rokotus + alkoholi

pööpöö

Olisin kysellyt sellaista, että jos menen ottamaan rokotuksen, onko alkoholin juomisella mitään vaikutusta siihen? Kyseessä olisi influenssarokotus, jonka olen menossa ottamaan, koska kuulun riskiryhmään ja saan rokotteen ilmaiseksi. Tarkotuksena olisi lähteä kavereiden kanssa vähän juhlimaan ja rokotus olisi todennäköisesti juuri samoihin aikoihin..haittaako siis jos juon heti tai melko pian rokotteen otettuani alkoholia? Onko se vaarallista/muuten haitallista? Vähän tyhmä kysymys ehkä, mutta en oikeasti tiedä, onko rokotuksilla ja alkoholilla mitään haitallista yhteisvaikutusta..

19

21870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pööpöö

      Eikö kukaan osaa vastata?

      • Hidasoraakkeli

        Mulla alkoi kuume kun tai iho hirveän araksi joka kerta kun avasin kaljan iltapäivällä. Jäykkäkouristusrokote olin ottanu. Influenssarokotteesta ei ole ikinä tullut mitään. Siitä rokotteesta on niin pienet oireetkin mutta jäykkäkouristus rokotteesta jokaisella on vaihtelevat oireet. A


    • Yhtä tiedoton

      Ei edelleenkään ja kysymyksestä on jo seitsemän vuotta...

    • 100µg

      En ottaisi koko rokotusta.

      Immuunipuolustusta voi vahvistaa oikealla ruokavliola ja purkista C- ´ja D-vitamiinia riittävästi.

      • Anonyymi

        Mistä näitä uskojia aina löytyy? Onko nukeilla tai mopoilla leikitty niin pitkään, että yleistieteelliset ja sivistävät "oman elämänsä end useriksi" kasvattavat ymmärrykset ovat jääneet taimenen tasolle?
        Toivottavasti et itsesi takia jätä koronarokotetta ottamatta tai epää sitä lapsiltasi.


    • asdcasd

      Ite e tarvi kyllä kumpaakaan mutta parempi mieli tulisi aina toki rommihömpsystä ;)

    • out of muoti

      Käyttääkö joku alle 65-vuotias vielä influtikkuja, voi lolo lolo lol ja nolous !

    • Järkihoi

      Vastauksesi todella on viipynyt. Oletko ollut nyt reilut 10 selvinpäin odottamassa vastausta? Jos näin niin hyvä sulle.

      Mutta muuten tuo on täysin urbaani legenda ettei rokotuksen saatua voi nauttia alkoholia. Kuulin tänään legendan töissä yhdeltä henkilöltä joka kertoi myös samaan hengenvetoon (tuskin edes hengitti) kuinka paljon terveysvaikutuksia on voin ja eläinrasvan syömisellä. Sanomattakin selvää että kyseinen henkilö oli ylipainoinen ja varmasti tuhoaa terveyttään. Otin selvää ja rokutuksella ja alkoholilla ei ole mitään yhteisvaikutuksia. Mä en myöskään hiero paleltumia lumella eikä syö hometta sen vuoksi että se parantaisi lauluääntä.

    • syökääpuuroa

      Alkuperäinen kyselijä lienee kuollut jo aikoja sitten. Muistelen itse, että penisilliini ja alkoholi eivät sovi yhteen. Jostain kuitenkin luin, että asia johtuu siitä, että lääkärisetä pelkää, että pillerin ottaminen unohtuu vineton takia. Mutta jos kyseessä penisilliinipiikki, niin asialla ei mitään yhteyttä.

    • RiskiryhmääItsekin

      Miksi helkkarissa kukaan menee ottamaan mitään lentsupiikkejä, ihan vaan koska ne saa ilmaiseksi?!?!?!? Sitten torkahdellaan narkoleptisinä loppuikä... Itsekin olen riskiryhmää, en ole ottanut mitään lentsupiikkejä ikinä, enkä ota. Tällä hetkellä makaan kotona lentsussa, mutta tämä sentään menee ohi, narkolepsia, tms ei..

      • piikittömäksi

        Otin lääkärin kehotuksesta flunssa piikin ja voi varjele miten tulin kipeäksi,kuumetta,päänsärkyä,lihaksia ja niveliä on särkenyt jo kaksipäivää,tuskin ei enää piikkiä.


      • Tämän_kerran

        Näille rokotuslegendoille on oma keskuteluketjunsa, mutta kun tuli pari näin "hyvää tuubaa" niin kommentoidaanpa.

        Narkolepsiaa ei ole varmuudella todistettu saaduksi rokotuksista eikä edes epäillä influennsapiikistä. Lapsille aikoinaan annetuista määrätyntyyppistä sikainfluenssarokotetta epäiltiin syyllisiksi, mutta sekin on epävarmaa. Aikuisille tuokaan rokote ei aiheuttanut narkolepsiaa.

        Itse olen ottanut jo kauan influenssapiikin, käytännössä niin kauan kuin sitä on annettu. Alkuaan työpaikalla se piti suostua ottamaan työnlaadun vuoksi ettei synny poissaoloja eikä tartuta muita työvuorossa. Myöhemmin olen saanut piikin riskiryhmään kuulumisen ja myöhemmin vielä ikäni vuoksi. Itse ainakin koen influenssarokotuksen halpana (=ilmainen) henkivakuutuksena, koska riskieni vuoksi se voi viedä jopa hengen.
        Influenssalta olen säästynyt muina vuosina ja siksi ihmettelinkin miksi tämän vuoden tammikuussa tulikin lievä influenssa (päivä-pari kuumetta ja parin kuukauden yskä). Asia selvisi syksyllä kun kerrottiin että viimevuotinen influenssa mutatoitui eikä rokote tehonnut täysin. Oman tartuntani sain uusilta varusmiehiltä (siellähän ne leviää) kun olin heidän joukossaan yhden päivän töissä.

        Yleensä syytetään tehotonta rokotetta kun saadaan "flunssa" heti rokotuksen jälkeen. Joko influenssatartunta on saatu juuri ennen rokotusta, mutta oireet eivät ole vielä puhjenneet. Tai sitten kyse on tavallisesta flunssasta (nuhakuumeesta) joka johtuu bakteeritartunnasta eikä influenssarokote vaikuta siihen mitään.


      • kjhkjhkjhlkjhlkj

        "Yleensä syytetään tehotonta rokotetta kun saadaan "flunssa" heti rokotuksen jälkeen. Joko influenssatartunta on saatu juuri ennen rokotusta, mutta oireet eivät ole vielä puhjenneet. Tai sitten kyse on tavallisesta flunssasta (nuhakuumeesta) joka johtuu bakteeritartunnasta eikä influenssarokote vaikuta siihen mitään. "

        Tuuba todellakin, ensinnäkään bakteeritartunnalla ei ole mitään tekemistä lentsun kanssa ja toisekseen ne rokotteiden viruskannat ei ole samoja mitä todellisuudessa liikkuu, koska virus on ehtinyt jo muuttua...


      • 7565tdr6dyth
        kjhkjhkjhlkjhlkj kirjoitti:

        "Yleensä syytetään tehotonta rokotetta kun saadaan "flunssa" heti rokotuksen jälkeen. Joko influenssatartunta on saatu juuri ennen rokotusta, mutta oireet eivät ole vielä puhjenneet. Tai sitten kyse on tavallisesta flunssasta (nuhakuumeesta) joka johtuu bakteeritartunnasta eikä influenssarokote vaikuta siihen mitään. "

        Tuuba todellakin, ensinnäkään bakteeritartunnalla ei ole mitään tekemistä lentsun kanssa ja toisekseen ne rokotteiden viruskannat ei ole samoja mitä todellisuudessa liikkuu, koska virus on ehtinyt jo muuttua...

        Ihmiset puhuu flunssasta tai lentsusta tietämättä itsekään kumpaa tarkoittavat. Influenssa on virustauti ja nuhakuume (flunssa) on bakteeritauti.


      • restdyfuhkjglhfgfd
        7565tdr6dyth kirjoitti:

        Ihmiset puhuu flunssasta tai lentsusta tietämättä itsekään kumpaa tarkoittavat. Influenssa on virustauti ja nuhakuume (flunssa) on bakteeritauti.

        Jos nuhakuume (flunssa) olis bakteeritauti, sitä hoidettaisiin antibiooteilla. Mut jos käyt lekurissa sen takia, todetaan nuhakuumeeksi, joka on virusperäinen, eikä siihen silloin ole olemassa lääkettä.


      • Anonyymi
        7565tdr6dyth kirjoitti:

        Ihmiset puhuu flunssasta tai lentsusta tietämättä itsekään kumpaa tarkoittavat. Influenssa on virustauti ja nuhakuume (flunssa) on bakteeritauti.

        Sorry nuhanuumeenkin aiheuttaa virus


    • Anonyymi

      Entä Korona-aikana. Vois ottaa kuusi coronaa ennen koronarokotetta rentouttamaan mieltä ja estämään pelkotiloja.

    • Anonyymi

      Olen kuullut, ettei kannata ottaa alkoholia heti rokotuksen jälkeen. Vähentää se vaikutusta. Ehkä kannattaa muutama päivä välttää.

    • Anonyymi

      Alkoho juomisella on haitallisia vaikutuksia lähes kaikkeen ja erityisesti omaan terveyteesi ja aivotoimintaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe