolkanneet ja naamioineet TV lääkärin Audin virheettömän näköiseksi. Miksi ei ko. ohjelmassa voitu varoittaa kikkia niitä hitsareita, kirvesmiehiä, lääkäreitä ym. vastaavasta vaarasta ja annettu toimintaohjeita vastaavien tapausten varalle.
Vaikka esim. saksalaisen kuluttajaasiamiehen puh. numero.
Minä en nimittäin usko että vain ammattilaiset ahneuksissaan menevät näihin miinoihin???ei ollut miina, vaan kolarikorjautettu leasing auto joka oli hyvin palvellut toista Saksalaista omistajaansa monta vuotta.
Auto oli myyty eteenpäin, mutta jostain syystä Suomi jobbarilta ei löytynyt Saksalaista rekisteriotetta tai Saksalaista kauppakirjaa.
Todennäköinen syy saattaisi olla se että em. papereihin täytyy kirjata kolarikorjaus, joka laskee ko. auton Saksan myntihintaa noin 50%.
Kyseisen mallisen kolaroimattoman auton kauppahinta Saksassa oli noin 8 - 9 KE. Kolaritaustalla auton kauppahinta on 4 - 5 KE.
Jokainen voi itse päätellä miksi RJ:ltä ei löytynyt Saksan kauppakirjaa ja rekisteriotetta Suomalaiselle asiakkaalle. - Kokenut
sinäkin kirjoitti:
Olitko sinäkin mukana ostamassa kun noin tarkkaan tiedät jopa hinnankin.
Ei kai sitä suomen lakienkaan mukaan saa roistoksi kuin sitä auton myynyttä liikettä.
Asiakkaan suuntaan on liike varmasti vastuussa ja ehkä vastannutkin virheestä oli sen alkuperäinen aiheuttaja missäpäin maailmaa tahansa.
Ihmettelen että ne saksalaiset ja espanjalaiset turkkilaisten avustuksella ovat tolkanneet ja naamioineet TV lääkärin Audin virheettömän näköiseksi. Miksi ei ko. ohjelmassa voitu varoittaa kikkia niitä hitsareita, kirvesmiehiä, lääkäreitä ym. vastaavasta vaarasta ja annettu toimintaohjeita vastaavien tapausten varalle.
Vaikka esim. saksalaisen kuluttajaasiamiehen puh. numero.
Minä en nimittäin usko että vain ammattilaiset ahneuksissaan menevät näihin miinoihin???Tunnen tapauksen.
Copy:
"Minä en nimittäin usko että vain ammattilaiset ahneuksissaan menevät näihin miinoihin."
Eihän tuollaiseen miinaan mene kukaan vähäkään järjissään oleva kuluttaja, joka on ostamassa itselleen autoa.
Vai lähtisitkö itse ostamaan Saksasta saakka -97 mallista Audian, joka
- on ollut viidellä omistajalla
- jossa ei ole huoltokirjaa
- joka on ollut mm. Espanjan rekisterissä
- jota myy müncheniläinen häkkikauppias "nur an Händler / Export"
- hinta on "poikkeuksellisen edullinen"
Kyllä itselleen autoa ostava hyppää taatusti tällaisen tarjokkaan yli, kun käytettyjä autoja on tarjolla miljoonia yksilöitä...
Ja kyllä se "alkuperäinen aiheuttaja" löytyy vain ja ainostaan Suomesta, kun tuollaisen auton tieten tahtoen haluaa ostaa. Sikäläinen häkkikauppiaskaan ei uskaltanut sitä edes kaupitella kuluttajan asemassa olevalle. Ja suomiliikekö muka kuvitteli ostavansa priimaa noilla spekseillä ja hinnalla?
Ei siinä saksalaisen kuluttaja-asiamiehen puhelinnumerosta ole paljoakaan apua, jos suomalainen autoliike harjoittaa suomessa tällaista kauppaa kuluttajan kanssa. - ei mene.
Kokenut kirjoitti:
Tunnen tapauksen.
Copy:
"Minä en nimittäin usko että vain ammattilaiset ahneuksissaan menevät näihin miinoihin."
Eihän tuollaiseen miinaan mene kukaan vähäkään järjissään oleva kuluttaja, joka on ostamassa itselleen autoa.
Vai lähtisitkö itse ostamaan Saksasta saakka -97 mallista Audian, joka
- on ollut viidellä omistajalla
- jossa ei ole huoltokirjaa
- joka on ollut mm. Espanjan rekisterissä
- jota myy müncheniläinen häkkikauppias "nur an Händler / Export"
- hinta on "poikkeuksellisen edullinen"
Kyllä itselleen autoa ostava hyppää taatusti tällaisen tarjokkaan yli, kun käytettyjä autoja on tarjolla miljoonia yksilöitä...
Ja kyllä se "alkuperäinen aiheuttaja" löytyy vain ja ainostaan Suomesta, kun tuollaisen auton tieten tahtoen haluaa ostaa. Sikäläinen häkkikauppiaskaan ei uskaltanut sitä edes kaupitella kuluttajan asemassa olevalle. Ja suomiliikekö muka kuvitteli ostavansa priimaa noilla spekseillä ja hinnalla?
Ei siinä saksalaisen kuluttaja-asiamiehen puhelinnumerosta ole paljoakaan apua, jos suomalainen autoliike harjoittaa suomessa tällaista kauppaa kuluttajan kanssa.Paitsi nyt joku lääkäri saattaa suomessa mennä.
Minua kiinnostaisi se saksalaisen kuluttaja-asiamiehen numero koska en ole tyytyväinen ostokseeni.
65000 km ajettu Audi A4 -99 ja vaihteistoremontti edessä. - Viki
ei mene. kirjoitti:
Paitsi nyt joku lääkäri saattaa suomessa mennä.
Minua kiinnostaisi se saksalaisen kuluttaja-asiamiehen numero koska en ole tyytyväinen ostokseeni.
65000 km ajettu Audi A4 -99 ja vaihteistoremontti edessä.Et tarvitse saksalaista kuluttaja-asiamiehen numeroa. Suomalainen kuluttajaneuvojalta saat apua, olet sitten ostanut Audisi Suomesta tai vaikkapa Saksasta. Edellyksenä tietysti on, että olet ostanut autosi liikkeenharjoittajalta etkä yksityiseltä henkilöltä.
Autokauppa on Suomessa eniten kuluttajaneuvojia ja kuluttajavalituslautakuntaa työllistävä sektori, joten aihepiiri on heille hyvinkin tuttu. - tosi ?
Kokenut kirjoitti:
Tunnen tapauksen.
Copy:
"Minä en nimittäin usko että vain ammattilaiset ahneuksissaan menevät näihin miinoihin."
Eihän tuollaiseen miinaan mene kukaan vähäkään järjissään oleva kuluttaja, joka on ostamassa itselleen autoa.
Vai lähtisitkö itse ostamaan Saksasta saakka -97 mallista Audian, joka
- on ollut viidellä omistajalla
- jossa ei ole huoltokirjaa
- joka on ollut mm. Espanjan rekisterissä
- jota myy müncheniläinen häkkikauppias "nur an Händler / Export"
- hinta on "poikkeuksellisen edullinen"
Kyllä itselleen autoa ostava hyppää taatusti tällaisen tarjokkaan yli, kun käytettyjä autoja on tarjolla miljoonia yksilöitä...
Ja kyllä se "alkuperäinen aiheuttaja" löytyy vain ja ainostaan Suomesta, kun tuollaisen auton tieten tahtoen haluaa ostaa. Sikäläinen häkkikauppiaskaan ei uskaltanut sitä edes kaupitella kuluttajan asemassa olevalle. Ja suomiliikekö muka kuvitteli ostavansa priimaa noilla spekseillä ja hinnalla?
Ei siinä saksalaisen kuluttaja-asiamiehen puhelinnumerosta ole paljoakaan apua, jos suomalainen autoliike harjoittaa suomessa tällaista kauppaa kuluttajan kanssa.Onko tosiaankin Saksassa liikkeet niin rehellisiä kun väität. Ovat siis oikei varanneet eri aitaukset ja paikat "miinoille" joita myydään vain niille tuhansille suomalaisille tuontiautokauppiaille ja Hiase miehille.
On maailma sielläkin muuttunut sitten Rovaniemenpolttajasukupolven.
TV-lääkäreille ja muille ei ammattilaisille on rakennettu erikseen ostokanavat ja myyntiverkosto?
Jos näin on, paljon on vielä Suomessa oppimista. - Kokenut
tosi ? kirjoitti:
Onko tosiaankin Saksassa liikkeet niin rehellisiä kun väität. Ovat siis oikei varanneet eri aitaukset ja paikat "miinoille" joita myydään vain niille tuhansille suomalaisille tuontiautokauppiaille ja Hiase miehille.
On maailma sielläkin muuttunut sitten Rovaniemenpolttajasukupolven.
TV-lääkäreille ja muille ei ammattilaisille on rakennettu erikseen ostokanavat ja myyntiverkosto?
Jos näin on, paljon on vielä Suomessa oppimista.Kyllä sakalaisen autokaupan kulttuuri on aivan jotain muuta, kuin Suomessa. Täällähän käytettyjen autojen kauppa muistuttaa vielä hevosmarkkinoiden aikaa ja keskeinen liike-idea onkin ollut ainakin jonkinasteinen asiakkaan pettäminen.
Saksassa kuluttajansuoja on käyteyn auton kaupassakin niin vahva, että autoliikkeet eivät edes ota myyntiin vähäkään huonompia / epämääräisempiä yksilöitä. Tai jos ottavat, niitä ei myydä enää Saksassa kuluttajatuotteina, vaan myyntiehtona on tuo vain liikkeenharjoittajalle tai ulos maasta. Ja siksi hintakin on näillä autoilla jotain muuta.
Eli kyllä siellä on erikseen mainittu ne autot, joita myyjäkin pitää "epäkuranttina" tai ainakin sellaisina, ettei niitä haluta myydä Saksan lainsäädännön puitteissa kuluttajan asemassa olevalle. Kun suomalainen iso autoliike haalii tällaisia yksilöitä myyntiinsä ja jäätyään kiinni myytytään kuluttajalle ala-arvoisessa kunnossa olevan auton huimaan ylihintaan, on naurettavaa, että se hakee syyllistä jostain muualta. Tämänhan totesi kohteliain, mutta mitään arvailujen varaan jättämättömin sanakääntein kyseisessä ohjelmassakin haastateltu saksalaisen merkkiliikkeen edustaja. Eli totesi, että mitään epäselvää ei voi olla siinä, että "suomalainen kolleega" (kuten hän suomalaista autoliikettä nimitti) tiesi, mitä oli tekemässä. Oli myös jossain määrin ammattikuntansa (suuret merkkiliikkeet) puolesta pettynyt meikäläisten tapaan toimia.
Kaiken kaikkiaan tuntuu käsittämättömältä, että autoliike lähtee sieltä sakka hakemaan myyntiin niitä kaikkein surkeimpia yksilöitä. Huonokuntoisia autoja kun löytyy meiltäkin ihan tarpeeksi.
Onneksi itse autonsa hakevat, kaverille hakevat, agenttipalvelua tarjoavat ja myös useimmat pienet suomalaiset autontuojayrittäjät ohittavat nämä hämärät yksilöt ja ostavat autonsa saksasta ihan siitä autoliikkeen vakiorivistöstä. Sitäkin valikoimaa kun on siellä miljoonia. - oikein
Kokenut kirjoitti:
Kyllä sakalaisen autokaupan kulttuuri on aivan jotain muuta, kuin Suomessa. Täällähän käytettyjen autojen kauppa muistuttaa vielä hevosmarkkinoiden aikaa ja keskeinen liike-idea onkin ollut ainakin jonkinasteinen asiakkaan pettäminen.
Saksassa kuluttajansuoja on käyteyn auton kaupassakin niin vahva, että autoliikkeet eivät edes ota myyntiin vähäkään huonompia / epämääräisempiä yksilöitä. Tai jos ottavat, niitä ei myydä enää Saksassa kuluttajatuotteina, vaan myyntiehtona on tuo vain liikkeenharjoittajalle tai ulos maasta. Ja siksi hintakin on näillä autoilla jotain muuta.
Eli kyllä siellä on erikseen mainittu ne autot, joita myyjäkin pitää "epäkuranttina" tai ainakin sellaisina, ettei niitä haluta myydä Saksan lainsäädännön puitteissa kuluttajan asemassa olevalle. Kun suomalainen iso autoliike haalii tällaisia yksilöitä myyntiinsä ja jäätyään kiinni myytytään kuluttajalle ala-arvoisessa kunnossa olevan auton huimaan ylihintaan, on naurettavaa, että se hakee syyllistä jostain muualta. Tämänhan totesi kohteliain, mutta mitään arvailujen varaan jättämättömin sanakääntein kyseisessä ohjelmassakin haastateltu saksalaisen merkkiliikkeen edustaja. Eli totesi, että mitään epäselvää ei voi olla siinä, että "suomalainen kolleega" (kuten hän suomalaista autoliikettä nimitti) tiesi, mitä oli tekemässä. Oli myös jossain määrin ammattikuntansa (suuret merkkiliikkeet) puolesta pettynyt meikäläisten tapaan toimia.
Kaiken kaikkiaan tuntuu käsittämättömältä, että autoliike lähtee sieltä sakka hakemaan myyntiin niitä kaikkein surkeimpia yksilöitä. Huonokuntoisia autoja kun löytyy meiltäkin ihan tarpeeksi.
Onneksi itse autonsa hakevat, kaverille hakevat, agenttipalvelua tarjoavat ja myös useimmat pienet suomalaiset autontuojayrittäjät ohittavat nämä hämärät yksilöt ja ostavat autonsa saksasta ihan siitä autoliikkeen vakiorivistöstä. Sitäkin valikoimaa kun on siellä miljoonia.Kannattaa ennemmin hakea itse tuontiauto Saksasta kuin ostaa se Suomalaiselta käytetyn auton kauppiaalta joka on sen ostanut "epäkuranttina" Saksasta?
- j...
oikein kirjoitti:
Kannattaa ennemmin hakea itse tuontiauto Saksasta kuin ostaa se Suomalaiselta käytetyn auton kauppiaalta joka on sen ostanut "epäkuranttina" Saksasta?
itse haet, tiedät mitä saat.
Suuri osa jobbareista ja varsinkin Saksassa toimivista välittäjistä toimii puhtain papruin. Asikkaan etu on usein myös toimittajan etu.
Joillekkin vain mahdollisuus tehdä 2 - 10 KE lisätili / tuontiauto on liian suuri houkutin. Näillä jobbareilla moraali kyllä useimmiten venyy myös Suomi suolattujen kohdalla.
Suosittujen tuontiautojen kuten eräiden MB:n, Bemun, Audin ja Volvon mallien pyyntihinnat Suomessa alkavat olla niin alhaalla, että tilin tekeminen edellyttää että jobbarin Keski-Euroopasta hankittu auto on poikkeuksellisen halpa.
Itse tuomalla tai tuottamalla hinta / laatusuhde on kohdallaan ja valinnan varaa rittää. - sinulle,
j... kirjoitti:
itse haet, tiedät mitä saat.
Suuri osa jobbareista ja varsinkin Saksassa toimivista välittäjistä toimii puhtain papruin. Asikkaan etu on usein myös toimittajan etu.
Joillekkin vain mahdollisuus tehdä 2 - 10 KE lisätili / tuontiauto on liian suuri houkutin. Näillä jobbareilla moraali kyllä useimmiten venyy myös Suomi suolattujen kohdalla.
Suosittujen tuontiautojen kuten eräiden MB:n, Bemun, Audin ja Volvon mallien pyyntihinnat Suomessa alkavat olla niin alhaalla, että tilin tekeminen edellyttää että jobbarin Keski-Euroopasta hankittu auto on poikkeuksellisen halpa.
Itse tuomalla tai tuottamalla hinta / laatusuhde on kohdallaan ja valinnan varaa rittää.OLET VIISAS JA KOKENUT IHMINEN, TAI AINAKIN LUULET OLEVASI.
Nyt ymmärsin että turhaan rahtaavat autokauppiaat. Ennemmin kannattaa "itse tuoda tai TUOTTAA(???) jolloin hinta/laatusuhde on kohdallaan" ???
Eli tuottaa kannatta kunhan tuoja ei ole ammattilainen??? - Avulias
sinulle, kirjoitti:
OLET VIISAS JA KOKENUT IHMINEN, TAI AINAKIN LUULET OLEVASI.
Nyt ymmärsin että turhaan rahtaavat autokauppiaat. Ennemmin kannattaa "itse tuoda tai TUOTTAA(???) jolloin hinta/laatusuhde on kohdallaan" ???
Eli tuottaa kannatta kunhan tuoja ei ole ammattilainen???Monilla suomalaisilla autoliikkeillä on kovin syvälle juurtunut ajatus, että menestyksellinen autokauppa on yhtä kuin mahdollisimman pitkälle viety asiakkaan pettäminen. Ja toki kuitenkin mielellään sellainen "lievä" pettäminen, jossa ei saa petossyytettä (uhri ei viitsi viedä raastupaan).
Kun tosiaankin monien ns. kalliimpien automerkkien hinnat käytettynä ovat jo kilpailevan tuonnin vuoksi selvästi täällä laskeneet, voi autoliikkeiden mielestä riittävää tiliä tehdä vain sillä, että hankkii Saksasta niitä kaikkein halvimpia yksilöitä ja yrittää sitten myydä niitä täällä priimana kovaan hintaan. Ikävä kyllä, Saksassakin poikkeuksellisen halvat yksilöt ovat niitä kaikkein huonoimpia, usein kolaroituja, paljon omistajia, todellinen ajamäärä tuntematon jne.
Tästä syystä useimmissa suomalaisissa isommissa autoliikkeissä myynnissä olevien tuontiautojen hinta/laatu-suhde on perin huono.
Kokonaan eri asia on se, että Saksassa on myynnissä valtavia määriä hyväkuntoisia vaihtoautoja, jotka ovat suomalaisittain hyviä ostoksia. Ne vaan pitää käydä hakemassa itse. Tai antaa kaverin hakea. Tai käyttää hakemiseen luotettavaa konsulttia. Tai ostaa jostain pienemmästä autoja tuottavasta yrityksestä. Niillä ei yleensä ole varaa ostaa kuin asiallisia autoja ja saada asiakkaat tyytyväisiksi. Toki niidenkin joukosta varmasti löytyy "pikavoittojen tavoittelijoita".
Oleellinen syy, miksi ns. omatuonti on edelleen järkevää, on se että HYVÄSTÄ YKSILÖSTÄ EI KÄYTÄNNÖSSÄ JOUDU MAKSAMAAN VEROA YHTÄÄN SEN ENEMPÄÄ, KUIN SIITÄ EPÄMÄÄRÄISESTÄ LOUSKUSTA. Siksi hyvän yksilön tuonnin loppuhinnassa on hinta/laatu-suhde taatusti kohdallaan.
Kysymykseesi, kannattaako tuottaa, jos tuoja on ammattilainen:
Jos ammattilaisella tarkoitetaan agenttia, joka vaan avustaa auton ostossa, useimmiten ei ole ongelmia. Hänellähän ei ole mahdollisuutta tehdä voittoa auton kaupassa, kun ei sitä missään vaiheessa omista. Hän saa vaan palkan työstä, kuten asianajaja. Ja hyvä konsultti tosiaan ajattelee toimissaan päämiehen etua.
Jos ammattilainen tarkoittaa suomalaista autoliikettä, joka on itse ostanut auton Saksasta hinnalla jota et tiedä ja vieläpä myyjältä, jota et tiedä, ja tämä autoliike myy sitä edelleen sinulle, mahdollisuus tulla huijatuksi on toki suurempi.
- AmmattilainenTT
Liikkeet ei halua tuontiautoa koska he tuovat itse halvemmalla (ostavat ei niitä kalleimpia joilla on ollut 1 omistaja,vähän kilsoja oikeasti ja huippukuntoinen vaan juuri niitä keskikastin alapuolella olevia,peruskunnossa ja kilsat mittarissa normaaleita tai jopa pieniä,mutta totuus on toinen.Nämä kakkoskastin autot maksavat Saksassa helposti puolet vähemmän kuin nuo huippuyksilöt joita taas yksityiset hakevat omaan käyttöönsä enemmän=kun auto tulee itselle on omissa intresseissä saada pitkälle aikavälillekin hyvä auto,ei vaan sitä mittariveivattua kitillä kasattua firmojen tapaan).Sitten firmat myyvät näitä autoja sikahintaan "huippuyksilöinä" Suomessa ja jengihän ostaa.ELi kyllä tuontiautoa kannattaapi oikeesti katsella yksityisiltä,saat varmasti saman auton sieltä halvemmalla kuin liikkeiltä.Joillainhan liikkeidenkin on tulosta tehtävä,vai mitä? ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799