Eli miten on ameriikassa työpaikkoja vasta valmistuneelle insinöörille ja mille alalle it:n lisäksi on töitä vai onko inssille kuin inssille ameriikassa duunia? Miten esim auto tai rakennusalalla? Entäs tradenomeille?
Työluvan saanti on vissiin nykyään vielä vaikeampaa kuin ennen, mutta miten vaikeaa se käytännössä on jos ei ole perustamassa omaa yritystä vaan menossa vain töihin? Kauan menee aikaa luvan saantiin ja auttaako asiaa se että on korkeakoulutettu?
Kannattaa varmaan olla pari vuotta kotimaassa töissä säästämässä rahaa kustannuksiin mitä lupien saamiseen menee, vai?
Pitääkö työpaikka olla valmiina ennenkuin lähtee jenkkeihin vai voinko mennä sinne vaikka 6kk viisumilla etsimään töitä ja jos saan niin sitten jään sinne?
Ja te usa:ssa jo asuvat, kannattaako se lähteä sinne? :) Plussia ja miinuksia?
USA, työpaikat, työlupa ja muut asiat
42
14766
Vastaukset
- Niko
...tai muuhun vastaavaan puljuun Suomessa, ja sitä kautta sitten lähdet helposti. Sopimuksia ja paikkoja on monenlaisia. Toiset köyhtyy ja toiset rikastuu.
- työtön
Insinöörit kai viedään käsistä melkein kaikkialla. Tosin jollet itse löydä netistä tietoa, ihmetyttää vähän se opetuksen ja materiaalin taso. Itse olen työtön, opetin aikani kuluksi eräälle di:lle kerran nettisivujen tekemistä. Kuten tällekin sanoin, mihinkähän se aika kuluu koulussa, luulisi insinöörien edes olevan vähän kiinnostuneita tekniikan vempeleistä kuten tietokoneet.
Tietty jos et vielä ole kouluun mennyt, tradenomihan on kaupan kassa, it-alalla valitset itse mihin menet töihin. Firma/välitysfirma hoitaa nuo työluvat yms.- kiinnostunut
...tarkkaa tietoa esim noista työluvista ja miten käytännössä onnistuu. Ja ne kun kuulemma ovat nykyään vaikeempi saada kun ennen, ei vissiin onnistu ihan noin vaan, että 'välitysfirma kyllä hoitaa'. Ja en vielä ole insinööri, lähinnä mietin vasta linjaa josta on helppo päästä ulkomaille/amerikkaan, it-ala ei oikeen nappaa.
Ja mitenhän mahtaa olla viiden vuoden päästä työpaikat...tosin usassa varmaan on aina töitä korkeakoulutetuille.
Ja kyllä luulisi tradenomeillekkin usan kaltaisessa maassa olevan muutakin kuin kaupankassa hommaa. - työtön
kiinnostunut kirjoitti:
...tarkkaa tietoa esim noista työluvista ja miten käytännössä onnistuu. Ja ne kun kuulemma ovat nykyään vaikeempi saada kun ennen, ei vissiin onnistu ihan noin vaan, että 'välitysfirma kyllä hoitaa'. Ja en vielä ole insinööri, lähinnä mietin vasta linjaa josta on helppo päästä ulkomaille/amerikkaan, it-ala ei oikeen nappaa.
Ja mitenhän mahtaa olla viiden vuoden päästä työpaikat...tosin usassa varmaan on aina töitä korkeakoulutetuille.
Ja kyllä luulisi tradenomeillekkin usan kaltaisessa maassa olevan muutakin kuin kaupankassa hommaa.Käy korkeakoulu IT-alalta. Eli yliopistoon vaan, lukemaan tai teknilliseen korkeakouluun. Jos siis olet lukion käynyt, pääset helpostikin, kunhan menet ulkomaille lukemaan. Jollet, avoimen yliopiston kautta päässee yliopistoon. Jotain kiintiöitä niillä on muillekin.
Varmasti saa tradenomikin toimistotyöpaikan (tai ekonomi) mutta se muutto on hankalampaa, tosin onnistuu se kun keinot keksii, kun niitä siellä on omasta takaa enemmän kuin tarpeeksi. Tekniikan miehistä sen sijaan on pulaa. - Peke
työtön kirjoitti:
Käy korkeakoulu IT-alalta. Eli yliopistoon vaan, lukemaan tai teknilliseen korkeakouluun. Jos siis olet lukion käynyt, pääset helpostikin, kunhan menet ulkomaille lukemaan. Jollet, avoimen yliopiston kautta päässee yliopistoon. Jotain kiintiöitä niillä on muillekin.
Varmasti saa tradenomikin toimistotyöpaikan (tai ekonomi) mutta se muutto on hankalampaa, tosin onnistuu se kun keinot keksii, kun niitä siellä on omasta takaa enemmän kuin tarpeeksi. Tekniikan miehistä sen sijaan on pulaa.Jenkkilässä lukukausi maksaa yli 100 000 mk. Lisäksi yliopistoon on vaikea päästä sisälle, jos ei osaa hyvää englantia ja tiedä jenkkilän "sisäpiirijuttuja" (=paikallinen yleissivistys). Eli Suomessa vaan koulun penkille! Jos et ole käynyt lukiota, niin mene kielikursseille!
- Sirkku
Mun kaverin mies on metsäinsinööri, ja ikänsä ollut Nokialla - kokoojana!!!
- Emppu
kiinnostunut kirjoitti:
Ja kyllä luulisi tradenomeillekkin usan kaltaisessa maassa olevan muutakin kuin kaupankassa hommaa.Olen itse ollut tradenomi-koulutuksessa vuoden. Ajatus opiskella "hienosti" (ammatti) korkeakoulussa on osoittautunut pettymykseksi. Tradenomi-koulutus on epämääräinen yhdistelmä merkonomin ja datanomin koulutusta, jossa sinulle jää itsellesikin epävarma olo omasta tulevaisuudesta. Älä siis anna hienon nimen hämätä, sillä AMMATTIKOULU se on! Nyt odottelen pääsykoevastauksia yliopistosta...
- OonUSA
työtön kirjoitti:
Käy korkeakoulu IT-alalta. Eli yliopistoon vaan, lukemaan tai teknilliseen korkeakouluun. Jos siis olet lukion käynyt, pääset helpostikin, kunhan menet ulkomaille lukemaan. Jollet, avoimen yliopiston kautta päässee yliopistoon. Jotain kiintiöitä niillä on muillekin.
Varmasti saa tradenomikin toimistotyöpaikan (tai ekonomi) mutta se muutto on hankalampaa, tosin onnistuu se kun keinot keksii, kun niitä siellä on omasta takaa enemmän kuin tarpeeksi. Tekniikan miehistä sen sijaan on pulaa.tuossa edellinen sanoi, on totta etta taalla (USAssa) opiskeu on todella kallista. jos vaan mahdollista, kannattaa opiskella suomessa. ja taalla kun menee esim. collegeen, opiskeluaika on vah. 3-4 vuotta. 3:n vuoden koulutus on kuulemman aivan turha. eli 4 vuotta olisi parempi. jo tana 4:n vuoden jalkeen koulutuskustannukset ovat siina puoli miljoonaa!
- luuseri
Peke kirjoitti:
Jenkkilässä lukukausi maksaa yli 100 000 mk. Lisäksi yliopistoon on vaikea päästä sisälle, jos ei osaa hyvää englantia ja tiedä jenkkilän "sisäpiirijuttuja" (=paikallinen yleissivistys). Eli Suomessa vaan koulun penkille! Jos et ole käynyt lukiota, niin mene kielikursseille!
Oletkos koskaan käynyt _suomessa_ jossa yliopistoihin pitää ensin käydä pääsykokeessa.
Tyhmyyden huippuhan on jäädä suomeen, ei paremman elämän etsiminen, jos se vain on mahdollista. Ne maksuthan on halvemmat osavaltion asukeille ja ne saa opintotukia. Silti vaikka itse maksaisi lainalla, kannattaa ennemmin opiskella siellä koska työpaikalla pystyy maksamaan lainat takaisin.
Kielikurssit on hyödyttömiä. Lähde töihin tai kouluun englanninkieliseen maahan, esim. suoraan usaan. - joo
luuseri kirjoitti:
Oletkos koskaan käynyt _suomessa_ jossa yliopistoihin pitää ensin käydä pääsykokeessa.
Tyhmyyden huippuhan on jäädä suomeen, ei paremman elämän etsiminen, jos se vain on mahdollista. Ne maksuthan on halvemmat osavaltion asukeille ja ne saa opintotukia. Silti vaikka itse maksaisi lainalla, kannattaa ennemmin opiskella siellä koska työpaikalla pystyy maksamaan lainat takaisin.
Kielikurssit on hyödyttömiä. Lähde töihin tai kouluun englanninkieliseen maahan, esim. suoraan usaan.tuo suoraan usaan töihin pääseminen kun on ne kaikki mahdolliset greed card/visa kortti systeemit ennenkun saa tehdä töitä. Käsittääkseni ennenkuin koko työlupaa saa hakea täytyy olla työpaikka mikä vaikeuttaa asiaa lisää?
Ja työharjoitteluun tmv on ainakin amk:sta aika vaikeaa päästä amerikkaan johtuen paikkojen pienistä määristä.
Ja varsinkin tekniikan alalla on varasti tosi tärkeää osata ammattisanasto ja puhua hyvin englantia yleensäkkin, ammattisanaston opettelu taas on varmasti vaikeaa jos töihin ei pääse edes harjoittelijaksi. - USAa
joo kirjoitti:
tuo suoraan usaan töihin pääseminen kun on ne kaikki mahdolliset greed card/visa kortti systeemit ennenkun saa tehdä töitä. Käsittääkseni ennenkuin koko työlupaa saa hakea täytyy olla työpaikka mikä vaikeuttaa asiaa lisää?
Ja työharjoitteluun tmv on ainakin amk:sta aika vaikeaa päästä amerikkaan johtuen paikkojen pienistä määristä.
Ja varsinkin tekniikan alalla on varasti tosi tärkeää osata ammattisanasto ja puhua hyvin englantia yleensäkkin, ammattisanaston opettelu taas on varmasti vaikeaa jos töihin ei pääse edes harjoittelijaksi.Moro. kysyisin vaa että oisin lähdössä peruskoulun jälkeen lukioon Yhdysvaltoihin, muuttaisin sinne pikkuserkun luo, saisinko sukulaisen kautta asumiluvat usassa/ja ne kaikki muut? :D
- OonUSAssa
ainakin dallasin alueella on vaikea insinoorin saada toita. muista alueista en tieda.
plussia:
paremmat palkat, ehka helpompi saada toita kuin suomessa.
miinukset:
pitkat matkat joka paikkaan, tarvitaan auto paastakseen yhtaan mihinkaan, ei yleista kulkuneuvoaja, elaminen kallista (esim. ruoka, vuokra, vakuutus), lyhyet lomat (n. 1-2 viikoa/vuosi)
nama tulivat paalimmaisena mieleeni.- ??
Kuule mitä sinä puhut?
Voi olla Texasissa .
Mutta kyllä täälä muualla on vähä toisin.
Aiheetta enempään.
Millon ruoka on maksanut usa'ssa enempi kun Suomessa?
Miksi lasket leikkiä. - OonUSAssa
?? kirjoitti:
Kuule mitä sinä puhut?
Voi olla Texasissa .
Mutta kyllä täälä muualla on vähä toisin.
Aiheetta enempään.
Millon ruoka on maksanut usa'ssa enempi kun Suomessa?
Miksi lasket leikkiä.sanoin, etten tieda miten on muualla, puhuin vain dallasin alueen puolesta. missapain itse asut? p.s. en tieda MISTA lahtien taalla on ruoka maksanut enemman kuin suomessa, mutta talla hetkella se ainakin maksaa, ja maksoi jo viime vuonna! en laske leikkia. taidat itse valehdella olevasi taalla...?
- työtön
OonUSAssa kirjoitti:
sanoin, etten tieda miten on muualla, puhuin vain dallasin alueen puolesta. missapain itse asut? p.s. en tieda MISTA lahtien taalla on ruoka maksanut enemman kuin suomessa, mutta talla hetkella se ainakin maksaa, ja maksoi jo viime vuonna! en laske leikkia. taidat itse valehdella olevasi taalla...?
Kuinka monen insinörtin luulet suomessa käyttävän yleisiä kulkuneuvoja ?
Minä en omista autoa sen jälkeen kun kyllästyin parkkipaikalla vierailleisiin henkilöihin jotka pahoinpitelivät vanhaa romuani ja veivät siitä bensat, mutta silti en koske julkisiin liikevälineisiin edes pitkällä tikulla.
Tunnetusti suomessa on muuten pitkät etäisyydet ja tästä johtuen pitkät työmatkat. Epäilen että pitemmät kuin jenkeissä. - Piua
OonUSAssa kirjoitti:
sanoin, etten tieda miten on muualla, puhuin vain dallasin alueen puolesta. missapain itse asut? p.s. en tieda MISTA lahtien taalla on ruoka maksanut enemman kuin suomessa, mutta talla hetkella se ainakin maksaa, ja maksoi jo viime vuonna! en laske leikkia. taidat itse valehdella olevasi taalla...?
Yleensä eläminen jenkkilässä on kalliimpaa. Ravintoissa syöminen on suhteessa halvempaa kuin suomessa (annokset ovat isoja ja samaan hintaan saa lisää ja lisää). Mutta yleensä jenkeissä maksaa ihan kaikki ja maltaita. vuokrat ovat aivan järkyttäviä. Tosin palkat on paremmat ja sieltä voi tuoda tulleessaan takaisin auton!
- OonUSAssa
työtön kirjoitti:
Kuinka monen insinörtin luulet suomessa käyttävän yleisiä kulkuneuvoja ?
Minä en omista autoa sen jälkeen kun kyllästyin parkkipaikalla vierailleisiin henkilöihin jotka pahoinpitelivät vanhaa romuani ja veivät siitä bensat, mutta silti en koske julkisiin liikevälineisiin edes pitkällä tikulla.
Tunnetusti suomessa on muuten pitkät etäisyydet ja tästä johtuen pitkät työmatkat. Epäilen että pitemmät kuin jenkeissä.tainnut kayda USAssa? voi kuule, kylla suomessa on sentaan lyhyt matka toihin! (jollet kulje tampere-helsinki valia).
enka tieda kuinka moni insinoori kayttaa suomessa yleisia kulkuneuvoja, eika kiinnosta. miksi vaaristelet sanomisiani? sanoin, etta TAALLA ei ole yleisia kulkuneuvoja, joten JOKAISELLA pitaa olla auto paastakseen yhtaan mihinkaan. kyse ei ollut siita, tykkaako joku insinoori suomessa kayttaa bussia vai ei! - OonUSAssa
Piua kirjoitti:
Yleensä eläminen jenkkilässä on kalliimpaa. Ravintoissa syöminen on suhteessa halvempaa kuin suomessa (annokset ovat isoja ja samaan hintaan saa lisää ja lisää). Mutta yleensä jenkeissä maksaa ihan kaikki ja maltaita. vuokrat ovat aivan järkyttäviä. Tosin palkat on paremmat ja sieltä voi tuoda tulleessaan takaisin auton!
kylla elaminen on taalla kalliimpaa. elektroniikka ja vaatteet ovat halvempia, mutta siihen se taitaa jaada. ja mita tuohon ravintolassa syomiseen tulee, se riippuu ravintolasta.
jos syot McDonaldsissa, on ateriat vahan halvempia, mutta jos syot jossain hienossa ravintolassa vaikka kalaa, on se kalliimpaa kuin suomessa.
autot ovat taalla samaa hintaluokkaa tai vahan halvempia kuin suomessa. auton tuonnista suomeen en tieda. sen rahtaaminen sinne maksaa maltaita. - Piua
OonUSAssa kirjoitti:
kylla elaminen on taalla kalliimpaa. elektroniikka ja vaatteet ovat halvempia, mutta siihen se taitaa jaada. ja mita tuohon ravintolassa syomiseen tulee, se riippuu ravintolasta.
jos syot McDonaldsissa, on ateriat vahan halvempia, mutta jos syot jossain hienossa ravintolassa vaikka kalaa, on se kalliimpaa kuin suomessa.
autot ovat taalla samaa hintaluokkaa tai vahan halvempia kuin suomessa. auton tuonnista suomeen en tieda. sen rahtaaminen sinne maksaa maltaita.Texasissa tottakai, kun rahti maksaa pirusti. Autot tosi paljon halvempia (paitsi hienot saksalaiset, jotka ovat lähes suomen hinnoissa). Ja entäs sitten bensan hinta? Vähän toista taalaa gallona! Vuokra on kallis, mutta jenkkiläisessä kolmiossakin on noin 100 neliötä. Kirjoituksestasi päätellen et ole Usassa nyt etkä tod.näk. ole koskaan siellä käynytkään. Keep on dreaming!
- ??
OonUSAssa kirjoitti:
Minä kyllä olen ollut täälä La jo 26 vuotta . että tule kattomaan , kuinka pitäis elää . Eikä valittaa. Niin teillä siellä Dallasissa varmaan kuljetaan hevosella. On se niin suuruten hullu paikka.
Ja sitten toisekseen en valehtele koska olen asioista tietoinen.
Se ruoka ei ole maksanut koskaan enempää kun Suomessa.Siittä olen varma , kun käyn aina joskus Suomessakin.Vertaamassa!HINTOJA. - OonUSAssa
?? kirjoitti:
Minä kyllä olen ollut täälä La jo 26 vuotta . että tule kattomaan , kuinka pitäis elää . Eikä valittaa. Niin teillä siellä Dallasissa varmaan kuljetaan hevosella. On se niin suuruten hullu paikka.
Ja sitten toisekseen en valehtele koska olen asioista tietoinen.
Se ruoka ei ole maksanut koskaan enempää kun Suomessa.Siittä olen varma , kun käyn aina joskus Suomessakin.Vertaamassa!HINTOJA.ok. niinkuin jo aiemmin sanoin, puhuin dallasin puolesta, en KOKO usan puolesta! et ole tainnut dallasissa pistaytya kun vaitat etta taalla kuljetaan hevosilla. mutta sitten kuitenkin naytat "tietavan", etta dallas olisi suuruuden hullu paikka...! outoa!
- OonUSAssa
Piua kirjoitti:
Texasissa tottakai, kun rahti maksaa pirusti. Autot tosi paljon halvempia (paitsi hienot saksalaiset, jotka ovat lähes suomen hinnoissa). Ja entäs sitten bensan hinta? Vähän toista taalaa gallona! Vuokra on kallis, mutta jenkkiläisessä kolmiossakin on noin 100 neliötä. Kirjoituksestasi päätellen et ole Usassa nyt etkä tod.näk. ole koskaan siellä käynytkään. Keep on dreaming!
vaan jos oot eri mielta kuin mina, mutta sehan ei tarkoita etta valehtelisin! autot eivat ole "tosi paljon halvempia". on totta etta ne ovat vahan halvwempia, niinkuin sanoin, mutta osa autoista ei ole halpoja. no niin, bensahan on halpaa. sori kun ei heti tullut mieleeni sita taalla mainostaa!
kylla kuule asunnot ovat taalla pienempia (apartments). keittiot ja olohuoneet yleensa tavallaan samassa huoneessa, ja huoneet ovat pienempia. (tarkoititko muuten nelio metreja vai nelio jalkoja)? mutta enhan mina ole mitaan sanonutkaan asuntojen tai talojen koosta, ainoastaan vuokrista!
mista ihmeesta paattelet etten olisi USAssa? tiedan taalla myos monia suomalaisia perheita, ja on heidan kanssaan tullu monta kertaa puhuttua naista asioista. joten tuntuu vahan silta etta tietaisin paremmin mista on kyse...
p.s. ja tuo "kala" oli esimerkki... - Piua
OonUSAssa kirjoitti:
vaan jos oot eri mielta kuin mina, mutta sehan ei tarkoita etta valehtelisin! autot eivat ole "tosi paljon halvempia". on totta etta ne ovat vahan halvwempia, niinkuin sanoin, mutta osa autoista ei ole halpoja. no niin, bensahan on halpaa. sori kun ei heti tullut mieleeni sita taalla mainostaa!
kylla kuule asunnot ovat taalla pienempia (apartments). keittiot ja olohuoneet yleensa tavallaan samassa huoneessa, ja huoneet ovat pienempia. (tarkoititko muuten nelio metreja vai nelio jalkoja)? mutta enhan mina ole mitaan sanonutkaan asuntojen tai talojen koosta, ainoastaan vuokrista!
mista ihmeesta paattelet etten olisi USAssa? tiedan taalla myos monia suomalaisia perheita, ja on heidan kanssaan tullu monta kertaa puhuttua naista asioista. joten tuntuu vahan silta etta tietaisin paremmin mista on kyse...
p.s. ja tuo "kala" oli esimerkki......siellä surffailla, eikö sun pitäis olla töissä?! Muistelen, että jenkeissä työpäivät oli 12 tunnin mittaisia, eikä paljon kerennyt tupakkataukoja pitää.. Vai oletkos kahden viikon mittaisella kesälomallasi!! Olen asunut Texasissa vajaa kolme vuotta ja sitten palasin kotosuomeen. En kai muuten tänne näitä faktoja laittaisi.. Puhun vain omista kokemuksistani, en kuulopuheita. Se meidän asunto oli kolmessa tasossa ja neliöitä (eli -metrejä)reilu sata. Ja pidin kovasti elämästä siellä. Nyt on älytön kuume takaisin. Syyskuussa menen Kaliforniaan kyläilemään pariksi viikoksi, joten kuume kai kasvaa entisestään... Jenkkilä on mielestäni paras paikka, mutta eihän se elämäntyyli kaikille sovi.
- Piua
OonUSAssa kirjoitti:
p.s. ja tuo "kala" oli esimerkki...Ja vielä sen verran.. Että mielestäni "oonUSAssa" selvästi puhuu kuulopuheita ja omia ihme mielipiteitään sekaisin... "Autot ovat vahan halvempia" kertoo sen, että et ole tietoinen asioista. Etkä tod.näk. koskaan jenkeissä käynytkään. -Piua- PS. Käytä vain rohkeasti sitä ÄÄ:tä, sillä sellaisia näppiksiä on myös jenkeissä jo käytössä!!!
- StarEye
Piua kirjoitti:
...siellä surffailla, eikö sun pitäis olla töissä?! Muistelen, että jenkeissä työpäivät oli 12 tunnin mittaisia, eikä paljon kerennyt tupakkataukoja pitää.. Vai oletkos kahden viikon mittaisella kesälomallasi!! Olen asunut Texasissa vajaa kolme vuotta ja sitten palasin kotosuomeen. En kai muuten tänne näitä faktoja laittaisi.. Puhun vain omista kokemuksistani, en kuulopuheita. Se meidän asunto oli kolmessa tasossa ja neliöitä (eli -metrejä)reilu sata. Ja pidin kovasti elämästä siellä. Nyt on älytön kuume takaisin. Syyskuussa menen Kaliforniaan kyläilemään pariksi viikoksi, joten kuume kai kasvaa entisestään... Jenkkilä on mielestäni paras paikka, mutta eihän se elämäntyyli kaikille sovi.
en ole toissa. mieheni on toissa. ja mita tyoaikoihin tulee, on keskimaarainen tyoaika 40 tuntia viikossa. aivan, tama elamantyyli ei kaikille sovi, mutta jotkut tykkaavat siita. no, toivottavasti sinulla on mukava loma californiassa silloin syksylla!
- OonUSAssa
Piua kirjoitti:
Ja vielä sen verran.. Että mielestäni "oonUSAssa" selvästi puhuu kuulopuheita ja omia ihme mielipiteitään sekaisin... "Autot ovat vahan halvempia" kertoo sen, että et ole tietoinen asioista. Etkä tod.näk. koskaan jenkeissä käynytkään. -Piua- PS. Käytä vain rohkeasti sitä ÄÄ:tä, sillä sellaisia näppiksiä on myös jenkeissä jo käytössä!!!
ei sinun tavitse uskoa asunko usassa vai en. ei minun sita sinulle tarvitse alkaa todistelemaan. mutta vastaanpa viela taman kerran...
"Autot ovat vahan halvempia" kertoo sen, että et ole tietoinen asioista. Etkä tod.näk. koskaan jenkeissä käynytkään. -Piua- PS. Käytä vain rohkeasti sitä ÄÄ:tä, sillä sellaisia näppiksiä on myös jenkeissä jo käytössä!!!"
-en ole tietoinen asiasta? no, en mina paljoa autoista ole koskaan tiennyt. tama "vanhan halvempia" oli MINUN MIELIPITEENI! ei siis valttamatta faktaa. enka muista paljonko autot suomessa maksavat, kun ei ole paljon tullut tutkittua kun ei kiinnosta.
ja sitten vaitat etten ole taalla koskaan kaynytkaan! sinahan sen hyvin naytat tietavan! et edes tunne minua! ja jos tarkan oloaikani haluat tietaa, on se 1 vuosi ja 2 kk.
ja mita tuohon "ä"-kirjaimeen tulee (tuon sain kopioimalla), ei amerikkalaisessa nappaimistossani sita ole. enka viitsi ostaa uutta nappaimistoa 2:n nappaimen takia!
p.s. mieheni on amerikkalainen... - OX
OonUSAssa kirjoitti:
ok. niinkuin jo aiemmin sanoin, puhuin dallasin puolesta, en KOKO usan puolesta! et ole tainnut dallasissa pistaytya kun vaitat etta taalla kuljetaan hevosilla. mutta sitten kuitenkin naytat "tietavan", etta dallas olisi suuruuden hullu paikka...! outoa!
On tullut joskus läpi ajettua, eikä kiinnosta se puoliminua.
Muuten sen Computerin voi kyllä pistää kirjoittamaan kaikki Suomalaiset kirjaimet.
Ei siinä mitään toista näppäimistöä tarvitte.
Kyllä minä olen siellä hevosia nähnyt en tosin Dallasissa. Sorry vaan. Ei se mitään outoa ole, typerää kyllä heiltä. Kun luulevat olevansa USA'n suurin valtio! Joko se on tarttunut Sinuunkin? - OonUSAssa
OX kirjoitti:
On tullut joskus läpi ajettua, eikä kiinnosta se puoliminua.
Muuten sen Computerin voi kyllä pistää kirjoittamaan kaikki Suomalaiset kirjaimet.
Ei siinä mitään toista näppäimistöä tarvitte.
Kyllä minä olen siellä hevosia nähnyt en tosin Dallasissa. Sorry vaan. Ei se mitään outoa ole, typerää kyllä heiltä. Kun luulevat olevansa USA'n suurin valtio! Joko se on tarttunut Sinuunkin?miten voi noin lapsellista tekstia kuulla aikuiselta ihmiselta?! en kylla ymmarra, ja toivottavasti en tule koskaan ymmartamaankaan!
"Muuten sen Computerin voi kyllä pistää kirjoittamaan kaikki Suomalaiset kirjaimet."
-noi voihan tahan, mutta ne pitaa kopioida tekstista jossa ne ovat. eli hidastaa kirjoitusta. vai hairitseeko se sinua niin paljon etta oli siita pakko huomauttaa?
"Kyllä minä olen siellä hevosia nähnyt en tosin Dallasissa. Sorry vaan. Ei se mitään outoa ole, typerää kyllä heiltä."
-no mika vika on hevosissa? itse pidan hevosista vaikka en niita taalla ole viela nahnytkaan.
"Kun luulevat olevansa USA'n suurin valtio! Joko se on tarttunut Sinuunkin?"
-texas ei ole usan suurin valtio vaan alaska. texas tulee toisena. eivat he "luule" asuvansa suuressa valtiossa vaan he TIETAVAT sen. mutta onhan californiakin suuri valtio?
niin, ja minka luulet taalla tarttuneen minuun? - ??
OonUSAssa kirjoitti:
miten voi noin lapsellista tekstia kuulla aikuiselta ihmiselta?! en kylla ymmarra, ja toivottavasti en tule koskaan ymmartamaankaan!
"Muuten sen Computerin voi kyllä pistää kirjoittamaan kaikki Suomalaiset kirjaimet."
-noi voihan tahan, mutta ne pitaa kopioida tekstista jossa ne ovat. eli hidastaa kirjoitusta. vai hairitseeko se sinua niin paljon etta oli siita pakko huomauttaa?
"Kyllä minä olen siellä hevosia nähnyt en tosin Dallasissa. Sorry vaan. Ei se mitään outoa ole, typerää kyllä heiltä."
-no mika vika on hevosissa? itse pidan hevosista vaikka en niita taalla ole viela nahnytkaan.
"Kun luulevat olevansa USA'n suurin valtio! Joko se on tarttunut Sinuunkin?"
-texas ei ole usan suurin valtio vaan alaska. texas tulee toisena. eivat he "luule" asuvansa suuressa valtiossa vaan he TIETAVAT sen. mutta onhan californiakin suuri valtio?
niin, ja minka luulet taalla tarttuneen minuun?No sen suuruuten hulluson vissiin tarttunut.
Etkö osaa lukea . Mielestäni sanoin selvästi?
En viitti rautalankasta alkaa kääntää.
Ei tarvitte kopioita mistään. Kunhan opit jotain Computeristasi niin ... Toivottavasti ..Ymmärrät..
Miten luulet minun tekevän??
Ei oikein hitaasti minusta?
Enhän puhunut mitään vikaa hevosissa olevankaan.
Vaan Texasilaisten luulosta - StarEye
?? kirjoitti:
No sen suuruuten hulluson vissiin tarttunut.
Etkö osaa lukea . Mielestäni sanoin selvästi?
En viitti rautalankasta alkaa kääntää.
Ei tarvitte kopioita mistään. Kunhan opit jotain Computeristasi niin ... Toivottavasti ..Ymmärrät..
Miten luulet minun tekevän??
Ei oikein hitaasti minusta?
Enhän puhunut mitään vikaa hevosissa olevankaan.
Vaan Texasilaisten luulostaosaa jos sinua texasilaiset arsyttaa. sille mina en voi mitaan. mutta kylla minua valilla arsyttaa kun niilla (ei kaikilla tietenkaan) pitaa olla niin isot autot ja trackit! itse en edes omista autoa...
milla tavalla mina naytan "suuruuden hulluuttani" joka minuun on mielestasi tarttunut? ja en tieda miten muuten saisin "ä" ja "ö" kirjaimet tanne muutoin kuin kopioimalla... en tieda miten sina sen teet koska et kertonut. ei, enka tieda kuinka nopeasti kirjoitat, en ole nahnyt. - Lerppu
StarEye kirjoitti:
osaa jos sinua texasilaiset arsyttaa. sille mina en voi mitaan. mutta kylla minua valilla arsyttaa kun niilla (ei kaikilla tietenkaan) pitaa olla niin isot autot ja trackit! itse en edes omista autoa...
milla tavalla mina naytan "suuruuden hulluuttani" joka minuun on mielestasi tarttunut? ja en tieda miten muuten saisin "ä" ja "ö" kirjaimet tanne muutoin kuin kopioimalla... en tieda miten sina sen teet koska et kertonut. ei, enka tieda kuinka nopeasti kirjoitat, en ole nahnyt.Siis miten ihmeessä sitten liikut siellä autojen luvatussa maassa, jos yleisiä kulkuneuvoja ei ole? Pyöräilet moottoritien reunaa? Vai olet koko ajan neljän seinän sisällä?
- OonUSAssa
Lerppu kirjoitti:
Siis miten ihmeessä sitten liikut siellä autojen luvatussa maassa, jos yleisiä kulkuneuvoja ei ole? Pyöräilet moottoritien reunaa? Vai olet koko ajan neljän seinän sisällä?
on auto, ei minulla.
- Joojoo
OonUSAssa kirjoitti:
on auto, ei minulla.
Ja se sua sit kuskaa paikasta toiseen jne. Just jÅ ja uskon uskon koko stoorin.
- OonUSAssa
Joojoo kirjoitti:
Ja se sua sit kuskaa paikasta toiseen jne. Just jÅ ja uskon uskon koko stoorin.
minua kuule voisi vahempaa kiinnostaa uskotko "stoorini" vai ei. hyvaa yota!
- Leevi
Poissa on se parin vuoden takainen insinöörin kulta-aika, kun it-alalla sai valita työpaikkansa. Nykyään on paljon insinöörejä työttöminä (jopa it-puolella). Tällä alalla lahjakkaat syövät pikkuhiljaa heikommat suihinsa. Älä siis aikaile, vaan mene jo sinne kouluun. Pian alkaa nimittäin alamäki ja töissä saavat olla vain harvat ja valitut!
- Kimmo
Itse tapasin työttömiä sähkövoimatekniikan ja konetekniikan insinöörejä työvoimatoimiston kurssilla. Sanoivat, että "kyllähän meillä muuten olisi töitä, mutta kun tuli tämä nokian notkahdus"... Siis MIKÄ?!!!
- Jenni
Jokos valitsit että mihin kouluun menet ja pääsit sinne sisälle? Kannattaa tosiaan hankkia se koulutus ennen kuin alkaa haikaileen jenkkeihin. Eli valitsitpa minkä alan tahansa, sitten tulevan työpaikan kautta on varmasti helpoin tie ulkomaille töihin. Muuten jenkkilään meno voi olla tosi vaikeeta. Ja koulustakin voi mennä vaihtoon aluksi ja kattoo, kiinnostaako jenkkilä tosiaan. Onnea yritykselle!
- kiinnostunut
eli onko kellään tietoa kuinka vaikeaa se työlupa on käytännössä saada? asumislupa tulee vissiin helposti.
- jörötön
Tarviit firman joka ottaa sut töihin. Eli kun opiskelet ensin niin ongelmia ei tule, kunhan et vaan opiskele tradenomiksi, jenkeissä on kaupallinen koulutus maailman huippua sekä laadullisesti että määrällisesti, mistä syystä siellä on hyvä opiskella mutta töitä ei saa yhtä helpolla muualla opiskellut kuin muita aloja opiskelleet. Katso sikäläisiltä nettisivuilta mistä on eniten pulaa nyt tai neljän vuoden päästä ja valikoi siitä vaan mitä luet.
