Kuumatka

kristitty

Olen lukenut kirjaa nimeltä "Kuumatka", se kertoo amerikkalaisten kuumatkasta vuodelta 1971, jossa on mukana uskovainen tai herätyksessä oleva astronautti, joka koki Jumalan läheisyyttä kuussa.

Astronautin nimi on James B. Irwin.

Tässä ote kirjasta:

"Oli jännittävä päästä tutkimaan paikkaa, jossa ei yksikään ihminen ollut koskaan liikkunut, mutta kaikkein ihmeellisintä ja liikuttavinta oli se, että saatoin tuntea Jumalan läsnäolon tällä uudellakin planeetalla. Kolmen seikkailurikkaan päivän aikana minä nostin pari kertaa pääni katsoakseni Maata. Se oli muuten hankala toimitus kömpelössä avaruuspuvussa. Piti ensin ottaa jostakin tukea ja kääntää päätä sitten niin paljon taaksepäin kuin se oli suinkin mahdollista. Tuo henkeäsalpaavan kaunis, lämpimän ja elävän näköinen pallo näytti niin hauraalta ja hennolta, että sen olisi luullut murentuvan kappaleiksi pelkästä sormenpään kosketuksesta. Sen näyn katsomisen täytyy muuttaa ihmistä! On pakko arvostaa Jumalan luomakuntaa ja rakkautta."

Kirja "Kuumatka" on James Irwinin yksityiskohtainen kertomus hänen kuumatkastaan, ajatuksistaan ja käytännön askareista aina vessatoimituksia myöten. Mielenkiintoista luettavaa!

Tässä ote eräältä kristilliseltä sivulta:

"James Benson Irwin Apollo 15 lennolla vuonna 1971 käveli kuussa kahdeksantena ihmisenä. Hän on myös eräs heistä, jotka ovat tehneet retken Nooan arkin luokse Araratin vuorilla. Helluntaikonferenssissa Katinalassa James Irwin kirjoitti nimikirjoituksiaan suomennettuun uutuuskirjaansa "Kuumatka" (Ristin Voitto 1977). Hallussani on sellainen teos, ja siitä nimikirjoituksensa kuvataan ohessa. Alkuteoksen kannessa suomeksi: Ja Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon HALLITSEMAAN YÖTÄ. Kuumatka teoksen takakannessa on kuva kuuautosta kuussa ajajineen. Ensimmäinen ihminen sellaisen ratissa oli James B. Irwin. Kuvaliitteessä mm. Irwin lahjoittaa kuussa käyneen Israelin pienoislipun Golda Meirille. James B. Irwin kuoli 61 vuoden ikäisenä vuonna 1991."

Löysin tuon tekstin jostakin kristilliseltä sivulta. Nasan sivuilta löytyy tarkempia tietoja James Benson Irwinistä, esim. valokuvat hautakivistä ja värikuvat miehestä avaruuspuvussa.

Tässä joitakin linkkeja uskovaisesta astronautista James B. Irwinistä:

http://vesuvius.jsc.nasa.gov/er/seh/irwin.htm

http://www.arlingtoncemetery.net/jbirwin.htm

http://www.bookrags.com/biography-james-benson-irwin/in dex.html

http://www.friends-partners.org/partners/mwade/astros/i rwin.htm

http://www.daviddarling.info/encyclopedia/I/Irwin.html

http://www.spacefacts.de/bios/astronauts/english/irwin_ james.htm

http://fi.wikipedia.org/wiki/Apollo_15

6

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkinw

Minäkin uskon hieman Jumalaan,

Minulle on sanottu että mitkään ajatukset eivät ole koskaan syntiä,
      vaikka himoitsisi nuorta kaunista iltaisin alastomana jumppaavaa naapurin rouvaa.

Ne muuttuvat synniksi vasta jos jotain tekee tai puhuu.

Mitä mieltä olet,
      minä joudun tai saan joka ilta katsella moista ja varsinkin taasen kun syysillat tulee,
      näky on kuin olisi elokuvateatterissa.

Pitäisikö minun jotenkin ilmoittaa ja pyytää hänen sulkemaan verhot,
      vai katselenko vaan.

• Meeri

Minä puolestani muistan sen kerran, kun amerikkalaiset menivät ensi kertaa kuuhun. Taidettiin elää armon vuotta 1967 tai 1968. Se oli kesää ja olin juuri saanut erään vaikeimmista tenteistäni läpi.
      Olin nuori opiskelija ja saanut kesätyötä vanhainkodista, jossa auttelin mummoja ja pappoja.
      Koko päivän tuli TV-ohjelmaa kuusta, miten ihminen ensi kerran astui kuun maaperälle.
      "Siellä on omat vaaransa", huomautin eräälle mummolle. "Niin, sieltä voi tippua", vastasi tämä minulle asiantuntevasti. Puraisin huultani, että en olisi nauranut.
      Vanhusten joukossa oli myös kaksi el.uskovaa, yli 80-v. ikäihmisiä kumpikin. Mutta nämä eivät tulleet päivähuoneeseen katsomaan syntinä pitämäänsä televisiota.
      "Ei kuuhun voi mennä", he vain hokivat minulle ja "maailmanlopun valeita, maailmanlopun valeita". He pilkkasivat muita vanhuksia, jotka seurasivat kuussa käyntiä TV-lähetyksen välityksellä ja uskoivat näitä "maailmanlopun valeita". Muut vanhukset taas pitivät heitä hiukan erikoisina.
      Myös päivälehtien suuret uutiset kuussa käymisestä hämmensivät heitä. Lehdetkin kirjoittivat samoja "valeita", selitti toinen, pienikokoinen mummo, tuikeana minulle. Amerikkaisten käyminen kuussa näytti ahdistavan häntä kovasti ja olevan selvä merkki siitä, että maailmanloppu oli alkamassa. Hän näki siitä myös painajaisunia ja kuvaili niitä minulle, nuorelle tytölle, joka olin aivan eri aikakauden ihminen kuin hän, 1880-luvulla syntynyt. Hän poltti huoneessaan valkoisia kynttilöitä ja selitti minulle Ilmestyskirjan tapahtumia.

• Q-hullu

"Minä puolestani muistan sen kerran, kun amerikkalaiset menivät ensi kertaa kuuhun. Taidettiin elää armon vuotta 1967 tai 1968."

Josko nyt tutkisit historiankirjojasi tarkemmin, niin huomaisit, että ihminen kävi ensi kertaa kuussa armon vuonna 1969.

• Meeri
        Q-hullu kirjoitti:

"Minä puolestani muistan sen kerran, kun amerikkalaiset menivät ensi kertaa kuuhun. Taidettiin elää armon vuotta 1967 tai 1968."

Josko nyt tutkisit historiankirjojasi tarkemmin, niin huomaisit, että ihminen kävi ensi kertaa kuussa armon vuonna 1969.

...että vuosi oli 1969. En ole tarkistanut.

Vuodella ei ollut minulle suurtakaan merkitystä, koska aivan muut asiat olivat minulle silloin tärkeitä kuin ihmisen kuussakäynti. Sellainen saavutus kuin se ihmiskunnalle olikin. (Ja sellainen saavutus kuin minulle olikin samaan aikaan läpi mennyt vaikea tentti, josta hain merkinnän opintokirjaani. Joten siitähän olisin voinut oikean vuodenkin tarkistaa, vaan kun en välittänyt. Se tuntui toisarvoiselta maailmanlopun rinnalla).

• Q-hullu
        Meeri kirjoitti:

...että vuosi oli 1969. En ole tarkistanut.

Vuodella ei ollut minulle suurtakaan merkitystä, koska aivan muut asiat olivat minulle silloin tärkeitä kuin ihmisen kuussakäynti. Sellainen saavutus kuin se ihmiskunnalle olikin. (Ja sellainen saavutus kuin minulle olikin samaan aikaan läpi mennyt vaikea tentti, josta hain merkinnän opintokirjaani. Joten siitähän olisin voinut oikean vuodenkin tarkistaa, vaan kun en välittänyt. Se tuntui toisarvoiselta maailmanlopun rinnalla).

No, tuliko se maailmanloppu 1968-vuonna? Jehovan todistajat odottivat maailmanloppua 1975, mutta ei tullut, ei! Oliko pettymyksesi Jehovan todistajien luokkaa? Vaikeat tenttisi olivat tärkeämpiä kuin maailmanloppu?

• Irwin kävi kyllä kuussa, mutta ei varmasti Nooan arkilla, koska:

a) sellaista ei ole koskaan löydetty

b) koko raamatun vedenpaisumus on pelkkä paikkansapitämätön myytti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      75
      7920
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3223
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2536
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      15
      2146
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      35
      2094
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      23
      2050
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1897
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1693
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      61
      1635
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18