Tatuoinneista !

käpyli

Onko mielestänne tatuoinnit syntiä ? Raamattuhan ei tähänkään sano mitään muuta, kuin, että älä tee merkkejä vartaloosi, kun suret.. riippuuko se siitä, että minkä kuvan valitset ja mitä sillä haluat sanoa... Mitäs mieltä olette tästä rakkaat uskikset ? Itselläni on lintu ja perhonen, enkä koe tehneeni syntiä, enkä häpäisseeni sielun temppeliä. Ehkä asia olisi eri jos minulla olisi hakaristejä, epäjumalienkuvia tms. Missä menee mielestänne harmittoman tatuoinnin ja ei harmittoman tatuoinnin raja ? Tässä asiassa V....den helluntaiseurakunnan entinen pastori joka siirtyi muualle oli sitä mieltä, että tatuoinnin ottaminen ei ole kielletty uskovaisilta, kunhan miettii minkä kuvan valitsee... Keskustelua, keskustelua :-)

29

2169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toret

      jos uskoontulon jälkeenkin viiltelee itseään ja tekee tatuointeja iholleen, niin kulkee edelleen pakanoiden jäljessä, eikä ole löytänyt totuutta ja ottanut vastaan pelastusta.

      minulla itsellänikin on kirotut tatuoinnit, jotka ovat muisto syntiseltä jumalattomalta pakanalliselta vaellukseltani, jota en mielelläni edes muistelisi.

      Jumalan sana on tuonut julki, että tatuoinnit ovat kiellettyjä, joten se on syntiä hänen sanaansa vastaan.

      siunausta

      • käpyli

        perustelet vastauksesi.. siis raamatun valossa ? toisin sanoen mitkä raamatunkohdat tukevat mielipidettäsi ? :-) rakentavasti yritän käydä tätä keskustelua..


      • toret
        käpyli kirjoitti:

        perustelet vastauksesi.. siis raamatun valossa ? toisin sanoen mitkä raamatunkohdat tukevat mielipidettäsi ? :-) rakentavasti yritän käydä tätä keskustelua..

        Raamattu ei ole sitä varten, että siitä poimitaan ne kohdat, jotka miellyttävät ja jätetään muuta opettavaiset ja kasvattavat ja nuhtelevat ja varoittavat kohdat pois, jotka eivät ns. miellytä.

        tässä muutama esimerkki, miksi 'Hengestä uudestisyntyneen' uskoontulleen ihmisen tulee luopua kaikesta Jumalan sanan vastaisesta: ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli, olemme Jeesuksen pyhiä, Jumalan lapsia, valkeuden lapsia, eimmekä vaella enää tämän maailman mukaan, vaan elämme Jumalan tahdossa, parhaamme mukaan; joten kaikesta väärästä ja pahasta ja kierosta ja turhasta, on luovuttava.

        tässä salaisuus: ne jotka vielä harjoittavat maallisia lihallisen mielen mukaisia tapoja, eivät ole uudestisyntyneitä, vaan ovat edelleen saatanan, jota myös perkeleeksi kutsutaan, vallassa, koska rakastavat luotua enemmän kuin luojaa, ja rakastavat sanan rikkomista, enemmän kuin sen pitämistä.

        siunausta


      • käpyli
        toret kirjoitti:

        Raamattu ei ole sitä varten, että siitä poimitaan ne kohdat, jotka miellyttävät ja jätetään muuta opettavaiset ja kasvattavat ja nuhtelevat ja varoittavat kohdat pois, jotka eivät ns. miellytä.

        tässä muutama esimerkki, miksi 'Hengestä uudestisyntyneen' uskoontulleen ihmisen tulee luopua kaikesta Jumalan sanan vastaisesta: ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli, olemme Jeesuksen pyhiä, Jumalan lapsia, valkeuden lapsia, eimmekä vaella enää tämän maailman mukaan, vaan elämme Jumalan tahdossa, parhaamme mukaan; joten kaikesta väärästä ja pahasta ja kierosta ja turhasta, on luovuttava.

        tässä salaisuus: ne jotka vielä harjoittavat maallisia lihallisen mielen mukaisia tapoja, eivät ole uudestisyntyneitä, vaan ovat edelleen saatanan, jota myös perkeleeksi kutsutaan, vallassa, koska rakastavat luotua enemmän kuin luojaa, ja rakastavat sanan rikkomista, enemmän kuin sen pitämistä.

        siunausta

        Mutta missään ei mielestäni sanota raamatussa, että tatuoinnit olisivat
        "kaikesta väärästä ja pahasta ja kierosta ja turhasta" tai että "ne jotka vielä harjoittavat maallisia lihallisen mielen mukaisia tapoja, eivät ole uudestisyntyneitä, vaan ovat edelleen saatanan, jota myös perkeleeksi kutsutaan, vallassa, koska rakastavat luotua enemmän kuin luojaa, ja rakastavat sanan rikkomista, enemmän kuin sen pitämistä." mielestäni tatuoinnin ottaminen tai pitäminen ei estä Jeesuksen rakastamista.. aika vaarallista mielestäni mennä sanomaan kenellekään, ettet ole uudestisyntynyt :-) itse en ainakaan mene sitä sanomaan, koska minulla on täysi työ pitää kiinni ja huolta omasta uskon elämästäni.. ja tämä oli ihan rakkaudella sanottu..

        Olen samaa mieltä, että raamattu on ehdottomasti uskovaisen tärkein kirja, että se on uskovaisen ohjenuora.. sen takia pyrinkin peilaamaan tekemisiäni raamatun mukaan.. Mielestäni se ei ole silloin sitä, " että siitä poimitaan ne kohdat, jotka miellyttävät ja jätetään muuta opettavaiset ja kasvattavat ja nuhtelevat ja varoittavat kohdat pois, jotka eivät ns. miellytä."


      • toret
        käpyli kirjoitti:

        Mutta missään ei mielestäni sanota raamatussa, että tatuoinnit olisivat
        "kaikesta väärästä ja pahasta ja kierosta ja turhasta" tai että "ne jotka vielä harjoittavat maallisia lihallisen mielen mukaisia tapoja, eivät ole uudestisyntyneitä, vaan ovat edelleen saatanan, jota myös perkeleeksi kutsutaan, vallassa, koska rakastavat luotua enemmän kuin luojaa, ja rakastavat sanan rikkomista, enemmän kuin sen pitämistä." mielestäni tatuoinnin ottaminen tai pitäminen ei estä Jeesuksen rakastamista.. aika vaarallista mielestäni mennä sanomaan kenellekään, ettet ole uudestisyntynyt :-) itse en ainakaan mene sitä sanomaan, koska minulla on täysi työ pitää kiinni ja huolta omasta uskon elämästäni.. ja tämä oli ihan rakkaudella sanottu..

        Olen samaa mieltä, että raamattu on ehdottomasti uskovaisen tärkein kirja, että se on uskovaisen ohjenuora.. sen takia pyrinkin peilaamaan tekemisiäni raamatun mukaan.. Mielestäni se ei ole silloin sitä, " että siitä poimitaan ne kohdat, jotka miellyttävät ja jätetään muuta opettavaiset ja kasvattavat ja nuhtelevat ja varoittavat kohdat pois, jotka eivät ns. miellytä."

        >>mielestäni tatuoinnin ottaminen tai pitäminen ei estä Jeesuksen rakastamista..


      • käpyli
        toret kirjoitti:

        >>mielestäni tatuoinnin ottaminen tai pitäminen ei estä Jeesuksen rakastamista..

        ongelma ? kait onkin se, että minun mielestäni raamattu ei tue sitä ajatusta, että tatuointi olisi totuudesta poikkeavaa, Jumalaa vastaan kapinointia, Jumalan sanan vastustamista tai väärää tietä kulkemista.. Muitten puolesta, en voi puhua, mutta minun omatuntoni Jeesuksessa on puhdas tässä asiassa.. Mutta luulempa, että emme pääse yhteisymmärrykseen tässä asiassa.. Minusta myös tämä uskovaisten ihmisten erilainen ajatusmaailma on hyväksi, koska silloin joutuu pohtimaan omia valintojaan tai ajatusmaailmaansa. Onneksi saamme kaikki olla Jeesuksessa erilaisia, mutta yhtä tärkeitä


      • käpyli
        toret kirjoitti:

        >>mielestäni tatuoinnin ottaminen tai pitäminen ei estä Jeesuksen rakastamista..

        itse tajunnut, kun olet lukenut vanhaa testamenttiä, että siellä varastetaan, huorataan => Abrahamilla kaksi vaimoa ja vielä makasi vaimojensa kahden palvelijan kanssa, surmataan ja harrastetaan insestiä => Loot & Lootin tyttäret luolassa.. niin sanottujen Jumalan miesten keskuudessa niin samat käyttäytymissäännöt pätevät yhä ? ei minusta... Eli sinusta pitää kaikki asiat hyväksyä myös vanhan testamentin puoleltakin ilman Jumalan antaman jären ääntä.. LOVE :-)


      • SleeplessNight
        käpyli kirjoitti:

        itse tajunnut, kun olet lukenut vanhaa testamenttiä, että siellä varastetaan, huorataan => Abrahamilla kaksi vaimoa ja vielä makasi vaimojensa kahden palvelijan kanssa, surmataan ja harrastetaan insestiä => Loot & Lootin tyttäret luolassa.. niin sanottujen Jumalan miesten keskuudessa niin samat käyttäytymissäännöt pätevät yhä ? ei minusta... Eli sinusta pitää kaikki asiat hyväksyä myös vanhan testamentin puoleltakin ilman Jumalan antaman jären ääntä.. LOVE :-)

        Mooseksen laki ei enää sido kristittyjä, koska Jeesus täytti lain.

        Vai pitäisikö meidän edelleen toimia näin?

        "19. Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti.
        20. Ja kaikki, minkä päällä hän lepää kuukautistilansa aikana, tulee saastaiseksi, ja kaikki, minkä päällä hän istuu, tulee saastaiseksi.
        21. Ja jokainen, joka hänen vuoteeseensa koskee, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
        22. Ja jokainen, joka koskee istuimeen, mihin hyvänsä, jolla hän on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
        23. Ja jos joku koskee esineeseen, joka on hänen vuoteellaan tai istuimella, jolla hän on istunut, olkoon saastainen iltaan asti." (3. Moos 15:19-23)

        "11. Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin." (5. Moos 22:11)

        "28. Jos joku tapaa neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja ottaa hänet kiinni ja makaa hänen kanssaan ja heidät siitä tavataan,
        29. niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi hänet; hän älköön hyljätkö häntä koko elinaikanansa." (5. Moos 22:28-29)

        "5. Kun veljeksiä asuu yhdessä ja joku heistä kuolee eikä hänellä ole poikaa, niin älköön vainajan leski menkö naimisiin muuhun sukuun, syrjäisen miehen kanssa. Hänen lankonsa yhtyköön häneen, ottakoon hänet vaimokseen ja täyttäköön häntä kohtaan langon velvollisuuden.
        6. Ja esikoinen, jonka vaimo synnyttää, katsottakoon kuolleen veljen omaksi, ettei hänen nimeänsä pyyhittäisi pois Israelista." (5. Moos 25:5-6)

        Tässä muutama esimerkki. Mooseksen laki oli annettu sen ajan Israelin kansalle, eikä meille, uudestisyntyneille kristityille.


      • toret
        käpyli kirjoitti:

        itse tajunnut, kun olet lukenut vanhaa testamenttiä, että siellä varastetaan, huorataan => Abrahamilla kaksi vaimoa ja vielä makasi vaimojensa kahden palvelijan kanssa, surmataan ja harrastetaan insestiä => Loot & Lootin tyttäret luolassa.. niin sanottujen Jumalan miesten keskuudessa niin samat käyttäytymissäännöt pätevät yhä ? ei minusta... Eli sinusta pitää kaikki asiat hyväksyä myös vanhan testamentin puoleltakin ilman Jumalan antaman jären ääntä.. LOVE :-)

        Aabrahamin makaamiset, olivat kaikki suvunjatkoa, eikä mitään muuta.

        Lootin tyttäret juottivat Lootin humalaan ja kun hän oli sammunut, niin he yhtyivät häneen, koska sillä alueella, ei ollut muita miehiä, niin he tekivät tällaisen saastaisuuden, ilman että Loot olisi voinut estää.

        oliko Loot syyllinen, kun hän makasi tajuttomana ja hänen tyttärensä tekivät näin?

        siunausta


      • toret
        SleeplessNight kirjoitti:

        Mooseksen laki ei enää sido kristittyjä, koska Jeesus täytti lain.

        Vai pitäisikö meidän edelleen toimia näin?

        "19. Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti.
        20. Ja kaikki, minkä päällä hän lepää kuukautistilansa aikana, tulee saastaiseksi, ja kaikki, minkä päällä hän istuu, tulee saastaiseksi.
        21. Ja jokainen, joka hänen vuoteeseensa koskee, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
        22. Ja jokainen, joka koskee istuimeen, mihin hyvänsä, jolla hän on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
        23. Ja jos joku koskee esineeseen, joka on hänen vuoteellaan tai istuimella, jolla hän on istunut, olkoon saastainen iltaan asti." (3. Moos 15:19-23)

        "11. Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin." (5. Moos 22:11)

        "28. Jos joku tapaa neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja ottaa hänet kiinni ja makaa hänen kanssaan ja heidät siitä tavataan,
        29. niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi hänet; hän älköön hyljätkö häntä koko elinaikanansa." (5. Moos 22:28-29)

        "5. Kun veljeksiä asuu yhdessä ja joku heistä kuolee eikä hänellä ole poikaa, niin älköön vainajan leski menkö naimisiin muuhun sukuun, syrjäisen miehen kanssa. Hänen lankonsa yhtyköön häneen, ottakoon hänet vaimokseen ja täyttäköön häntä kohtaan langon velvollisuuden.
        6. Ja esikoinen, jonka vaimo synnyttää, katsottakoon kuolleen veljen omaksi, ettei hänen nimeänsä pyyhittäisi pois Israelista." (5. Moos 25:5-6)

        Tässä muutama esimerkki. Mooseksen laki oli annettu sen ajan Israelin kansalle, eikä meille, uudestisyntyneille kristityille.

        >>Mooseksen laki oli annettu sen ajan Israelin kansalle, eikä meille, uudestisyntyneille kristityille.


      • toret
        käpyli kirjoitti:

        ongelma ? kait onkin se, että minun mielestäni raamattu ei tue sitä ajatusta, että tatuointi olisi totuudesta poikkeavaa, Jumalaa vastaan kapinointia, Jumalan sanan vastustamista tai väärää tietä kulkemista.. Muitten puolesta, en voi puhua, mutta minun omatuntoni Jeesuksessa on puhdas tässä asiassa.. Mutta luulempa, että emme pääse yhteisymmärrykseen tässä asiassa.. Minusta myös tämä uskovaisten ihmisten erilainen ajatusmaailma on hyväksi, koska silloin joutuu pohtimaan omia valintojaan tai ajatusmaailmaansa. Onneksi saamme kaikki olla Jeesuksessa erilaisia, mutta yhtä tärkeitä

        turha on sinun, tuoda julki, että sinulla olisi terveä oppi, ja että vaeltaisit uskossa.

        kun lukee kirjoituksiasi, niin ne suorastaan pilkkaavat Herran Jumalan sanaa ja totuutta ja tahtoa vastaan. jos sinussa vielä jäännöskin on henkeä, niin käänny ja tee parannus, tai kohtaat turmion, etkä huomaakaan, niin olet jo keskellä onnettomuutta ja tuskaa.

        käänny, ennenkuin on jo myöhäistä.


      • käpyli
        toret kirjoitti:

        >>Mooseksen laki oli annettu sen ajan Israelin kansalle, eikä meille, uudestisyntyneille kristityille.

        SleeplessNight:lle... vai tarkoitit minua ? Onneksi taivaaseen pääsystä päättää vain Jumala ei kukaan muu ! Asiat riitelevät keskenään eivät ihmiset ! Myös uskovaisten elämässä, vaikka sorrun kyllä siihen itsekkin..


      • SleeplessNight
        toret kirjoitti:

        turha on sinun, tuoda julki, että sinulla olisi terveä oppi, ja että vaeltaisit uskossa.

        kun lukee kirjoituksiasi, niin ne suorastaan pilkkaavat Herran Jumalan sanaa ja totuutta ja tahtoa vastaan. jos sinussa vielä jäännöskin on henkeä, niin käänny ja tee parannus, tai kohtaat turmion, etkä huomaakaan, niin olet jo keskellä onnettomuutta ja tuskaa.

        käänny, ennenkuin on jo myöhäistä.

        Mielestäni ei ole asiallista tuomita jonkun toisen näkemystä vääräksi, jos hän on muutamasta asiasta ei mieltä kanssasi. Tarkoitin nyt tuota, mitä sanoit käpylille:

        "turha on sinun, tuoda julki, että sinulla olisi terveä oppi, ja että vaeltaisit uskossa.

        kun lukee kirjoituksiasi, niin ne suorastaan pilkkaavat Herran Jumalan sanaa ja totuutta ja tahtoa vastaan. jos sinussa vielä jäännöskin on henkeä, niin käänny ja tee parannus, tai kohtaat turmion, etkä huomaakaan, niin olet jo keskellä onnettomuutta ja tuskaa.

        käänny, ennenkuin on jo myöhäistä."


      • käpyli..
        toret kirjoitti:

        Aabrahamin makaamiset, olivat kaikki suvunjatkoa, eikä mitään muuta.

        Lootin tyttäret juottivat Lootin humalaan ja kun hän oli sammunut, niin he yhtyivät häneen, koska sillä alueella, ei ollut muita miehiä, niin he tekivät tällaisen saastaisuuden, ilman että Loot olisi voinut estää.

        oliko Loot syyllinen, kun hän makasi tajuttomana ja hänen tyttärensä tekivät näin?

        siunausta

        Nytkö sitten pettäminen ja esiaviollinen seksi ei olekaan syntiä, kun se on suvunjatkamisen takia tehty.. Yritän vain sanoa, että Jeesus tuli muuttamaan lain ja armahtamaan. Lakihenkisyys ei vie ketään taivaaseen. En sano, että kenenkään pitäisi tehdä syntiä, enkä kehoita sitä tietoisesti tekemään, mutta raamatun valossa on paljon sellaisia kohtia, jotka voivat olla toisille syntiä ja toisille ei.. Ja Jumala vaatii uskovaisilta eri asioissa kuuliaisuutta. Kuten olen jo totenut, niin minusta tatuoinneissa ei ole mitään pahaa, enkä usko, että kukaan pääsee taivaaseen tai joutuu helvettiin sen takia, että on ottanut tatuoinnin tai jättää sen ottamatta...


      • toret
        käpyli.. kirjoitti:

        Nytkö sitten pettäminen ja esiaviollinen seksi ei olekaan syntiä, kun se on suvunjatkamisen takia tehty.. Yritän vain sanoa, että Jeesus tuli muuttamaan lain ja armahtamaan. Lakihenkisyys ei vie ketään taivaaseen. En sano, että kenenkään pitäisi tehdä syntiä, enkä kehoita sitä tietoisesti tekemään, mutta raamatun valossa on paljon sellaisia kohtia, jotka voivat olla toisille syntiä ja toisille ei.. Ja Jumala vaatii uskovaisilta eri asioissa kuuliaisuutta. Kuten olen jo totenut, niin minusta tatuoinneissa ei ole mitään pahaa, enkä usko, että kukaan pääsee taivaaseen tai joutuu helvettiin sen takia, että on ottanut tatuoinnin tai jättää sen ottamatta...

        >>mutta raamatun valossa on paljon sellaisia kohtia, jotka voivat olla toisille syntiä ja toisille ei..


    • SleeplessNight

      Ainoa kohta, jossa Raamatussa puhutaan tatuoinneista, on VT:ssa, ja siinä nimenomaan itsensä viiltely ja tatskat liitetään vainajien suremiseen.
      Eli jos ottaa vaikka linnun tai perhosen, niin miten se liittyy tuohon ko. VT:n kohtaan?
      Minun mielestäni tatskat eivät ole syntiä, riippuu tietysti kuvasta.
      Seuraavaksi voitaisiin kysyä, ovatko lävistyksetkin syntiä?

      • niki

        Mitä jos ottaa tatuoinnin jossa lukee "I love Jesus" tai "Jesus Rules!"...


      • SleeplessNight
        niki kirjoitti:

        Mitä jos ottaa tatuoinnin jossa lukee "I love Jesus" tai "Jesus Rules!"...

        Enpä osaa vastata, joku vanhoillinen uskova voisi pitää sellaista Jumalan pilkkaamisena, joten ei varmaan ole kovin suositeltavaa...Tosin, pitäväthän jotkut esim. paitoja, joissa lukee "I love Jesus" tai jotain sentapaista. Miksi ei sitten tatskojakin? No, tätä asiaa kannattaa kysyä ennemmin Jumalalta :)


    • Hatti

      Kiitos kysymyksestäsi.

      Itse ajattelin yhdessä vaiheessa ottavani tatuoinnin, mutta sitten ajattelin etten kestäisi sitä kipua. Myös ajattelin sitä, että koska meillä uskovilla on erilaisia näkemyksiä tästä asiasta ja monet jotka ovat heikkoja ottaisivat sen loukkauksena. Enkä halua olla veljilleni ja sisarilleni loukkaukseksi. En myöskään uskosta osattomille, koska he peilaavat meitä, haluaisit sitä tai et.

      voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi. Fil 1 :10.

      En tässä ole tuomitsemassa sinua ja sinun valintaasi. Tiedän että Jumala on suurempi kuin jotkut tatuoinnit iholla ja voi käyttää meitä vajavaisia ihmisiä.
      Hän etsiikin sellaisia ihmisiä, jotka koko sydämisesti ovat antautuneet Hänelle. Sellaisia Hän käyttää ja Hän on voimallinen pistämään vaikka aasin puhumaan, koska Hän tekee sen muiden takia, ei aasin.

    • jotivoni

      Mulla on itselläni kolme tatuointia: oikeassa käsivarressa lohikäärme, vasemmassa yinyang-tribali ja vasemmassa olkapäässä Pyhän Kolminaisuuden symboli.
      Mä olen ottanut tuon lohikäärmeen ja yinyangin ennen uskoon tuloani ja tuon kolminaisuuden sen jälkeen.

      Oon ajatellut tatuoinneista niin, että ne on mulle synnin vertauskuvia. Vaikka mitä teen, niin synti pysyy mussa niin kauan kuin kuolen, se ei saippualla irti lähde. Pitää minut nöyränä kristittynä.

      Tuon kolminaisuuden otin siksi, että tahdon julkisesti ilmoittaa liittoni Jumalan kanssa. Ikäänkuin kihlasormus siis =).
      En usko, että Isä sitä mulle synniksi lukee.

      • Fatman

        en minäkään usko, että kenellekään se synniksi luetaan, varsinkin jos kuva on ns.siivo. Ja toret suuttuu kaikille, jotka pystyvät vastaväittelemään hänen kirjoituksensa..vaikka on kyllä niissä asiaakin, mutta maailmaa ei pitäisi katsoa musta-valkoisilla laseilla.


      • Hatti

        Mitä tarkoitit tällä,

        Vaikka mitä teen, niin synti pysyy mussa niin kauan kuin kuolen, se ei saippualla irti lähde.?

        Oletko pyytänyt anteeksi syntejäsi? Vai uskotko ettei Jumala pyyhi pois meidän syntejämme jos me niitä anteeksi pyydämme?

        Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen. Miika 7:19.

        En syytä sinua tässä, haluan vain tietää mitä tarkoitit tuolla? Jos joku muu ei välttämättä ymmärrä.


      • Menikö näin ?
        Hatti kirjoitti:

        Mitä tarkoitit tällä,

        Vaikka mitä teen, niin synti pysyy mussa niin kauan kuin kuolen, se ei saippualla irti lähde.?

        Oletko pyytänyt anteeksi syntejäsi? Vai uskotko ettei Jumala pyyhi pois meidän syntejämme jos me niitä anteeksi pyydämme?

        Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen. Miika 7:19.

        En syytä sinua tässä, haluan vain tietää mitä tarkoitit tuolla? Jos joku muu ei välttämättä ymmärrä.

        mitä mieltä minä olen siitä hänen tekstistään: se v armaankin tarkoittaa sitä, että kukaan ihminen ei pysty olemaan synnitön täällä maan päällä, vaan olemme joka hetki syntisiä. Vaikka saamme synnit anteeksi, niin teemme silti jatkuvasti syntiä tietoisesti ja tiedostamatta... Ja täysin puhtaita ja uusia luomuksia olemme vasta taivaassa.


      • Hatti
        Menikö näin ? kirjoitti:

        mitä mieltä minä olen siitä hänen tekstistään: se v armaankin tarkoittaa sitä, että kukaan ihminen ei pysty olemaan synnitön täällä maan päällä, vaan olemme joka hetki syntisiä. Vaikka saamme synnit anteeksi, niin teemme silti jatkuvasti syntiä tietoisesti ja tiedostamatta... Ja täysin puhtaita ja uusia luomuksia olemme vasta taivaassa.

        Joo, samoilla linjoilla olen itsekkin, että syntinen luontomme pysyy meissä kuolemaan saakka. Mutta Jeesuksessa olemme Hänen armonsa alla, ei niin että käyttäisimme Jumalan armoa väärin vaan siksi, että me tarvitsemme Hänen armoansa, koska olemme epätäydellisiä.
        Raamattu sanoo kuitenkin, että pitäkää itsenne synnille kuolleina. Eli uskovaisen ei tulisi tietoisesti harjoittaa syntiä. toki meillä voi olla joku asenne tai ajatus tai teko päivittäin mikä on syntiä, jota emme välttämättä edes tiedosta. Siksi meidän tuli päivittäin tehdä parannusta mutta myös luottaa siihen että Jumala on armollinen.
        Eikä meidän myöskään tulisi katsella taaksepäin ja jäädä junnaamaan niihin tekemiimme synteihin, jotka Jumala on jo antanut meille anteeksi vaan Jumala haluaakin, että me menemme eteenpäin elämässämme Hänen kanssaan.

        Siunausta päivääsi:)


      • jotivoni
        Hatti kirjoitti:

        Mitä tarkoitit tällä,

        Vaikka mitä teen, niin synti pysyy mussa niin kauan kuin kuolen, se ei saippualla irti lähde.?

        Oletko pyytänyt anteeksi syntejäsi? Vai uskotko ettei Jumala pyyhi pois meidän syntejämme jos me niitä anteeksi pyydämme?

        Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen. Miika 7:19.

        En syytä sinua tässä, haluan vain tietää mitä tarkoitit tuolla? Jos joku muu ei välttämättä ymmärrä.

        Lähinnä sitä, että ihminen on kyllä syntinen kohdusta hautaan. Synnin palkka on kuolema.


    • Jokutyyppi

      Minun siskon kummisetä menehtyi liikenneonnettomuudessa.
      Niin hänellä oli tatska, tupakoi ja liikkui alamaailmassa eli rikoksen poluilla.
      Ja kuoltuaan niin siit joku 2 kuukautta myöhemmin niin hänen äitinsä näki valopallon jonka sisällä näkyi hänen poikansa joka vilkutti hänelle.
      Eli hän on taivaassa.
      Vaik hänellä oli tatuointi niin hän ei joutunut helvettiin vaan sinne taivaan kirkkauteen😊.

    • 12____13

      Raamatun perusteella ei ole hyvä ottaa tatuointia. En siis suosittele, mutta ikuinen elämä on Raamatun mukaan vanhurskaille:

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      Room. 6:23

      Vanhurskaus on oikeamielisyyttä, enkä oikein näe miten oikeamielinen voisi ottaa tatuoinnin.

      Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tatuointi on aina virhe, iho näyttä äärettömän paljon paremmalta ilman tahroja.

    • tuula10

      Raamatussa mainitaan jotakin ihoon piirtämisestä. ihotatuoinnit ovat vuosituhansia vanha juttu. ei se mikään uusi ole. sitä vain muka markkinoidaan nykyään nuorisolle uutena juttuna.tatuointi ei ole Raamatun mukainen asia.

    • tupuna10

      jos on ottanut tatuoinnin aikanaan ja nyt tulisi uskoon, niin ei se estä taivaaseen pääsemistä, jos uskoo Jeesukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe