Terve, minulla on elimistössä yksi krooninen tulehdus joka on aika kiusallinen. Sen syytä ei tunneta ja se ei antibiooteilla parane, sen saa hoidolla lähinnä pysymään kurissa.
Yksi lääkäri suositteli minulle amalgaamien poistoa koska se rasittavat elimistöä.
Onko kellään kokemusta tämän operaatino vaikutuksesta terveyden tilaan yleensä?
Lisäksi olisi kuulemma tärkeää että tuon poiston tekee siihen erikoistunut lääkäri keskus, eikä mikä tahansa kunnallinen hoito koska paikkoja poistettaessa niistä voi tulla elimistöön huikeita määriä myrkkyjä, jos ei siis tiedetä miten tehdä operaatio oikein. Pitääköhän tämäkin paikkansa? tuo hoito yksityisellä on aika kallista, 100e per hammas.
amalgaamipaikkojen poisto
8
12748
Vastaukset
- Kokemuksia
Jos haluat amalgaamipaikkojen poiston tapahtuvan mahdolliset, lisä ongelmat, ja seuraukset minimoiden, se voi olla jopa hankalakin tapahtuma!
Esim. minulle, kun tehtiin, omasta halustani, ns. "asiantuntijan" näkemyksen mukaanhan näiden paikkojen vaihdot eivät ole perusteltuja, sietämättömien leuka, ja niskakipujen eliminoimiseksi, myöhemmin ilmeni, että yhdestä hampaasta, valkoisen paikan alta löytyikin vielä se vanha AMALGAAMIPAIKKA???!!!!
Siis, amalgaamipaikkojen poiston tekijäksi pitäisi löytää, tämän ongelman, myös eettiset, ja moraaliset arvot sisäistänyt hammaaslääkäri!
Yleinen ns. "tietellinen" näkemyshän on, että tällaista amalgaami, elohopea ongelmaa ei ole olemassakaan!!!
Onnea matkaan!
Kokemukseni mukaan ei ole yksinkertaista, eikä helppoakaan!- ikävä kokemus
Kokemus myös mulla, että amalgaamisaneerauksessa paikkojen vaihto suoritettiin huolimattomasti. Osassa hampaita oli tosiaan jäänyt amalgaamit muovipaikan alle, ei oltu kaikkia porattu pois, vaikka saneerausopin hankkinut hammaslääkäri asialla.
Rahat kyllä kelpasi, mutta työ oli jätetty puolitiehen.
Seuraa huolella paikanvaihtoa, ettei alle jää muhimaan amalgaamia! - teitä
ikävä kokemus kirjoitti:
Kokemus myös mulla, että amalgaamisaneerauksessa paikkojen vaihto suoritettiin huolimattomasti. Osassa hampaita oli tosiaan jäänyt amalgaamit muovipaikan alle, ei oltu kaikkia porattu pois, vaikka saneerausopin hankkinut hammaslääkäri asialla.
Rahat kyllä kelpasi, mutta työ oli jätetty puolitiehen.
Seuraa huolella paikanvaihtoa, ettei alle jää muhimaan amalgaamia!Nykyään jotkut lääkärit tekevät uusia paikkojakin amalgaamista. Tutkimukset osoittavat, että yleensä amalgaamipaikkojen poistoista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Monesti, jos esim. paikka/hammas on lohjennut ja paikka-aineena on käytetty amalgaamia, niin välttämättä koko paikkaa ei vaihdeta vaan osa amalgaamista jätetään paikoilleen. Tämä ei siis ole huolimattomuutta! Näin pyritään säilyttämään hammas toiminta kykyisenä ja välttämään juurihoito, jos paikka menee syvälle. Usein myös purenta ottaa helposti itseensä, jos useita hampaita mennään muuttelemaan. Niinhän se on että nukkuvaa karhua ei kannata mennä härkkimään!
- Itseä
teitä kirjoitti:
Nykyään jotkut lääkärit tekevät uusia paikkojakin amalgaamista. Tutkimukset osoittavat, että yleensä amalgaamipaikkojen poistoista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Monesti, jos esim. paikka/hammas on lohjennut ja paikka-aineena on käytetty amalgaamia, niin välttämättä koko paikkaa ei vaihdeta vaan osa amalgaamista jätetään paikoilleen. Tämä ei siis ole huolimattomuutta! Näin pyritään säilyttämään hammas toiminta kykyisenä ja välttämään juurihoito, jos paikka menee syvälle. Usein myös purenta ottaa helposti itseensä, jos useita hampaita mennään muuttelemaan. Niinhän se on että nukkuvaa karhua ei kannata mennä härkkimään!
Jos menee AMALGAAMISANEERAUKSEEN, niin silloin on TARKOITUS ottaa kaikki AMALGAAMI POIS!
Saneeraus ei ole yhtä kuin paikan lohkeaminen tai paikan korjaaminen, vaan haluat itse joko lääkärin määräyksestä tai muuten KAIKKI AMALGAAMISI pois suusta! SILLOIN on siis otettava KAIKKI AMALGAAMI POIS paikoista! Siitä maksetaan vähän eri hinnoilla kuin tavallisissa paikkausmenetelmissä! - Amalgaamisaneerattu
teitä kirjoitti:
Nykyään jotkut lääkärit tekevät uusia paikkojakin amalgaamista. Tutkimukset osoittavat, että yleensä amalgaamipaikkojen poistoista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Monesti, jos esim. paikka/hammas on lohjennut ja paikka-aineena on käytetty amalgaamia, niin välttämättä koko paikkaa ei vaihdeta vaan osa amalgaamista jätetään paikoilleen. Tämä ei siis ole huolimattomuutta! Näin pyritään säilyttämään hammas toiminta kykyisenä ja välttämään juurihoito, jos paikka menee syvälle. Usein myös purenta ottaa helposti itseensä, jos useita hampaita mennään muuttelemaan. Niinhän se on että nukkuvaa karhua ei kannata mennä härkkimään!
Kysypäs asiaa tarkemmin biohammaslääkäreiltä! He eivät jätä edes sitä tilkkaa amalgaamia sinne hampaankoloon, he ovat sitä varten!
- eraus
Itseä kirjoitti:
Jos menee AMALGAAMISANEERAUKSEEN, niin silloin on TARKOITUS ottaa kaikki AMALGAAMI POIS!
Saneeraus ei ole yhtä kuin paikan lohkeaminen tai paikan korjaaminen, vaan haluat itse joko lääkärin määräyksestä tai muuten KAIKKI AMALGAAMISI pois suusta! SILLOIN on siis otettava KAIKKI AMALGAAMI POIS paikoista! Siitä maksetaan vähän eri hinnoilla kuin tavallisissa paikkausmenetelmissä!Millaista tuo amalgaamiasaneeraus on?
Mitä siitä hyötyy muuta kuin mahd estetiikkaa? Paljonko se maksaa? - saneerausasiakkaalta
Amalgaamisaneerattu kirjoitti:
Kysypäs asiaa tarkemmin biohammaslääkäreiltä! He eivät jätä edes sitä tilkkaa amalgaamia sinne hampaankoloon, he ovat sitä varten!
Näinhän se ohjeiden, ja potilaiden toivomustenkin mukaan PITÄISI tehdä, mutta kuten jopa palstaltakin on luettavissa, samoin kokemuksiakin on, sen toteutuminen voi ollakin sitten jo vähän eri asia.
Voipi tulla kesken hoitojen erilaisia kiireitä, ja muita tekijöitä, että tämän toimenpiteen ohjeidenmukainen suorittaminen käy vaikeaksi, ja ei onnistu.
Jospa sitten pikkuisen oikaisen ohjeista, ja vetäisen sen valkoisen paikan siihen vanhan, tai vanhojen jämien päälle!
Ja kun siitä ei muutenkaan ole mitään TIETEELLISTÄ NÄYTTÖÄ, että se amalgaami olisi mitenkään terveydelle haitallista, tämähän on muutenkin turhaa touhua, eikä se potilaskaan sitä näe, eikä kukaan muukaan!...........
Voisikohan se tapahtua jopa näinkin??? - luku tuokio
eraus kirjoitti:
Millaista tuo amalgaamiasaneeraus on?
Mitä siitä hyötyy muuta kuin mahd estetiikkaa? Paljonko se maksaa?Jos olet onnistunut, että et ole vielä kuullut AMALGAAMI-, ja ELOHOPEAongelmista, kirjoitappas siinä edessäsi olevaan GOOGLE laatikkoon ko. sanat, yksi kerrallaan, ja lueskele näkemääsi!
Kerro sitten meille muillekin näkemästäsi, lukemastasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187