2-kilpinen auto

mihin hintaan?

Työpaikalla on eräällä henkilöllä myytävänä 2-kilpinen auto. On ostanut auton keväällä AVK:sta ja kunnostanut kesän aikana. Pyyntihinta on
10 000e ja samanlaisen hinta Tuulilasin käytettyjen hinnastossa n.11000-12000e.

Minkä verran tuo kolariauton menneisyys vaikuttaa hyvityshintaan, jos haluan auton vaihtaa vaikkapa kahden vuoden kuluttua jossain liikkeessä?

Autoa ei ole vielä rekisteröity, ostajan pitäisi tehdä. Pitää kuulema tehdä runkomittaus nelipyörämittaus turvalaite mittaus. Maksavat muutaman kympin?

Näitä tehdään kuulema paljon, niin olisiko jollakin kokemusta asiasta. Vielä tosta hinnasta, jos se keskiarvohinta on tuo 11500e, niin onko 10000e sopiva hinta kolaroidusta?

17

7276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n. puolet!!!

      Voi nimittäin olla vaikea myydä, vaihtaa! Kaveri oli tekemässä kauppoja autosta, ei maininnut että 2-kilpinen. Alkovat tekemään papereita vaihtokaupasta liikkeessä, niin myyjä sano, peli poikki! Eivät kuulema ota millään hinnalla korinvaihto, eli %-autoja eivätkä 2kilpiautoja.
      Kehoitti myymään suoraan ja sitten palaamaan asiaa.

      Joten helppo ostaa, vaikea myydä!

      Maksat myös täydet vakuutusmaksut, mutta hyvityshinta ei vahinkotapauksessa ole sama kuin yksikilpisessä. Koska vakuutusyhtiö näkee tietokannastaan, että auto korjattu. Toisaalta saahan sen yleensä halvemmallakin! Mutta silti häviät vakuutusmaksuissa, ei paljon mutta rahaa...ja vahinkotapauksessa sitten voi olla suurempi summakin! Koska auton arvo ei ole sama kuin yksikilpisen, väitetään mitä väitetään.

      Voi olla myös "pehmyt" jos palkit mennyt kerran kasaan, kyllä ne oikastua saa. Eivät vaan ole niin vahvoja ja turvallisia enään, jos jotain sattuu.

      Jos sitä on hitsailtu, niin galvanointi on palanut pois. Erittäin vaikea korjata uudenveroiseksi, väitän ja alleviivaan. Tulee kalliinmaksi kuin uuden tekeminen, joten joku jobbari luistelee just tosta hommasta.

      Joskus vuosia sitten oli romiksella yks mersu 123-korisarjaa joka oli melkein ruostunut poikki. Oli tehty jossain navetassa, kahdesta kolariautosta, hitsaamalla ehjä nokka ja perä yhteen. Oli varmaan vedetty jollain valurautapuikoilla??? Nykyisin, on tietysti paremmat välineet ja aineet, mutta se kaikki on katteesta pois!
      Joten usein niissä hommissa alkaa tulla kiire ja kustannusarviokin tulla täyteen, joten viimeset hommat oikaistaan eli jätetään tekemättä.

    • haarukassa

      miksi ostaa riskiauto, kun tolla hinnalla saa alkuperäisen ja huolletun ehjän, todellisuudessa kaveri joutuu myymään autonsa todellakin puoleen hintaan jos sä hyväuskoinen et sitä osta. se mitä joku tuulilsin hinta lista kertoo ei todellakaan kerro sen auton arvoa! tuulilasin hintoja esittelevät ne jotka yrittävät isoa källitystä ja tietenkin kaverille, kun muut ei sitä kuuntele. katso pyyntihinnat netistä! ja kun et kuitenkaan osaa itse arvioida mikä olisi käypähinta, paras unohtaa koko riskiostos. vaihtoon se ei käy kellekkään, eli hyvä vaihtohinta! voit unohtaa. saati et saisit sen myytyä itse, toivoton tapaus. kysy itseltäsi miksi juuri sinä olet kaverisi uhri?

    • ostajan on

      "ostajan pitäisi tehdä. Pitää kuulema tehdä runkomittaus nelipyörämittaus turvalaite mittaus. Maksavat muutaman kympin? "

      tehtävä nuo mittaukset? Entä ellei olekkaan toleransseissa? Onko airbagit ym turvalaitteet kunnossa?

      Pyydä myyjää tekemään nuo mittaukset ja maksat sitten ne paprut, jos haluut.

      Tuo toinen kommentti on täyttä asiaa. Kolaroidusta ei tule "ehjää" tekemälläkään!

      Tämän täytyy näkyä hintalapussa.

      • Joskusollut

        mut ite ostin aikoinaan 2-kilpisen lancerin vm-86, oli lunastettu vuonna -87 ja minulle auto tuli vuonna -95 ja parivuotta ajelin sillä ja no probleemia! Ja 100tkm tuli sinä aikana mittariin. Ja mikä hämmästyttävintä sama auto on liikenteessä vielä tänäkin päivänä!
        Mutta se voi olla että nykyautot(turvavarusteineen ym) Ovat arvaamattomampia kun sen ajan autot joissa ei kummempia yleensä ollut.


    • pommeja!

      Kyllä ne on yleensä pommeja. Ei niitä osta muut kuin jobbarit. Aina sama tarina!
      JUURI TÄMÄN YKSILÖN OLEN TEHNYT TODELLA HUOLELLA, OLI TARKOITUS JÄTTÄÄ ITSELLE TAI VAIMOLLE. Nyt kuitenkin viikon päästä päätin myydä...

      Tai kaverille olin tekemässä, mutta ei ollutkaan rahaa maksaa...

      Joten ne laitetaan hepillä kasaan, pakkelia massaa päälle. Jokainen hitsaus palko maksaa lankaa kaasua aikaa...Joten mitä vähempi sen parempi, sama koskee kaikkea muuta. Ruostesuojaus puuttuu, turvavöissä voi olla venyneet vyöt, vain paukut vaihdettu jne...

      Samaten, et voi vaatia mitään jos kolmen vuoden päästä alkaa ruostumaan. Olethan ostanut kolariauton, joten tiedossasi on ollut virheen mahdollisuus.

      • tarinoita

        Piti tulla pojalle/vaimolle mutta väri tms. ei sitten miellyttänytkään ja uusi on jo työn alla!


    • Kerran kolariauto, aina kol...

      osta autoa, jota ei ole rekisteröity. Auto ei voi olla kunnossa, jos nykyinen omistaja ei sitä halua rekisteröidä. Mainitsemasi mittaukset tarkistuset voivat hylätä koko auton, jolloin häviät kaiken kaupassa. Unohda koko romu.

      • totta kyllä

        Miksi ei myyjä olisi kilvittänyt autoa jos se olisi noin pienestä kiinni. Kilvissä oleva auto on 1000 kertaa helpompi myydäkin!

        Noin muuten kolariauton voisin itse ostaa, edellyttäen että näkisin vakuutusyhtiön arvion ja valokuvat siitä kolaroituna. Jos autossa ei näy eikä tunnu mitään poikkeavaa verrattuna ehjään niin saa hyvän auton halvalla. Mutta halpa pitää olla, ja ei kannata ostaa jos meinaa vuoden päästä vaihtaa... Tosin jos on riittävän halpa niin löytyy yksityisten markkinoilta aina ostaja, vaikka vähemmistön edustaja joille vain hinta riittää ostoperusteeksi.


      • esa
        totta kyllä kirjoitti:

        Miksi ei myyjä olisi kilvittänyt autoa jos se olisi noin pienestä kiinni. Kilvissä oleva auto on 1000 kertaa helpompi myydäkin!

        Noin muuten kolariauton voisin itse ostaa, edellyttäen että näkisin vakuutusyhtiön arvion ja valokuvat siitä kolaroituna. Jos autossa ei näy eikä tunnu mitään poikkeavaa verrattuna ehjään niin saa hyvän auton halvalla. Mutta halpa pitää olla, ja ei kannata ostaa jos meinaa vuoden päästä vaihtaa... Tosin jos on riittävän halpa niin löytyy yksityisten markkinoilta aina ostaja, vaikka vähemmistön edustaja joille vain hinta riittää ostoperusteeksi.

        edellä olevat kirjoittivat täyttä asiaa. todella tapaus kohtaista kannattaako kannattaako kolari autoa ostaa. itse myös ihmettelen miksi autoa ei ole kilvitetty...


    • laskeskelija

      Muutamassakin vanhassa TM:n numerossa löytyy aiheesta juttua. Koita etsiä ko. numerot käsiisi vaikka kirjastosta, surullista luettavaa.

      - Usein korjaukset tehty juuri tällaisissa tapauksissa aivan miten sattuu.
      - Varsinkin uudempien autojen turvalaitteiden kunto saattaa olla aivan mitä tahansa.
      - Auto saattaa olla pahimmassa tapauksessa hengenvaarallinen jopa parkkipaikkakolarissa.

      Ehkä tuollaisen voisin itsekin ostaa, jos:
      - Auto on rekisteröity uudestaan.
      - Tietäisin varmasti että kaikki korjaukset ovat tehty huolella.
      - Meinaisin ajaa autolla romuttamolle asti.
      - Hinta olisi n. 60% kelvollisen hinnasta.

      Tuollaisen myyminen voi olla lähes mahdotonta ja muista että syyllistyt petokseen jos yrität peitellä kolarihistoriaa ostajalta.

    • muhmed abbas

      Tuommoisen voi ostaa pari vuotta korjauksen jälkeen jolloin on nähtävissä onko paikat repsahtaneet. Kysypä huvikseen kuvat autosta ennen kolaria, voi antaa hyvän kuvan kannattaako ostaa.

    • Ammattimies 22vuotta

      Moi kyllä tuo hinta vaikuttaa ihan kohtuulliselta jos auto on siististi ja hyvin korjattu/maalattu! pyydä mukaan katsomaan joku ammattilainen jos et itse osaa katsoa!Tietysti jos korjaajalla on pitkä ammattikokemus ja maalauskin suoritettu hyvin auto on varmaan OK! Itse olen tehnyt yli 20 v kolariautoja merkkikorjaamolla ja välillä teen myös AVK:lta ostettuja autoja ja korjaan ne myyntiin.Koskaan ei ole kukaan valittanut että olisi ollut jotain vikaa autoissa!! Ne PITÄÄ tehdä HYVIN !! Tässä samalla viesti NYRRKKIPAJOJEN korjaajille !! Älkää Korjatko lunastus autoja jos ette pysty/Osaa korjata kolariautoja KUNNOLLA!!!

      • tie täjä

        AIVAN LIIAN KALLIS. Kaupallisessa mielessä autosta kannattaa maksaa noin 4000€ KATSASTETTUNA. Jos itsellesi ostat käyttöautoa, etkä ole turvallisuuden perään järkevä hinta olisi noin 7000€.


    • uuuuuuewewbn

      korjaajat luonnollisesti kehuvat tekeleitään maasta taivaisiin. miten on viimeisen päälle tehty jne. ainoa tarkoitus on tietysti ottaa tyhmältä rahat pois. kolarikorjattu auto EI OLE KOSKAAN kolaritilanteessa kolaroimattoman veroinen. siellä on jo teräkset venyneet ja joustot poissa. hitsaussaumat eivät jaa oikein ulkopuolisia iskuja, jne. ihan oikeasti tuollaisten autojen myyminen eeenpäin pitäisi lailla kieltää. autohan on käytännössä arvoton. käy vaikka merkkiliikkeistä kysymässä mitä hyvitetään. EIVÄT EDES OTA VAIHDOSSA. paitsi ne jotka myyvät ne heti jobbariliikkeisiin.

      • ¨å+p0o9i8uh

        myös muistaa et aika pienistä kolhuista lunastukseen.esim 8v vanha turbo bensa auto n160tkm ajettu lunastukseen penkkaan talvella ajon jälkeen,syy kaikkia jäähdyttäjät(ilmastointi,aut laatikon öljyjen,ja tietty syylari ja ahtoilman cooleri)nuo puskurin ja ajovaloumpioden kans niin kalliita et lunastus.


      • dw
        ¨å+p0o9i8uh kirjoitti:

        myös muistaa et aika pienistä kolhuista lunastukseen.esim 8v vanha turbo bensa auto n160tkm ajettu lunastukseen penkkaan talvella ajon jälkeen,syy kaikkia jäähdyttäjät(ilmastointi,aut laatikon öljyjen,ja tietty syylari ja ahtoilman cooleri)nuo puskurin ja ajovaloumpioden kans niin kalliita et lunastus.

        laatikosta voi tulla öljyt pihalle, jollei tullut kunnon iskua. niin se vaan on, kuten kypärä. kerran asfalttiin pudotettu on pilalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe