valkoinen kieli

auttakaa

Onko mulla kielessä joku hiivatulehdus kun ei tarvitse kulua "hyvällä tuurilla" kun 5 minuuttia kielen perusteellisen pesun jälkeen kun hengitys alkaa taas haista ja suussa maistua epämiellyttävälle?

Tästä alkaa todella kehkeytyä ongelma, 24/7 ajattelen vain että haiseeko henkeni. Ja vaikka aamulla putsaisin kieleni, niin jo lounaan jälkeen valkoinen pinta on palannut. Haittaa sosiaalista elämää!

Kellään muulla kokemuksia? Olen ajatellut mennä lääkärillä käymään. Auttavatko suuvedet ja muut tuotteet? Pysyykö paha haju todennäköisesti poissa jos se nyt hoidetaan?

5

1828

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylihoitamaan

Sanoiko joku Sinulle, että henkesi haisee vai koetko niin vain itse?

Jos rassaat kieltäsi jatkuvasti, se alkaa puolustautua. Ylenmääräisellä hygienialla saa suuhun ja sen limakalvoille normaalisti kuuluvat bakteerit kuolemaan, jolloin sieni (joka siellä suussa on jo valmiiksi) pääsee vallalle. Suussa vallitsee "kauhun tasapaino", pöpöt kinaa keskenään elintilasta, mutta niiden kuuluu olla siellä. Niillä on tarkka tehtävänsä elimistön puolustusjärjestelmässä (valmiina pitämään puolensa ja hoitelemaan suun kautta sisään pyrkivät ulkopuoliset, haitalliset bakteerit/virukset).

Ei suuvesiä, niillä vain pahennat tilannetta.
      Yritä normalisoida suusi tilanne maitohappobakteereilla: ei välttämättä edes tabletteina, nautiskele asidophilus-jugurtteja tai piimää.

Jos vaiva jatkuu, kysy lääkäriltä. Kokeile kuitenkin kotikonstit ensin.

• timanttimies

tyksiä ja ei ollenkaa hyvä joo viinalla kun purskuttelet nii kieli ja muu suuki puhdistuu mut vaa sillon ko rupee haiseen tai tulee vesikelloja suuhun joo suun pitää antaa olla rauhas. ennen pesin hampaat illodiinilla joo 20 tippaa lasiin ja loput vettä ,joo hammastahnat tuhoo ikenet,mulla aina tulehtu ikenet joo mut ko hammastahnan jätin pois nii on ollu hyvä kunto,nykyää pesen hampaat viinalla,siis vettä myös joukkoon

• sanoi rahikainen

Joo, tuttu juttu tämä valkokielisyys sillä erolla ettei henkeni haise.
      Hammaslääkärin kanssa olen asiasta jutellut ja hän halusi ottaa kielestäni sieniviljelyn vaikkei siihen itse ensin uskonutkaan, se oli sieni ja se on ollut minulla usein, en tiedä mistä se tulee. Lääkäri määräsi minulle sellaisia imeskelypillereita, asiaan on olemassa myös geeli joka levitetään kielen pinnalle ja jätetään siihen, kuluu sitten itsekseen pois.
      Apteekissa myydään sellaista pikkuista vempainta joka on nimenomaan tarkoitettu vain kielen putsaamiseen, olen sen kyllä ostanut mutta en vielä kokeillut käytännössä. Nythän on puhuttu paljonkin siitä, että kun pestään hampaat niin samalla pitäisi pestä myös kieli, onhan se nyt ihan selvä asia, että kun kieli on sellainen nystyräklöntti niin tarttuuhan siihen aina syödessä jotain.
      Jos et saa itse asialle selvyyttä niin käy hammaslääkärin luona otattamassa se sieniviljely, sen voi varmaan ottaa hammashoitajakin kun on vain sellainen raapimisjuttu, eikä siis missään nimessä satu.
      Toivottavsti saat asian kuntoon, tiedän kyllä että se voi vaivata mieltä.

• Valkokielinen myös

Minulla ongelma on ollut noin vuoden. Lääkärit eivät välitä. Terveydenhoitajat antavat neuvoksi puolukan ja sitruunan syönnin.

• kielimies

Kiinalaisessa lääketieteessähän kielen tarkastelu on yksi tarkastelun kohteista, määriteltäessä potilaan tilaa!
      Siitähän on kovin näppärää tehdä havaintoja kehon viestimästä tilastaan!
      Tarvitaan tietenkin asiansa osaava tulkitsija, joka ymmärtää näitä kehon kertomia viestejä!

Valkoinen kate kertoo usein Kylmyydestä, samoin se voi liittyä Keuhkojen ja Paksusuolen sairauksiin, esimerkin omaisesti kerrottuna.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      100
      8751
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4319
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1946
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      38
      1516
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1460
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1199
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1180
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      887
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      862
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe