Välilevyn pullistuma leikkeuksesta 8 vuotta, leikkaus onnistui hyvin kipu loppui jalkaa palasi tunto jne. Sen jälkeen välillä kipuilua= selän kankeutta, iskias kipua jalkaan, mutta kaikenkaikkiaan hyvin olen pärjännyt selkäni kanssa. Liikunnalla selkä pysyy hyvässä kunnossa. Näin syksyisin alaselän kaukeus ja kipu yltyy. Sängyssä kääntyminen hankalaa ja ylösnouseminen. Päivällä kankeus loppuu vaikka teenkin istumatyötä kunhan muistan venytellä ja liikkua välillä. Kysynkin nyt osaako ketään neuvoa, mikä auttaisi alaselän kankeuteen? ( alaselässä todettu kulumaa).
alaselkä kipuilee
7
3775
Vastaukset
- hoidettu
Lue edellinen viesti.
- ....
prolapsi leikattu minullakin ja outo kankeus ja selän väsymisen tunne on vaivannut ajoittain. En tiedä onko tosiaankin syksyllä jotain tekemistä asian kanssa, mutta viime aikoina tuntemuksia on ollut enemmälti. Olen huomannut, että liian pehmeä patja pahentaa oireita.
- Kunnossa taas
Miten on venyttelyn laita? Harrastatko päivittäin? Itseltäni on myös leikattu välilevyn pullistuma. Jos menee pari päivää etten venyttele, sen kyllä huomaa. Olo ei ole "normaali" vai selkä tuntuu jäykältä, ei silti kipeältä ja lievät iskias-oireet ilmaantuvat. Iskias oireita voi nimittäin tulla siitäkin, että pakaralihakset ovat "jumissa". Minulla kunnon venyttely auttaa.
- vinkki@
Kalaoljyt toimivat mielestani kehon "voiteluaineena". Kannattaa syoda kalaruokia (muutenkin terveellista) ja sitten voi ostaa niita kalaoljykapseleita apteekeista ja luontaistuotekaupoista.
Tietty rauhallisen venyttelyn pitaisi myos auttaa.
Mutta kylla ravinnollakin on paljon vaikutusta. - hääär
Mutta olen huomannut, että jääkylmällä suihkulla puuduttamalla kipukohdan, olo paranee huomattavasti. Talvella lunta pussiin ja sillä "hautomaan". Kuuma on pahasta.
Ruokavalioilla on väliä. Liiat hiilarit pois ja helposti sulavaa tilalle. Siinä se häviää mahdollinen liikapainokin. MOnilla ja ainakin mulla jo viiden kilon lisä tekee selkäkipua. Ja päinvastoin. - Aku.
Etsit peukaloilla takaa alaselästä lonkkaluiden yläreunan istuen. Etsitään siitä yläreunasta puoliväli, kun ajatellaan etäisyyttä selkärangasta ja kyljestä. Eli molemmat peukalot ovat lonkkaluiden yläreunassa molemmin puolin samalla etäisyydellä kyljestä ja selkärangasta. Painat peukaloilla voimakkaasti vähintään pari minuuttia jos näpeissä voima riittää. Minulla auttaa joka päivä tehtynä.
- hoidettu
Toki auttaa, mut ei poista vaivaa. Eikös siihen vaivojen poistamiseen kannattaisi keskittyä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529