Ajattelinpa pistää tänne vähän massasta poikkeavaa tekstiä. Asiahan on niin, että miehet ovat perinteisesti luottaneet vankkumattomasti omaan erinomaisuuteensa kaikenlaisissa tehtävissä. Kohtalaisen kauan elettyäni olen kuitenkin huomannut tiettyjä vajavaisuuksia oman sukupuoleni perusteluissa.
Lähdetäänpä siis liikkeelle:
Nainen on parempi keskustelukumppani. Naiset keskittyvät keskustelukumppaniinsa enemmän kuin miehet ja ovat siksi parempia kuuntelijoita. Lisäksi naisten yleistietämys on ainakin minun kokemukseni perusteella huomattavasti laajempi kuin miesten. Jos siis jättää jotkin äärimiehiset aiheet, esim. autonrassauksen hienoudet pois keskustelunaiheiden listalta ovat naiset minun kokemuksieni perusteella rakentavampia keskustelukumppaneita.
Naiselle sana tunne ei ole kirosana. Siksi ottaisin mielummin naisen työpaikkani johtajaksi, sillä näin minulle heruisi ehkä enemmän ymmärrystä työvireen kärsiessä yksityiselämän mutkista. Pitemmän päälle tämä olisi hyvä ratkaisu, sillä minua ei poltettaisi loppuun ja saisin palautua tuottavaksi yksilöksi.
Naiset ovat hillitympiä ajajia. Miehet ajavat lähes poikkeuksetta lievää ylinopeutta kaikkialla ja heidän luottamuksensa omien ajotaitojensa erinomaisuuteen on järkkymätön, siksi miehet ottavat huomattavasti enemmän riskejä kuin naiset, joiden terve itsearviointikyky pitää heidät poissa riskitilanteista. Syy minkä takia liikenneonnettomuuksissa on suhteellisen usein (joskaan ei niin paljon kuin väitetään) osallisina vanhoja naisia on seuraus siitä, että naiset elävät keskimäärin vanhemmiksi kuin miehet, jotka ehtivät kuolla sydäninfarktiin ennen kuin heidän näkönsä ja refleksinä rapistuvat.
Tällaisia ovat siis minun huomioni ja niiden pohjalta vedetyt päätelmäni.
Herrasmiehen huomioita naisista
6
1127
Vastaukset
- Kipling
niin kuka ottaa riskit koko yhteisön puolesta?
Olen Äimän Käkenä.
Ihan kuin minun suustani, tai siis kynästäni. Koneestani.
Unohdit ainoastaan erään seikan: kaiken edellämainitun lisäksi nainen pystyy huolehtimaan kahvipöytäkeskustelusta ja vieraiden viihdyttämisestä samalla kun tiskaa ja vahtii lapsia. Kuuntelee toisella korvalla toisesta huoneesta kantautuvaa lempiohjelmaansa, jonka nämä ärsyttävät yllätysvieraat pilasivat. Niin ja tietysti vahtii kypsyvää Karjalanpaistia.- hyvä
mutta hedelmällisempää kuin sukupuolierojen korostaminen on kohdata ihmiset yksilöinä. Noin yleisellä tasolla olen (miehenä) kuitenkin tehnyt samanlaisia huomioita kuin sinäkin.
- Sologdin.
ei nuoleskele, paitsi ehkä joskus fyysisesti.
- Minä
parempi hammaslääkäri olen käynyt sekä mies-että naispuolisilla ja kokemukset naisista olivat positiivisempia.
- Vanha herra
Vähän kun vielä treenaat paskanpuhumista, pääset pukille. Siitä se lähtee, ulkonäköä pitää kans kehua ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,1284639Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu293377- 203315
Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt472979Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka512965Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222839Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod182590Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132315- 92199
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142135