Mä oon vähä huomannu että kova proteiinin syönti lisäravinteina on turhaa.Ei kehonrakentajan lihaksia saa kaurapuurolla vaan napeilla ynnä muulla mömmöillä!! Vaikka treeni olisikin kovaa. Taitaa olla niin että ainut lisäravinne mikä toimii jotenkin on kreatiini!!
proteiini turhaa!
8
1484
Vastaukset
- artsi-25
voithan tietty olla totaki mieltä mut kyllä proteiini on lihasten rakennus aine ja hiilarit polttoaine..
eli taloja ei rakenneta ilman lautaa,tiiliä yms.... eikä lihaksia ilman proteiinia,autot ei käy ilman bensaa tai dieseliä ni lihakset ei jaxa toimia ilman hiilareita.
tietenkin mömmöillä saadaan aikaan lihaskasvua ja tulosten nousua mutta sekin on vasta sitten kun alkaa tulokset jymähtää paikoilleen.
Kreatiini todistettavasti kasvattaa puhdasta lihasmassaa ja -voimaa, sekä pidentää kehon maksimaalista suorituskykyä ja lyhentää suorituksen jälkeistä palautumisaikaa.Kreatiini auttaa myös vähentämään kehon rasvamäärää, säilyttäen puhdasta lihasmassaa. - Bateman
Tuosta sun otsikosta saa tosiaan sellaisen kuvan,
että olisit sitä mieltä että protskua
ei treenari tarvitse laisinkaan.
Kirjoituksesi kuulostaa lisäksi aika paljon
muutaman kuukauden lisäravinneproteiinia käyttäneeltä,
joka on huomannut ettei se ole mikään Asterixin
taikajuoma vaikka se saattaa hieman maksaakin ja
yleensä maistuu pahalta.
Kreatiinikaan ei ole mikään "elimistölle vieras
ihmelääkeaine" joka jonkun Weiderin mainoksen mukaisesti
"Räjäyttäisi lihaksesi superkasvuun!!!" vaikka
vaikutukset aika nopaesti tuntuvatkin.
Kärsivällisyyttä. Eron huomaat vasta kuukausien
ja vuosien jälkeen.
Monesti kohtaa treenareita jotka haukkuu
lisäravinteet; palautumisjuomat, kreatiinit
ja vitamiinit TÄYSIN turhiksi. Minkähän takia
samat hemmot näyttää aika usein Gladiaattori-leffan
"Gallian tiikeriltä" ja lisäravinteiden puolustajat
vaikkapa Vin Dieseliltä...
Kommenttia kommenttia... =)- mä
..emmä ny sitä tarkoottanu ettei tarvi proteiinia mutta en huomaa eroa tavallisen ruuan tai tavallisen ruuan lisäproteiinin aikana..Ja oon käyttäny 3 vuotta lisäravinteita,palautus juomaa käytän kyllä vieläkin!!
- Tsippadui
mä kirjoitti:
..emmä ny sitä tarkoottanu ettei tarvi proteiinia mutta en huomaa eroa tavallisen ruuan tai tavallisen ruuan lisäproteiinin aikana..Ja oon käyttäny 3 vuotta lisäravinteita,palautus juomaa käytän kyllä vieläkin!!
No miks et sit ota nappia perkele ni ei tarvi täällä porata!
Tietysti protskut ja hiilarit on tarpeellisia mut kunnon lääkkeillä tulee lihakset ja nopeesti!!
- Arttu
Vaikka kuinka roinaisit(tm), niin ei ne patit kasva jos et saa riittävästi proteiinia ( ym (lisä)ravinteita ).
Ne mömmöt näet lisäävät lihaskasvua, mutta ei ne lihakset silti pääse kasvamaan jos proteiinin saanti on puutteellista.
Suomeksi: Proteiini ei mitenkään lisää sun lihasten kasvua, vaan lihasten kasvu vaatii proteiinia.
Vertaa: Auto ei liiku pelkästään tankkaamalla, mutta auto vaatii bensaa liikkuakseen.
Jos syöt enemmän proteiinia kuin kasvavat lihaksesi tarvitsevat, löytyy se ennenpitkää makkaroina vyötäröltäsi. - minä
.. eikä Jean Sibeliusta minusta, vaikka pidän musiikista! Jos aikoo menestyä jossain elämänalueella niin sinulla tulee olla siihen hyvä motivaatio ja lahjoja. Kaikista kuntosalien karbaaseistakaan ei tule Jari Leinoa tai Riku Kiriä kahdessa kuukaudessa.
Proteiini on kehomme rakennusaine ja sitä siis tarvitaan. Saat sitä perusruoasta kalasta, lihasta ja maitotuotteista. Jos eri proteiinipulverit ovat mielestäsi humpuukia niin se on sinun mielipiteesi. Syö terveellisesti ja treenaa hyvällä motivaatiolla. Aseta realistiset tavoitteet treenille ja eikun salille hikoilemaan ja sen jälkeen hyvälle sapuskalle! - Sundance
Proteiinintarvetta selvittävien tutkimuksien perusteella vaikuttaa siltä, että raskaskaan painoharjoittelu ei lisää proteiinintarvetta suuremmaksi kuin n. 1,2g/kg/pv. Eli 80kg miehelle pitäisi riittää n. 100g päivässä. Tuo määrä on vaikea olla saamatta normaalista ravinnosta jos syö riittävästi ja terveellisesti. Ylimääräinen proteiini poistuu munuaisten kautta ja kuormittaa niitä turhaan.
Anabolisten steroidien tms. käyttö lisää proteiinisynteesiä ja luonnollisesti myös proteiinin tarvetta. Tuskin kuitenkaan missään tapauksessa yli vastasyntyneen vauvan tarpeen tasolle, joka on hieman yli 2g/kg/pv.
Treeninjälkeinen palautusjuoma on kuitenkin hyvä keino manipuloida solujen proteiinisynteesikoneistoa. Eli ainakin se kannattaa ottaa käyttöön. - sm-bodari
Vai turhia,aika mielenkiintoinen pointti.Valkuaista kyllä valitettavasti tarvitaan lihasten rakentamiseen.Tosin valkuaisen tarpeesta on erilaisia tutkimustuloksia ja viite-arvoja.Itse käytän kaavaa 2grammaa valkuaista/rasvatonta painokiloa kohden eli jos painat 100kg rasvat 10% syöt 180 grammaa valkuaista.Tää on vain mun mielipide.Omasta mielestäni joidenkin ammatti-kehorakentajien syömät yli 300 gramman päivä-annokset ovat utopiaa ja turhaa munuaisten rääkkäystä.Lihasten kasvattaminen vaatii kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä,joten asenteesi on totaalisesti väärä varsinkin kun syytät että huippukehonrakentajat saavat lihaksensa pelkillä napeilla.Katsoppa jostain alan lehdestä kuinka monta treenivuotta huipuilla on alla.Joten voin vaikka luvata että jos syöt oikein niin pitkällä aikavälillä olet kehittynyt enemmän kuin että olisit syöny pelkkää paskaa.Tämä on tosi vaikka välillä tuntuukin ettei kehitystä tapahdu,mutta paskaruualla tapahtuu vielä vähemmän!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725558Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne241262Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988