Toinen vaihtoehto on mennä paikan päälle ja iskeä vaimo. Itsellä oli tarkoitus tehdä juuri niin, kun olen suustani keskiarvoa parempi mutta tämä jöröttämispuoli ei suju, mutta ei sopinut eräälle toiselle nuorelle naiselle että lähtisin, kuuli suunnitelmasta että lähden sinne ja esti sen rikossyytteellä. Ei ollut suomalainen nainen, nehän nyt ei suomalaisia miehiä kaipaile.
Voit tietty ottaa lentolipun ja etsiä pimeitä töitä, netistä löytyy ohjeita siihenkin. Ainoa vaan että jos kyselet tällaisella foorumilla asiasta, jota tuskin muuten monikaan ulkomailla asuva viitsii lukea, et varmaan ole kykenevä löytämään kunnollisia pimeitä töitäkään, siitä kun ei kannata hirveästi mesota, vaan rauhassa etsiä. - Essi
jörötön kirjoitti:
Tarviit firman joka ottaa sut töihin. Eli kun opiskelet ensin niin ongelmia ei tule, kunhan et vaan opiskele tradenomiksi, jenkeissä on kaupallinen koulutus maailman huippua sekä laadullisesti että määrällisesti, mistä syystä siellä on hyvä opiskella mutta töitä ei saa yhtä helpolla muualla opiskellut kuin muita aloja opiskelleet. Katso sikäläisiltä nettisivuilta mistä on eniten pulaa nyt tai neljän vuoden päästä ja valikoi siitä vaan mitä luet.
Toinen vaihtoehto on mennä paikan päälle ja iskeä vaimo. Itsellä oli tarkoitus tehdä juuri niin, kun olen suustani keskiarvoa parempi mutta tämä jöröttämispuoli ei suju, mutta ei sopinut eräälle toiselle nuorelle naiselle että lähtisin, kuuli suunnitelmasta että lähden sinne ja esti sen rikossyytteellä. Ei ollut suomalainen nainen, nehän nyt ei suomalaisia miehiä kaipaile.
Voit tietty ottaa lentolipun ja etsiä pimeitä töitä, netistä löytyy ohjeita siihenkin. Ainoa vaan että jos kyselet tällaisella foorumilla asiasta, jota tuskin muuten monikaan ulkomailla asuva viitsii lukea, et varmaan ole kykenevä löytämään kunnollisia pimeitä töitäkään, siitä kun ei kannata hirveästi mesota, vaan rauhassa etsiä.Tai sitten osallistut lokakuussa järjestettävään green card- arvontaan ja toivot, että tärppää!
- OX
Essi kirjoitti:
Tai sitten osallistut lokakuussa järjestettävään green card- arvontaan ja toivot, että tärppää!
oikee ajatus , mutta varo ettei se nainen jonka kanssa menet avioon tyhjennä sun rahapussia ensin.
Noin vaan varoitukseksi! Ja jos saat jonkin riivin rautan , mites asut sellasen kanssa 2 vuotta yksissä. Sen jälkeen saat vasta vakituisen asuma oikeuten. Ja sitten sen 2 v jälkeen se nainen voi vielä syyttää sua vaikka mistä ja vaatia vahinkon korvauksia.
Tämä vaan noin kun varoitukseksi, Näinkin voi tapahtua. Tunnen tapauksen jossa kävi just noin
kuten kerroin.
Se arvonta on kyllä hyvä mutta ei silti jokainen saa sitä vihreetä korttia joka on kyllä nykysin vaalean punainen. Ja pitää vaihtaa aina sillon tällöin.
- Lukiolainen
Minuakin kiinnostais aikas paljonkin USA:han muutto. Itelläni ei oo minkäänlaista tuttavaa, eikä muuta sidettä, mutta Suomesta haluaisin pois!
Tänä syksynynä päähäni välähti ajatus arikkitehdiksi opiskelemisesta, tosin nyt kun mietin, niin ala on vaikea, eikä jenkeissä olisi helppoa työskennellä suomalaisiin lakiin ja sääntöihin perustuvan koulutuksen pohjalta. Ensinnäkin kaikki metrit ja tuumat menee sekasin jne. :D Jonkinlainen "taideala" kiinnostaisi, mutta mikä!? Elokuvapuoli ois iha super, paitsi että mielummin olisin itse filmillä kuin kameran takana, eikä oma esiintymispelko helpota asiaa yhtään. Musiikki on yksi suurista haaveistani, mutta taas esiintyminen tuo ongelmia, Enkä kyllä osaa edes soittaa mitään soitinta.
Minua ei toimistorotan työt kiinnosta pätkääkään, jotenka sen alan koulutusta en edes mieti, vaika kuinka rikkaaksi tulisinkin.
Kuitenkin, minä hankala lapsi, haluaisin pärjätä hyvin, edistyä elämässä ja päästä Los Angelesiin jossainvaiheessa asumaan, edes vähäksi aikaa...
Kotimaan ikuinen pimeys ei houkuttele, eikä varsinkaan tämän tuppukylän korvet Keski-Suomessa.
AUTTAKAA MUA!!!!9
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2822635Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772453SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552205Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj761877- 1221639
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1361423
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731308Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.881130Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761099